تاسیس سایت های فریلنسری نیاز به ثبت شرکت یا اخذ مجوز دارد؟

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در حال حاضر مجموعه های بسیاری به عنوان رابط بین کارفرمایان و فریلنسر ها فعال هستند. معمول ترین روش این کار نیز راه اندازی یک وب سایت برای فعالیت می باشد. پرسشی که در این باره مطرح می شود این است که آیا تاسیس سایت های فریلنسری نیاز به ثبت شرکت یا اخذ مجوز دارد؟ یا خیر.  در ادامه این مطلب با بررسی ماهیت فعالیت فریلنسر ها و وب سایت های فعال در این زمینه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

فریلنسر کیست:
در واقع ساده ترین تعریفی که می توان از این لغت ارائه نمود این است: شخصی است که به عنوان فریلنسر (Freelancer) فعالیت می نماید، بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه های در دسترس، می تواند کارفرمای خود را تغییر می‌دهد.

این روش کار در دنیا دارای مخاطبین بسیاری است و بسیاری از کارفرمایان نیز ترجیح می دهند تا کار خود را به چنین افرادی بسپارند، البته این نوع فعالیت علاوه بر مزایای بسیاری که می تواند برای کارفرما و شخص شاغل داشته باشد، دارای اشکالاتی هم هست، بطور مثال بعضا مشکلات حقوقی که افراد در مسیر انجام پروژه افراد با آن مواجه می شوند و بحث اعتماد سازی و پرداخت های مالی و... از جمله مشکلات این نوع فعالیت می باشد.

در حال حاضر افرادی با راه اندازی مجموعه هایی تلاش می کنند تا به عنوان رابط بین کارفرما و فریلنسر ها این مشکلات را به حداقل برسانند و از این طریق نیز کسب درآمد نمایند. نحوه کار این وب سایت ها معمولا به این صورت است که کارفرما و فریلنسر با مراجعه به این وب سایت ها می توانند موقعیت های موجود را مشاهده و بررسی نمایند.

در این وب سایت ها افراد با تخصص های مختلفی اعم از برنامه نویسی، طراحی سایت، طراحی گرافیکی، بازاریابی تبلیغات و... فعال هستند و کارفرمایان می توانند با توجه به نیاز خود، فرد مورد نظر را برای انجام پروژه انتخاب نمایند.

نحوه کار این وب سایت ها نیز به این صورت است که افراد متخصص با مراجعه به این وب سایت ها پروفایلی برای خود ایجاد می نمایند و سوابق و نمونه کارهای خود را در آن بارگذاری می کنند، کارفرمایان نیز با مراجعه و رویت این پروفایل ها می توانند متخصص مورد نظر خود را پیدا کنند و پروژه خود را برون سپاری کنند، اما اصلی ترین بخش فعالیت چنین شرکت هایی در بخش پرداخت حق الزحمه می باشد، در این وب سایت ها کارفرما حق الزحمه تایین شده شده را به حساب مجموعه رابط واریز می نماید و این مبلغ تا زمان پایان و تحویل پروژه نزد مجموعه رابط باقی می ماند و تنها پس از اتمام پروژه و رضایت کارفرما و تایید وی، این مبلغ به حساب متخصص واریز خواهد شد.

وب سایت های موفق در این زمینه، مجموعه های رسمی و قانونی هستند که نماد اعتماد الکترونیکی را برای مجموعه خود دریافت نموده اند و به واسطه این مجوز مخاطبین به این مجموعه ها اعتماد می کنند.

نماد اعتماد الکترونیکی در واقع یک نشان دولتی است که صرفاً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت)، صادر شده و به کسب و کارهای اینترنتی با هدف ساماندهی، احراز هويت و صلاحيت آنها اعطا مي‌گردد. هدف از اعطاي نماد اعتماد الكترونيكي، اعتماد‌سازي و رسميت‌دهي به فعاليت کسب و کار‌های اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگيري از آسيب‌هاي احتمالي در ابعاد مختلف اعم از امنيتي،‌ اجتماعي، فرهنگي و اقتصادی است. بنابراین چه فریلنسر ها و چه کارفرمایان با مشاهده این مجوز می توانند با اعتماد بیشتری با این مجموعه ها وارد همکاری شوند .

پس در پاسخ به این پرسش که تاسیس سایت های فریلنسری نیاز به ثبت شرکت یا اخذ مجوز دارد؟ باید گفت که بلی، هر مجموعه ای که مایل باشد در چهارچوب قوانین فعالیت نماید، می بایست مجوز های لازم را به صورت قانونی اخذ نماید و در رابطه با ثبت شرکت نیز همینطور است. افراد برای اینکه فعالیت آنها جنبه قانونی و رسمی داشته باشد و توسط قانون شناسایی شود و مخاطبین نیز بتوانند صحت اطلاعات آنان را استعلام نمایند می بایست شرکت به ثبت برسانند.

بیشتر بخوانید:

- ثبت شرکت فریلنسری

بنابراین تاسیس سایت های فریلنسری نیاز به ثبت شرکت یا اخذ مجوز دارد و مجموعه ای که این خصوصیات را داشته باشد، امکان بیشتری برای رشد و فعالیت خواهد داشت.

در صورتی که مایل هستید در این رابطه شرکتی را به ثبت برسانید و مجوزهای لازم را نیز اخذ نمایید می توانند از خدمات و مشاوره کارشناسان فکر برتر استفاده نمایید. 42143-021
در پایان از همراهی شما سپاسگذاریم.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران