ثبت شرکت دامپروری

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

یکی از شرکت های پرمخاطب جهت ثبت و راه اندازی، شرکت دامپروری است. موضوع فعالیت این شرکت ها می تواند فعالیت های دامی از جمله گاو شیری و گوشتی، نگهداری و خرید و فروش و پرواربندی دام سبک و سنگین مثل گاومیش باشد؛ دراین نوشتار قصد داریم تا ضمن توضیح مختصری در رابطه با دامپروری، نحوه ثبت این شرکت ها را برای علاقه مندان مورد بحث قراردهیم .

• دامپروری :
به دانش و فن مدیریت در پرورش، تغذیه و اصلاح نژاد دام برای دستیابی به استانداردهای ملی و فرا ملی گفته می شود،به شخص حقوقی یا حقیقی که با استفاده از روش علمی، فنی یا تجربی به پرورش انواع دام می پردازد، دامپرور می گویند.
دامپروری در هر کشوری از مهم ترین شاخه های کشاورزی به حساب می آید و از اهمیت خاصی برخوردار است،اثرات دامپروری در اقتصاد یک کشور را می توان به شرح ذیل خلاصه کرد:
1- از نظر تغذیه :
از بدو خلقت، غذا و تغذیه یکی از مسائل مهم برای بشر بوده است.از زمانی که بشر به حال وحشی در غارها می زیسته تا به امروز که به کمک تکنولوژی فضای لایتناهی را در سیطره خود در آورده است،با وجود اینکه انسان توانسته است پیشرفت های چشمگیری را در بخش های مختلف زندگی اش پدید آورد، باز هم مسئله غذا و تغذیه از نظر اقتصادی و اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است.
2- پوشاک :
نقش پوشاک در زندگی انسان به اندازه نقش تغذیه اهمیت دارد.پوشاک تولید شده از پشم به علت حفاظت از سرما، جذب رطوبت و عرق، داشتن ظرافت و عدم تغییر شکل همیشه دارای قیمت بالایی است.
3- نیروی کار:
حیوانات مقدار زیادی انرژی لازم به خصوص برای کارهای زراعی را در اغلب نقاط جهان تامین می کنند؛با وجود اینکه امروزه در نقاط مختلف جهان تمایل زیادی به مکانیزه شدن هست، ولی در اکثر کشورهای در حال توسعه فاکتورهایی نظیر کوچک بودن واحدهای زراعی، ضعف اقتصاد، نبودن سرمایه کافی، نبودن امکانات سرویس، مانع رشد مکانیزاسیون می شوند، درنتیجه این قبیل کشورها به نیروی حیوانی نیاز زیادی دارند.
• اگر علاقه مند به راه اندازی کسب و کاری با موضوع دامپروری می باشید لازم است برای طراحی و ارائه طرح و راه اندازی، موارد زیر را در نظر داشته باشید :
1) امکان واگذاری طرح از طرف دولت :
برای شروع کار بایستی با مراجعه و هماهنگی با سازمان متولی از امکان واگذاری طرح مورد نظر مطالعه شده و سپس کارهای مطالعاتی و بررسی شرایط و ضوابط مربوطه را آغاز نمود.
2) عوامل اقتصادی و اجتماعی :
در اجرای پروژه های دام و طیور به نظر می رسد کسب اطلاعات اولیه از شرایط پرورش، نحوه تامین مواد اولیه، نحوه فروش، تعداد طرح های موجود در منطقه و وضعیت طرح های مشابه موجود بسیار مفید باشد. چرا که بررسی عوامل تاثیر گذار در طرح های فعال موجود و علل موفقیت و شکست آنها می تواند در تصمیم گیری برای انتخاب طرح و ظرفیت آن کمک شایانی بنماید.
3) علاقه مندی :
یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در انجام هر کاری میزان اشتیاق و علاقه به آن می باشد. به ویژه در پروژه های دامپروری که هر کدام شرایط کاری و روحی خاص خود را می طلبد؛ لذا در صورتی که کاملا علاقه مند نبوده و آمادگی حضور فیزیکی در عملیات کاری و پرورشی طرح خود، را نداشته باشیم، میزان موفقت و سودآوری طرح پائین خواهد آمد و مشکلات عدیده ای را در آن به وجود می آورد.
4) سرمایه :
الف- اجرای طرح بر اساس سرمایه شخصی : در این صورت ضریب موفقیت طرح بسیار بالا رفته و متقاضی بر اساس مبالغی که توسط کارشناس خبره و در قالب طرح توجیهی بر آورد می گردد میزان سرمایه مورد نیاز را تأمین و تصمیم گیری می نماید.
ب- با استفاده از تسهیلات بانکی : با توجه به اینکه اکثر متقاضیان از این گروه می باشند؛ الزامی است که برای اجرای موفق و خوب طرح حدود 50 الی 30 درصد سرمایه مورد نیاز برای طرح را در اختیار داشته باشند؛زیرا اعمال در زمان اجرا و احداث در صورت کمبود نقدینگی مشکلات عدیده ای پیش خواهد آمد و روند اجرای عملیات به کندی جلو خواهد رفت و در نهایت موجب افزایش هزینه ها و به تاخیر افتادن زمان بهره برداری از طرح خواهد شد.
موضوع بسیار مهم دیگر تامین وثیقه مورد نیاز در صورت اخذ تسهیلات از بانک ها می باشد؛ لذا بایستی در این خصوص نیز اطلاعات کافی در مورد میزان و نوع وثیقه در خواستی بانک عامل به دست آورد و در صورت توانایی اقدام به اخذ مجوز و اجرای طرح نمود.
5) نحوه مالکیت یا درخواست مجوز:
صدور مجوز یا پروانه به نام یک نفر و یا یک شرکت به ثبت رسیده صورت می گیرد، بنابراین بایستی ابتدا در نحوه مدیریت پروژه تحقیق و بررسی لازم را به عمل آورد زیرا هر یک از حالت های ذکر شده دارای مزایا و معایبی می باشند که با کمی تلاش و پرس و جو می توان اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد. در صورتی که قرار بر اجرای طرح به صورت شرکتی باشد بایستی از طریق اداره ثبت اسناد و یا اداره تعاون، بعد از طی مراحل  قانونی شرکت مورد نظر را به ثبت رساند.
• ثبت شرکت دامپروری :
برای ثبت شرکت دامپروری، می توان همانند سایر شرکت ها در قالب های سهامی خاص، یا با مسئولیت محدود اقدام نمود؛ ثبت شرکت دامپروری سهامی خاص و با مسئولیت محدود دارای ضوابط و شرایطی می باشد که در ادامه  ضمن تعریف شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود به ذکر آنها می پردازیم. 
• شرکت سهامی خاص :
شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصراً تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی آنها است. و تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد ؛عنوان شرکت سهامی باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.
• شرکت با مسئولیت محدود :
شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است، در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود.
⃰  فایده ای که شرکت های با مسئولیت محدود دارند این است که شرکت های سهامی غالبا احتیاج به سرمایه های مهم دارند و ناچارند شریک زیاد داشته باشند به این جهت مقررات زیادی درباره آنها وضع شده که رعایت تمام آنها از عهده اشخاصی که می خواهند شرکاء محدودی داشته باشند خارج است؛ این قبیل شرکت ها از اشخاصی تشکیل می شود که با یکدیگر دوست و یا همکارند و در حقیقت شرکت فامیلی است، از آن قیود تا اندازه ای آزاد است.
• شرایط لازم جهت ثبت شرکت دامپروری سهامی خاص :
- حداقل وجود 3 نفر عضو
- حداقل میزان سرمایه یک میلیون ریال
- پرداخت نقدی حداقل 35% از سرمایه به صورت نقدی
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت دامپروری سهامی خاص :

  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
  • دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران.
  • دوبرگ صورتجلسه هیات مدیره که به امضاء مدیران منتخب رسیده باشد.
  • دونسخه اظهارنامه تکمیل شده شرکت سهامی خاص و امضاء ذیل آن توسط سهامداران.
  • تصویر برابر اصل شده شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین
  • ارائه گواهی پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه شرکت

• شرایط لازم جهت ثبت شرکت دامپروری با مسئولیت محدود :
-  وجود حداقل 2 نفر عضو
- حداقل سرمایه مبلغ 100.000 تومان
- تعهد به پرداخت کل سرمایه به طور نقدی
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت دامپروری با مسئولیت محدود :

  • تصویر کارت ملی و شناسنامه شرکاء و مدیران
  • 2 برگ تقاضانامه
  • 2جلد اساسنامه و امضای ذیل صفحات آن توسط سهامداران
  • 2 نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • اخذ و ارائه مجوز در صورت نیاز
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

چنانچه قصد دارید شرکت خود را به ثبت برسانید، در اسرع وقت با همکاران ما در «ثبت شرکت فکر برتر » تماس حاصل فرمایید.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران