ثبت برند قارچ

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

قارچ میوه ای از تیره رویندگان قارچی است. بیشتر قارچ ها با تشکیل کولونی به جذب مواد مغذی از چوب برگ های فرو افتاده و ترکیبات موجود در خاک می پردازند.محبوب ترین قارچی که امروزه در دنیا مصرف می شود، قارچ های دکمه ای سفید هستند.عده ای دیگر پورتوبلو را به عنوان محبوب ترین و مرغوب ترین قارچ می شناسند، این قارچ نژاد قهوه ای دکمه ای سفید هستند.
• تاریخچه پرورش قارچ
قارچ ها موجوداتی هستند که از گذشته های دور با انسان بوده اند.سوابق فسیلی آن ها به دوران پر کامبرین و دونین بر می گردد.تاریخ مصرف قارچ های خوراکی به عنوان غذا و دارو به زمانی بسیار دور بر می گردد و حتی انسان های نخستین از خواص ویژه قارچ ها اطلاع داشتند.اگر تاریخچه تولید قارچ های خوراکی به دقت مورد بررسی قرار گیرد، تاریخی چند هزار ساله را می توان برای آن قائل شد.پرورش قارچ های خوراکی به حدود 20 قرن پیش در ژاپن و چین برمی گردد.کاشت قارچ در گلخانه اولین بار در سوئد در سال 1754 میلادی ابداع شد کشورهای گوناگون جهان با توجه به فرهنگ غذایی طی سال های گذشته به نوعی از این محصول ارزشمند برخوردار بوده اند و در حال حاضر بیشتر قریب به اتفاق کشورهای دنیا آن را به عنوان محصولی کشاورزی و باغی قلمداد می کنند و حتی به منظور توسعه هر چه بیشتر تولید و مصرف آن برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت آن اجرا می کنند و سالانه هزینه های بسیاری را به تحقیقات مربوط به آن اختصاص می دهند.در این میان، کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی هر کدام به صورتی نسبت به توسعه همه جانبه آن اقدام می کنند.در بعضی کشورها با توجه به فرهنگ غذایی، میزان مصرف برخی قارچ ها بر دیگران پیشی گرفته و تولید آن گونه خاص، بیشتر است.
• فواید قارچ
قارچ یک ماده غذایی سالم است که سبب می شود با خوردن آن احساس سیری کنید.نتایج برخی از تحقیقات نشان می دهد افزایش مصرف غذاهای کم کالری که ارزش غذایی بالایی دارند (مانند قارچ) می توانند جایگزین خوبی برای غذاهای پر کالری باشند.قارچ چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد.ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هر چه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت کمک می کنند.قارچ ها انسولین طبیعی و آنزیم هایی دارند که سبب شکسته شدن قند یا نشاسته موجود در غذاها می شوند.علاوه بر این قارچ ها ترکیباتی دارند که در بهبود عملکرد پانکراس، کبد و سایر غدد هورمونی درون ریز تاثیر دارند قارچ های خوراکی ارزش غذایی خوبی دارند و به همین دلیل می توانند در کنار سبزیجات پر خاصیت میهمان همیشگی سبد غذایی خانواده ها شوند.قارچ ها کالری کمی دارند، هیچگونه چربی یا کلسترولی در آنها پیدا نمی شود و مقدار نمک بسیار کمی دارند.گروهی از ویتامین ها و املاح معدنی مهم مانند سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین D و... هم در قارچ ها وجود دارد.
• برند :
برند، نمانام یا نام تجاری : یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص کننده خدمات یا محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می گردد.
• مزایای ثبت جهانی برند :
- در بازرایابی بین المللی و یا مذاکرات تجاری، طرف های قرارداد، به شما به عنوان شرکتی با برنامه های بلند مدت و قدمتی طولانی نگاه می کنند.
- از ربوده شدن یا سوء استفاده از طرح و ایده خود جلوگیری می کنید.
- ارزش نام و شرکت خود را چندین برابر بالا می برید.
- راه هر گونه سوء استفاده را می بندید.
• ثبت برند قارچ
با توجه به توضیحاتی که در مورد قارچ، این ماده ارزشمند داده شد علاقه مندانی که قصد ثبت برند قارچ را دارند در ابتدا باید بدانند که محصولی که می خواهند تولید کنند در کدام طبقه از تقسیم بندی اداره علامت تجاری قرار دارد. با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد، تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد بسیار ضروری است،همچنین لازم به یادآوری است که برای ثبت برند قارچ ارائه مجوز از جمله کارت بازرگانی، جواز تاسیس صنایع یا پروانه کسب لازم و ضروری می باشد.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت برند قارچ :
شخص حقیقی :
1- تصویر شناسنامه و کارت ملی
2- تصویر کارت بازرگانی ( در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد).
3- کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی).
شخص حقوقی :
1- کپی شناسنامه و کارت ملی
2- تصویر روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد).
3- کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی، پروانه بهره برداری و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولت).
4- تصویر کارت بازرگانی
• مراحل ثبت برند قارچ :
مراحل درخواست ثبت برند یا علامت تجاری به صورت اینترنتی انجام می شود، که در ذیل به این مراحل اشاره می کنیم.
_ ابتدا وارد سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شوید.و از آنجا به قسمت اداره ثبت علائم تجاری وارد شوید و تقاضای ثبت اظهارنامه علامت را کامل کنید.
_بعد از پر کردن اظهارنامه، کد رهگیری از طریق سیستم به شما داده می شود و سپس باید نسبت به پرداخت الکترونیکی هزینه اظهارنامه اقدام نمایید.
_در صورت کامل بودن مدارک و تکراری نبودن علامت مورد درخواست به آدرس ایمیل شما ایمیلی مبنی بر بلامانع بودن ثبت علامت ارسال می شود وگاهی ممکن است از طریق پیامک نیز به شما اطلاع رسانی شود.
_ چنانچه نقصی در مدارک باشد برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می شود، در صورتی که ثبت علامت تجاری بلامانع باشد از طریق ایمیل یا پیامک، بلامانع بودن ثبت علامت به شخص یا نماینده او ابلاغ می شود و نامه پیش نویس آگهی روزنامه رسمی ضمن آن ارسال می شود. بعد از روز تحویل مدارک به سایت مراجعه و در قسمت خلاصه پرونده با ابلاغی که اداره ثبت علامت برای روزنامه رسمی زده است وارد سایت روزنامه رسمی بشوید وهزینه نشر آگهی را بپردازید. پس از سپری شدن این مراحل در گام نهایی باید با در دست داشتن پرینت نامه آگهی تقاضانامه آگهی تقاضای ثبت که بار اول اداره ثبت به شما ابلاغ کرده است به اداره ثبت علامت مراجعه و با تحویل و دادن رسید دریافت نسخه ای فیزیکی علامت ثبت شده خود را تحویل بگیرید.
ارائه خدمات حرفه ای ثبتی در دپارتمان تخصصی ثبت شرکت فکر برتر
(با امکان استفاده از پاسخگویی و مشاوره ی رایگان)

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران