راهکارهای کاهش هزینه ثبت انواع شرکت در کشورهای در حال توسعه

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

یکی از فاکتورهای بسیار مهم به هنگام ثبت انواع شرکت، میزان هزینه‌ی مورد نیاز است که نوعی عامل بازدارنده برای سرمایه دارانی است که قصد انجام این کار را دارند. ما در ثبت شرکت فکر برتر این نوید را به شما می دهیم که با در نظر گرفتن نکات بسیار جزئی می توانید در کاهش هزینه ثبت انواع شرکت به نتیجه مطلوب برسید. مقاله حاضر نیز به همین منظور تهیه شده است و با خواندن آن تا انتها به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.

فاکتورهای کاهش هزینه ثبت انواع شرکت

برخی فاکتورها در کاهش هزینه ثبت شرکت وجود دارند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

نوع شرکت

شما می توانید با تشخیص شرکت‌هایی ارزان به هنگام ثبت انواع شرکت هزینه های خود را بسیار کاهش دهید. در زیر لیست تعدادی از این شرکت ها آمده است:

مشخص کردن هزینه های موردنیاز ثبت

به هنگام ثبت شرکت باید هزینه های کلی را که صرف امورات اداری می شوند را تعیین کنید. این هزینه ها عبارتند از:

  • هزینه های مربوط به اساسنامه، تقاضانامه و شرکت نامه
  • سرمایه ابتدایی برای تشکیل و ثبت هرکدام از شرکت ها
  • هزینه های موردنیاز برای تعیین نام شرکت
  • هزینه ارسال پستی مدارک به اداره ثبت شرکت ها
  • هزینه های ثبت آگهی در روزنامه های محلی و رسمی
  • هزینه های مربوط به اخذ کد اقتصادی پلمپ دفاتر تجاری و تشکیل پرونده مالیاتی پس از ثبت شرکت

انتخاب کشور مناسب برای ثبت شرکت

شاید این سوال به ذهنتان برسد که ثبت شرکت چیست و چه کشورهایی برای ثبت شرکت مناسبند؟ در این رابطه باید بگوییم که ثبت شرکت روشی برای سرمایه گذاری طولانی مدت محسوب می شود که در صورت انتخاب سایر کشورها برای ثبت مزایای زیادی نصیب افراد می شود. چرا که بسیاری از کشورها به دلیل منفعتی که ثبت شرکت برای آن ها دارد، استقبال زیادی از سرمایه داران متقاضی ثبت شرکت می کنند. با این وجود، ما باید کشور مقصد خود را به گونه ای انتخاب کنیم که این منفعت دو طرفه باشد. چرا که شرایط ثبت شرکت در کشورهای مختلف تفاوت هایی با هم دارند.

مالکیت صد درصدی شرکت و عدم نیاز به کفیل در ثبت شرکت خارجی

زمانی که قصد ثبت شرکت در سایر کشورها داریم باید ابتدا تحقیقاتی در زمینه نیاز یا عدم نیاز به کفیل انجام دهیم. چون معمولا مقداری از سرمایه شرکت در برخی کشورها برای انجام امور مربوط به انتخاب کفیل تعلق می یابد.

کاهش هزینه های شرکت پس از ثبت

بسیاری از شرکت های نوپا وجود دارند که بنا به دلایلی اعم از عدم توانایی برای مدیریت هزینه ها، درآمد و سرمایه با شکست مواجه می شوند. ما در این مقاله راهکارهایی را ارائه کرده ایم که به واسطه آن ها می توانید منابع مالی شرکت را با مدیریت درست حفظ کنید. بدین منظور ابتدا باید با انواع هزینه های شرکت آشنایی داشته باشید. در ادامه لیست انواع هزینه های شرکت ذکر شده است:

هزینه ثابت

برخی از هزینه های شرکت هیچگونه وابستگی به میزان فعالیت تجاری و میزان تولید و خدمات ندارند. بنابراین صاحبان شرکت ملزم به پرداخت این هزینه ها هستند. یکی از این موارد هزینه مربوط به اجازه است.

هزینه متغیر

این هزینه خلاف هزینه های ثابت وابسته به میزان کالا و خدمات تولید شده است و رابطه مستقیمی با آن دارد. برای مثال حقوق کارمندان در صورت نیاز به کارمندان بیشتر به هنگام افزایش تولید می تواند جزو هزینه های متغیر دسته بندی شود.

توجه داشته باشید که برای کاهش هزینه های ثابت و متغیر استراتژی های مختلفی وجود دارند که در زیر برخی از آن ها عنوان شده اند:

  • برنامه ریزی برای آینده به طور مثال برآورد هزینه ها و پیش بینی هزینه های سال آینده از طریق آن
  • مقایسه هزینه محصولات تولیدی مختلف یا خدمات ارائه شده مختلف کسب و کار
  • کنترل هزینه ها نظیر مقایسه هزینه های واقعی با بودجه سازمان

علاوه بر استراتژی های بالا راهکارهای دیگری نیز برای کاهش هزینه شرکت وجود دارند که به شرح ذیل هستند:

استفاده از کارکنان دورکار

یکی از روش های کاهش هزینه شرکت استفاده از کارکنان دورکار است که منجر به کاهش هزینه های جاری سازمان می شود. شما می توانید بدین وسیله حقوق کمتری برای کارکنان پرداخت کنید. هزینه های ایاب ذهاب آن ها را حذف کنید و بسیاری موارد دیگر.

ممکن است تصور کنید که با دورکاری کیفیت عملکرد کارکنان ضعیف تر می شود، اما ابن تصور غلطی است‌. چرا که هیچ کدام از کارکنان شما با وجود داشتن مهارت و تجربه در کار دوست ندارند جایگاه خود را تضعیف کنند. آن ها می توانند در ضمن دورکاری ساعات کاری خود را تغییر دهند و ضمن کلر کردن در محیط ساکت و آرام تمرکز بیشتری بر روی کار داشته باشند.

علی رغم آنچه ذکر شد برای اینکه مدیریت کارکنان خود را در اختیار بگیرید می توانید نحوه حقوق دادن به آن ها را نیز متفاوت تر کنید. براس مثال به جای دادن حقوق ثابت مبنای حقوق را متناسب با کارهای انجام شده توسط کارکنان و ساعت کاری مفید آن ها تعیین کنید.

برون سپاری بسیاری از کارهای شرکت

چنانچه فکر می کنید کار انجام شده توسط شرکت های دیگر بهتر از عملکرد شماست، بهتر است به فکر برون سپاری کارها باشید. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که انجام این کار باعث کاهش ۶۰ درصدی هزینه های شرکت شده است. البته بهتر است قبل از اقدام به برون سپاری این نکته را در نظر بگیرید که باید چه کاری را در چه زمانی باید به دیگران بسپارید.

کاهش روزهای کاری کارکنان

یک شرکت در طی یک روز کاری هزینه های زیادی را متحمل می شود که با کاهش روزهای کاری و افزایش ساعات کاری می توانید این هزینه را کاهش دهید. این عمل انگیزه کارکنان را به انجام کار افزایش می دهد. چرا که می دانند آخر هفته طولانی تری در پیش دارند.

تغییر مکان دفتر شرکت

داشتن یک دفترکار در شرکت یکی از مواردی است که هزینه ثابت زیادی می طلبد. این هزینه در صورت حضور در شهرهای بزرگ دو برابر می شود. بنابراین بهتر است با تغییر مکان دفتر و انتقال آن به محله های ارزان تر هزینه های خود را کاهش دهید.

چنانچه فکر می کنید فضای دفتر شما بسیار بزرگ است و اجاره آن هزینه بیشتری می طلبد. می توانید به جای اجاره دفترکار کوچکتر این دفتر را با شرکت های دیگر به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که انجام این کار می تواند همکاری بین دو شرکت را افزایش داده و مزایای زیادی برای شما به ارمغان بیاورد.

ارائه خدمات به جای پرداختن پول

در صورتی که شما نیاز به انجام کاری از طرف افراد دیگر برای شرکت دارید، می توانید به جای پرداخت پول نقدی برای آن ها در ازای ارائه خدمت آن ها شما نیز خدمتی ارائه کنید. این روش مبادله از گذشته های دور میان سرمایه داران رواج داشته و هم اکنون نیز در کاهش هزینه بسیار تاثیرگذار است.

تغییر استراتژی بازاریابی

در صورتی که استراتژی بازاریابی شما شامل هزینه های زیادی برای جذب مشتری است، تغییر استراتژی و تمرکز بر مشتریان وفادار و فعلی راهکار بسیار مناسبی است. بدین ترتیب با صرف هزینه کمتر درآمد بیشتری نصیب شما می شود.

کاهش هزینه خرید مواد اولیه

امروزه تامین کنندگان زیادی وجود دارند که مواد اولیه را با قیمت های متفاوتی ارائه می دهند. بنابراین، برای انتخاب بهترین تامین کننده بهتر است جلسات متعددی با آن ها برگزار کنید تا بتوانید بهترین آن ها را برای خود برگزینید. علاوه بر آن می توانید ضمن همکاری با شرکت های با فعالیت مشابه شرکت خود و تامین مواد اولیه به صورت گروهی از مزایای گرفتن تخفیف بیشتر و یا پرداخت اقساطی هزینه برخوردار شوید.

انتخاب یک اسپانسر مالی یا سرمایه گذار

چنانچه با شرکت هایی که فعالیتی مشابه فعالیت شما دارند همکاری داشته باشید، می توانید هزینه برخی از فعالیت های خود را از آن ها طلب کنید. در مقابل شما هم در قبال کار آن ها خدمات دیگری ارائه کنید.

شرایط ثبت شرکت ارزان

قوانین مربوط به ثبت شرکت ها در تعیین شرایط ثبت هر شرکتی دخیل است. بنابراین تعیین نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید بسیار مهم است. این تنها یکی از شرایط ثبت شرکت ارزان است و موارد دیگر در لیست زیر عنوان شده اند:

جلب رضایت کامل شریکان و سهامداران شرکت

در مرحله اول تاسیس شرکت ارائه یک تعهدنامه کتبی یا شفاهی میان شریکان و سهامداران شرکت بسیار معقولانه است. چرا که در بسیاری از موارد از بروز اختلاف میان شرکا جلوگیری به عمل می آورد.

اهلیت شرکای شرکت در ثبت شرکت ارزان

یکی از موارد بسیار مهم به هنگام ثبت شرکت انتخاب شرکای با درایت، عاقل و بالغ است. چرا که شیوه برخورد آن ها با مسائل و مشکلات می تواند در کاهش هزینه های شرکت بسیار تاثیرگذار باشد.

موضوع و نوع شرکت

برای شرکت های مختلف نوع و موضوع شرکت می تواند دو مفهوم کلی زیر را به خود بگیرد:

  • ثبت شرکت ارزان متناسب با حقوق تعهدنامه ها و قراردادها و پول و سرمایه هلی وارد شده به شرکت
  • شرکت های تجاری که نوع و موضوع آن ها وابسته به فعالیت شرکت است.

انتخاب کم هزینه ترین کشورها برای ثبت شرکت

از میان تمامی کشورهایی که امکان ثبت شرکت در آن ها فراهم است، کشورهای گرجستان، مجارستان، اسپانیا از شرایط بسیاری خوبی برخوردارند. در ادامه به بررسی دلیل انتخاب این کشورها به عنوان ارزانترین کشورها برای ثبت شرکت خواهیم پرداخت:

دلیل انتخاب کشور گرجستان

کشور گرجستان از جمله کشورهای اروپایی- آسیایی است که به عنوان یک پل تجاری بین این کشورها عمل می کند و هزینه ثبت شرکت در گرجستان بسیار پایین است. در پایتخت این کشور، یعنی شهر تفلیس شرکت های داخلی و خارجی بسیاری وجود دارند که همواره به علت موقعیت اقتصادی و ارتباطی مناسب با اروپا و آسیا همواره در حال پیشرفت هستند. همین موضوع سبب شده است که بسیاری از سرمایه داران ایرانی ضمن راه اندازی کسب و کار خود در این کشور بتوانند در آن اقامت داشته و به گسترش کسب و کار از طریق ثبت شرکت های بین المللی بپردازند. به خصوص اینکه اقامت آن ها پس از مدتی مبدل به اقامت دائم اروپا نیز می شود و امکان اقامت برای خانواده آن ها نیز فراهم می گردد. به طور کلی مزایای ثبت شرکت در کشور گرجستان به شرح ذیل است:

  • دریافت اقامت دائم
  • اجازه تاسیس شرکت بین المللی
  • اجازه داشتن حساب بانکی در گرجستان
  • امکان برخورداری از نیروی کار کم هزینه
  • نیاز به پروسه ثبت شرکت به صرفه در گرجستان
  • نیاز به زمان اندک برای ثبت شرکت در این کشور
  • پرداخت مالیات کمتر برای ثبت شرکت
  • امکان معافیت مالیاتی در صورت ثبت شرکت در مناطق آزاد گرجستان

دلیل انتخاب کشور مجارستان

بدون هیچ اغراقی کشور مجارستان بیشترین متقاضی ثبت شرکت در اروپا را دارد. چرا که این کشور از جمله کشورهای اروپایی با اقتصاد فعال است و شرکت ها و هلدینگ های مختلف تمایل زیادی به ثبت شرکت در این کشور نشان می دهدند.

مزایای ثبت شرکت در مجارستان بسیار زیاد است که کشورهای اندکی قادر به داشتن این مزیت ها هستند. برای مثال ثبت کردن یک هلدینگ یا شرکت در این کشور تنها نیاز به دو الی سه روز کاری دارد. مهمتر اینکه با ثبت شرکت در این کشور این اطمینان را حاصل می کنید که سرمایه گذاری شما در امن ترین نقطه از اروپا انجام شده است. گذشته از آن، انتخاب این کشور به جهت فراهم کردن بهترین بستر برای هلدینگ های تجاری مقرون به صرفه است.

ثبت شرکت در کشور مجارستان نیز می تواند اقامت دائم شما و خانواده تان را در این کشور تامین کند. مهمتر از آن شما برای ثبت شرکت در کشور مزبور نیازی به داشتن شریک نخواهید داشت و می توانید مالکیت صد در صدی آن را در اختیار بگیرید‌. علاوه بر آن، شما می توانید از پرداخت پایین ترین نرخ مالیاتی در میان کشورهای اروپایی یعنی نرخ ۹ درصدی برخوردار شوید.

از سایر مزایای ثبت شرکت در مجارستان نیز می توان به دو مورد افتتاح حساب های شخصی و بانکی و بهره مندی از حساب شرکتی اشاره کرد. علاوه بر آن مزایای شرح داده شده در زیر از مزایای دیگر ثبت شرکت در این کشور هستند:

  • استفاده از برند و نام اروپایی
  • اجازه اقامت خود و خانواده
  • اجازه دریافت ویزای شینگن برای خود و خانواده
  • پرداخت مالیات ناچیز
  • برقراری ارتباط با شرکت های بین المللی آسیایی، اروپایی و آمریکایی
  • درخواست اقامت دائمی پس از گذشت سه سال از فعالیت شرکت

با توجه به مزایای ذکر شده در بالا کشور مجارستان جزو کشورهای پرمتقاضی ثبت شرکت به شمار می رود. از مهم ترین دلایل این امر نیز می توان به هرینه های پایین ثبت شرکت، امنیت اقتصادی و نرخ پایین مالیات اشاره کرد.

انتخاب کشور اسپانیا

از قدرتمندترین کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی اسپانیا را می توان نام برد که فضای امنی را برای سرمایه گذاری برای متقاضیان ثبت شرکت فراهم آورده است. این کشور مقام چهارم اقتصاد برتر منطقه یورو و اتحادیه اروپا و مقام پنجم رتبه مطرح اقتصادی در اروپا را داراست. مهمتر اینکه کشور موردنظر جزو کم هزینه ترین کشورها برای ثبت شرکت است. از سایر مزایای ثبت شرکت در اسپانیا نیز موارد ذیل را می توان نام برد:

  • امکان ثبت برند اروپایی
  • عدم نیاز به سرمایه بالا برای ثبت شرکت
  • امکان داشتن حساب بانکی در اسپانیا
  • امکان برقراری ارتباط با سایر کشورهای اروپایی از طریق این کشور
  • دریافت اقامت دائم پس از گذشت سه سال
  • درخواست پاسپورت پس از گذشت ۵ سال
  • عدم الزام به داشتن شریک تجاری اسپانیایی و امکان داشتن شریک با هر ملیت دیگر
  • برخورداری از قوانین آزاد تجاری کشورهای حوزه شینگن
  • برخورداری از حمایت همه جانبه دولت از استارتاپ های خلاق و نو
  • راحتی دریافت ویزای سایر کشورها

انتخاب کشور لهستان

این کشور یکی از کشورهای تازه استقلال یافته در اروپای مرکزی به شمار می رود که پیشتر تحت سلطه شوروی بود. کشور مزبور از نظر اقتصاد دارای رتبه دوم در اروپای مرکزی و رتبه ششم در کل اروپاست و از جایگاه خوبی به عنوان انتخاب کم هزینه ترین کشورها برای ثبت شرکت برخوردار است. ما در ادامه برخی از مزایای ثبت شرکت در لهستان را ذکر کرده ایم:

  • دریافت اقامت دائم برای خود و خانواده
  • امکان تحصیل فرزندان در این کشور با ثبت شرکت
  • هزینه به صرفه برای ثبت شرکت و عدم نیاز به طی مراحل طولانی برای ثبت شرکت
  • برخورداری از امکان افتتاح حسای بانکی در تمامی کشورهای اروپایی ضمن ثبت شرکت در این کشور
  • دریافت اقامت دائم و پاسپورت برای شما و خانواده
  • امکان تجارت با سایر کشورهای اروپایی
  • تردد میان سایر کشورهای اروپایی با ثبت شرکت در لهستان و دریافت ویزای شینگن
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی و همیشگی در این کشور برای رسیدگی به امور شرکت

توجه داشته باشید که ثبت شرکت به ویژه در کشورهای خارجی موضوعی است که در صورت عدم مشورت با متخصصان این حوزه ممکن است ضمن صرف هزینه بالا امکان موفقیت از شما سلب شود. بنابراین بهتر است با یک موسسه حقوقی باتجربه نظیر ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل کنید تا راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کرده باشید. این موسسه کارشناسان با تجربه و با مهارتی دارد که درباره تمامی مراحل ثبت شرکت آشنایی دارند و از زیر و بم آن آگاهند. این مجموعه به شما پیشنهاد می کند که کشورهای زیر را برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت انتخاب کنید:

لازم به ذکر است که علاوه بر کشورهای ذکر شده در بالا هزینه ثبت شرکت در ترکیه نیز معقول است و شما می توانید این کشور را نیز برای ثبت شرکت انتخاب کنید. با این وجود چنانچه به علت مشکلات ثبت شرکت و اقامت اروپا دارد، قصد ثبت شرکت در کشورهای آسیایی را دارید، می توانید نسبت به مهاجرت از طریق ثبت شرکت به امارات اقدام کنید.

سخن آخر

هنگامی که قصد ثبت شرکت در کشورمان یا سایر کشورهای توسعه یافته را دارید، ابتدا باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. چرا که رعایت برخی از نکته های کوچک می تواند هزینه های شما را در این زمینه بسیار کاهش دهد. بدین منظور بهترین کار دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه ثبت شرکت فکر برتر و ثبت شرکت مهندسی مشاور است. این مجموعه امکان ثبت شرکت سریع و ارزان را فراهم می کند.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران