نحوه ثبت شرکت مسئولیت محدود در کانادا

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در صورتی که مایل هستید در رابطه با نحوه ثبت شرکت مسئولیت محدود در کانادا اطلاعاتی کسب نمایید، در مطالعه این مطلب با ما همراه باشید. کانادا کشوری پهناور در شمال قاره آمریکا می باشد که از چندین ایالت متفاوت تشکیل شده است. این کشور یکی از پیشرفته ترین کشورها در زمینه فن آوری و صنعت می باشد و با توجه به اینکه جمعیت این کشور نسبت به پهناوری آن کمتر است، کانادا به عنوان یکی از مهاجر پذیر ترین کشورهای دنیا شناخته می شود و سالانه افراد بسیاری از روش های متفاوتی مانند: تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری و... به این کشور مهاجرت می نمایند. اما در این میان یکی از مهمترین روش های مهاجرت به کشور کانادا ثبت شرکت در این کشور می باشد.

ثبت شرکت در کانادا در ایالت های مختلف آن دارای شرایط و قوانین متفاوتی است، اما بطور کلی می توان گفت که مهمترین نکته در رابطه با ثبت شرکت در این کشور تهیه و ارائه یک بیزینس پلن موفق می باشد.
بطور کلی انواع شرکت قابل ثبت در کانادا عبارتند از :

  • شرکت مسئولیت محدود:
    این نوع شرکت گران ترین نوع شرکت است و در آن شرکا و مالکان شرکت مسئول پرداخت بدهی ها نیستند. همچنین جذب سرمایه برای این شرکت آسان است.
  • شرکت تعاونی:
    مسئولیت اعضا محدود است و شرکت متعلق به همه اعضا آن است اما به همین دلیل خطر اختلاف در میان شرکا نیز وجود دارد.
  • شرکت مالکیت شخصی:
    این نوع شرکت ساده ترین نوع شرکت می باشد و گزارش مالیاتی آن به شدت ساده است. اما مسئولیت مالک شرکت نامحدود است و بانک های کانادا نیز تمایلی برای پرداخت وام به این نوع شرکت ها ندارند.
  • شرکت مشارکتی:
    خطرات بین همه اعضا مشترک است و گزارش مالیاتی ساده می باشد، اما ممکن است بین مالکان شرکت اختلاف پیش بیاید. همچنین هرکدام از شرکا مسئول بدهی دیگر شرکا نیز می باشد.

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در کشور کانادا حضور حداقل دو شریک الزامی است و در این نوع شرکت هردو این شرکاء مسئولیت محدود دارند.
توجه داشته باشید چنانچه از نام این شرکت برداشت می شود، شرکا و مالکین در این نوع شرکت مسئول تعهدات و بدهی های شرکت نیستند. این نوع شرکت در کانادا دارای محبوبیت است چراکه جذب سرمایه از مؤسسات مالی و سرمایه گذاران برای این قالب آسانتر است. البته یکی از معایب اصلی این نوع شرکت بیشتر بودن هزینه راه اندازی نسبت به قالب هاب رایج دیگر می باشد.

در شرکت مسئولیت محدود در کانادا سهامداران یک شرکت، در صورت بروز مشکلات یا ورشکستگی مسئول بدهی های شرکت نیستند. اگر شرکت ورشکسته شود، سهامداران بیش از سرمایه خود، چیز بیشتری از دست نمی دهند. (مگر اینکه شرکت از نوع تضامنی باشد.) در این نوع قالب حتی اگر سهامداران، صاحبان شرکت نیز باشند؛ طلبکاران نمی توانند از سهامداران برای بدهی های شرکت شکایت نمایند.

چگونگی ثبت شرکت مسئولیت محدود در کانادا

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در کانادا در ابتدا بهتر است تحت عنوان سفری به این کشور، امکانات و شرایط موجود در این کشور را برای راه اندازی کسب و کار بررسی نمایید و با توجه به این تجربیات و موضوع فعالیت خود یک بیزینش پلن کامل و جامع تهیه نمایید و این طرح را که با دقت بسیاری تهیه شده است را برای بررسی به سفارت کانادا ارسال نمایید. با ارسال این طرح و تایید آن از سوی سفارت جلسه ای برای متقاضی در نظر گرفته می شود که این جلسه کلید موفقیت ثبت شرکت در کانادا خواهد بود. در این جلسه می بایست علاوه بر شرح فعالیتی که در نظر دارید در کشور کانادا داشته باشید و نقاط قوت و مزایای آن از سوابق کاری و مدیریتی خود در گذشته نیز توضیحاتی ارائه نمایید. توجه داشته باشید حداقل سرمایه ای که برای ثبت شرکت در کشور کانادا لازم است آن 100 هزار دلار کاناداست.

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود در کانادا:

  1. انتخاب نام شرکت: نام شرکت می بایست باعبارت: limited (LTD) به پایان برسد.
  2. تعیین مقررات شرکت
  3. تهیه مهر و موم شرکت که در تمامی مدارک اعم از صورت جلسه مدیران، قطعنامه های مدیران، اوراق بهادار، قطعنامه های سهامداران، صورت جلس سهامداران، مبادلات و نامه های شرکت درج می گردد.
  4. دریافت مجوزهای لازم
  5. افتتاح حساب بانکی

بیشتر بخوانید:

- ثبت شرکت در استرالیا

- ثبت شرکت در عمان

در پایان از همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاریم. مجموعه فکر برتر آماده ارئه بهترین خدمات ثبتی به شما عزیزان می باشد. 42143-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران