خرید و فروش برند تجاری

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

به موجب قانون، علامت تجاری یا برند قابل نقل و انتقال است. امکان خرید برند باعث می گردد که دیگر برندهایی که از سوی مالکانشان بدون استفاده باقی مانده است ، تا زمان اتمام مهلت راکد نمانند و با انتقال به شخص دیگر شرایط استفاده مجدد از آن ها فراهم گردد. از سویی دیگر ، بسیاری از شرکت ها بر نام های برندهای ایجاد شده تاکید دارند. چرا که ، با توجه به دو بعد  " آگاهی از برند " و بعضاَ " شهرت برند " خرید برندهای ایجاد شده از لحاظ هزینه و زمان ، مقرون به صرفه تر به نظر می رسد.
انتقال برند یا اجازه استفاده از برند به دیگری در صورتی در ایران اعتبار دارد که انتقال برند یا حق استفاده از آن در ایران به ثبت برسد. تقاضای انتقال به موجب اظهارنامه ای به عمل خواهد آمد که در آن شماره ثبت علامت در ایران و نام و اقامتگاه و تابعیت مالک جدید و نام و نشانی نماینده قانونی او در ایران ذکر می شود و علاوه بر آن مدارک قانونی انتقال و وکالت نامه و تصدیق ثبت علامت در ایران باید ضمیمه اظهارنامه گردد.
اداره ثبت بعد از ثبت ، انتقال را در ظهر تصدیق ثبت درج نموده و تصدیق ثبت را به صاحب جدید علامت مسترد می دارد.

  • مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال برند

1.تمامی مدارک ثبت برند شامل روزنامه آگهی تقاضا، گواهینامه ثبت برند، آگهی رسمی
2.کارت ملی و شناسنامه مالک قدیم
3.کارت ملی و شناسنامه مالک جدید
4.مدارک دال بر رشته فعالیت برای مالکیت جدید برند
5.صلح نامه تنظیم شده در دفتر خانه اسناد رسمی بعد از اخذ نامه های مربوط به استعلام نقل و انتقال برند
6.شماره اظهارنامه، شماره ثبت برند و رمز ورود به سامانه
7. انتقال قهری علامت با رعایت مقررات توسط ورثه و با ارائه رونوشت مصدق گواهی انحصار وراثت با تعیین سهم الارث به ثبت می رسد.
8.مدارک نمایندگی قانونی، ( در صورت وجود )
9.رسید مربوط به پرداخت هزینه ها

  • مراحل خرید برند تجاری

1-انتخاب برند مورد نظر
2-استعلام برند از اداره مالکیت صنعتی ( در هنگام انتقال برند، می بایست به مدت اعتبار گواهی ثبت توجه شود که منقضی نشده باشد).
3- حضور فروشنده و خریدار در دفتر خانه جهت تنظیم سند صلح
4-تنظیم سند و انتقال کامل برند به خریدار
5- انتشار آگهی انتقال علامت در روزنامه رسمی کشور

  • مراحل فروش برند تجاری

1.مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی برای تنظیم سند صلح علامت تجاری و امضاء صلحنامه انتقال قطعی نام تجاری در دفتر خانه اسناد رسمی
2.استعلام دفتر خانه از اداره مالکیت صنعتی جهت احراز سابقه ثبت و صحت نام تجاری مورد نظر
3.انتشار آگهی انتقال علامت در روزنامه رسمی کشور
وفق ماده 139 آیین نامه ثبت علایم و اختراعات ، در درخواست کتبی برای ثبت انتقال باید نکات ذیل صریحاَ قید شود.
1- شماره و تاریخ ثبت علامت در ایران
2- اسم و نشانی و تابعیت منتقل الیه ( مالک جدید ) یا نماینده قانونی وی در صورت وجود
3-  در صورت انتقال جزیی، بیان کالاها و خدماتی که علامت نسبت به آن ها منتقل شده است.

  • قیمت فروش برند

برندهایی که تازه ثبت شده اند و برای خرید و فروش آن ها اقدام می گردد بیشتر با توجه به تعداد طبقات و کالاها و همچنین نوع کلمه و یا طراحی آن ارزش گذاری می گردند.اما برندهایی که سابقه مصرف و حضور در بازار را دارند، جهت فروش برند نیاز به قیمت گذاری توسط کارشناس دادگستری دارند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید و فروش برند، با ما تماس حاصل فرمایید.

دفتر مرکزی: تهران،خیابان ولیعصر،تقاطع نیایش،بلوار اسفندیار،پلاک 90/ مرکز مشاوره و اطلاع رسانی : 42143-021 / سامانه پیامکی : 100042143 / سامانه ی تخصصی ثبت شرکت فکر برتر http://companyregister.ir / پست الکترونیکی به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تماس با ما

تهران ، میدان ونک ، خیابان خدامی ، خیابان آفتاب ، نبش کوچه هشتم ، پلاک 34
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000

طراحی سایت توسط دارکوب