ثبت برند در مشهد

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مشهد کلان ‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر با ۳۲۸ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ مشهد با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران است.
جهت آشنایی شما عزیزان با شرایط و نحوه ی ثبت برند در مشهد ، توضیحات کاملی را در این مقاله آورده ایم.

  • برند و اهمیت ثبت آن

برند عبارت است از اسم ، اصطلاح ، نشانه ، طرح یا ترکیبی از آن ها که به منظور شناساندن کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از آن ها از محصولات رقبا می باشد .
با توجه به اینکه امتیازهای مربوط به کیفیت محصول از رهگذر علامت و نام محصول قابل ثبت و ضبط می باشد و در نهایت موجب کسب اعتبار مادی و معنوی برای تولیدات شرکت یا تجارتخانه می باشد از این رو امروزه علامت تجاری از اهمیت خاصی برخوردار گشته و تجار حساسیت زیادی نسبت به تعیین علامت تجاری و حفاظت و صیانت از آن نشان می دهند. در واقع، ثبت برند این حق را برای مالک ایجاد می کند تا مانع کپی و تقلید غیرمجاز از آن توسط اشخاص ثالث گردد.از سوی دیگر، ثبت برند به نفع مصرف کننده و عموم مردم نیز خواهد بود. زیرا ثبت برند تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند و شرکت ها را نیز تشویق می کند تا در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند .

  • شرایط ثبت برند

ثبت برند تابع شرایط خاصی است که در قوانین کشورهای مختلف با توجه به عرف جامعه، عفت عمومی ، اخلاق حسنه ، مصالح کشور و رعایت مسایل مذهبی و اخلاقی محدودیت هایی برای آن پیش بینی شده است.
علامت تجاری یا اصطلاحاَ برند باید ویژگی های ذیل را داشته باشد :
1- ابداع و نوآوری
علامت تجاری نباید تکراری و یا مشابه علایم مستعمل قبلی باشد. باید توجه داشت که علامت و طرح پیشنهادی باید در مشاهده و نگاه افراد غیرمتخصص، تداعی کننده علامت ثبت شده قبلی نباشد ولو اینکه از منظر اثبات، عین علامت قبلی تلقی نشود.
2- صداقت و شفافیت
علایم تجاری باید از صداقت ، شفافیت و روشنی برخوردار باشد. یعنی علامت نباید به گونه ای تعیین شود که موجب اشتباه، فریب و سردرگمی مخاطب و مشاهده کننده گردد.
3- تمایز و تشخص
علامت تجاری یک شرکت باید در میان علایم شرکت های مشابه، مشخص و متمایز باشد و توسط افراد عادی به سهولت تمییز داده شود.

  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند و علائم تجاری در مشهد

علامت تجاری ( برند ) به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد. بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن  تفاوت است.برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و  در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام  مدارک ومجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه ی مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند به قرار ذیل است :
الف) شخص حقیقی:
1. مدارک مثبت هویت متقاضی ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
3. کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
4. نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10
ب) شخص حقوقی:
1. مدارک مثبت هویت مدیر عامل شرکت ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی )
2. کپی روزنامه ی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
3. ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و ...
4. کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
5. ده نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
6. در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
7. استفاده از حق تقدم : در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم ( حداکثر 6 ماه ) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
8. نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
9. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی مبلغ 200.000 ریال  و برای اشخاص حقوقی 400.000 ریال
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه ای ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی بانک ملی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.

  • مراحل ثبت برند در مشهد

اولین اقدام جهت ثبت برند ، انتخاب نام برند است. قبل از ثبت هر برندی ابتدا می بایست ببینید آن برند در طبقه  فعالیتی که مد نظر شماست قبلاَ ثبت شده است یا خیر. در این صورت اقدام به ثبت کنید. خاطر نشان می شویم، برای این منظور می توانید با همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید. مشاورین ما در این مرکز، از نام پیشنهادی شما استعلام گرفته و شما را در انتخاب نامی متمایز همراهی خواهند کرد.
پس از انتخاب نام برند ، می بایست با مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir  اطلاعات خواسته شده در سامانه را تکمیل و کد پیگیری را دریافت نمایید. تسلیم اظهارنامه علامت تنها از طریق فایل الکترونیکی امکان پذیر بوده و متقاضیان ثبت علامت می بایست از طریق آدرس نامبرده ، اظهارنامه خود را تسلیم اداره علامت نمایند.
پس از تکمیل اطلاعات در سامانه پاسخ اداره ممکن است یکی از سه وضعیت اخطار نقص /  رد پرونده / آگهی نوبت اول باشد. در حالت آگهی نوبت اول یعنی ایرادی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.
پس از آگهی نوبت اول و تکمیل مدارک به صورت فیزیکی و ارائه آنها به اداره مالکیت معنوی باید از طریق سامانه نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت اقدام نمود، بعد از گذشت 31 روز از تاریخ روزنامه مرحله اول در صورتی که شخصی نسبت به ثبت برند مورد تقاضا اعتراضی نداشته باشد می توان نسبت به آگهی نوبت دوم اقدام و سپس سند قطعی برند را اخذ نمود.
مدت اعتبار علامت ثبت شده به موجب ماده ی 14 قانون ثبت علایم تجاری ده سال تعیین شده است و تمدید اعتبار آن برای دوره های بعدی بلامانع است.ضمناَ چنانچه علامت ثبت شده برای مدت 3 سال از تاریخ ثبت بلا استفاده بماند هر شخص ذینفع می تواند ابطال آن را از دادگاه صالحه درخواست نماید.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در رابطه با ثبت برند در مشهد با ما تماس حاصل فرمایید.
کارشناسان ما از نخستین مراحل ثبت همراه شما خواهند بود.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران