ثبت برند در زنجان

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ثبت برند در زنجان به منظور انجام امور مربوط به کسب و کارتان از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر در شهر زیبای زنجان فعالیت می‌کنید و می‌خواهید به کسب و کار خود هویت ببخشید، لازم است که در این شهر برند مربوط به کسب و کارتان را ثبت نمایید.

زمانی که شما ثبت برند در زنجان را انجام می‌دهید، امکان رشد و شناخته شدن کارتان در میان افراد وجود دارد. بعلاوه انجام کارها به صورت قانونی در قالب برند ثبت شده، دیگر برایتان بار حقوقی خطر آفرین به وجود نخواهد آورد. نکته حائز اهمیت این است که با ثبت برند در هر شهری که هستید، می‌توانید فعالیت خود را گسترده‌تر کرده و حتی در شهرهای دیگر نیز شعب کسب و کار خودتان را راه اندازی نمایید. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ثبت برند در زنجان بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

چرا ثبت برند مهم است؟

برای آنکه بتوانید درکار خود موفق شوید و شهرت مناسبی را کسب کنید، باید در قالب قانون کسب و کارتان را راه اندازی کرده و فعالیت خود را آغاز کنید. اگر کسب و کار به خصوصی دارید و به دنبال تاسیس یک شرکت، سازمان و یا مجموعه هستید، لازم است که در ابتدا ثبت برند را انجام دهید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که نام شرکت یا مجموعه، نشان شرکت، نام برند و لوگوی آن یا تمامی نام و نشان کسب و کار شما، هویت برند و کارتان محسوب می‌شود. عدم رعایت کپی رایت و استفاده از نام کسب و کار یکی از مشکلات بزرگی است که هیچ شرکت و یا کسب و کاری علاقه ندارد تا با آن دست و پنجه نرم کند! در این راستا، یک سری راهکارهای قانونی برای جلوگیری استفاده از نام کسب و کار و هویت شغل شما وجود دارد که بهترین آن ثبت برند است. 

در واقع شایان ذکر است که  به منظور جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی از طرح، لوگو و ماهیت معنوی کسب و کار شما، لازم است که ثبت برند انجام دهید. بنا به عبارتی دیگر اگر شما به صورت یک شرکت حقوقی و یا یک شخص حقیقی مشغول به فعالیت هستید، باید به منظور حفاظت از نام و نشان تجاری خودتان ثبت برند در شهر مربوطه را انجام دهید. 

به صورت کلی اگر به منظور حفظ برند خود اقدامات اساسی و قانونی را انجام ندهید و هیچ گونه گواهی مبنی بر مالکیت نام تجاری و یا نام کسب و کارتان را در اختیار نداشته باشید، نام و نشان تجاری شما بی هویت است و  فاقد هرگونه اعتبار قانونی می باشد. در این صورت هر فرد دیگری می‌تواند نام و لوگو شما را ثبت کرده و آن را به مالکیت خود در آورد و به فعالیت قانونی بپردازد. 

ثبت برند در زنجان

همان گونه که می‌دانید، امروزه تمامی امور به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود و همین موضوع سبب به وجود آمدن کسب و کارهای زیادی شده که محصولات و خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌دهند. اگر شما در شهر زنجان یک کسب و کار خاص داشته باشید و آن را رونق دهید، با دنیای اینترنت افراد دیگری در سرتاسر ایران می‌توانند شرکت و کسب و کار شما را بشناسند و یا از خدمات و محصولاتتان استفاده کنند. حال با توجه به گستردگی کسب وکارها در دنیای نوین امروز، لازم است که شما نیز هویت خاص خود را در این دنیای پر رقیب داشته باشید! به دلیل آن که با توجه به بوجود آمدن محصولات متنوع و سودآور باید کاری کنید که هم افراد جامعه کسب و کار و محصولاتتان را بشناسند و همچنین از قانونی بودن کار شما اطمینان کافی داشته باشند. در این راستا باید اقدامات لازم برای ثبت برند در زنجان و علامت تجاری از سوی ارائه دهندگان خدمات و محصولات را انجام دهید. 

انجام کارهای مربوط به ثبت برند در زنجان زمان بر و کمی پیچیده است! بنابراین شما عزیزان برای انجام این کار باید از کارشناسان ماهر و افراد با تجربه کمک بگیرید. اگر ثبت برند تحت نظر کارشناسان انجام شود، آنگاه نه تنها مشکلی در این مقوله به وجود نمی‌آید، بلکه تمامی امور مربوط به این کار به سرعت انجام خواهد شد. شما می‌توانید با ثبت برند در زنجان به کسب و کار خود رونق ببخشید و هویت شرکت یا مجموعه‌تان را حفظ نمایید. 

اگر شما هنوز ثبت برند خود را انجام نداده‌اید و سال‌های سال است که با یک برند و نشان تجاری ثبت نشده به فعالیت پرداخته‌اید، باید هرچه سریع تر در اداره مالکیت صنعتی نام و نشان تجاری خود را ثبت نمایید تا افراد دیگر  نتوانند از شهرت و نام برند شما سوء استفاده کنند. ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که آیا ثبت برند در زنجان برای کسب و کار ما مزیتی دارد؟! برای پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که قطعا بله! با ثبت برند در زنجان از مزایای دولتی و اخذ تسهیلات بانکی برخوردار خواهید شد. ثبت برند در زنجان امری اختیاری است ولی داشتن آن باعث پیشرفت کسب و کارتان خواهد شد بنابراین اهمیت آن در سودآوری کسب و کارتان قابل چشم پوشی نیست! 

مدارک لازم برای ثبت برند در زنجان:

به صورت کلی ثبت برند، به دو صورت حقیقی و حقوقی می‌تواند انجام شود. برای هر کدام از آن‌ها نیز یک سری مدارک خاص لازم است که در ادامه به بررسی و تشریح آن‌ها می‌پردازیم: 

مدارک ثبت برند در زنجان برای اشخاص حقیقی: 

در این گروه افرادی که در شغل‌های خاص و متفاوتی به فعالیت مشغول هستند مانند شغل‌های آزاد و فعالیت‌های خانگی، کسب و کارهای مجازی و ... می‌توانند برند خود را به راحتی ثبت کنند. معمولا افرادی که به صورت منفرد مشغول به کار هستند هیچ گونه شرکتی ندارند و به عبارتی دارای ثبت شرکن نخواهند بود. با این حال این گونه افراد نیز برای حفظ نام و هویت کسب و کار خود می توانند ثبت برند در زنجان را به راحتی انجام داده و از مزیت‌های آن بهره مند شوند. از جمله مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقیقی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت: 

•    برابر اصل شده مدارک شناسایی مالک برند 

•    اصل جواز تاسیس

•    اخذ جواز کسب و یا موافقت نامه ثبت برند تجاری

•    طرحی از برند یا لوگو طراحی شده.


مدارک لازم ثبت برند در زنجان برای اشخاص حقوقی: 


در این نوع ثبت برند مدیرعامل شرکت برای حفظ نام تجاری و ثبت برند خود اقدام خواهد کرد و برند را به نام شرکت به ثبت می رساند. تمامی شرکت‌های ثبت شده در زنجان می‌توانند برند خود را نیز ثبت کنند و از مزایای آن بهره مند گردند. از جمله مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی در شهر زنجان، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت: 

•    کلیه مدارک ثبتی شرکت روزنامه رسمی ثبت شرکت 

•    چنانچه شرکت دارای تغییرات باشد ارائه آخرین تغییرات شرکت در زنجان

•    برابر اصل مدارک شناسایی آخرین مدیر عامل شرکت و دارندگان امضای مجاز 

•    طرحی از برند یا لوگو طراحی شده 


مراحل ثبت برند در زنجان: 


برای آنکه بتوانید ثبت برند در زنجان را انجام دهید، لازم است که یک سری امور و مراحل خاص را طی کنید. به صورت کلی شما باید نام یک برند و لوگو و ... را برای شرکت خود انتخاب نمایید. پس از انتخاب هویت شرکت خود،  باید اقدام به ثبت علامت تجاری در شهر زنجان کرده و وارد سایت اداره مالکیت معنوی شده کلیه اطلاعات لازم را در سایت مربوطه درج کنید .از جمله مراحل خاصی که برای ثبت برند در زنجان باید انجام دهید، به شرح زیر است: 


•    تکمیل اطلاعات متقاضی ( کلیه اطلاعات از روی مدارکی که در دست دارید، باید در این بخش وارد شود ) 


•    بارگذاری مدارک مورد نیاز ثبت برند در زنجان ( تمامی مدارکی که در دست دارید را اسکن کرده و در این بخش بارگذاری نمایید ) 


•    بازبینی اطلاعات وارد شده


•    اخذ کد رهگیری از سامانه و رمز عبور برای پیگیری های بعدی .


پس از انکه تمامی مراحل ذکر شده در فوق را انجام دادید، پرونده شما به کارتابل کارشناسان ثبت برند و علائم تجاری در شهر زنجان ارسال خواهد شد. کارشناسان نیز پرونده شما را بررسی و کنترل می‌کنند و سپس نتیجه آن از طریق ابلاغیه به متقاضی مورد نظر ارسال می‌نمایند. به صورت کلی نتیجه کارشناسان از طریق ابلاغیه به شکل یکی از موارد ذکر شده در ذیل خواهد بود: 


•    رد پرونده 


ممکن است پرونده شما بنا به دلایل مختلفی رد شود. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که در اطلاعات وارد شده توسط شما، ایراد یا نقص بسیار مهمی وجود داشته باشد و یا اینکه برند درخواستی شما قبلا توسط شخص یا اشخاص دیگری به ثبت رسیده باشد! ( به همین دلیل اس که اذعان داشتیم هرچه سریع تر برای ثبت برند خود اقدام نمایید ) 


•    اخطار نقص 


ممکن است اخطار نقص برای برخی از افراد نیز ابلاغ شود. در این حالت ایراد قابل رفعی در پرونده وجود دارد که می بایست ظرف سی روز نسبت به رفع آن اقدام نمود در غیر این صورت باید مجددا مراحل ثبت برند در زنجان را انجام دهید. 


•    آگهی نوبت اول 


در این حالت اداره با ثبت برند پیشنهادی شما موافقت نموده که می بایست نسبت به ارائه مدارک به اداره مالکیت معنوی اقدام نمایید .




نکات بسیار مهم در خصوص مراحل ثبت برند در زنجان:


•    پس از  ارسال مدارک ، باید به صورت اینترنتی نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت اقدام فرمایید.


•    چنانچه ظرف سی و یک روز از تاریخ روزنامه مرحله اول، اعتراضی نسبت به ثبت برند شما به عمل نیاید می توان نسبت به آگهی نوبت دوم و اخذ سند قطعی برند اقدام نمود.




سخن پایانی:

در این مطلب سعی شد تا در خصوص ثبت برند در زنجان و نکات آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران مجموعه ما مشورت نمایید. 


سوالات متداول


اعتبار ثبت برند چقدر است؟


10 ساله. پس از آن نیاز به تمدید دارد. 


آیا به شرکت هایی که برند رسمی دارند وام اعطا می‌شود؟ 


بله. شرکت هایی که دارای برند ثبت شده هستند در دریافت وام و تسهیلات مالی با دشواری های کمتری روبه رو می شوند. 


آیا برای ثبت برند حقیقی به جواز کسب نیاز است.؟ 


بله. کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت) و  جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت نیاز است. 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران