عناصر معنابخش نام تجاری، باید به گونه ای سازماندهی و هماهنگی شوند تا بتوان بر پايه ی آن، ارزش ويژه ی مبتنی بر مشتری را بوجود آورد. در اين قسمت به تشريح و توضيح عناصر معنابخش نام تجاری می پردازيم.
احساس نسبت به نام تجاری به وجه اجتماعی مربوط است که توسط آن نام تجاری برانگیخته می شود. این احساس ها می توانند شدید یا خفیف و یا به طور طیفی مثبت یا منفی باشند. شش نوع احساس ایجاد نام تجاری وجود دارد که در ذیل به آن ها اشاره شده و تعریفی از آن ها ارائه گردیده است. لازم به ذکر است که برای شناسایی این متغیرها از مدل هرمی "کوین لین کلر" استفاده شده است.
وفاداری یک واژه ی قدیمی است که تعهد عمیق به کشور، خانواده یا دوستان را توصیف می کند و برای اولین بار با واژه ی "وفاداری به نام تجاری" وارد عرصه ی بازاریابی شده است. وفاداری به نام تجاری، به معنی تکرار خرید است که دلیل این رفتار، فرایندهای روانی می باشد.
به عبارت دیگر، تکرار خرید صرفاَ یک واکنش اختیاری نیست، بلکه نتیجه ی عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. الیور از محققان بزرگ در عرصه ی برند، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یک محصول یا خدمت مورد علاقه، که علی رغم وجود تأثیرات موقعیتی و تلاش های بازاریابی رقبا، موجب تکرارخرید یک نام تجاری یا مجموعه محصولات یک نام تجاری در آینده شود تعریف می کند. وی معتقد است وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق میشود تا همان مارک یا محصول علیرغم تلاشهای بازاریابی بالقوه ی رقبا و تأثیرات آن ها، خریداری گردد.
بنا بر آنچه گفته شد، وفاداری به برند، نوعی احساس تعلق روانی و تمایل به ادامه ی رابطه با شرکت و همچنین ایجاد تعهد مستمر در مشتری است. در دوران کنونی بنگاه های اقتصادی به دنبال کسب وفاداری مشتریان به نام و نشان تجاری می باشند. چرا که مشتریان وفادار محصولات بیشتری میخرند، حساسیت کمتری به قیمت دارند، توجه کمتری به پیام های تبلیغاتی رقبا میکنند و ارائه ی خدمات برای مشتریان موجود که با هدایا و فرآیندهای شرکت آشنا هستند ارزان است. همچنین وفاداران به برند، نکات مثبت شرکت را به سایر مشتریان ارجاع و نشر میکنند که چنین روندی ،برای سازمان های کسب و کار، منافع بلندمدت برای بنگاه های اقتصادی و موفقیت تجاری را به همراه خواهد داشت.
شناخت نام تجاری، به ذهنیت های افراد در رابطه با نام تجاری اطلاق می گردد و شامل کلیه ی جنبه های توصیفی و سنجشی اطلاعات مرتبط با نام تجاری است. فرآیند ارزش آفرینی نام تجاری آشکار می سازد که ایجاد ذهنیت مطلوب (شناخت نام تجاری) منبع اصلی کلیه ی ارزش آفرینی های نام تجاری است.
ارتباط با فکر برتر : 02142037000
آدرس:
جردن، بالاتر از اسفندیار پلاک۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
مدیریت و فروش: 02142143
ثبت شرکت در عمان: 09128330765
ثبت شرکت: 09128578441
تغییرات: 09129352517
ثبت برند و نام تجاری: 09129350317
اخذ و تمدید کارت بازرگانی: 09120907459
اخذ کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
ثبت طرح : 09128394102
ثبت اختراع دانش بنیان: 09128579331
آدرس:
جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
ارتباط با فکر برتر : 02142037000