روند آموزش ثبت برند کنسرو

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

انسان های امروزی در خریدهای روزانه سبد کالای خانگی خود ، برندهای متعددی را پیش روی خود می بینند . به همین دلیل ، سعی می کنند تا بهترین برند را از میان محصولات متنوع انتخاب کنند.
یکی از این محصولات پرمصرف ، کنسرو است . کنسرو راهکاری است برای نگهداری طولانی مدت غذاها با کمترین هزینه و بهترین کیفیت.

هر چند هدف اولیه از ورود کنسرو به صنایع غذایی، رساندن غذای سالم به سربازان در حال جنگ بوده اما امروزه کمبود وقت، باعث رونق گرفتن بازار آن ها شده است. زمانی که مهمانان ناخوانده از راه می رسند و یا هوس یک غذای حاضری می کنید ، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند، مواد غذایی کنسرو شده است که تمام مشکلات شما را آسان می کند. امروزه ، مواد غذایی کنسرو شده زیادی در بازار وجود دارند. از کنسرو ماهی و لوبیا گرفته تا انواع خورش هایی که کنسرو شده اند. ولی چگونه می توان یک کنسرو سالم را انتخاب کرد ؟
مسلماَ ، برندهای نام آشنا و خوشنام بهترین روش برای انتخابی مطمئن هستند. مصرف کنندگان از طریق برندها به طور نسبی می توانند از سابقه کیفیت آگاه شده و در انتخاب خود کمتر دچار اشتباه شوند. نقش برند در تعیین اصالت و کیفیت کالا اهمیت زیادی دارد و موجب می شود که مشتری از مالکیت و منشاء کالا و همچنین کیفیت محصول آگاه شود و در نتیجه کالای مرغوب تری را انتخاب نماید .

 

sabt brand


با توجه به ارزشمندی علامت تجاری ( برند / مارک ) و اهمیت آن در مسیر جلب مشتری ، ثبت آن در بازارهای مربوطه بسیار ضروری می باشد. ثبت برند باعث جلوگیری از سواستفاده ی متقلبان می شود و از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری هستند جلوگیری به عمل می آورد. از سویی دیگر، ثبت برند تجاری باعث حفظ و حراست نام تجاری و یا لوگوی محصول می شود و تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند. به همین دلیل ضروری است که مالک علامت ، آن را به ثبت برساند.
شایان ذکر است ، اصولاَ ثبت علائم تجاری، اختیاری است . با این وجود، قانون گذار ثبت برخی از علائم را به دلیل مصالح اجتماعی و سلامت مردم الزامی نموده است. این موارد به قرار ذیل است :
1- داروهای اختصاصی ( اسپسیالیته ) مورد استعمال طبی یا بیطاری ( = دامپزشکی ) ، که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.
2- مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشند. مانند " کنسرو و مواد غذایی" ، پنیر ، شیر ، مربا ، ترشی ، کره ، روغن های مختلف ، شکلات ، آب نبات و غیره .
3- آب های معدنی گازدار ، شربت ها ، آب های میوه ، نوشیدنی ها که در تحت اسم و یا ظروف مشخصی به معرض فروش گذاشته می شود.
4- لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود، مانند صابون، محلول عطریات و ادوکلن و پماد و غیره
تمام اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی ذکر شده ، اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود و در بازار تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود به معرض فروش قرار گیرد ، باید دارای علامت صنعتی یا تجاری ثبت شده بوده و در روی برچسب نکات زیر تصریح شود :
الف- اسم تجاری و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا
ب- شماره ثبت علامت در ایران
علائم تجاری کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی در اداره ثبت علائم تجاری که از توابع اداره کل مالکیت صنعتی است ، در تهران ثبت می شود.

مراحل ثبت برند کنسرو

1- استعلام برند
به دلیل تنوع برندهای ثبت شده در ایران و خارج از ایران، استعلام برند قبل از ثبت از اقدامات ضروری است. با استعلام برند می توان از اسامی، طرح ها و شکل های برندهایی که قبلاَ ثبت شده اند به همراه نوع کالا یا خدمات و طبقه ثبت شده در آن اطلاع پیدا کرد. در صورتی که عین یا حتی شبیه برندی را که تصمیم به ثبت آن را دارید، قبلاَ در همان طبقه ثبت شده باشد امکان ثبت کردن برند را نخواهید داشت.
2- تهیه مدارک لازم
پس از استعلام برند، نسبت به فراهم نمودن مدارک مورد نیاز اقدام نمایید. ثبت کردن برند هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی امکانپذیر است.

الف) مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شخص حقیقی به قرار ذیل است 

- مدارک مثبت هویت متقاضی ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
- کپی کارت بازرگانی ( در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد )
- کپی مجوز فعالیت ( جواز تاسیس، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی )
- نمونه علامت تجاری در کادر ده در ده

ب) مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شخص حقوقی 

- مدارک مثبت هویت مدیرعامل شرکت ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
- کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت ( از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد )
- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و ...
- کپی کارت بازرگانی ( در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد )
- ده نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر

 

sabt brand conserv


- در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
- استفاده از حق تقدم در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم ( حداکثر 6 ماه ) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی ( هزینه واریزی بر حسب حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی ثبت متفاوت می باشد )
3- ثبت اظهارنامه برند
تسلیم اظهارنامه برند تنها از طریق فایل الکترونیکی امکان پذیر بوده و متقاضیان ثبت می بایست از طریق نشانی http://iripo.ssaa.ir اظهارنامه خود را تسلیم اداره علامت نمایند. در اظهارنامه مشخصات و اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی باید وارد گردد و چنانچه از وکیل یا نماینده قانونی استفاده می کنید، باید مشخصات وی را وارد کنید. سپس مدارک ذکر شده برای ثبت اینترنتی را اسکن و بارگذاری نمایید و در صورت نبود مشکل، تایید کنید. هزینه این کار را به صورت اینترنتی پرداخت نموده و شماره اظهارنامه و رمز را از طریق تلفن دریافت نمایید. پس از اتمام مراحل ثبت، سیستم ، کلمه عبور و کد رهگیری را به شما خواهد داد.
4- پس از تکمیل و ارسال اینترنتی اظهارنامه ثبت، پرونده شما در نوبت بررسی کارشناسان و در نهایت رئیس اداره علائم تجاری قرار می گیرد . در صورتیکه سابقه ای مشابه علامت مورد تقاضا نباشد یا سابقه از مصادیق علائم غیرقابل ثبت نباشد مراتب منتهی به آگهی تقاضای ثبت علامت ( آگهی نوبت اول ) می گردد.
پس از گذشت 30 روز از تاریخ چاپ آگهی نوبت اول در روزنامه رسمی، چنانچه نسبت به ثبت علامت ، اعتراضی به اداره مالکیت صنعتی واصل نگردیده باشد، متقاضی ثبت علامت می تواند از اداره مذکور تقاضای ثبت نهایی علامت تجاری را بنماید. در این حالت سند نهایی علامت تجاری به نام متقاضی صادر می گردد.
سوال : چه کسانی ممکن است در خصوص ثبت کردن برند شما معترض شوند ؟
معمولاَ سه دسته از افراد ممکن است برند شما را مورد اعتراض قرار دهند :
1- افرادی که برند شما دقیقاَ مشابه و یا کپی از برند آن ها باشد.
2- افرادی که لوگو یا برند شما شباهت زیادی با لوگو آن ها داشته باشد و ممکن باشد موجبات تداخل برند شما با مشتریان او را فراهم نموده و اعتبار برند او از دست برود.
3- افرادی که ادعای مالکیت برند شما را دارند و معتقدند که برند قبلاَ توسط آن ها مورد استفاده بوده و یا کلاَ طرح برند از آن ها بوده و در واقع طرح به سرقت رفته باشد.
هم چنین بخوانید :
- هزینه ثبت برند
- نحوه و شرایط ثبت و حمایت از علامت تجاری
از انتخابتان متشکریم.
منتظر دریافت سوالات شما هستیم.

 

 

 

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران