انتخاب برند

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

گسترش علم بازاریابی در عمل سبب شده تا محصولات و خدمات بسیار متنوعی، مصرف کنندگان را احاطه سازند و باعث ایجاد ابهام و دشوار شدن فرآیند تصمیم خرید گردد. بنابراین مصرف کننده نیازمند این است که به گونه ای اطمینان حاصل نماید. یک چنین اطمینانی در نهایت باید در ذهن مصرف کننده تداعی گردد. لذا صرفاً فرآیندهای کارکردی (مثل ضمانت نامه ها،گارانتی ها و...) قادر به تامین چنین اطمینانی نخواهند بود. بنابراین ایجاد نام تجاری یکی از اثر بخش ترین راه ها برای ایجاد یک چنین ذهنیت منسجم در مخاطبان به شمار خواهد آمد. به این خاطر، امروزه شاهد این هستیم که به مرور زمان، دارائی های ناملموس جایگزین دارائی های ملموس شده اند که با ارزش ترین آن ها،نام تجاری است. نام تجاری به عنوان یک ادراک مصرف کننده، عنصری است که باید به دقت تعریف، ایجاد و مدیریت شود تا بتواند در بازار رقابتی امروز جایگاه محکمی داشته باشد.

امروزه، نام برند به عنوان یک شخصیت تعبیر می شود. تعبیر نام تجاری به عنوان یک شخصیت، باعث انجام تحقیقات بسیاری بر روی نام های تجاری به عنوان یک علامت نمادین که دارای شخصیت بوده و مورد پذیرش مشتریان می باشند، شده است. در همین زمینه، پرفسور کوین کلر، دانشمند و نظریه‌پرداز برجسته ی حوزه ی مدیریت برند،تحقیق جامعی را انجام داده است که در ادامه به طور مختصر به نتیجه ی این تحقیق می پردازیم.

قبل از شروع ، مايليم كه شما در مورد برند طوري فكر كنيد كه گويي يك فرد  مي باشد. براي تصور بهتر ، گرايش پپسي به صورت فردي جوان ، هيجاني و چاق تفسير ميشود ،درحاليكه گرايشات ويژه ی دكتر پپر به صورت مجزا ، منحصر به فرد و شوخ تشريح مي گردد.

پرفسور کوین کلر، سه گروه محصول ( پوشاك ، ساعت و عطر)را براي تحقيق حاضر انتخاب نمود .زيرا (1) آنها از محصولات رايجي بودند كه در موقعيتهاي اجتماعي استفاده مي شوند و (2) آنها محصولات خاص يك جنسيت  نبودند. 

با ويژگي هاي متفاوت در هر گروه محصول، از 45 شركت كننده (54% زن، سن =21) درخواست شد كه نام برندها را برای این سه گروه محصول، انتخاب نمايند. قبل از ليست نام برندها، آنها از طريق دستورالعمل زير با اين كار آشنا شدند: 

توجه به سه بعد ويژگي برند: صداقت، هيجان، شايستگي 

لذا پس از اين مقدمه، براي سه گروه محصول سه بعد ويژگي به آن ها ارايه شد و از آن ها خواسته شد نام برندهای آشنايي را كه با هريك از ابعاد در گروه هاي محصول پوشاك، ساعت و عطر درارتباط مي باشند را يادداشت نمايند. اين فرايند دومرحله اي ، تعداد برندها را در سه گروه محصول مشخص نمود. از بين آنها ، مجموعه 30 برند ( براي مثال ، دو برند براي هر بعد ويژگي از بين سه گروه محصول) انتخاب گرديد زيرا 1) آنها براي هر بعد در هر گروه محصول بيش از همه فهرست شده بودند 2) و برندهايي خاص يك جنسيت نبودند  ، بنابراين توسط هر دو گروه مشتريان زن و مرد مورد استفاده قرار مي گرفتند. برخی از این برندها بيش تر از ساير موارد به عنوان برندهاي جذاب و هيجان انگيز پوشاك فهرست شدند ، درحاليكه برندهاي بودند كه از بعد قدرت و استحكام براي محصولات پوشاك بيشتر از همه در فهرست آمده اند .

زمانی که مشتریان می خواهند از بین نام های رقیب ،انتخابی را انجام دهند،ابعاد مختلفی را از ویژگی های یک برند ارزیابی می کنند.بنابراین،در انتخاب برند نياز به شناخت نوع محصول/برند و دسترسي به اطلاعات ويژگي برند نقش قابل توجهی را بازی می کند. وقتي مشتريان با ترديد در انتخاب روبرو مي شوند، مايلند به گزينه هايي كه ويژگيهاي برتري دارند  توجه نشان دهند. همانطور كه نياز مشتري به شناخت افزايش مي يابد ، آنها اطلاعات بيشتري را پردازش مي كنند  و در عوض، آنها به تمامي اطلاعات موجود توجه مي كنند.

یکی دیگر از مهمترین نکات کلیدی انتخاب برند ،کیفیت محصول است. كيفيت محصول معمولاَ ميزان ارزش آن است . كيفيت محصول بعد مهمي از تصوير برند است ،زيرا عموماَ مهمترين نقش را در تقدم برند ايفا ميكند  و عامل مهمي براي خريد به شمار مي رود. مطالعات قبلي پيشنهاد مي كنند كه درك مشتري از كيفيت محصول رابط مثبت و قوي با قاعده ی انتخاب برند و قصد خريد دارد. بنابراين كيفيت محصول به عنوان ابزار فرق گذاری استراتژيك به منظور توسعه ی مزاياي رقابتي مورداستفاده قرار مي گيرد ، زيرا سطح زيادي از كاربرد عملياتي را ارايه مي دهد.

همچنین قیمت محصول نیز بر روي قصد خريد مشتری اثر گذار می باشد. مطالعات قبل نشان ميدهد كه هرچه  محصولي  قيمت منطقي تري داشته باشد، قصد خريد بيشتر مي شود.بنابراين ، نيت و قصد خريد از طريق قيمت و ارزش براي ملاحظات پولي برانگيخته مي شوند.

ثبت شرکت فکر برتر آماده ی پاسخگویی به کلیه ی سوالات شما در زمینه های حقوقی و ثبتی نظیر ثبت شرکت و ثبت برند می باشد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران