اطلاعاتی در مورد ثبت شرکت مصالح ساختمانی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در ثبت شرکت مصالح ساختمانی می تواند فعالیت هایی اعم از تولید، توزیع، فروش، صادرات و واردات مصالح ساختمانی مد نظر باشد. شرکت های مصالح ساختمانی اغلب با معادن و کارگاه های تولیدی ارتباطی مستقیم و تنگاتنگ دارند، به عنوان نمونه ممکن است در اصل شرکتی، زیرمجموعه ای از معادن باشد.

ثبت برند از مواردی است که برای راه اندازی کسب و کارهای مختلف صورت می گیرد. به طور کلی، ثبت برند یا علامت تجاری از نخستین اقداماتی است که صاحبان مشاغل نسبت به آن اقدام می کنند.

از مصالح ساختمانی جهت ساخت و ساز در سازه ها و انجام کارها و خدمات ساختمانی استفاده می شود. در واقع ادامه فرآیند ساخت سازه، منوط به استفاده کردن از این دسته وسایل و مصالح ساختمانی است.

انتخاب یک نام مناسب با دارا بودن ویژگی هایی همچون درخور بودن، ماندگاری در حافظه در عین سادگی و اختصار برای یک برند ساختمانی، می تواند به افزایش اعتبار محصولات و کالاهای عرضه شده در بازار، کمک شایانی کند. مشتریان نیز با شناخت یک برند خاص و با کیفیت محتمل است که خریدهای آتی خود را از همان برند مذکور انجام دهند. ثبت نام به منظور برندسازی و علامات تجاری به شیوه صحیح اهمیت بسیاری دارد، چرا که شانس انتخاب نام برگزیده شخص را برای شرکت افزایش می دهد و همچنین در اتلاف زمان و هزینه صرفه جویی بیشتری را به عمل می آورد.

ثبت شرکت در حوزه مصالح ساختمانی در قالب سهامی خاص

  •  دارا بودن حداقل 3 نفر سهامدار (اعم از حقیقی و یا حقوقی) نخستین شرط ثبت شرکت مصالح ساختمانی از نوع سهامی خاص است. سهامداران به لحاظ سنی و در حالت عادی باید بیش از 18 سال سن داشته باشند، اما اگر سهامداران زیر سن قانونی باشند، دارا بودن اجازه سرپرست از اصول قانونی محسوب می شود.
  • شرکت سهامی خاص نیازمند افراد بازرس نیز هست. بازرسان شرکت های سهامی خاص وظایفی همچون گردش کار، محاسبات و کلیه رخدادهای شرکت ها را از بعد مالی تحت نظر دارند.
  •  سرمایه شرکت های سهامی خاص توسط شرکا تامین می شود و سرمایه ای که برای تاسیس این گونه از شرکت ها صرف می شود، به مبلغ 1000000 ریال است که حداقل 35 درصد از این میزان باید در حساب بانکی شرکت در حال تاسیس سپرده گذاری گردد. سرمایه شرکت های سهامی به سهم هایی تقسیم می شود و به هر یک از شرکا به اندازه سرمایه آورده شده در شرکت سهام تعلق می گیرد. سرمایه شرکت سهامی خاص می تواند نقدی و یا غیرنقدی باشد.
  •  مدارک شناسایی شامل کارت ملی، شناسنامه و کلیه مدارک هویتی سهامداران از الزامات است.
  •  دو عدد رونوشت صورتجلسه، اساسنامه و اظهارنامه به همراه ابلاغیه تایید نام شرکت ها از دیگر الزامات است.
  •  آدرس مرکز اصلی شرکت مصالح ساختمانی باید با کدپستی متقاضی ثبت نیز مطابقت داشته باشد، چرا که شرکت نیاز به اقامتگاه دارد، ولی این اقامتگاه به هنگام ثبت، بازدید نمی شود. بلکه این بازرسی زمانی که اقدام به اخذ کد اقتصادی شود، از سوی اداره مالیات رخ می دهد. بازرسین همچنین گزارش ها را به مجمع سهامداران معرفی می نمایند. بازرسین نمی بایست با اعضای هیئت مدیره نسبت فامیلی داشته باشند.

ثبت شرکت مصالح ساختمانی در قالب با مسئولیت محدود

  •  برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به حداقل دو نفر در اصطلاح سهم الشرکه دار نیاز هست. سهم الشرکه در حقیقت عبارت است از حقی که افراد با آوردن بخشی از سرمایه در شرکت دارا می ‌شوند. شرایط تعلق گرفتن میزان سهم الشرکه به هر یک از شرکا طبعا به اندازه مبلغ آورده شده است.
  •  انواع هویت های شناسایی اشخاص شامل کارت ملی و شناسنامه از الزامات است و شرایطی مشابه شرکت های سهامی خاص بر آن ها حاکم است.
  •  در شرکت با مسئولیت محدود، با 1000000 ریال سرمایه گذاری، ثبت شرکت ممکن می شود و نیازی نیست به هنگام ثبت کردن شرکت به بانک سپرده گذاری صورت گیرد. همین طور شرکت نیاز به اقامتگاه هم دارد و این اقامتگاه شرایطی مانند اقامتگاه شرکت سهامی خاص دارد و متفاوت از آن نیست.
  •  شرکت های با مسئولیت محدود، نیاز به بازرس هم ندارند. البته اگر تعداد سهم الشرکه داران بیش از 12 نفر باشند، نیاز به هیئت نظارت هست که کاری شبیه به بازرس ها را عهده دارند.

مدت زمان مورد نیاز جهت ثبت شرکت های مصالح ساختمانی

  •  چنانچه مراحل ثبت شرکت با راهنمایی های مشاورین حقوقی و سپردن امور به وکیل ثبتی تحقق یابد، در مدت زمان تقریبی چند روز کاری، یکی از نام های پیشنهاد شده جهت نام شرکت ها مورد تایید قرار خواهد گرفت. مشاور حقوقی پیش از ارسال نام برگزیده جهت برندسازی، استعلامات لازم را به عمل می آورد و نام هایی با کمترین میزان تشابه را ارسال می کند.
  •  تقریبا در حدود 15 روز کاری آگهی تاسیس شرکت در صورت تکمیل پرونده صدور خواهد شد.
  •  روزنامه رسمی برای شرکت هم ظرف مدت حدود 15 روز و در روزنامه کثیرالانتشار هم در مدت زمان تقریبی 20 روز منتشر خواهد شد.

برای ثبت برند مصالح ساختمانی و پیگیری سایر موارد مرتبط با آن، باید به سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه شود. سامانه سایت مرکز مالکیت معنوی تحت نظارت قوه قضائیه فعالیت می کند.

از دیگر مسائلی که در ثبت برند باید به آن توجه داشت، هزینه انجام مراحل ثبتی است. هزینه های ثبت نام تجاری به مواردی همچون تعدد محصول، مجوزهای لازم و همچنین طبقات درخواست شده وابسته است. پرداخت هزینه ها در حالت کلی و اغلب از طریق سامانه اعلام شده صورت می گیرد.

مورد دیگر زمان اعتبار ثبت برند تجاری است. تاریخ اعتبار یک برند از زمان ارائه اظهارنامه محسوب می شود و باید در دوره های 10 ساله ای تمدید گردد و اگر به عنوان صاحبان برند مصالح ساختمانی نسبت به ثبت و تمدید مجدد اقدامی صورت نگیرد، نباید ادعایی در خصوص مالکیت برند داشت.

"مؤسسه فکر برتر، مشاوره رایگان خود در مورد ثبت شرکت های ساختمانی را همه روزه به متقاضیان ارائه می دهد. هم اکنون می توانید با تیم حقوقی و متخصصان فکر برتر تماس بگیرید. 42143-021"

 

سؤالات احتمالی

 

1. در صورت فراموشی ذکر نام "با مسئولیت محدود" در ثبت شرکت مصالح ساختمانی از نظر قانونی چه رخ می دهد؟

در اسم شرکت باید الزاما عبارت "با مسئولیت محدود" آورده شود، در غیر این صورت در مقابل شخص ثالث، مانند قوانین شرکت تضامنی با آن برخورد خواهد شد.

2. انتقال سهام در شرکت های مصالح ساختمانی از نوع مسئولیت محدود چگونه است؟

هر گونه نقل و انتقال سهام در این شرکت ها تنها از طریق دفتر اسناد رسمی امکان ‌پذیر است.

3. سرمایه گذاری در شرکت مصالح ساختمانی از نوع سهامی خاص چگونه است؟

شرکت سهامی خاص، شرکتی است که کلیه سرمایه آن در موقع تاسیس به طور انحصاری به واسطه موسسان تامین می ‌شود. به علاوه این موضوع که مدیر در شرکت سهامی خاص نمی ‌تواند خارج از سیستم سرمایه گذاران باشد.

4. قانون حاکم بر افزایش سرمایه در شرکت سهامی خاص چگونه است؟

از آنجایی که صاحبان شرکت سهامی خاص، می توانند تا 10 برابر سرمایه ثبت شده خود از سیستم بانکی کشور وام بگیرند، لذا به هنگام اخذ تسهیلات در حالت معمول، باید افزایش سرمایه داشته باشند.

5. آیا سهامداران شرکت همگی از اعضای هیئت مدیره هستند؟

‌حداقل 3 نفر که کار اداره شرکت ها را عهده دارند، هیئت مدیره نام دارند. اما اعضای هیئت مدیره نباید لزوما سهامدار شرکت باشند.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران