از دانستنی های ثبت شرکت معماری چه می دانید

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

واژه معماری ، در زبان عربی از ریشه " عمر " به معنای عمران آبادی و آبادانی است. لغت نامه دهخدا ، معماری را اینگونه معنا کرده است : بنایی ، علم بنایی و شغل معمار ، آبادانی و آبادسازی. معمار صیغه مبالغه بوده به معنای بسیار عمارت کننده یا آن که عمارت کند و موجب رونق و تعالی شود، آمده است.
کلمه معماری Architecture ریشه در واژه یونانی Architektonike دارد که به معنای ساختن ویژه و هدایت شده است. آرخین Arkhin به معنای هدایت کردن و اداره کردن است.
بنابراین معماری ، سبک طراحی و شیوه ساخت و ساز ساختمان ها است. برای معماری تعریف های دیگری نیز بیان شده است.

- معماری هنر خوب زیستن است.
- معماری ترکیب و تجسم هنر و ماده است.
- معماری تبلوری از فرهنگ یک جامعه در گذر زمان است.
کلمه معماری در تفکر ایرانی، که همواره مبتنی بر ارتباط انسان و ماوراء الطبیعه بوده است، معنایی والاتر و مضمونی معنوی تر از معانی رایج دارد. در ادبیات فارسی واژه معمار بر معانی " عدل " ، " انصاف " و پرهیزکاری نیز اطلاق شده است.
اگر نقاش با استفاده از رنگ ، بوم و قلم مو یک ارزش هنری به وجود می آورد یا اگر مجسمه ساز با استفاده از خمیر، چوب یا فلز به آفرینش هنری می پردازد ، معمار با به کارگیری خط، سطح و حجم های هندسی و تلاقی آن ها با یکدیگر و نیز ترکیب مواد و عناصر ، قادر به ایجاد فضاهایی خواهد بود که از تناسب ، توازن ، ایستایی و زیبایی برخوردار باشد.
امروزه اهمیت نقش معماران بر کسی پوشیده نیست. بیشتر شاغلان این حرفه، فارغ التحصیلان رشته های طراحی معماری، گرافیست ها و علاقه مندان حوزه هنرهای تجسمی و ... هستند . در اکثر مواقع این افراد در قالب یک شرکت معماری فعالیت می نمایند.

 

sabt sherkat memari


در واقع، افراد علاقه مند و خلاق ، می توانند با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه و سرمایه خود، در راستای زیباسازی شهر، کاهش اتلاف انرژی ، آلودگی محیط زیست و ... یک شرکت معماری را تشکیل دهند. از جمله فواید شرکت در مقایسه با فعالیت تجاری انفرادی یا شرکت مدنی می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
- از آن جا که شرکت تجاری دارای شخصیت حقوقی است، می تواند دارنده حق و تکلیف شود ؛ اما شرکت مدنی خیر .
- شرکت تجاری دارای اسم مختص به خود است ؛ اما شرکت مدنی دارای اسم مختص به خود نیست.
- شرکت تجاری دارایی مختص به خود را دارد ؛ یعنی دارایی آن از دارایی های شرکا مستقل است ؛ اما شرکت مدنی دارای دارایی مختص به خود نیست ؛ بلکه هر چه هست بخشی از دارایی های شرکا است که به صورت مشاع بین آن ها درآمده است.
_ با ثبت یک مجموعه می توانید از امکانات بیمه برای خود و کارمندانتان استفاده نمایید.
امتیازات اعتبارات وام تسهیلات، اخذ و اعطای نمایندگی رسمی، دریافت جوازها، امکان تبلیغات گسترده و پر بازده، بهره مندی از معافیت های دارایی با توجه به نوع فعالیت، امکان شرکت در مناقصات و مزایدات رسمی و امکان ورود به عرصه های بین المللی از سایر امتیازات ثبت شرکت می باشد.

در ثبت کردن شرکت معماری، به نکات ذیل توجه فرمایید

1- معمولاَ اکثر مردم برای شرکت معماری، قالب شرکت با مسئولیت محدود و یا شرکت سهامی خاص را ثبت می نمایند. شرکت های بامسئولیت محدود با حداقل دو نفر بالای هیجده سال به ثبت می رسند و شرکت های سهامی خاص با حداقل سه نفر سهامدار و دو نفر بازرس قابل ثبت هستند.
2- برای ثبت کردن شرکت، موضوع آن باید به طور صریح و معین از طرف سهامداران یا شرکا مشخص گردد. کلیه شرکت ها موضوع شرکت را وسیع تعریف می کنند تا بتوانند کلیه اموری را که لازم باشد انجام دهند . تعیین موضوع شرکت بسته به نظر شرکا است و حدود عملیات شرکت را تعیین می کند.
3- برای ثبت شرکت، به مدارک زیر نیاز دارید :
- شناسنامه و کارت ملی متقاضیان اعم از سهامداران اعضای هیئت مدیره و بازرسین

 

نکته های ثبت شرکت معماری


- گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای هیئت مدیره و بازرسین
- مدارک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند.
- مجوز فعالیت برای موضوعاتی که ملزم به ارائه مجوز می باشند.
- ارائه آدرس صحیح به همراه کدپستی برای محل فعالیت شرکت و محل سکونت متقاضیان
4- به موازات ثبت شرکت، ثبت برند نیز در زمینه معماری و دکوراسیون در جهت رقابت در این راستا رونق یافته است. برندها همان نشانه یا سمبل یا آرم گرافیکی شرکت ها برای معرفی محصولاتشان می باشند.
5- در انتخاب نام شرکت معماری، حتماَ باید از اسم خاص استفاده شود.
6- برای تعیین اسم شرکت، حداقل تعداد سیلاب سه سیلاب است.
7- نام شرکت معماری گاه به فعالیت شرکت بستگی دارد. مانند خشت سبز ، خانه گستر، آمود
8- کلماتی که در اسم شرکت ها استفاده می شوند باید واژه بیگانه نباشد و فارسی باشد. یعنی نام شرکت در یکی از فرهنگ های دهخدا یا معین به عنوان کلمه ایرانی ذکر شده باشد. به ابن ترتیب به کار بردن کلماتی مانند آپارتمان، دکوراسیون و آرشیتکت در نام شرکت مقدور نیست.
برای آپارتمان معادل آن = کاشانه
تکنیک و تکنو معادل آن = فن
تکنولوژی معادل آن = فناوری یا فناوران
دکوراسیون معادل آن = آرایه
و برای آرشیتکت معادل آن ، طراح می باشد.
9- استفاده از نام معماری در اسم شرکت مانعی ندارد . بلکه مزیتی برای معرفی کردن حوزه فعالیت شرکت به مشتریان می باشد. با این وجود، باید در نظر داشت که این کلمه، در بررسی نام یا نام های درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه، جزئی از نام به شمار نمی آید.
10- چنانچه در نام شرکت از کلمه مهندسی استفاده نمایید، نیاز به مدرک مهندسی خواهید داشت.
11- اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع مربوطه، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند.
12- پس از ثبت کردن شرکت نباید بلافاصله آغاز به فعالیت نمود. بلکه باید الزاماَ برخی از اقدامات را انجام دهید که عدم انجام آن ها باعث می شود متحمل مشکلات و جریمه های مالی شوید. این اقدامات شامل اخذ پلمپ دفاتر تجاری ، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی می باشد.
از همراهیتان سپاسگزاریم.
جهت محاسبه دقیق هزینه ثبت شرکت معماری پیش از هر چیز ، میزان سرمایه اولیه ، موضوع فعالیت شرکت ، نوع شرکت و محل ثبت را تعیین نموده و سپس با مشاوران مجرب فکر برتر تماس حاصل نمایید تا هزینه ثبت شرکتتان را محاسبه و اعلام نماییم.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران