در قالب شرکت مسئولیت محدود چه فعالیت هایی قابل انجام است؟

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

امروزه ، بسیاری از افراد برای ورود به کسب و کار و توسعه آن ، از شرکت های تجاری استفاده می کنند. طبق ماده ماده 20 قانون تجارت ، شرکت های تجاری به هفت قسم به شرح ذیل تقسیم شده است :

الف- شرکت سهامی (شامل سهامی عام و خاص)
ب- شرکت های با مسئولیت محدود
ج- شرکت های تضامنی
د- شرکت های نسبی
ه- شرکت های مختلط سهامی
و- شرکت های مختلط غیرسهامی
ز- شرکت های تعاونی (شامل تولید، مصرف ، اعتبار ، وام و روستایی)
هر یک از این شرکت ها برای اهداف خاصی شکل یافته اند، به همین جهت اگر انواع آن ها را درست بشناسیم ، بهتر می توانیم به هدفی که با ثبت شرکت قصد رسیدن به آن را داریم دست پیدا کنیم .
در این مقاله قصد داریم در رابطه با شرکت با مسئولیت محدود و زمینه های فعالیت آن ، اطلاعاتی را در اختیار شما متقاضیان محترم ارائه دهیم. این نوع شرکت ، به دلیل گسترش فعالیت های تجاری از شکل فردی به جمعی و امکان تشکیل آن با حداقل 2 نفر محبوبیت زیادی بین افراد دارد.
پیش از آن ، به معرفی چندین مقاله دیگر در این رابطه می پردازیم :
- شرکت با مسئولیت محدود چیست و چگونه تشکیل می شود؟
- راهنمای گام به گام تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود
- مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود و زمینه های فعالیت آن

طبق ماده 94 قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در شرکت با مسئولیت محدود همانند شرکت های سهامی خاص و برخلاف شرکت تضامنی، مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی های شرکت محدود به مبلغ سرمایه گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه مصرف کنند.
این شرکت ها، به اصطلاح شرکتی دوستانه و خانوادگی هستند که بیشتر بین افرادی که با هم دوست و روابط مالی دارند تشکیل می شوند.
برای تاسیس بنگاه های کوچک اقتصادی و انجام فعالیت های محدود اقتصادی، ثبت این نوع شرکت بسیار مناسب است چرا که شرکت با مسئولیت محدود با وجود حداقل دو نفر شریک به ثبت می رسد و انتخاب بازرس در آن اختیاری است و تشریفات تشکیل مجامع عمومی و هیئت مدیره و انتشار آگهی ها که در شرکت های سهامی وجود دارد در این گونه شرکت ها گسترده نیست. مدیران در این نوع شرکت ها می توانند برای مدت نامحدودی انتخاب شوند بنابراین تشکیل جلسات مجامع عمومی و هیئت مدیره برای تمدید مدت ماموریت مدیران ، همانند شرکت های سهامی ضروری نیست.
همچنین، شرکت با مسئولیت محدود این امتیاز عمده را برای شرکاء دارد که مسئولیت آن ها را در عملیات شرکت ، محدود به آورده آن ها در شرکت می کند.
این نوع از شرکت ها محدودیت فعالیتی ندارند و می توانند در کلیه امور بازرگانی، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و دیگر اصناف فعالیت نمایند. به طور کلی، شرکت های با مسئولیت محدود برای موضوعاتی نظیر بهداشتی ، آشامیدنی ، مواد غذایی ، آرایشی ، خرید ، فروش ، صادرات ، واردات و به طور کلی کلیه موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی ندارند بسیار مناسبند.
در صورتی که مایل به راه اندازی این قالب از شرکت می باشید ، لازم است با قوانین رایج بر این شرکت ها اطلاعات و دانش کافی کسب نمایید تا پس از ثبت شرکت به دلیل ناآگاهی دچار اشتباه و عواقب ناشی از آن نشوید .
در این رابطه، مشاوران فکربرتر ، با سال ها تجربه و همچنین با تسلط کاملی که به قوانین و اصول حقوقی دارند، شما را تا رسیدن به اهدافتان یاری خواهند داد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران