خصوصیات و مزایای ثبت برند در کانادا

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در صورتی که شما نیز به ثبت برند در کانادا می اندیشید و می خواهید بدانید که خصوصیات و مزایای ثبت برند در کانادا چیست ؟ در مطالعه این مطلب با ما همراه باشید بی شک اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب خواهید نمود:

برند یا مارک، نام یا عبارت یا طرح یا نماد یا هر ویژگی دیگریست که مشخص کننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می گردد. برندها دارای ماهیت اجتماعی می باشند و برندهای قدرتمند آن هایی هستند که افراد نسبت به آن ها حس مالکیت دارند. مارک های برتر می توانند هیجان و عواطف مصرف کنندگان خود را برانگیزانند و مشتریان نیز به این نام ها اعتماد داشته و از آن ها انتظار خلق ایده های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.

با توجه به اهمیت برندها در فضای کسب و کار تجاری، پر واضح است که حجم برندهای مربوط به ثبت برند، در این اواخر خیلی زیادتر شده و اگر در آغاز کار فقط ناظر به بازارهای داخلی بوده در این ایام، به علت این که برند های بزرگ، فعالیت های جهانی پیدا کرده و دامنه عملیات خود را از دامنه مملکت، به اقصی نقاط دنیا بسط و توسعه داده اند، بیشتر متوجه بازارهای بین المللی گشته اند. تولیدکنندگان ایرانی می توانند برای محصولات خود در بازارهای جهانی جایگاه مناسبی بیابند و چرخه صادراتی پویایی را به زنجیره ارزش های شرکت خود بیافزایند.

چنانچه در ابتدای مطلب اشار گردید در این مقاله، به طور اختصاصی خصوصیات و مزایای ثبت برند در کانادا به عنوان یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان خواهیم پرداخت. به بیانی دیگر، ذیلا، بر روی این مسئله بحث می شود که علاقه مندان به ثبت برند در کانادا باید واجد چه شرایطی بوده و پس از ثبت از چه امتیازاتی برخوردار خواهند شد؟

خصوصیات و مزایای ثبت برند در کانادا:

مسئله اصلی جهت ثبت برند در کانادا این است که اصولاَ چه افراد و یا شرکت هایی در این کشور می توانند برند ثبت نمایند؟ افراد حقیقی و شرکت های شخصی، گروهی ، انحصاری و سهامی امکان ثبت برند در کانادا را خواهند داشت. شرکت های سهامی به دو صورت می توانند برند مورد نظر خود را به ثبت برسانند.

الف) شرکت سهامی به صورت استانی

ب) شرکت سهامی به صورت فدرال

در روش ثبت برند شرکت سهامی در کانادا به صورت استانی، ثبت برند طبق قوانین شهر یا استانی که شرکت در آن به ثبت رسیده است انجام خواهد شد.

در روش ثبت برند شرکت سهامی به صورت فدرال در کانادا، ثبت برند به طور کلی طبق قوانینی که در کشور کانادا تعیین شده است انجام می شود.

در گام بعدی، این سوال مطرح می شود که کدام برندها در کانادا قابلیت ثبت دارند؟

جهت به ثبت رساندن برند در کانادا، ملزم به رعایت یکسری قوانین به شرح ذیل خواهید بود :

- برند انتخابی، نباید گمراه کننده بوده و مشتریان را به اشتباه بیندازد.

- باید انتخابی باید خاص باشد و با سایر برندها وجه تمایز داشته باشد.

ضمناَ ذکر این نکته نیز ضروری است که برند تعیین شده نباید موجب از بین رفتن نظم عمومی شود و باید مطابق با قوانین کشور کانادا باشد.

امتیازات ثبت برند در کانادا چیست؟

  • ثبت یک برند در کانادا برای آن حمایت قانونی فراهم می کند و به شما این حق انحصاری را می دهد که از برند خود در ارتباط با محصولات یا خدمات ثبت شده در سراسر کانادا محافظت کنید.
  • دارا بودن یک برند تجاری کانادایی به شهروندان و نهادهای خارجی اجازه می دهد دامنه های خود را ثبت نمایند، بدون در نظر گرفتن این که آیا آن ها در کانادا اقامت یا دفاتر ندارند.
  • کانادا یکی از کشورهای عضو پروتکل مادرید است، بنابراین تمدید ثبت بین المللی یک علامت تجاری از طریق سیستم مادرید برای این کشور امکان پذیر است.

آنچه مسلم است این است که ثبت برند هزینه های بازاریابی کمتر و در مقابل کسب سود بیشتر را به همراه خواهد داشت.

مدارک و مراحل ثبت برند در کانادا

برای ثبت برند در کانادا ، در ابتدا می بایست برند خود را در کشور مبدا به ثبت برسانید. لذا، ثبت برند داخلی ، اولین گام اساسی جهت ثبت برند در کانادا است. ثبت برند در کشور کانادا از طریق اداره مالکیت صنعتی به دو شیوه ذیل امکان پذیر است :

الف) شیوه حضوری

این شیوه از طریق مراجعه حضوری و تقدیم مدارک به دفاتر ثبت برند انجام می گیرد.

ب) شیوه آنلاین

در این شیوه، کافیست با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن های موجود ، تقاضای خود را برای ثبت برند اعلام نمایید.

پس از ارسال تقاضای ثبت برند به اداره مزبور ، مراحل ثبت به شرح ذیل است :

- استعلام برند از لحاظ غیرتکراری بودن آن توسط اداره مالکیت صنعتی

- بررسی برند از لحاظ مطابقت با الزامات قانونی کانادا

- مهلت دادن برای اعتراض به تقاضای ثبت برند توسط اشخاص ثالث (هر شخص می تواند با پرداخت 750 دلار اعتراض خود را به ثبت برساند. در صورتی که مخالقتی وجود داشته باشد ثبت کننده CIPO شواهد ثبت شده توسط هر یک از طرفین یا هر دو طرف را بررسی کرده و در مورد رد درخواست برند تصمیم می گیرد. در چنین حالتی، تصمیم و دلایل هر دو طرف بررسی می شوند).

- ثبت برند در صورت عدم وجود هیچ گونه مخالفتی با درخواست ثبت برند

- پرداخت هزینه ثبت و تکمیل اظهارنامه برند

- صدور گواهی ثبت برند

علامات تجاری که به ثبت می رسند تا مدت ده سال، اعتبار ثبت دارند. با تقاضای مجدد صاحب علامت در پایان مدت، مجدداَ برای ده سال دیگر به حالت انحصاری باقی می مانند. (چنانچه علامت تجاری منقضی شود، ممکن است در مدت 6 ماه پس از تاریخ انقضا با پرداخت جریمه قابل تمدید باشد).

مدارک لازم جهت ثبت برند در کانادا:

1- ارائه تقاضای ثبت برند خطاب به اداره ثبت برند با ذکر نام کشور

2- ارائه کپی از شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضا شرکت و همچنین فتوکپی از روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی

3- ارائه معرفی نامه در سربرگ شرکت که دارای مهر و امضا مدیران و دارندگان حق امضا شرکت باشد.

4- ارائه مدارک شغلی و هویتی برای اشخاص حقیقی

5- ارائه اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت برند در ایران

6- ارائه وکالتنامه رسمی دادگستری در صورتی که کارها توسط وکیل انجام می گیرد .

پس از فراهم نمودن مدارک نامبرده ، لازم است فرم مخصوص را به زبان انگلیسی تکمیل نموده و برگه محاسبه هزینه ها را با مهر و امضای متقاضی نیز اخذ نمایند. همچنین پس از اخذ معرفی نامه می بایست نسبت به دریافت رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه اقدام نمایید.

چند نکته مورد توجه جهت ثبت برند در کانادا:

- چنانچه از علامت تجاری که به ثبت شده ، به مدت بیش از سه سال استفاده نگردد ، اشخاص ثالث می توانند تقاضای لغو را به دلیل عدم استفاده ارائه دهند. البته در شرایط خاص ممکن است عدم استفاده توجیه شود.

- حقوقی که به یک برند تعلق می گیرد با حقوق اعطا شده به برند دیگر یکسان نخواهد بود ، این موضوع از طریق بررسی های انجام شده توسط اداره ثبت برند انجام می گردد.

 جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید: 88880006-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران