شرایط ثبت شرکت های تجاری در دزفول

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

دزفول ، از شهرستان های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. این شهرستان از شمال به استان لرستان ، از غرب یه شهرستان اندیمشک ، از شرق به استان های چهارمحال بختیاری ، از جنوب شرقی به شهرستان مسجد سلیمان و از جنوب به شهرستان های شوشتر و گتوند و از جنوب غربی به شهرستان شوش محدود می شود.
کشاورزی در دزفول سابقه ای تاریخی دارد. بخش غیر کوهستانی دزفول پرآب ترین منطقه کشاورزی استان خوزستان است. این امر موجب رونق کشاورزی در این شهرستان شده است و دزفول را به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان مطرح نموده است. شهرستان دزفول از خاک بسیار موغوب، هوای مناسب و آب فراوان با شبکه های مدرن آبیاری، وجود مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد با سابقه 52 ساله و نیز دو شرکت بزرگ کشت و صنعت شهید بهشتی و شهید رجایی برخوردار است.

مرکبات دزفول بخصوص پرتقال از سالم ترین و مرغوب ترین نوع مرکبات کشور محسوب می شوند. همچنین ، دزفول از نظر تولید گل های رز و مریم در کشور بالاترین رتبه را داراست . به طوریکه بخش عمده ای از تولیدات گل دزفول به سایر استان ها و خارج از کشور صادر می شوند.
این شهر زیبا ، به دلیل ظرفیت ها و قابلیت های متعددی که دارد، فرصت های بی نظیری را برای سرمایه گذاری و تاسیس شرکت فراهم آورده است .
همراه ما باشید تا با شرایط ثبت کردن شرکت در دزفول آشنا شوید .
در شهرستان دزفول می توانید انواع شرکت های تجاری را به شرح ذیل به ثبت برسانید.
الف- شرکت سهامی ( شامل سهامی عام و سهامی خاص )
ب- شرکت های با مسئولیت محدود
ج- شرکت های تضامنی
د- شرکت های نسبی
ه- شرکت های مختلط سهامی
و- شرکت های مختلط غیرسهامی
ز- شرکت های تعاونی ( شامل تولید، مصرف ، اعتبار ، وام و روستایی )
ثبت هر کدام از شرکت ها شرایطی دارد که به طور مختصر به این شرایط می پردازیم .
شرکت های با مسئولیت محدود : حداقل شرکا در شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر می باشد. حداقل سرمایه محدودیتی ندارد و حداقل هیات مدیره 1 نفر یا بیشتر و مسئولیت شرکا به میزان سهم الشرکه هر شریک می باشد.
شرکت های سهامی خاص : حداقل سهامداران3 نفر است. حداقل سرمایه صد هزار تومان و حداقل هیات مدیره یا مدیران 3 نفر و مسئولیت شرکا به میزان مبلغ اسمی سهام هر شریک محاسبه می شود.
شرکت های سهامی عام : حداقل تعداد سهامداران 5 نفر است. حداقل سرمایه پنج میلیون ریال است . سهامداران فقط به میزان سهامشان مسئول تادیه دیون شرکت اند ؛ نه بیشتر .
شرکت نسبی : حداقل اعضا 2 نفر است. حداقل سرمایه محدودیتی ندارد و حداقل هیات مدیره یک نفر یا بیشتر و مسئولیت شرکا به نسبت سهم الشرکه هر شریک می باشد.
شرکت تضامنی : در شرکت تضامنی حداقل اعضا 2 نفر است ، برای حداقل سرمایه محدودیتی وجود ندارد، حداقل هیات مدیره یا مدیران یک نفر یا بیشتر و مسئولیت شرکا نامحدود است و هر شریک مسئولیت کامل دارد.
شرکت تعاونی : حداقل سهامداران 7 نفر است . حداقل سرمایه محدودیتی ندارد و حداقل هیات مدیره 3 تا 7 نفر و مسئولیت شرکا در صورت سهامی بودن به میزان مبلغ اسمی هر سهامدار و در صورت غیرسهامی بودن با توجه به تراضی شرکا در اساسنامه می باشد.

ثبت شرکت
شرکت مختلط سهامی : حداقل اعضا 2 نفر است ، حداقل سرمایه محدودیتی ندارد ، حداقل هیات مدیره یک نفر یا بیشتر و مسئولیت شرکای ضامن نامحدود و شرکای سهامی به میزان مبلغ اسمی هر شریک می باشد.
شرکت مختلط غیرسهامی : حداقل اعضا 2 نفر است ، حداقل سرمایه محدودیتی ندارد ، حداقل هیات مدیره یک نفر یا بیشتر و مسئولیت شرکای ضامن نامحدود و شرکای غیرسهامی به میزان سهم الشرکه می باشد.
تشکیل کلیه شرکت های مذکور موکول به تنظیم شرکت نامه رسمی است. البته لازم به ذکر است در مورد شرکت های سهامی عام و خاص به موجب مواد 6 و 18 و 20 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 تنظیم شرکت نامه لازم نیست و تنظیم اظهارنامه کافی خواهد بود.
از جمله سایر مدارک مورد نیاز برای ثبت، اساسنامه است. قانون تجارت ایران، تنظیم اساسنامه را برای همه شرکت ها ضروری ندانسته است اما برای شرکت های سهامی عام و خاص، تنظیم و تصویب اساسنامه لازم و ضروری می باشد. ماده 4 نظام نامه راجع به مواد 196 و 197 و 198 قانون تجارت مصوب 1311 نیز در خصوص مدارک لازم برای ثبت شرکت ها در مقابل کلمه اساسنامه عبارت "اگر باشد" را برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، نسبی، تضامنی، مختلط غیرسهامی و تعاونی آورده است که نشان از اختیاری بودن ارائه اساسنامه برای ثبت شرکت های مذکور دارد، اما شرکت های نامبرده می توانند در صورت تمایل، اساسنامه داشته باشند و غالباَ برای ثبت همه شرکت ها اساسنامه تهیه می شود . در صورتی که اساسنامه جداگانه برای شرکت تنظیم نشود مقررات مربوط به اداره و امور شرکت در شرکت نامه تصریح می گردد. اساسنامه باید در دو جلد تهیه و به امضای همه سهامداران برسد.
در مجموع ، هر شرکت بنا بر موضوع و نوعی که دارد به مدارک مختلفی برای ثبت نیاز دارد که می توانید در صفحه هر کدام به طور کامل در موردشان بخوانید. اما ، مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت اولیه شرکت به قرار ذیل است :
مدارک هویتی تمامی شرکا و سهامداران و بازرسین ، گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای هیئت مدیره و بازرسین، ارائه آدرس صحیح به همراه کد پستی برای محل فعالیت شرکت و محل سکونت متقاضیان، مدرک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند ، مجوز فعالیت برای موضوعاتی که ملزم به ارائه مجوز می باشند ، نام برای شرکت ، موضوع، نام و سمت و سهام هر یک از سهامداران یا شرکا و اعضای هیئت مدیره و وضعیت حق امضای شرکت باید مشخص شود.

• موارد مهمی که جهت ثبت شرکت خود باید رعایت کنید 

1- موضوع و هدف شرکت باید مشروع و قانونی باشد. بنابراین از نظر قانون نمی توان برای یک امر غیرقانونی یا نامشروع قرارداد وضع نمود. لازم به ذکر است، چنانچه موضوع فعالیتتان نیازمند اخذ مجوز است ، پیش از ثبت باید مجوز مربوطه را از مرجع صلاحیت دار اخذ کنید والا درخواست شما رد خواهد شد.
2- با توجه به افزایش روزافزون شرکت ها، انتخاب اسمی غیرتکراری و جدید اهمیت فراوانی دارد. اسم شرکت حتماَ باید الف) ریشه فارسی داشته باشد ب) لاتین نباشد. ج) طبق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد. د) باید دارای 3 سیلاب (اسم خاص) باشد .
3- حداقل سن برای ثبت نمودن شرکت 18 سال است.
4- همان طور که اشاره شد، یکی از مدارک ضروری برای ثبت کردن شرکت اخذ گواهی عدم سوء پیشینه است . لازم است کلیه اعضای هیات مدیره شرکت و بازرسان و مدیران شرکت اقدام به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه نمایند. اما اگر کسی صرفاَ سهامدار باشد ولی هیچ نقشی در شرکت و هیات مدیره نداشته باشد نیازی نیست که گواهی عدم سوء پیشینه اخذ کند.
5- برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه هر کس باید شخصاَ به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه نموده و درخواست گواهی عدم سوء پیشینه نماید.
6- مدیرعامل شرکت حتماَ باید شخص حقیقی باشد. چنین الزامی فقط در مورد مدیرعامل وجود دارد. مدیران دیگر می توانند شخص حقوقی باشند.
7- شرکت باید یک آدرس معتبر داشته باشد تا ابلاغیه های مربوط به شرکت به آن ارسال شود. کد پستی حوزه مالیاتی را تعیین می کند. اگر در آغاز کدپستی را وارد کنید که مرکز اصلی شرکت شما نباشد، برای تغییر آن تشریفات قانونی زیادی را باید انجام دهید.
8- کارمندان دولت نمی توانند رئیس ، مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره شرکت های خصوصی باشند.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران