صفر تا صد ثبت برند شخص حقیقی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

بی شک اکثر شما با واژه برند آشنایی دارید.
برند عبارت است از : یک اسم ، علامت ، نماد یا طرح ، یا ترکیبی از آن ها به منظور شناسایی کالاها و خدمات ارایه شده توسط یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و تمیز دادن آن ها از محصولات رقبا
امروزه، با وجود فضای رقابتی که بین اشخاص و صنعت های مختلف است ، داشتن یک برند موفق و نمونه بیش از هر چیزی مورد توجه کارفرمایان است. به همین دلیل است که در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر و روزافزون تقاضای ثبت برند از سوی اشخاص بوده ایم.

ثبت برند هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی امکان پذیر است . افراد بدون اینکه شرکت داشته باشند می توانند برند خود را به ثبت برسانند. همچنین این امکان وجود دارد که مالکیت یک برند ، متعلق به دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی باشد.
بنابراین، شما می توانید با داشتن جواز مربوط به فعالیت خود ، نام تجاریتان را ثبت کنید. قابل ذکر است ، برند حقیقی و حقوقی از لحاظ اعتبار با هم برابرند و تفاوتی ندارند.
در ادامه، به بررسی بیشتر نکات مهم ثبت برند شخص حقیقی می پردازیم.

ثبت برند به صورت اینترنتی

برای ثبت کردن برند تجاری در ابتدا باید بدانیم که طبقه بندی کالایمان در کدام طبقه از تقسیم بندی اداره علامت جای می گیرد. در مرحله بعد جهت ثبت نمودن برند احتیاج به انتخاب یک نام برای برند خود داریم . در انتخاب نام برند باید به این نکته توجه داشت که نام انتخابی ما قبلاَ به ثبت رسیده است یا خیر ؟ چرا که علامتی که انتخاب می شود می بایست جدید بوده و با سایر علامت ها وجه تمایز داشته باشد تا بتواند نقش خود را به خوبی ایفا نماید.
اگر می خواهید نام برند شما فارسی باشد باید یک مستند معنایی در لغت نامه دهخدا داشته باشد و مزایای کالا یا خدماتی را که تولید می کند توصیف کند. نام برند باید بتواند توجه مصرف کننده را به خود جلب کند و بر روی مخاطب نگرش مثبت ایجاد کند. در واقع یک برند موفق ، برندی گیرا است که بتوان به آسانی آن را تلفظ کرد . اگر برند شما اینگونه باشد به راحتی می توان آن را تبلیغ نمود.
برند هم به صورت لاتین و هم به صورت فارسی قابلیت ثبت دارد البته، در صورتی که لاتین در برند استفاده گردد باید اشخاص حتماَ کارت بازرگانی ارائه دهند.
پس از انتخاب نام برند، می بایست تقاضانامه ای به نام اظهارنامه ثبت علائم تجاری را تسلیم اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت های صنعتی نماییم.
اظهارنامه باید شامل نام و نام خانوادگی، محل سکونت صاحب برند و ده نسخه از لوگو یا طرح علامت مورد تقاضا باشد. همچنین باید مشخص شود علامت مورد تقاضا برای چه کالا یا کالاهایی مثلاَ رب گوجه فرنگی ، حبوبات یا صابون استفاده خواهد شد.
متقاضی ساکن هر کجا که باشد، چه تهران چه شهرستان و چه خارج از کشور، باید در اظهارنامه محلی را در تهران مشخص کند تا تمام ابلاغیه ها و نامه ها به آن ها ارسال شود.
لازم به توضیح است ، در حال حاضر، تمامی مراحل ثبت برند به صورت اینترنتی ( از طریق سامانه http://iripo.ssaa.ir ) انجام می شود ، به جز مرحله آخر که شما برای تشکیل پرونده و ثبت نهایی باید شخصاَ حضور داشته باشید و کارهایتان را به صورت حضوری انجام دهید. برند تجاری ( فارسی / لاتین ) برای ثبت، 45 تا 50 روز کاری زمان نیاز دارد . زمان ثبت هم تا حدود زیادی بستگی به برند و شلوغی سیستم دارد. در این زمان ، بررسی های کارشناسی انجام می گیرد و چنانچه نام تجاری شما قابل قبول نباشد باید تمام مراحل را دوباره پشت سر بگذارید.
از جمله مهم ترین دلایل ثبت کردن برند می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
مشابهت برند با سایر برندها ، قبلاَ به نام شخص دیگری ثبت شده باشد، ثبت برند با ضوابط و آئین نامه قوانین تجارت در تناقض باشد ، علامت با اصول و فرهنگ کشور مطابقت نداشته باشد ، نقض مدارک ارسالی و یا عدم صلاحیت متقاضی
• اعتبار ثبت برند
برندها تاریخ انقضا دارند. این موضوعی است که شاید دارندگان برند از آن بی خبر باشند. اما هر ده سال یک بار تاریخ انقضای برند شما تمام می شود و باید آن را تمدید کنید. با تقاضای مجدد صاحب علامت در پایان مدت، برند مجدداَ برای ده سال دیگر به حالت انحصاری باقی می ماند.

مدارک لازم جهت ثبت برند شخص حقیقی

بسته به اینکه تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی یعنی برندی که مالک آن شخص حقیقی است دارید و یا تصمیم به ثبت کردن برند حقوقی ، یعنی برندی که مالک آن شرکت ها ، موسسات و یا سازمان ها خواهند بود را دارید مدارکی که باید تهیه نمایید تا حدودی با هم متفاوت است که ذبلاَ به بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شخص حقیقی می پردازیم.
1. مدارک مثبت هویت متقاضی ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
3. کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
4. نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10
• هزینه ثبت برند شخص حقیقی
همان طور که گفتیم شد، برند به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد. هزینه ی واریزی بر حسب حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی ثبت علائم تجاری متفاوت می باشد. بنابراین، با توجه به تعداد طبقه ای که برای ثبت کردن برند خود انتخاب می نمایید و همچنین با لحاظ این موضوع که تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی و یا حقوقی را دارید ، هزینه ثبت برند متغیر خواهد بود.
در جدول ذیل هزینه ثبت برند برای شخص حقیقی و همچنین هزینه ثبت کردن برند برای شخص حقوقی به صورت کامل مشخص شده است که با مشاهده آن می توانید از هزینه های مربوطه به صورت دقیق مطلع شوید و در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید ، کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی فکر برتر پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود.

لازم به ذکر است ، علاوه بر هزینه های واریزی ،هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت که معمولاَ هزینه ی هر روزنامه ی رسمی بالای یکصد هزار تومان می باشد.
هزینه های مربوط به ثبت برند باید اینترنتی پرداخت گردد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران