ثبت برند هتل با فکر برتر

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

صنعت گردشگری یکی از بزرگ ترین و پر بازده ترین فعالیت های اقتصادی دنیا است. این صنعت به طور مستقیم و غیر مستقیم فعالیت های اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از مهم ترین عناصر این صنعت هتلداری است. هتلداری، که معادل فارسی آن مهمانداری یا مهمانپذیری است ، از جهات متعدد ، اهمیت ویژه ای دارد.
هتلداری از بخش های خدماتی گردشگری است که ارتباط مستقیمی با گردشگران دارد. به عبارت دیگر هتل به عنوان مهمانخانه ، میزبان گردشگران و مهمانان خارجی و داخلی است.

هتل "Hotel" از واژه فرانسوی "Hotel" اقتباس شده ، ولی ریشه آن مربوط به زبان لاتین است. کلمه "Hospital" در اصل به معنای اتاق در یک خانه رومی است.
در فرهنگ آکسفورد هتلداری این گونه معنا شده است : از مهمانان و بازدیدکنندگان به خوبی و مهربانی پذیرایی کردن و سرگرم نمودن آنان . بر اساس این تعریف صنعت هتلداری عهده دار مجموعه ای از فعالیت ها است که افراد دور از خانه و محل زندگی را در می گیرد ؛ این فعالیت ها شامل تهیه اتاق، ارائه غذا و نوشیدنی و ایجاد سرگرمی می شود.
فرهنگ عمید نیز واژه هتل را فرانسوی دانسته ، این گونه معنا می کند :
مکانی که در مقابل دریافت هزینه ، به اشخاص جای خواب و خدمات دیگر از قبیل غذا و امثال آن ارائه می کند .
بنابراین واژگان مترادف هتل عبارت اند از : مسافرخانه ، مهمان خانه و مهمان سرا. از این میان ، مهمان خانه را می توان برگردان دقیق فارسی این واژه دانست ؛ چرا که مهمان خانه در زبان فارسی عبارت است از خانه ای که مخصوص مهمان است و یا ساختمانی است که مسافران و رهگذران در آن منزل می کنند.
با توجه به پیشینه ای که کشورمان در فرهنگ و تاریخ ملت ها و تمدن ها دارد ، هتلداری ، مهمان نوازی و پذیرایی از مسافران در ایران قدمتی طولانی دارد. به گونه ای که، از هزاران سال قبل در مسیر شهرهای مختلف مهمانخانه ها و کاروان سراهای بسیاری ساخته شده بودند .
امروزه با توجه به رشد خیره کننده صنعت هتلداری در سراسر جهان و رقابت شدید بین برندهای مختلف در این حوزه ، شناسایی راهکارهایی مفید برای انتخاب نام برند هتل و نحوه حفاظت از آن ، انگیزه حرکت به سمت اهداف بزرگ تر را فراهم خواهد نمود.
برای این منظور ، با ما در موسسه حقوقی فکر برتر همراه باشید.

نحوه انتخاب علامت تجاری Marque de Commerce یا اصطلاحاَ برند

تغییرات مداوم و پایدار در صنعت گردشگری ، مستلزم ایده های خلاق و بدیع می باشد تا برندها بتوانند در این عرصه حضور یابند. بنابراین، برای به دست آورده امتیاز سبقت ، باید نامی ممتاز و منحصر به فرد را انتخاب کنید تا علاوه بر اینکه موجبات تفاوت آن با سایر هتل ها را فراهم آورد ، توانایی آن را داشته باشد تا مانند چنگکی ، مشتریان زیادی را گیر بیندازد .
گفتنی است، در سال 2006حدود 285 برند هتل در کل دنیا وجود داشته است که امکان ارزیابی را به ویژه در مورد هتل هایی که در یک محدوده قیمت یکسان هستند ، برای مشتریان دشوار می کند. در این میان ، نام برندها برای هتل های توسعه یافته در کنار شهرت برند به طور چشم گیری در انتخاب برند تاثیرگذارند.

 

sabt brand hotel


لذا، چنانچه می خواهید برند خود را در سراسر دنیا شناخته شده کنید ، می بایست تمامی جوانب را در نظر بگیرید. نامی را انتخاب کنید که در فضای مجازی مورد قبول قرار گیرد و قابل نگارش به سایر زبان ها نیز باشد.
از جمله مهم ترین فاکتورهای انتخاب نام برند هتل ، می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
- جذابیت و منحصر به فردی
- توانایی ارتباط با مشتریان
- انتخاب نام بر اساس نوع کارکرد و هدف
- انتخاب نام تجاری کوتاه به عنوان یک میان بر
و اما به موجب قانون، از ثبت برندهای ذیل خودداری خواهد شد :
1- اسامی که باعث سوء تفاهم و گمراهی شود.
به طور کلی علامت نباید مشتری را از لحاظ ماهیت ، کیفیت یا مبدا جغرافیایی به اشتباه اندازد . مثلاَ قنادی های تهران اگر روی جعبه گزهای خود بنویسند : گز اصفهان ، مشتری را راجع به مبدا جنس به اشتباه می اندازند. این نکته ، راجع به تمامی برندها مصداق دارد .
2- اسامی که به وسایل متقلبانه باعث انحراف مشتری شود .
رقابت به طور کلی مسابقه ای است برای جلب مشتری . در صورتی که این مسابقه بدون حیله و تزویر و تقلب انجام گیرد، ایرادی بر آن نیست ، ولی اگر مشتری به وسیله عملیات نامشروع جلب گردد، جایز نیست.
اسامی که باعث انحراف مشتری می شوند، عبارتند از اعلام مشخصات غیر واقع برای جنسی یا برای کارخانه تا مردم تصور کنند آن جنس از سایر اجناس بهتر است .
3- اسامی که برخلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه باشند.
4- علائم دولتی ، مملکتی و رسمی ( مانند آرم جمهوری اسلامی ایران ، هلال احمر و ...)
5- علائمی که عنوان یا اسم عمومی و مورد استفاده همگانی باشد مانند عنوان ماشین و ...
6- علائمی که قبلاَ به ثبت رسیده باشد.
7- کلمات یا عباراتی که به نوعی انتساب به سازمان ها یا مقامات رسمی ایران را تداعی یا القا نماید ، از قبیل کلماتی چون انقلابی یا دولتی و نظایر آن ها
توجه داشته باشید که :
- انتخاب ارقام برای برند اگر حاکی از کیفیت نباشد ، اصولاَ اشکالی ندارد.
- انتخاب حروف نیز برای علامت اشکالی ندارد .
• نحوه ثبت برند
حمایت از برند در قالب سازوکارهای حقوقی و ثبت آن ، این حق را برای مالک آن ایجاد می کند که مانع کپی و تقلید غیرمجاز توسط اشخاص ثالث شود تا بدین طریق بتواند از بازگشت مالی سرمایه گذاری انجام شده اطمینان حاصل کند. ثبت برند مستلزم انجام اقدامات ذیل است :
- مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده
- دریافت رمز اظهارنامه و کد پیگری
- ارائه مدارک به اداره مالکیت معنوی
- پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت به صورت اینترنتی
در صورتی که تا سی روز پس از انتشار آگهی نسبت به علامت مورد تقاضا اعتراضی به عمل نیاید می توان نسبت به آگهی نوبت دوم اقدام نمود.
پس از طی مراحل فوق، تصدیقی حاکم از ثبت علامت به صاحب علامت یا نماینده او تسلیم خواهد شد.

 

ravesh sabt brand


مدارک مورد نیاز برای ثبت برند :
1- تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
2- مدارک هویت متقاضی :
الف) اشخاص حقیقی: فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
3- مدارک نماینده قانونی: در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
4- ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
5- در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و درمجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوطه.
7- استفاده ازحق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور ازمزایای حق تقدم "حداکثر تا6 ماه" استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم نمایند.
8- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده ازعلامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی:
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.
نکته : چنانچه برند لاتین باشد یا ریشه عربی داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید.
شایان ذکر است، علامت تجاری پس از به ثبت رسیدن، به سرمایه و دارایی تبدیل می شوند و در صورت رسیدن به شهرت ، به ویژه در سطح بین الملل ، گاه میلیاردها تومان ارزش می یابند.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران