ثبت برند انواع فروشگاه اینترنتی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

یکی از ضروریات فعالان کسب و کار در فروشگاه های اینترنتی، ثبت برند است. امروزه بازار کار این فروشگاه ها بسیار داغ است و برای همه افراد کمتر پیش می آید که جهت خرید به صورت حضوری به مراکز مراجعه کنند، مگر این که موارد خاصی پیش بیاید.

شاید برای ثبت برند انواع فروشگاه اینترنتی کلی سؤال و ابهام برایتان پیش آمده باشد که با خواندن این متن می توانید به پاسخ تمامی آن ها دست یابید. پس با موسسه حقوقی فکر برتر همراه باشید تا به صورت کامل ثبت برند فروشگاه های اینترنتی را مورد بررسی قرار دهیم. فکر برتر سالهاست که در ثبت انواع شرکت و برند فعالیت داشته و در تمامی زمینه های این حوزه از خود سابقه درخشانی به جای گذاشته است.

ثبت برند فروشگاه اینترنتی

هر فرد برای شروع کسب و کار اینترنتی، به مجوز کار آنلاین نیاز دارد. زمانی که مراحل مجوز، طراحی سایت و اینماد صورت گرفت، شما باید به فکر ثبت برند فروشگاه اینترنتی خود باشید.

شاید به این فکر کنید که آیا فروشگاه های اینترنتی می توانند بدون مجوز هم فعالیت داشته باشند؟ بله اما فروشگاه هایی می توانند که فعالیت بسیار محدودی دارند و در اصل جایی میان کسب و کارهای موفق و مطرح و گردانندگان اصلی بازار ندارند.

از سویی دیگر، برای انجام بسیاری از امور به زودی تمامی فروشگاه ها باید مراحل قانونی را طی کنند و اقدامات لازم را برای دریافت مجوزهای ضروری انجام دهند.

ثبت برند انواع فروشگاه اینترنتی، مزیت های بی شماری برای صاحبان آن کسب و کار دارد. ثبت برند سبب می شود تا مشتریان بیشتر از قبل به شما اعتماد کنند، آن گاه شما اعتبار بیشتری را کسب می نمایید. همین امر به سودآوری بیشتر شما کمک می کند. مزیت دیگر ثبت برند این است که فعالیت شما حالت قانونی و رسمی پیدا می کند و اعتبار شغلتان را افزایش می دهد.

ثبت برند چیست؟

علامتی که ثبت آن از طریق مالکیت معنوی ثبت برند انجام شود و به نام شخص و یا شرکت باشد را ثبت برند می نامند. اصلی ترین ویژگی ثبت علامت این است که هیچ فرد و یا شرکتی قادر نیست از محصولات و خدمات شما به نفع خودش استفاده کند و آن را تقلید نماید. حق استفاده از این برند تنها برای خودتان محفوظ می ماند و اگر شخصی در حوزه کاری شما فعالیت دارد که از نام شما استفاده می کند، طبق قانون با آن برخورد می شود.

انواع ثبت برند فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی، ثبت برند خود را به دو صورت انجام می دهند که در متن ذیل آن ها را ذکر کرده ایم:

ثبت برند فروشگاه اینترنتی حقوقی

در این فروشگاه شما با یک مؤسسه، شرکت و یا مکانی که به عنوان یک مجموعه قانونی فعالیت می کند سر و کار دارید.

ثبت برند فروشگاه اینترنتی حقیقی

در این فروشگاه شخص حقیقی، فردی است که برند به نام او باشد.

نکات کلیدی ثبت برند فروشگاه های اینترنتی

برای ثبت شدن برندها، شرایط به صورت یکسان وجود دارد. نکات کلیدی ثبت برند فروشگاه های اینترنتی و برندهای دیگر به شرح ذیل می باشد:

  • اسمی که برای ثبت برند انتخاب می کنید، باید در حوزه ای که فعالیت دارید عین و مشابه آن وجود نداشته باشد. این اسم باید معنی دار، منحصر به فرد و خاص باشد.
  • زمانی که نام مشخص شد، باید از طریق استعلام ثبت برند تجاری از آزاد بودن آن اطمینان حاصل نمایید زیرا در غیر این صورت اسم انتخابی شما مورد تأیید نخواهد بود.
  • برای ثبت برند شما باید در حوزه ای که فعالیت می کنید، مجوز فعالیت را داشته باشید.

انتخاب نام برند، کار دشوار و پیچیده ای است که شما می توانید با دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه گام مهمی در ثبت برند را پشت سر بگذارید. موسسه حقوقی فکر برتر با همکاری افرادی متخصص و زبده در خدمت شما عزیزان می باشد تا مسیر ثبت برند را برای شما کوتاه تر نماید. شما می توانید از طریق مراجعه به وب سایت این مؤسسه از تمامی خدمات آن آگاه شوید و از طریق تماس برای ثبت سفارش اقدام نمایید.

مدت زمان ثبت برند فروشگاه های اینترنتی

برای ثبت برند انواع فروشگاه اینترنتی، 45 روز زمان لازم است. زمانی که پرونده در سامانه ثبت می گردد، حداقل 15 روز طول می کشد تا اسناد بررسی شده و نتیجه اعلام شود و حدود 30 روز هم درج آگهی تقاضا در روزنامه رسمی زمان می برد. بعد از این تایم، اگر موارد بررسی شده مورد تأیید قرار گیرند، ثبت برند انجام می شود و پس از این زمان حدود 10 روز عملیات تکمیلی طول خواهد کشید تا شما سند برند خود را اخذ نمایید.

مزایای ثبت برند فروشگاه های اینترنتی

همان گونه که اشاره کردیم ثبت برند مزیت های بی شماری دارد که به تعدادی از آن ها در متن ذیل اشاره شده است:

  • اعتماد بیشتر مشتریان و افزایش اعتبار شما
  • بهبود پیدا کردن خدمات فروش آنلاین و مشاهده کردن کالاهای مختلف باکیفیت
  • قابلیت تنوع بسیار زیاد محصولات
  • تبلیغ گسترده وب سایت و فعالیت هایتان
  • جلب اعتماد بیشتر در مقایسه با فروشگاه هایی که مجوز ندارند.

ثبت برند محصولات دانش بنیان

اکثر افراد تفاوت محصولات دانش بنیان با دیگر محصولات را نمی دانند. محصولات دانش بنیان محصولاتی هستند که در صنعت فناوری های متوسط رو به بالا قرار دارند و به جهت علم و دانش فنی استفاده شده در طراحی محصول تولید نمونه آزمایشگاهی و همچنین به کارگیری محصولات صنعتی، الگوبرداری و کپی برداری آن دشوار است.

ثبت قانونی ایده، به واسطه خالق محصول به جهت سختی تولید این کالاها بسیاری ضروری است. به همین دلیل است که این افراد به دنبال سریع ترین راه جهت ثبت برند محصولات دانش بنیان هستند. محصول تولید شده باید به واسطه ثبت برند محفوظ گردد. از سویی دیگر، این محصولات باید با برند ثبت شده وارد بازار شوند تا ورود موفقی را تجربه کنند. همچنین فرد خالق این حق را دارد تا محصول خود را در سطح داخل و بین المللی ثبت نماید.

ثبت برند مشاغل خانگی

مشاغل خانگی به کسب و کارهایی گفته می شوند که بر اساس تعریف مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خانه صورت می گیرند. این مشاغل بر اساس قانون، نباید مزاحمتی برای دیگر واحدهای مسکونی ایجاد کنند. این فعالیت توسط کل یا یکی از اعضای خانواده صورت می گیرد و سبب تولید کالا و خدمات قابل ارائه به بازار می گردد.

ثبت برند مشاغل خانگی امکان پذیر است تا افراد بتوانند به کسب و کار خود اعتبار بیشتری ببخشند. تولید محصولات در منزل بسیار رایج شده و در حال حاضر با ایجاد فروشگاه های آنلاین این فعالیت ها توسعه یافته است. بیشترین کسانی که از این مشاغل استقبال کرده اند، زنان بی سرپرست خانوار هستند. رشد برندهای خانگی در چند سال اخیر ایران، رشد چشمگیری را داشته است.

افراد در مشاغل خانگی به روش های مختلفی کار می کنند که می تواند به صورت کارمزدی برای کارفرما انجام شود. در این شرایط، کارفرما باید برای ثبت برند خود از طریق سایت ثبت برند اقدام می نماید. نوع دیگر این فعالیت ها به صورت اتحادیه، تعاونی و غیره می باشد. این به معنای همکاری بین مشاغل خانگی با برندهای متفاوت است.

مزیت ثبت برند مشاغل خانگی

این فعالیت ها، در گسترش محصولات ملی، نقش اجتماعی و اقتصادی مهمی را دارند. به همین منظور دولت ها برای حمایت از آن ها، راهکارهایی را تصور می کنند که می توان به اختصاص دادن تسهیلاتی جهت فروش کالاها به مارکت های داخلی و بین المللی اشاره نمود. اگر فعالیت شما دارای ثبت برند باشد شما نفع بیشتری را از این امکانات خواهید برد.

به طور مثال می توان گفت طبق قانون، شهرداری ها وظیفه دارند به تعداد مشاغل خانگی، موقعیتی برای فروش کالا محیا کنند. در این شرایط پیدا کردن و جذب مشتریانی مستمر در این بازارها امکان پذیر است؛ زیرا هم کیفیت محصول بالا می باشد و هم برند ثبت شده سبب اعتماد و فروش آن می گردد. جدای این موارد شما با ثبت برند مشاغل خانگی قادر خواهید بود، شرایط پیگیری کالاهای خود را در خارج از مارکت های موقتی را برای مشتری فراهم نمایید.

نقش ثبت برند در توسعه فروش های الکترونیک

توسعه تجارت الکترونیک، یکی از اهدف مهم کشورمان محسوب می گردد. یکی از گام های اصلی که باید در این زمینه برداشته شود، گسترش فروش اینترنتی به صورت الکترونیکی است. به همین منظور باید بستری فراهم گردد تا افراد با خاطری آسوده تر خرید خود را از فروشگاه های اینترنتی انجام دهند.

در ثبت کردن برند کلیه مراحل به صورت قانونی طی می شود و این امر به کاربران فروشگاه ها و سایت های اینترنتی تضمین می دهد که خرید امنی را تجربه کنند. ثبت برند سبب گردیده تا تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در محیطی امن با یکدیگر در ارتباط باشند و خدمات و محصولات با کیفیت تری را خریداری نمایند.

یکی از دلایل افزایش کیفیت این است که محصولات به صورت جداگانه شناخته شده و تولیدکنندگان جهت پیشرفت شغلی و ارتقا کیفیت تلاش بیشتری خواهند کرد. افزایش مشاغل خانگی و تنوع آن ها سبب گردیده تا ثبت برند در جایگاه ویژه ای قرار بگیرد.

این کار باعث می شود تا شما تبلیغات مؤثرتری را داشته باشید و این فرصت را در اختیار دیگران قرار ندهید که از محصولات و خدمات شما سو استفاده کنند. ثبت برند مشاغل خانگی حدود 4 ماه زمان می برد (40 روز کاری به منظور آگهی نوبت اول و دو ماه و نیم برای دریافت قطعی گواهینامه ثبت برند).

ثبت برند محصولات آرایشی

لزوم ثبت برند محصولات آرایشی، به دلیل رقابت در بازار اقتصاد داخلی و جهانی و همچنین شناساندن محصولات به متقاضیان می باشد. ثبت برند در این محصولات هم بیانگر ویژگی های آن ها خواهد بود و هم به جهت رقابت در بازار اقتصادی با در نظر گرفتن عرضه و تقاضا، تولیدکنندگان با تلاش بیشتر هم محصولات خود را توسعه می دهند و هم کیفیت آن ها را بالا می برند.

محصولات آرایشی جزو کالاهای پر کاربرد و پر فروش کشورمان است که اگر بین متقاضیان خوش بدرخشد، باعث افزایش عرضه و تقاضای آن خواهد شد. شما با ثبت برند محصولات آرایشی خود، حق انحصاری محصولات را از لحاظ قانونی به خود اختصاص می دهید. از طرفی ثبت برند برای کلیه شرکت ها یک عنصر با ارزش به حساب می آید.

ضرورت ثبت برند محصولات آرایشی

همان گونه که اشاره کردیم ثبت برند محصولات آرایشی، سبب افزایش عرضه و تقاضا و همچنین رقابت بین تولیدکنندگان می شود. شرکت هایی که تصمیم به صادرات محصولات خود دارند، باید برند خود را به ثبت برسانند. تولیدکنندگان زمانی که محصولاتشان در داخل ایران تثبیت پیدا کند، تصمیم به صادرات می گیرند و در خارج از کشور هم می تواند مشتریان خاص خود را داشته باشد.

امروزه محصولات داخلی، بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است زیرا هزینه محصولات خارجی بسیار بالاست. پس با داشتن برند ثبت شده می توانید کالای خود را به مشتریان ثابت کرده و آن وقت است که برند شما از طریق تبیلغات گرم یعنی دهان به دهان شناخته می شود. این زنجیره تبلیغاتی روز به روز افزایش می باید و محصولات شما از طریق اینترنت و به صورت آنلاین به فروش می رسد به همین دلیل است که ثبت برند و بازاریابی آنلاین رابطه مستقیمی با هم دارند.

ثبت برند محصولات آرایشی، می تواند به شخص حقیقی و حقوقی تعلق بگیرد. اگر شما می خواهید مسیرتان برای ثبت برند این محصولات هموار گردد، می توانید سفارش ثبت برند خود را به موسسه حقوقی فکر برتر بسپارید زیرا این کار نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. این مؤسسه کلیه خدمات ثبت برند در ایران، ثبت برند در ترکیه و دیگر کشورها را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهد. پس اگر تصمیم به صادرات هم گرفته اید، می توانید با کمک این مؤسسه برند خود را به صورت بین المللی به ثبت برسانید.

ثبت برند کیف

کیف یکی از وسایل ضروری افراد به حساب می آید که عرضه و تقاضای بسیاری در ایران دارد و به همین دلیل رقابت در این حوزه تشدید پیدا کرده است. ثبت برند کیف به سودآوری در حوزه کاری شما کمک شایانی می کند. شما برای این کار باید مراحل ثبت برند کیف را انجام دهید. شما می توانید با مراجعه به وب سایت اداره ثبت برند و اجرای مراحل زیر برند خود را به ثبت برسانید:

  • ابتدا نام انتخابی خود را بر اساس اصول و قوانین مطرح شده مشخص نمایید و سپس آن را استعلام بگیرید.
  • پس از تأیید شدن اینکه نام انتخابی قبلاً ثبت نشده است، نوبت به تکمیل مدارک می رسد. زمانی که مدارک مورد نیاز را آماده کردید باید به وب سایت اداره ثبت برند مراجعه نمایید.
  • سپس در آن ثبت نام کرده و با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی گواهی امضا را برای تأیید حساب کاربری خود دریافت نمایید.
  • پس از فرآیند ثبت اظهارنامه ثبت برند، باید مشخصات مالک برند را تکمیل نموده و با آپلود کردن مدارک مورد نیاز و تأیید مدارک و اطلاعات بارگذاری شده، هزینه ثبت برند کیف را پرداخت نمایید.
  • حال شما باید منتظر باشید تا شماره اظهارنامه را دریافت کنید، سپس کدی برای شما ارسال می شود.

اگر در کلیه مراحل ثبت همه موارد تأیید شد، نسخه نهایی جهت امضا برای شما ارسال می گردد و سپس شما باید نسخه برابر با اصل آن را به اداره ثبت برند ارسال نمایید و بعد از عبور از مرحله آگهی تقاضای ثبت که در روزنامه رسمی چاپ می شود، سند آماده است و شما برای دریافت آن به اداره ثبت برند مراجعه می نمایید.

لازم به ذکر است که پروسه ثبت برند کار دشواری است و اگر فردی شناخت لازم را نداشته باشد با عدم تأیید کارشناسان مواجه می شود که این موضوع می تواند کار ثبت را مدت ها عقب بیندازد. شما می توانید با استفاده از بهترین سایت ثبت برند به سرعت به نتیجه دلخواه خود برسید.

نکات مهم در ابطال ثبت برند

مواردی در ثبت برند وجود دارد که اگر صورت بگیرد، ابطال ثبت انجام می شود. تعدادی از این موارد عبارتند از:

  • اگر برندی را ثبت نمایید و تا 3 سال از آن استفاده نکنید، هر فردی می تواند باطل کردن آن را درخواست نماید.
  • برند مشابه برند دیگری ثبت شده باشد.
  • نشان تجاری برخلاف نظم عمومی، شرع و اخلاق حسنه باشد.
  • در شرایطی که برند به پرچم، نشان نظامی و مملکتی شبیه باشد.

بنابراین در انتخاب نام و استعلام آن دقت لازم را داشته باشید و بعد از دریافت آن حتماً از برند ثبتی خود استفاده کنید تا ابطال ثبت برند صورت نگیرد.

موسسه حقوقی فکر برتر علاوه بر ثبت برند، در امور مرتبط با ثبت شرکت در تهران هم فعالیت دارد. شما می توانید با تماس از طریق شماره های موجود در وب سایت شرکت سفارش خود را به اطلاع کارشناسان مربوطه برسانید.

مزیت ثبت برند در کشورهای دیگر

ثبت برند در کشورهای دیگر قابل انجام است و مزیت های بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. اگر شما به دنبال توسعه کار خود هستید می توانید کشورهایی که آینده درخشانی در بازارهای اقتصادی دارند را انتخاب کنید.

به طور مثال ثبت برند در دبی یکی از پرتقاضاترین مواردی است که شرکت های حقوقی آن را انجام می دهند؛ زیرا ثبت برند در دبی، مزیت های بی شماری را دارد که می توان به صورت خلاصه به تضمین امنیت، مرجعیت حقوقی، موجودیت مستقل کسب و کارها اشاره کرد. پس یادتان باشد که برند خود را به صورت بین المللی هم از طریق مؤسسات حقوقی به ثبت برسانید.

موسسه حقوقی فکر برتر با داشتن کارشناسانی متخصص آماده هر گونه خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه ثبت برند در ایران و خارج از کشور، ثبت شرکت، ثبت تغییرات و... می باشد. شما با همکاری این مؤسسه در زمان ارزشمند خود صرفه جویی کرده و کارها را سریع تر با موفقیت کامل انجام می دهید.

نتیجه گیری

ما در این نگارش تصمیم داشتیم شما را با ثبت انواع فروشگاه اینترنتی، مراحل ثبت برند، ضرورت ثبت برند برای این فروشگاه ها آشنا کنیم. همان گونه در که در متن بالا اشاره شد ثبت برند برای فروشگاه ها و شرکت ها عنصر ارزشمندی است و سبب می شود تا دیگران نتوانند از محصولات و خدمات یکدیگر تقلید کنند.

شما باید بعد از ثبت، از برند استفاده نمایید و اگر به مدت 3 سال هیچ گونه استفاده ای از آن صورت نگیرد، به راحتی ابطال ثبت برند می شود. لازمه موفقیت در هر حوزه ای، داشتن بهترین راهنما می باشد. شما می توانید با دریافت مشاوره های تخصصی موسسه حقوقی فکر برتر در زمینه ثبت برند، خاص ترین علامت را ثبت نموده و از مزایای آن بهره مند شوید.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران