مدارک مورد نیاز برای ثبت برند رب گوجه

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

یکی از کالاهای پرمصرف در سبدغذایی خانوارها ، رب گوجه فرنگی است. کیفیت رب گوجه فرنگی در کشور به دلیل مرغوبیت بالای گوجه از قدرت رقابتی خوبی در بازارهای بین المللی برخوردار است . به طوریکه هم اکنون رب گوجه فرنگی به 32 کشور جهان از جمله استرلیا ، ایالات متحده آمریکا ، آلمان ، انگلستان ، کانادا و روسیه صادر می شود و برای کشور ارز آوری خوبی داشته است.

شایان ذکر است، ایران با 205 میلیون دلار صادرات رب گوجه پس از ایتالیا، چین ، آمریکا ، اسپانیا ، پرتقال و ترکیه مقام هفتم را در جهان به خود اختصاص داده است. توسعه و صادرات هر چه بیشتر این بخش می تواند زمینه مناسبی را برای حضور گسترده تر کشور در بازارهای جهانی و استفاده از مزایای تجارت خارجی فراهم آورد.
زمانی که صحبت از تولید رب گوجه فرنگی می شود، مسائل مربوط به انتخاب نام برند و ثبت آن نیز مطرح می شود . ثبت برند مواد غذایی از جهات بسیاری دارای اهمیت است و در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر و روز افزون تقاضای ثبت این برند از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی بوده ایم. به گونه ای که طبقات مربوط به برند مواد غذایی و همچنین بسته بندی، انبار و حمل و نقل که شامل طبقات 29، 30 ، 31 ، 32 ، 39 و 43 می شود ، از جمله شلوغ ترین طبقات ثبت کردن برند است .
در مقاله حاضر سعی شده است ضمن توضیح راجع به مدارک لازم جهت ثبت کردن برند رب گوجه فرنگی ، به امتیازات و مزایای ثبت برند بپردازیم.

مزایا و امتیازات ثبت برند

تولیدکنندگان قدیمی و کهنه کار، قبل از اینکه محصول خود را روانه بازار نمایند، نسبت به ثبت آن اقدام می نمایند. حمایت از برند ، از طریق ثبت امکان پذیر می باشد . مهم ترین مزایای ثبت کردن برند به شرح ذیل است :
- ثبت برند تجاری باعث حفظ و حراست نام تجاری و یا لوگوی محصول می شود
- از طریق ثبت کردن برند می توانید در بازارهای جهانی شرکت کنید و اقدام به صادرات و واردات نمایید.

 

sabt brand


- با انجام این کار می توانید محصول و یا کالاهای خود را منحصر به فرد کنید.
- اشخاص حقیقی و یا حقوقی با ثبت کردن برند می توانند از وام و تسهیلات دولتی استفاده نمایند.
- حق امتیاز یکی دیگر از مواردی است که مشوقی برای ثبت برند به شمار می رود. زمانی که شما برند خود را به ثبت می رسانید، می توانید حق امتیاز علامت تجاری خود را به افراد و یا شرکت های دیگر واگذار کنید تا هم به شهرت و اعتبار شما کمک کند و هم یک منبع درآمد مستقلی برای شما باشد.
- این کار علاوه بر شما برای مشتریان شما نیز می تواند بسیار سودمند باشد. آن ها می توانند به راحتی محصول و یا خدمات شما را پیدا و از آن استفاده کنند.
- شرکت ها با انجام این کار می توانند از امتیاز دریافت گواهی و نشان استاندارد بهره مند شوند.
جلوگیری از سوء استفاده سودجویان، پیشرفت کاری و شغلی ، بازاریابی، معروف شدن در حوزه فعالیت و هویت دادن به محصول تولیدی از جمله سایر امتیازات و مزایای ثبت برند است .

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند رب گوجه فرنگی

ثبت کردن برند مواد غذایی از جمله رب گوجه فرنگی هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی امکانپذیر است. البته بسته به اینکه برندی که ثبت می نمایید فارسی باشد و یا لاتین باشد، مدارکی که باید تهیه نمایید تا حدودی با هم متفاوت است که در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شخص حقیقی و شخص حقوقی می پردازیم.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند رب گوجه فرنگی برای اشخاص حقیقی :
- تصویر برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی
- ارائه پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا پروانه کسب برابر اصل شده یا نامه ای از واحد یا صنف مربوطه مبنی بر ارائه خدمات جهت اداره مربوطه

 

sabt brand goje


- تصویر علامت مورد نظر به ابعاد 6 * 6 سانتیمتر به تعداد 12 عدد و توضیح در برگی جداگانه در خصوص علامت و توصیف آن و مستند نام مورد نظر از فرهنگ لغت
- کارت بازرگانی به نام شخص دارنده جواز ( در صورتیکه علامت مورد نظر لاتین و یا غیرفارسی باشد )
- امضای وکالتنامه
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند رب گوجه فرنگی برای اشخاص حقوقی یا شرکت ها :
- تصویر برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت
- ارائه پروانه بهره برداری روزنامه رسمی شرکت ( آگهی تاسیس ) و روزنامه رسمی آخرین تغییرات هیات مدیره شرکت ( دوره آن منقضی نشده باشد ) .
- کارت بازرگانی برابر اصل شده شناسنامه شخص حقوقی ( در صورتیکه علامت مورد نظر لاتین باشد )
- تصویر علامت مورد نظر به ابعاد 6 * 6 سانتیمتر به تعداد 12 عدد و توضیح در خصوص علامت و توصیف امضای وکالتنامه توسط دارندگان حق امضای مجاز اوراق بهادار و مهر شرکت ها هستند.
چند نکته :
1- ثبت مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشند مانند کنسرو مواد غذایی، آردهای مخصوص، چای های مختلف ، کاکائو ، شکلات ، آبنبات ، پنیر ، شیر ، مربا ، ترشی ، کره و روغن های مختلف و غیره اجباری است.
2- به دلیل تنوع برندهای ثبت شده در ایران، استعلام برند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با استعلام برند قبل از ثبت می توانید از برندهایی که قبلاَ ثبت شده اند اطلاع پیدا نمایید.
3- اسامی و علائم مشهور و شناخته شده غیرقابل ثبت هستند .
4- اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند.
5- واژه های توصیف کننده مانند شیرین و خوشمزه برای انواع خوراکی قابل ثبت نخواهند بود.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران