هزینه ثبت برند در سال 1402

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معمولا افرادی که قصد شروع کاری را دارند، برای تبلیغات بیش تر از برند ها استفاده می کنند. برای ثبت برند ها باید مراحل قانونی سپری شود و در هر مرحله هزینه خاصی پرداخت شود. این هزینه ها طبق هزینه ثبت برند در سال 1402 تعیین می شود و بر اساس قانون خاصی انجام می گیرد. برای ثبت برند باید کارشناسان مختلفی برند و یا لوگو شما را تایید کنند و مطمئن شوند که هیچ کسی در هیچ جای ایران اعتراضی بر روی برند شما ندارد تا بتوانید برند خود را به ثبت برسانید. در ادامه مقاله تلاش می کنیم تا مراحل مختلف ثبت برند و هزینه های لازم برای هر مرحله را مورد بررسی قرار دهیم. 

عوامل موثر بر هزینه ثبت برند در سال 1402

صاحبان مشاغل برای ثبت برند خود می توانند به صورت شخصی اقدام کنند و یا این که از روش پیگیری توسط موسسه حقوقی آگاه ثبت استفاده نمایند. تعرفه ثبت برند در سال 1402 شامل موارد مختلفی می باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

هزینه اظهارنامه

برای ارسال برند به اداره ثبت باید این هزینه پرداخت شود که این مبلغ با توجه به حقیقی و یا حقوقی بودن آن متغیر می باشد. مبلغ این مرحله بین ۲۴ تا ۹۰ هزار تومان می باشد. 

هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور برای نوبت اول

پس از آن که اظهارنامه شما مورد تایید قرار بگیرد، باید آگهی در روزنامه رسمی کشور به ثبت برسد. پس از انتشار این آگهی باید ۳۰ روز صبر کنید تا اگر اعتراضی بر روی برند شما وجود دارد، اعلام شود. هزینه این مرحله بین ۲۵۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان می باشد. 

هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی کشور برای نوبت دوم

اگر هیچ گونه اعتراضی بر روی برند شما وجود نداشته باشد، باید برای چاپ آگهی برای نوبت دوم اقدام نمایید. با ثبت این آگهی برند شما برای مدت ۱۰ سال اعتبار پیدا خواهد کرد. 

پرداخت تعرفه حق الثبت

پس از آن که آگهی را برای بار دوم به ثبت رساندید، حال باید هزینه هایی به عنوان دستمزد و حق الثبت را به شرکتی پرداخت کنید که کار های ثبت برند را برای شما انجام داده اند. 

پرداخت هزینه وکیل جذب شده برای پیگیری امور حقوقی شما

در صورتی که برای ثبت برند از وکیل استفاده کرده اید، حال باید هزینه ای را به عنوان دستمزد به ایشان پرداخت کنید. این هزینه با توجه به شرایط پرونده و همچنین حقیقی و یا حقوقی بودن آن تعیین می شود. 

مراحل پرداخت هزینه ثبت برند

به منظور پرداخت تعرفه ثبت برند در سال 1402 باید مراحل مختلفی را سپری کنید که در ادامه با آن بیش تر آشنا خواهیم شد. مهم ترین مراحلی که برای پرداخت این هزینه ها باید پرداخت نمایید عبارتند از:

پرداخت هزینه ثبت اظهارنامه برند در سامانه اداره مالکیت معنوی

این هزینه با توجه به تعداد طبقات برند، تعداد کالا و همچنین حقیقی و یا حقوقی بودن برند تعیین می شود. اگر افراد حقوقی قصد ثبت برند برای یک طبقه را دارید، باید ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنند و اگر شخص حقیقی قصد این کار را داشته باشد، باید نصف این مبلغ را پرداخت کنید. افراد حقیقی به ازای هر طبقه اضافی باید ۱۲ هزار تومان پرداخت کند و این مبلغ برای افراد حقوقی ۲۵ هزار تومان می باشد. 

هزینه مورد نیاز برای ثبت برند و آگهی تقاضا

اداره مالکیت کارشناسانی را برای بررسی این برند ها در نظر گرفته اند تا در صورت تایید، بتوان برند ها را در روزنامه رسمی آگهی کرد. مواردی که در قیمت ثبت برند برای درج آگهی تاثیر گذار باشد عبارتند از:

  1. تعداد خط های نوشته شده آگهی
  2. رنگی بودن و یا سیاه و سفید بودن نوشته ها
  3. طراحی 
  4. درج کادر
  5. تعداد کالا ها
  6. میزان طبقات

 

هزینه حق ثبت برند

 بعد از گذشت یک ماه از ثبت آگهی باید به وبسایت وارد شده و هزینه مورد نظر را پرداخت نمایید. تعیین هزینه ها در این مرحله بر اساس تعداد کالا و میزان طبقات انجام می شود. در حالت کلی و طبق تعرفه ثبت برند در سال 1402 افراد حقیقی در این مرحله و به ازای هر طبقه باید ۱۵۰ هزار تومان و افراد حقوقی باید ۳۰۰ هزار تومان پرداخت نمایند. به ازای هر طبقه اضافی اشخاص حقیقی باید ۱۲ هزار تومان پرداخت کنند و افراد حقوقی باید ۲۴ هزار تومان بپردازند. 

قیمت آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی

در گام آخر شما باید برای بار دوم آگهی را در روزنامه به ثبت برسانید. برای انجام این مرحله نیز شما باید هزینه ای پرداخت کنید این مبلغ بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان می باشد. البته احتمالا باید هزینه هایی برای تهیه تمبر و تشکیل پرونده نیز پرداخت کنید. 

بررسی نکات مهم در پرداخت هزینه ثبت برند 

بر اساس تعرفه ثبت برند در سال 1402 هزینه ثبت برند های بین المللی نسبت به برند های داخلی متفاوت می باشند. جهت بررسی اظهارنامه این نوع برند ها افراد حقیقی باید ۲۰ هزار تومان پرداخت کنند و اشخاص حقوقی نیز باید ۴۰ هزار تومان بپردازند. در ادامه مراحل نیز مبالغ متفاوتی پرداخت کنند که این مبالغ بر اساس فاکتور ها و معیار های خاصی تعیین می شود. علاوه بر آن باید دقت داشته باشید که ثبت لوگو نیز دقیقا به مراحل و هزینه هایی مانند ثبت برند احتیاج دارید.

 تنها در شرایطی که لوگو شما رنگی باشد، باید هزینه اضافه ای را پرداخت نمایید. حال اگر به جای ثبت برند بخواهید برای تمدید آن اقدام کنید، هزینه کم تری را باید پرداخت نمایید. برای ثبت برند باید بر اساس تعداد کلمات و همچنین سیاه و سفید بودن و یا رنگی بودن آن ها اقدام کنید. این در حالی است که برای تمدید برند نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه چاپ نمی باشد. 

کلام آخر 

برای ثبت برند خود می توانید به صورت شخصی اقدام کنید و یا این که برای این کار می توانید از شرکت های ثبت برند کمک بگیرید. تعرفه ثبت برند در سال 1402 با توجه به فاکتور های مختلفی تعیین می شود، معمولا حقیقی و یا حقوقی بودن افراد و همچنین تعداد کالا و میزان طبقات از معیار های مهم این تعرفه ها می باشند. برای این کار باید ابتدا برند شما در اداره مالکیت بررسی شود و پس از تایید اظهارنامه باید برای ثبت آگهی در روزنامه اقدام کنید. اگر شخصی بر روی برند شما اعتراض نگذارد، شما برای بار دوم آگهی را در روزنامه ثبت کرده و برند خود را به طور رسمی به ثبت می رسانید. 

سوالات متداول

  • قیمت تمدید برند در سال 1402 چگونه تعیین می شود؟

این مبلغ به ازای هر طبقه برای افراد حقیقی ۳۰۰ هزار تومان و برای افراد حقوقی ۶۰۰ هزار تومان می باشد. به ازای هر طبقه اضافی باید ۶۵ هزار تومان پرداخت نمایید.

  • هزینه تنظیم اسناد و بارگذاری مدارک برای ثبت سند چقدر می باشد؟

برای تنظیم سند باید ۳۱۰ هزار تومان و برای بارگذاری مدارک مبلغ ۳۸۰ هزار تومان باید پرداخت شود. 

  • هزینه ثبت برند در سال 1402 نسبت به سال 1401 چقدر افزایش یافته است؟

این هزینه ها نسبت به سال گذشته حدود ۲۰٪ افزایش یافته است. 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران