شرایط ثبت برند در تبریز چیست ؟

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بعد از ثبت شرکت، مباحث مهم دیگری نظیر ثبت برند مطرح می شود و متقاضی می بایست نسبت به آن، اقدام نماید. با ثبت برند محصولات و یا خدمات شما در بازار شناخته شده و این امر مانع از استفاده رقبا از نام و نشان تجاری شما می گردد.

تبریز ، به عنوان یکی از بزرگ ترین قطب های اقتصادی ایران ، از جمله شهرهایی است که متقاضیان زیادی برای ثبت کردن برند دارد. ثبت نمودن برند برای آن حمایت قانونی فراهم می کند و باعث حفاظت از آن در برابر سوء استفاده کنندگان و متقلبان و تقلیدکنندگان از برند می شود.
ثبت کردن برند شما می تواند در حوزه تولید مواد شیمیایی، صنعتی ، رنگ روغن ، لاک ، مواد دارویی، فلزات ، انواع ماشین ها آلات موسیقی ، انواع ماشين و ماشين های افزار، انواع ابزار ولوازم دستی، چرم ، لوازم خانگی و یا ... باشد .
برای ثبت کردن برند، در قدم اول باید نامی مناسب انتخاب نمایید. صفات مشخصه برند، دارا بودن یک حس اصالت و تازگی است که مخاطب را به سمت خود بکشاند ولی این دو به دست نمی آید اگر شما خلاقیت و اصالت را در انتخاب نام نداشته باشید. اصالت به معنای اختصاصی بودن است و شما باید نامی را انتخاب کنید که قبلاَ استفاده نشده باشد. همچنین، نام انتخاب شده باید توانایی ایجاد تمایز در بین کالاهای یک شرکت با شرکت دیگر را داشته باشد .
در ثبت کردن برند توجه داشته باشید که :
- واژه هایی که کاربرد همگانی دارند و عمومیت داشته باشند نمی توانند به عنوان برند به ثبت برسند.
- کلماتی که کاربرد آن ها برای توصیف کالاها و خدمات می باشد قابلیت ثبت ندارد مانند ترش برای سرکه
- علائم و نشانی گمراه کننده که مصرف کننده را نسبت به اصالت و ماهیت و یا حتی مبدا جغرافیایی کالا و خدمات به اشتباه اندازد را نمی توان به عنوان برند انتخاب کرد.
- علائمی که مخل نظم عمومی و اخلاق حسنه باشند قابلیت ثبت ندارند.
- اگر می خواهید نام برند شما فارسی باشد باید یک مستند معنایی در لغت نامه دهخدا داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به شرح ذیل است 

1- اظهارنامه، که عبارت است از برگ های چاپی که از طرف اداره کل مالکیت صنعتی، در اختیار متقاضیان گذاشته می شود و به وسیله آن ها تکمیل می گردد.
2- ده عدد نمونه علامت ، به شکلی که استعمال می شود. به علاوه نمونه های اضافی، به تعداد یک نمونه برای هر طبقه اضافی که درخواست می شود.
درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه، یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید. نمونه سوم ، در موقع ثبت بر روی صفحه مربوط، در دفتر ثبت و نمونه چهارم، بر روی تصدیق ثبت ، الصاق می شود. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند. بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا، مهر اداره کل مالکیت صنعتی زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بر روی صفحه قرار گیرد.
3- یک کلیشه واضح و خوانا برای چاپ علامت، که ابعاد آن نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند. اضافه می شود در صورتی که ، علامت عبارت از یک یا چند کلمه بوده و دارای هیچگونه تصویر و حروف مخصوص نباشد، تقاضاکننده ثبت، مجبور به ضمیمه کردن کلیشه نخواهد بود.
4- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالت نامه، در صورتی که تقاضای ثبت به وسیله وکیل به عمل آید.
5- در صورتی که علامت در خارجه به ثبت رسیده باشد، تسلیم رونوشت گواهی شده از طرف اداره صادرکننده آن به زبان اصلی، به انضمام ترجمه غیررسمی آن به فارسی، به مسئولیت تقاضاکننده ثبت ، الزامی است.
6- در صورتی که علامت برای تشخیص امتیاز محصول جماعتی یا محصول یک شهر یا یک ناحیه از کشور اختیار شود، گواهینامه از طرف مقام صلاحیتدار، دایر بر تصدیق استفاده از علامت مزبور، به وسیله سازندگان کالاهای مربوط به آن. ( مقام صلاحیتدار مزبور عبارت است از اتحادیه صنفی، اطاق بازرگانی ، شهرداری ، و فرمانداری )
به منظور ثبت برند می بایست پس از انتخاب نام برند، وارد سامانه http://iripo.ssaa.ir شوید و مطابق محصول خود اظهارنامه را تکمیل و مدارک لازم جهت ثبت کردن برند را ارسال نمایید.
در صورتیکه سابقه ای مشابه برند مورد تقاضا نباشد یا سابقه از مصادیق علائم غیرقابل ثبت نباشد و هیچ مشکلی در مدارک وجود نداشته باشد، مراتب منتهی به آگهی تقاضای ثبت برند ( آگهی نوبت اول ) می گردد.
پس از گذشت 30 روز از تاریخ چاپ آگهی نوبت اول در روزنامه رسمی، اگر نسبت به ثبت برند، اعتراضی به اداره مالکیت صنعتی واصل نگردیده باشد، متقاضی ثبت می تواند از اداره مذکور تقاضای ثبت نهایی برند را بنماید . در این حالت سند نهایی برند به نام متقاضی صادر می گردد.
لازم به ذکر است، پس از انتشار آگهی اظهارنامه و تا زمان ثبت، متقاضی از امتیازات و حقوقی برخوردار است که در صورت ثبت برخوردار خواهد بود. با این حال هر گاه به وسیله متقاضی ثبت درباره عملی که پس از آگهی اظهارنامه انجام شده ، دعوایی مطرح شود و خوانده ثابت کند که در زمان انجام عمل، برند قانوناَ قابل ثبت نبوده است ، به دفاع خوانده رسیدگی و در مورد ثبت یا عدم ثبت برند تصمیم مقتضی اتخاذ می شود.
در فرآیند ثبت برند به نکات ذیل توجه داشته باشید :
- علامت تجاری، نام تجاری، لوگو و آرم تجاری و برند همه دارای ساختار حقوقی یکسان بوده و تنها در شکل ظاهر متفاوت می باشند و در نتیجه روال ثبت آن ها نیز یکسان است .
- هزینه های مربوط به ثبت، با مراجعه به سامانه نامبرده باید اینترنتی پرداخت گردد .
- هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت .
- از جمله مهم ترین دلایل رد برند می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
1) مشابهت برند با سایر برندها2) قبلاَ به نام شخص دیگری ثبت شده باشد3) ثبت کردن برند با ضوابط و آیین نامه قوانین تجارت در تناقض باشد 4) علامت با اصول و فرهنگ کشور مطابقت نداشته باشد 5) نقص مدارک ارسالی و یا عدم صلاحیت متقاضی
توجه داشته باشید که شباهت های برند از جهت رنگ ، علائم ، اشکال و خطوط موجب اشتباه در مصرف کنندگان می گردد .

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران