حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت چقدر است؟

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

هزینه ثبت شرکت، شاید اولین دغدغه ای باشد که هر شخص، بنا به نوع فعالیتی که می کند، ترجیح می دهد در مورد آن کسب اطلاع کند تا بتواند کسب وکار خودش را راه اندازی نماید. شرکت ها البته در دسته بندی های مختلف بر اساس مسئولیت شناخته می شوند. هر شرکت یک سری اهداف خواهد داشت و به طبع بخش مهمی از این اهداف تجاری است.


از طرفی سرمایه گذاری روی یک شرکت نیز موضوع مهمی خواهد بود. پیش از اینکه به فکر سرمایه گذاری روی یک شرکت باشیم، لازم است که آن را ثبت کنیم. هر نام تجاری برای ثبت باید یک سری مراحل قانونی را طی نماید. در مراحل ثبت شرکت همینطور هزینه های ریز و درشتی نیز به وجود می آید که لازم است توسط شرکای تجاری یا صاحب امتیاز شرکت پرداخت شود. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت به طور کلی بر اساس یک واحد مشخص سنجیده نمی شود.


گاهی مجموعه سهامی عام، خاص، مسئولیت محدود و ... خواهد بود. در هر کدام از حوزه ها به هر دلیل اساس ثبت اطلاعات و رسیدگی به پرونده حقوقی باید توسط سازمان ثبت انجام گردد. به همین ترتیب و به جهت جبران هرگونه کم وکاست، نهادهای دولتی هزینه ای دریافت می کنند تا در آینده، پاسخگوی نیاز ثبت کنندگان باشند.

 


بررسی حداقل سرمایه برای ثبت شرکت


هزینه ثبت شرکت معمولاً هر سال بروز می شود و یکسان نیست. البته این که شما بتوانید هزینه ثبت و تایید شرکت را پیش از اینکه کار را شروع کنید، تخمین بزنید به نفعتان خواهد بود. عده زیادی هر ساله بدون کسب اطلاعات کافی در این مورد یا مشورت با اشخاص و مجموعه های آگاه، اقدام به ثبت مجموعه و شرکت می کنند که متاسفانه پس از مدتی با مشکلاتی نظیر قوانین مالیاتی، قوانین سهامداری، مدیریت مالی و... مواجه می شوند.


به هرحال قانون نیز شرایط خاصی را برای شرکت ها در نظر می گیرد و در کنار امتیازاتی که برای آن ها در حوزه های مختلف کسب و کار قائل است. محدودیت هایی را نیز وضع می کند که این موضوع می تواند موجب بروز مشکلات حقوقی شود.


همه کسانی که قصد دارند شرکت خود را در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی تاسیس کنند، باید برای شروع این کار یک برآورد هزینه کلی از راه اندازی شرکت داشته باشند.

البته پیش از تمامی این موارد، لازم است که دقیقاً بدانند که یک شرکت در تعاریف قانونی، چه حیطه اختیارات و سطح مسئولیتی خواهد داشت. آیا یک شرکت صرفاً به یک شکل قابل ثبت خواهد بود یا خیر؟ در این شرایط، بر اساس قوانین مدنی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت ها یک سری حوزه های مسئولیتی تعریف شده است که احتمالاً در مورد آن ها شنیده اید.


به طور کلی انواع ثبت شرکت به شرح ذیل می باشد:
1. ثبت شرکت با مسئولیت محدود
2. شرکت سهامی خاص
3. شرکت سهامی عام
4. مجموعه تعاونی
5. شرکت های غیرتجاری
6. دریافت نمایندگی های خارجی
7. شرکت های دانش بنیان
8. مجموعه های تضامنی یا شرکت هایی با ضمانت بیشتر


چه اساس کار و چه هزینه ثبت و مراحل راه اندازی هر کدام از شرکت های بالا، می تواند با هم متفاوت باشد. البته که اساس کلی اقدام برای راه اندازی و ثبت یک شرکت در داخل ایران، عموماً مشابه هم است.

 


  چرا ثبت شرکت یک مزیت به حساب می آید؟
ممکن است پیش از شرح بحث هایی مانند، هزینه ثبت شرکت در طول سال 1401 و... برای شما این سوال مطرح شود که مگر راه اندازی یک شرکت در دسته های و مسئولیت های مختلف چه امتیاز و مزیتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد داشت. البته که ثبت برند برای محصولات و خدمات می تواند برای مجموعه های تجاری و توزیعی سود فوق العاده ای داشته باشد. هزینه ثبت شرکت در مقابل بازدهی که یک برند می تواند برای شما داشته باشد غیرقابل درک است.


ارزش دهی و اعتباربخشی به شرکت ها نیز توسط دولت انجام می شود. امکان دریافت وام با مجوز و پروانه فعالیت شرکت ها، از جمله اصلی ترین دلایلی است که موجب می شود افراد نسبت به توسعه یک برند و نام تجاری برای خود اقدام کنند. اخذ یک سری مجوزها و رده های امتیازی خاص از نهادهای دولتی، امکان عقد قرارداد با مسئولیت های بیشتر و سرمایه گذاری های بزرگ جهت کسب سود مناسب، همکاری با نهادها، ارگان ها و سازمان های خصوصی و دولتی به منظور پیشرفت تجاری، امتیازهای فوق العاده دیگری است که یک شرکت می تواند داشته باشد.


فراتر از این مسئله، مزمنی که یک شرکت تاسیس می شود. برای شرکای تجاری آن سابقه فعالیت تجاری نیز محسوب می شود. به هر حال در برخی شرایط به جهت دریافت وام، امتیازاتی نظیر حضور یک شخص در هیئت مدیره یک شرکت معتبر می تواند یکی از بهترین راهکارهای صحت سنجی باشد که امروزه بانک ها و ادارات دولتی از آن استفاده می کنند. این استعلام ها تماماً توسط سازمان ثبت شرکت ها انجام شده و به هرحال موضوع بسیار مهمی است.


 


هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود


شرکت های با مسئولیت محدود در واقع به مجموعه هایی اطلاق می شود که دو یا چند نفر به منظور انجام یک فعالیت تجاری و صنعتی، اقدام به راه اندازی یک شرکت می کنند. انتظار می رود که این شرکت مسئولیت زیادی در حیطه فعالیت یا خدماتی که ارائه می دهد نداشته باشد. تمامی تعاریف مسئولیت پذیری این شرکت ها در قانون مدنی شرح داده شده است.


در شرکتهایی با مسئولیت محدود لازم است که سرمایه اولیه به سهام تقسیم نگردد. هرکدام از شرکای تجاری در مجموعه های مسئولیت محدود، با توجه به میزان سرمایه خود، در بدهی ها، نقصان، تعهدات و امتیازاتی که شرکت دریافت می کند شریک خواهند بود. همینطور برای ثبت این شرکت حوزه فعالیتی در ایران محدودیت خاصی نخواهد داشت. بلکه می تواند در زمینه های تجاری، حقوقی، مسکونی، نظارتی و... باشد.


اما در مقابل سهم الشرکه این شرکت ها قابل انتقال به شخص دیگر نخواهد بود. در نام گذاری و تأسیس این شرکت ها و در تمامی آگهی ها، لازم است که عنوان مسئولیت محدود نیز درج شود. در غیر این صورت و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت قانونی و یا شکایات مبتنی بر عدم توضیح در این مورد، شرکت باید پاسخگوی این موضوع باشد. تمامی شکایات در این حوزه قابلیت رسیدگی در دادگاه های سراسر کشور را دارند.


هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در حال حاضر یک میلیون ریال اعلام شده است. البته که هر کدام از ارقام ذکر شده در این مقاله، ممکن است در اثر گذر زمان و یا تغییراتی که در سازمان های ثبت به وجود می آید دستخوش تغییر شود. اما به هرحال نرخ رسمی اعلام شده همین است. به این هزینه ها، کارمزد موسسات ثبت، هزینه حق الثبت، حق الوکاله و ... را نیز اضافه کنید.


اصلی ترین و مهم ترین تفاوت های شرکت های مسئولیت محدود با سهامی خاص در میزان تعهداتی است که آن ها نسبت به شرکای تجاری و یا مشتریان خود دارند. سرمایه نقدی در شرکت ها مهم است، اما پیش از هر چیزی نوع سرمایه گذاری روی آن ها، حوزه فعالیتشان و راستای کاری که دارند را مشخص می کند.

 


هزینه ثبت شرکت سهامی خاص


شرکت های سهامی خاص به مجموعه هایی اطلاق می شود که در آن اشخاص به میزان سرمایه خود مسئولیت خواهند داشت. پس این شرکت ها به صورت سهامی خاص ثبت گردید و سرمایه به سهام تبدیل می گردد. هر شخص نیز بر اساس نرخی که در قانون برای او بر حسب رقمی که به شرکت آورده دارد، در قبال مسئولیت های مدنی و حقوقی پاسخگو خواهد بود. در هنگام ثبت شرکت های سهامی خاص، نباید سهامداران و هیچ کدام از بازرسان نسبت فامیلی داشته باشند. تعداد افراد تشکیل دهنده این گونه شرکت ها نیز حداقل 3 سهامدار و 2 تن بازرس است.


یکی از قوانین دیگری که در حوزه ثبت اینگونه شرکت ها حتماً باید به درستی اجرا و رعایت شود، مبتنی بر میزان سرمایه خواهد بود. باید 35 درصد از میزان سرمایه ای که به شرکت سپرده شده است در یکی از بانک های کشور که به نام همین شرکت و کسب و کار است بلوکه و غیرقابل برداشت شود. البته جای نگرانی نیست، بلکه این وجه پس از این که شرکت به صورت رسمی ثبت شد قابل برداشت می باشد و طرفین ثبت شرکت می توانند در صورت نیاز حتی از طریق قانونی بر اساس برداشت آن برای اعضای مختلف اقدام کنند.


"هزینه ثبت شرکت در سال 1401 برای مجموعه های سهامی خاص یک میلیون ریال می باشد"

 


قیمت ثبت شرکت های سهامی عام


شرکت های سهامی عام همان طور که از عنوانشان مشخص است، یک پلتفرم تقریباً نزدیک به مجموعه های تجاری سهامی خاص هستند. البته که مقداری از سرمایه مالی این شرکت ها از طریق فروش در سازمان بورس به افراد معمول و عام تامین و سهام اینگونه کسب و کارها در سازمان بورس به صورت رسمی معامله می شود. تعداد شرکای تجاری و مؤسسین در موضوع ثبت شرکت سهامی عام بیشتر از دیگر شرکت های سهامی خواهد بد. این موضوع سبب می شود که سرمایه های جمع شده در راستای فعالیت های اقتصادی مورد استفاده قرار گرفته و از طرفی در شرکت های سهامی عام، مبادله کالا بر مبنای رضایت همه سهامداران نمی باشد و صاحبان اصلی شرکت ها در این مورد تصمیم گیری نهایی را انجام می دهند.


البته در حال حاضر و مطابق با قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس قوانین حاکم بر سیستم های تجارت داخلی شرکت های سهامی عام نیز باید در تمامی آگهی های خود، عنوان سهامی عام را ثبت کنند. سرمایه اولیه راه اندازی یک شرکت به صورت سهامی عام باید پانصد هزار تومان معادل پنج میلیون ریال باشد. البته شرکت ها باید در حداکثر زمان یک سال سرمایه خود را افزایش دهند تا با مقدار سرمایه اولیه مقرر برسد. اگر در مدت زمان یک ساله فعالیت این شرکت به گونه ای بود که سهام آن تغییر نکرده و افزایش نداشت، باید این شرکت سهامی عام به حوزه فعالیت دیگری تغییر کند که در این صورت قرارهای مالیاتی نیز برای آن مجموعه وضع خواهد شد.

 

هزینه ثبت شرکت های تعاونی


سوال دیگری که در حوزه حداقل سرمایه برای ثبت شرکت پرسیده می شود این است که آیا شرکت های تعاونی نیز باید هزینه ای پرداخت کنند. در این مورد پیش از هر چیزی لازم است اشاره ای داشته باشیم به نحوه فعالیت این شرکت ها. مجموعه هایی که تعدادی از افراد یک صنف برای یک هدف مشترک مانند کسب اعتبار، دریافت وام و یا تهیه مسکن قصد تاسیس یک شرکت را داشته باشد، برای تشکیل یک مجموعه تعاونی، باید قادر به جمع آوری حداقل 7 نفر واجد شرایط برای این کار باشند.

  

⇐ حتما بخوانید: راهنمای گام به گام تشکیل و ثبت شرکت تعاونی 


پس از آن نیاز است که این افراد توسط بخش تعاونی تا شوند. در نهایت و پس از تا شرکت می بایست سه نفر از اعضا به عنوان هیئت مدیره انتخاب شوند. مطابق شرکت های دیگری که به آنها اشاره شد. انتظار می رود که در تمامی آگهی ها و حتی سر درب این شرکت ها عنوان تعاونی حتماً آورده شود. در غیر این صورت دارای بار مسئولیتی و قانونی خواهد بود.

 

شرکت های تعاونی در دو دسته بندی کلی مشخص می شوند:
1. شرکت های تعاونی توزیعی
شرکت های تعاونی توزیعی همان طور که از عنوانشان مشخص است یک واحد تولیدی نبوده و در زمینه تهیه انواع کالاها، مسکن، خدمات و عرضه فعالیت می کنند. در واقع این شرکت ها و یا کارخانه ها، هیچ گونه فرآوری نخواهند داشت.


2. شرکت های تعاونی تولیدی
در مقابل شرکت های تولیدی در زمینه های صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات، دامپروری و دامداری کار می کنند. این شرکت ها نیز همان طور که عنوان شده، تولید خواهند داشت و معمولاً نمی توانند به صورت تجمیعی، اقدام به عرضه محصولات توزیعی کنند که خارج از این شرکت فرآوری شده است.

 

 

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت های تضامنی


شرکت های تضامنی مجموعه هایی هستند که در آن، دو یا چند شخص قصد ایجاد یک فعالیت تجاری با ضمانت بیشتر را خواهند داشت. در این شرکت ها باید یک یا چند نفر از شرکای تجاری بتواند تمامی مسئولیت ها و تعهدات شرکت را بر عهده گرفته و آن ها را تضمین نماید. سرمایه گذاران معمولاً به دلیل مسئولیت های فوق العاده سنگینی که دارند چندان به انتخاب این حوزه فعالیتی علاقه ای نخواهند داشت. به هرحال بار حقوقی این شرکت ها بسیار بالا است و معمولاً هم دردسرساز خواهد بود.


حداقل سرمایه برای ثبت شرکت های تضامنی هم حداقل یک میلیون ریال معادل صد هزار تومان خواهد بود که شرکت نامه آن نیز باید پس از مراحل تنظیم در اداره ثبت شرکت ها، مورد تا واقع شود. در مرحله انتخاب نام شرکت نیز مطابق انتظار باید حتماً عنوان تضامنی درج گردد. نام یکی از شرکای تجاری نیز در این گونه مجموعه ها حتماً قید می شود. به همین دلیل است که نام گذاری برخی از شرکت ها با فامیلی یکی از افراد حاضر در آن مشخص خواهد شد. اگر با این شرکت ها برخورد داشتید، باید بدانید که نوع فعالیت آن ها به صورت تضامنی است.


یکی از مثال های کلیدی برای شرکت های تضامنی، صرافی ها هستند که به جهت فعالیت در حوزه مرتبط باید بتوانند از بانک مرکزی مجوز دریافت کنند. ثبت اینگونه شرکت ها نسبت به موارد دیگر همان طور که اشاره شد محبوبیت کمتری دارد و باتوجه به همین زمینه موضوعی، ثبت این نوع مجموعه زمانی اتفاق می افتد که شرکای تجاری مجبور به انجام این کار شوند که این بستگی به حیطه فعالیتی آن ها خواهد داشت.

 


سرمایه ثبت شرکت های دانش بنیان


در ادامه مباحث مربوط به قوانین و هزینه ثبت شرکت، در خصوص دانش بنیان صحبت خواهیم کرد. شرکت های دانش بنیان به مجموعه های اطلاق می گردد که فعالیت های آن ها در راستای تولید و اجرای اختراعات خواهد بود. مثلاً در زمینه رباتیک، این شرکت ها حیطه فعالیت بسیار وسیعی دارند.


شرکت های دانش بنیان از یک درصد تا صددرصد سهم برای یک مؤسسه علمی مثل دانشگاه یا صنف پژوهشی را دریافت می کنند. اگر سهم مراکز یا موسسات کمتر از 50 درصد باشد. این شرکت ها تبدیل به یک مبدل مجموعه خصوصی می شوند. ولی در غیر این صورت شرکت های دانش بنیان نیز در حیطه فعالیت های دولتی حرکت می نمایند. این نوع شرکت ها البته دامنه مشخص هزینه ای برای ثبت ندارند و تعیین نرخ دقیق باید به طول کامل و با بررسی های دقیق صورت گیرد.

  

⇐ همچنین بخوانید: راهنمای جامع ثبت شرکت های دانش بنیان

  


مالکان آنها از دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی بوده، دانشگاه ها تنها به میزان سهم خود در مدیریت شرکت و سود و زیان آن شریک هستند. رئیس و معاون دانشگاه در زمان مسئولیت خود قادر هستند که سهام دار اینگونه شرکت ها باشند. اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت نباید مسئولیتی در دانشگاه های کشور داشته باشند.

 

 

هزینه برای ایجاد تغییرات در شرکت


پس از تاسیس یک شرکت یا مجموعه ممکن است برخی از موسسان و سهامداران، مایل به ایجاد تغییرات در اساسنامه و روند کار شرکت یا برند خود باشند. در این صورت این تغییرات باید به صورت رسمی و قانونی توسط سازمان ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که مورد تا بود اجرا شود. پس از آن این تغییرات در روزنامه های رسمی کشور نیز ثبت می گردد.


انحلال شرکت، کاهش و یا افزایش سرمایه، تغیر یا اضافه موضوع شرکت، تغییر در محل و آدرس، ایجاد شعبه و یا کم کردن شعبه، تغییر دارندگان حق امضا و امتیاز حقوقی شرکت، امکان نقل وانتقال، اصلاح مفاد اساسنامه های شرکت ها، تعیین یا تمدید و یا تغییر بازرسان یک کسب و کار نیز از جمله مهم ترین و بزرگ ترین زمینه های فعالیتی است که باید در پس انجام آن، هزینه پرداخت شود.


این هزینه نیز متغیر و با توجه به نوع آن مشخص می شود و باز هم نمی توان رقم دقیقی برای آن در نظر گرفت. ضمن این که در برخی موارد هزینه ثبت شرکت و یا تغییر آن وابسته به حیطه فعالیت و یا نوع سرمایه گذاری متغیر است.

 


سرمایه غیرنقدی چیست؟
شرکت ها می توانند علاوه بر سرمایه نقدی، سرمایه های غیرنقدی هم داشته باشند. بر مبنای این موضوع، میزان این سرمایه توسط کارشناس رسمی دادگستری مشخص می گردد. معادل آن به صورت سهام و یا سهم الشرکه تقسیم بندی می گردد. به عبارت معمول می توان گفت که یک شرکت می تواند مالک اموال منقول و غیرمنقول هم باشد. البته برای توضیح در این خصوص و عدم بروز سوء تفاهم، لازم است به این موضوع اشاره داشته باشیم که سرمایه مورد نیاز برای شرکت های سهامی خاص که امکان استفاده از سرمایه غیرنقدی را دارند همان یک میلیون ریال معادل صد هزار تومانی است.


به جهت شروع فعالیت و ارائه نرخ سرمایه لازم است که یک نسخه اساسنامه شرکت، شرکت نامه، آگهی تاسیس و آخرین تغییرات، مدارک هویتی مدیران، لیست سیاه، استعلام نام شرکت و ... و تکمیل فرم مخصوص به افتتاح حساب جاری تقدیم بانک شده و سپس مراحل بعدی اجرایی شدن پروژه ثبت شرکت برقرار گردد.


 


هزینه های دیگر برای ثبت شرکت ها


به هر حال یک سری هزینه های دیگر نیز پس از بودجه اولیه و سرمایه اولیه در نظر گرفته می شوند که البته خارج از بحث اصلی ما خواهند بود. اما شما برای ثبت شرکت در کشور ایران در همه موارد نیاز به پرداخت:


حق الوکاله

حق ثبت

ابطال تمبر سرمایه ای شرکت

پست کردن مدارک برای شرکت

هزینه درج در روزنامه های رسمی

و هزینه ثبت آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار


خواهید داشت. البته که هزینه آگهی روزنامه ها معمولاً متغیر است. به هرحال تعداد کادر، بزرگی آگهی، طول محتوا و یا نوع فعالیت شرکت شما ممکن است روی این موضوع تأثیر مستقیم بگذارد و هیچ گاه نمی توان دقیقاً رقم مشخصی را برای آن تعریف کرد.

 


منظور از کارمزد برای ثبت شرکت چیست؟


وقتی در مورد کارمزد صحبت می شود، یعنی مبحث هیچ ارتباطی با بودجه اولیه و حداقل سرمایه برای ثبت شرکت نخواهد داشت. شرکت های زیادی هستند که در زمینه ثبت شرکت سهامی خاص، مسئولیت محدود، ثبت تغییرات، ثبت برند و لوگو، خدمات کد اقتصادی و مالیاتی و اخذ انواع کارت ها و مجوزهای بازرگانی فعالیت می کنند.


این شرکت ها ممکن است در زمینه راه اندازی هرگونه نام تجاری از شما کارمزدهایی را بسته به فعالیتی که در این حوزه انجام می دهند دریافت کنند. هزینه های شرکت های تعاونی نیز بسته به تعداد اعضایی که دارد متغیر خواهد بد. مشاوره و ثبت نام برای دریافت کارت های بازرگانی و.. هزینه ثبت موسسات حقوقی و داوری نیز از جمله متداول ترین خدماتی است که توسط این شرکت ها ارائه می شود.

 

 

سؤالات متداول


در امر هزینه ثبت شرکت، ممکن است سؤالات برای افراد ایجاد شود که در پس دریافت پاسخ برای آن ها باشند. این سوالات در بیشتر مواقع، مربوط به هزینه های عقد قرارداد، ورود به حوزه ثبت شرکت توسط سازمان ثبت و همین طور هزینه هایی مانند درج آگهی، قیمت اعلامی موسسات حقوقی و... خواهد بود.


1. هزینه مشخص کردن نام شرکت چقدر است؟
در صورتی که قصد ثبت شرکت را داشته باید، 5 نام به سازمان ثبت ارائه می دهید و از بین موارد یکی انتخاب می شود. هزینه ای نیز برای تعیین نام شرکت در نظر گرفته شده است که در آخرین به روزرسانی اعلام شده، پنجاه هزار ریال خواهد بود.


2. هزینه ثبت برای شرکت های سهامی خاص چقدر است؟
به جهت ثبت شرکت به صورت سهامی خاص، هزینه اولیه با سرمایه اولیه، صد هزار تومان خواهد بود. پس از آن تا نام انجام می گیرد و باید مبلغ 50 هزار تومان مجدداً پرداخت شود. مواردی نظیر تهیه پاکت پستی، تحویل مدارک به باجه های پست و ... نیز خواهد بود که عموما جزئی و کم تر از 50 هزار تومان می باشد.


3. مدت زمان ثبت یک شرکت چقدر است؟
این در درجه اول بستگی به حیطه فعالیت و نوع مسئولیت و سهامی شرکت دارد. از طرفی شما امروزه می توانید از طریق مؤسسه های حقوقی اقدام به ثبت شرکت کنید که این کار توسط آن ها حتی در کم تر از دوهفته کاری نیز قابل انجام و پیگیری خواهد بود.


4. منظور از هزینه وکیل مؤسسه چیست؟
برخی شرکت ها برای سهولت عقد قرارداد و ثبت شرکت شما، صفر تا صد پیگیری ها را خودشان انجام می دهند که در این صورت شما باید به آن ها هزینه و حق الزحمه پرداخت کنید. این در مورد شرکت های مختلف و مؤسسات حقوقی متفاوت است و هیچ گاه نمی توان رقم دقیقی تعیین کرد. اما می توان انتظار حق وکالت حدوداً 250 هزار تومان تا چند میلیون تومان را داشت.


5. اصلی ترین هزینه های ثبت یک شرکت کدام اند؟
برای ثبت یک شرکت شما نیاز به پرداخت هزینه کارمزد، حق ثبت، ابطال تمبر، پست مدارک، ثبت در روزنامه و پرداخت به اداره ثبت کشور خواهید داشت که در طول زمان این ارقام می تواند متغیر باشد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران