اشتباهات رایج در ثبت شرکت

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

آغاز فعالیت تجاری بسته به شرایطی است که درآن گاهی یک اشتباه می تواند جبران ناپذیر باشد، ازاین رو دانستن اشتباهات رایج در ثبت شرکت افراد را یاری می دهد تا بعد از تأسیس شرکت گرفتارمشکلات آن نشوند. دراین مقاله مهمترین اشتباهات متداول در امر ثبت شرکت را مورد بررسی قرارمی دهیم .
• اشتباهات رایج در ثبت شرکت عبارتند از:
عدم شناخت کافی از شرکاء :
شراکت با افراد مطمئن و متخصص از مهمترین واساسی ترین اصول برای یک شرکت است عدم انتخاب افراد مناسب برای شراکت در شرکت ممکن است منجر به ایراد خسارات جدی وغیرقابل جبران شود ازجمله سود جویی و سوء استفاده مالی وغیرمالی اشخاص سودجو از موقعیت خود به عنوان شریک، متزلزل شدن اعتبار شرکت،عدم همکاری شورای های مذکور دررابطه با تشکیل جلسات شرکت و ایجاد تغییرات و یا انحلال شرکت ایجاد، دردسر و مشکلات جهت اخراج شریک خطا کار ازشرکت، احتمال ایجاد مشکلات منجر به ورشکستگی به واسطه اعمال انجام شده توسط شریک سودجو، بخشی ازمشکلاتی است که ممکن است انتخاب فرد یا افراد نامناسب به عنوان شریک برای شرکت ایجاد کنند.
• عدم اطلاع کافی از قانون تجارت وعدم مطالعه قوانین ثبت شرکت :
این مسئله باعث بسیاری ازعوارض جبران ناپذیر به شرکت می گردد مثلاً ندانستن تفاوت بین ثبت شرکت مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص یا تفاوت بین مؤسسه و شرکت. همانطور که می دانیم شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص و بالعکس قابل تبدیل نمی باشد هرچند که قانون تجارت کمی نامفهوم به نظر می‌رسد اما مطالعه مکرر آن وهمچنین مطالعه کتاب های حقوقی می توانند به فهم بیشتر آن کمک کنند.
• ثبت شرکت بدون داشتن هدف و ایده واقعی :
چنانچه مؤسس یا مؤسسان ثبت شرکت نسبت به اهداف شرکت اطلاعی نداشته و یا دارای شناخت و درک کامل نباشند درآینده شرکت با مشکلات فراوانی مواجه می شود پس داشتن شناخت کامل از اهداف برای مؤسس آن درهنگام ثبت شرکت الزامی است.
• توجه نکردن به امورمالیاتی شرکت :
مالیات یکی ازمهم‌ترین مسائلی است که می بایست به آن اهمیت داده شود. بی توجهی به مسائل مالیاتی می‌تواند جرایم سنگینی به همراه داشته باشد برای جلوگیری ازجریمه شدن هرساله درتیرماه اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم کرده و مالیات خود را بپردازید.
• عدم اهمیت به سرمایه ثبتی شرکت :
سرمایه ثبتی شرکت ازجمله مواردی است که سهامداران و مدیران نسبت به آن بی اهمیت عمل می‌کنند بسیاری ازشرکت‌ها با حداقل سرمایه یعنی سرمایه ثبتی یک میلیون ریال ثبت می شوند. این سرمایه سال‌هاست که به صورت غلط در قانون تجارت درآمده است این سرمایه شاید برای سالها قابل قبول بوده اما همه می‌دانیم که ارزش این پول پایین می باشد و نمی تواند به عنوان اندوخته یا توان مالی شرکت قلمداد گردد. سرمایه ثبتی شرکت نشانه اعتبار شرکت می باشد هرچند که درثبت شرکت مسئولیت محدود و ثبت مؤسسه سرمایه ثبتی اظهاری می باشد و تنها درشرکت های سهامی خاص سرمایه غیراظهاری می باشد.
• عدم اطلاعات کافی درمورد ثبت شرکت :
تأسیس شرکت دارای مراحل و شرایط بسیاری می باشد که نداشتن اطلاعات از این مراحل باعث تأخیر و اختلال در روند امورثبت می‌شود گاهی عدم آگاهی از این مراحل باعث تکرار یک مرحله و برگشت مدارک از اداره ثبت شرکتها می شود.
• بی توجهی به آدرس دفتر مرکزی شرکت :
بسیاری از افراد درهنگام ثبت شرکت به علت نداشتن شرکت واقعی آدرس صوری و یا آدرس منزل خود را ارائه می دهند که پس از ثبت این مورد برای آنها دردسر ساز می شود کلیه شرکتها حداکثر تا دو ماه بعد از ثبت، مؤظف به دریافت تشکیل پرونده دارایی ودریافت کد اقتصادی هستند. یکی از مدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادی، سند و اجاره نامه آدرس اعلام شده شرکت است که به نام شرکت باشد. بنابراین افرادی که آدرس منزل یا آدرس صوری را به عنوان آدرس شرکت اعلام کرده اند امکان تحویل مدارک لازم جهت آدرس اعلامی به اداره دارایی را نخواهند داشت، همچنین امکان تشکیل پرونده دارایی و دریافت کد اقتصادی برای شرکت را نخواهید داشت و موجب جریمه مالیاتی شرکت خواهید شد.
" بنابراین توصیه می‌شود در صورتی که برنامه وهدفی برای شرکت خود ندارید تا زمانی که تمام امکانات و شرایط لازم فراهم نشده،نسبت به ثبت شرکت اقدام نکنید تا ازجریمه های مالیاتی و مشکلات حقوقی در امان باشید."

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران