ثبت برند در موسسه حقوقی فکر برتر

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

علامت تجاری یا اصطلاحاَ برند در بند 1 ماده 15 موافقت نامه تریپس این گونه تعریف شده است : " هرگونه علامت یا ترکیبی از علائم که بتواند کالاها یا خدمات یک فعالیت را از کالاها یا خدمات فعالیت های دیگر متمایز گرداند علامت تجاری به شمار خواهد آمد." چنین علامتی به ویژه کلمات، شامل اساسی مشخص، حروف، اعداد ، عناصر تصویری و ترکیبی از رنگ ها و همین طور هرگونه ترکیبی از این علائم برای ثبت به عنوان علائم تجاری خواهند بود .
عمده ترین خصوصیت یک علامت تجاری ، این است که به یک شرکت و یا مجموعه ای از شرکت های وابسته به یک موسسه مادر، این امکان را می دهد که خود و محصول و یا خدمات خود را نسبت به محصولات و خدمات شرکت های دیگر متمایز سازد و هماهنگ با آن قدرت انتخاب مصرف کننده را افزایش دهد. بنابراین می توان گفت که این نوع علائم ابزارهایی در خدمت مصرف کننده و رقبای تجاری و صنعتی هستند.
" علائم متمایز کننده " کالاها، خدمات و شرکت ها بسیار متنوع بوده، در اشکال و کلمات مختلف عرضه می شوند. نامگذاری های جغرافیایی و نام تجاری یا تابلوی یک سازمان و شرکت هم جزئی از علائم به شمار می آیند.
با این وجود، باید تاکید نمود که هر " علامت متمایز کننده " ، علامت تجاری و صنعتی نیست. از نظر حقوق مالکیت صنعتی برخی کشورها، چون فرانسه ، نام های تجاری و تابلوی یک شرکت، دارای حقوق انحصاری نمی باشند و در مقابل جعل و تقلید و شبیه سازی مورد حمایت قرار نمی گیرند، بلکه تنها علیه رقابت نامشروع و مکارانه از آن ها دفاع می شود.
اما در میان تمامی علائم متمایز کننده، علائم تجاری بیشترین حقوق را به خود اختصاص می دهند . برای تحقق چنین حقوقی لازم است تا علامت مزبور قابل حمایت بوده و به عنوان یک علامت تجاری و صنعتی به ثبت رسیده باشد، در واقع برخی از علائم به دلایل عام ( همچون علامتی که خلاف نظم عمومی باشد ) و یا به دلایل خاصی ( مانند استفاده از علامت رسمی یک کشور ) نمی توانند به عنوان علامت تجاری و صنعتی به ثبت برسند اما در صورت به ثبت رسیدن، به سرمایه موسسه تبدیل می شوند و در صورت رسیدن به شهرت، به ویژه در سطح بین الملل، گاه میلیارد ها یورو ارزش می یابند.

  • علامت تجاری چه امتیازاتی را به همراه دارد ؟

حمایت از علامت تجاری به دارندگان علائم تجاری در استفاده از آن در جهت توسعه محصولات خود از لحاظ کمی و کیفی کمک شایانی می کند و از منظر دیگر برای مصرف کننده امکان انتخاب از میان چندین گزینه را تسهیل می نماید. لذا حق استعمال و استفاده انحصاری برای کسی شناخته می شود که مطابق مقررات قانون علامت خود را به ثبت رسانده باشد که در بند د ماده 40 مدت اعتبار و حمایت از آن را 10 سال قرار داده است و در صورت تجدید علامت توسط صاحب آن حق استعمال انحصاری برای ده سال دیگر تضمین می گردد که در قانون ایران این تجدید علامت محتاج به آگهی مجدد نیست.
لذا مالک علامت تجاری ثبت شده بر اساس حق اسنعماری انحصاری که به دست می آورد می تواند :
1- خواستار منع استعمال علامت تجاری یکسان یا مشابه با علامت خود که از سوی شخص دیگر و بدون اجازه او صورت می گیرد، شود. تقاضای منع استعمال در دادگاه قابل ارائه است.
2- خواستار رد اظهارنامه ثبت علامت تجاری یکسان یا مشابه خود که از سوی شخص دیگری در اداره مالکیت صنعتی ارائه شده است بشود.
3- خواستار ابطال ثبت علامت تجاری یکسان یا مشابه با علامت تجاری خود توسط دیگران شود.
حق استعمال انحصاری در تمامی نقاط کشور ایران قابل استناد است و در واقع اصل صلاحیت سرزمینی حاکم بوده و محدود به مکان خاصی نمی باشد لذا هر کس در هر نقطه از ایران علامت تجاری ثبت شده داشته باشد، می تواند منع استفاده آن را تقاضا نماید .

  • روند ثبت برند در موسسه حقوقی فکر برتر

نظر به اهمیت موضوع، موسسه حقوقی فکر برتر، با بهره گیری از جمعی از متخصصان کارآزموده و مجرب، به صورت فوق حرفه ای خدمات خود را در زمینه ثبت علائم تجاری ارائه می نماید.
کارشناسان ما در این مرکز به دو طریق می توانند شما را همراهی کنند : اول آنکه توسط مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه شما را راهنمایی نمایند و دیگر آنکه تنها با ارائه ی مدارک مورد نیاز، کلیه ی امور ثبتی شما را خود بر عهده گیرند.
برای این منظور، در گام نخست، مشاوران ما در صورت نیاز شما را در انتخاب نامی برتر راهنمایی نموده و از نام پیشنهادی شما استعلام خواهند گرفت. تفکر اساسی ای که در پشت نام تجاری قرار دارد، یک استراتژی موضع یابی است که نشان دهنده ارزش های یک نام تجاری است.
اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند. یک چشم انداز مناسب برای نام تجاری در مدیران کارکنان و مصرف کنندگان انگیزه حرکت به سمت اهداف بزرگ تری را فراهم خواهد نمود.
موضوعی که ممکن است مورد بحث قرار گیرد اینست که چگونه می توان برای برند خود نامی مناسب انتخاب نمود ؟
مهم ترین اصل در ثبت نام برند، این است که قانونی بوده و قابلیت ثبت داشته باشد. برای این منظور نام انتخابی می بایست جدید و  ابتکاری بوده و گمراه کننده نباشد و مشتری را از لحاظ جنس یا مبدا علامت به اشتباه نیندازد. از جمله سایر معیارهای انتخاب نام برند می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • جذابیت و منحصر به فردی
  • توانایی ارتباط با مصرف کنندگان
  • انتخاب نام بر اساس نوع کارکرد و هدف
  • انتخاب نام تجاری کوتاه به عنوان یک میان بر
  • قابل نگارش به سایر زبان ها

پس از انتخاب نام برند، ، می بایست با مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir  اطلاعات خواسته شده در سامانه را تکمیل و کد پیگیری را دریافت نمایید.
پاسخ اداره ممکن است یکی از سه وضعیت اخطار نقص /  رد پرونده / آگهی نوبت اول باشد. در حالت آگهی نوبت اول یعنی ایرادی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.
بعد از آگهی نوبت اول و تکمیل مدارک به صورت فیزیکی و ارائه آنها به اداره مالکیت معنوی باید از طریق سامانه نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت اقدام نمود، بعد از گذشت 31 روز از تاریخ روزنامه مرحله اول در صورتی که شخصی نسبت به ثبت برند مورد تقاضا اعتراضی نداشته باشد می توان نسبت به آگهی نوبت دوم اقدام و سپس سند قطعی برند را اخذ نمود.
مدت اعتبار حمایت از علامت تجاری،10 سال از تاریخ ثبت اظهارنامه در اداره مالکیت های صنعتی می باشد که هر 10 سال قابل تمدید است و چنانچه ظرف 10 سال تمدید نگردد و 6 ماه از تاریخ اعتبار گذشته باشد صاحب گواهینامه می بایست جهت ثبت نام و علامت تجاری خود دوباره اقدام نماید.

جهت مشاوره و اقدام به ثبت برند با ما تماس حاصل فرمایید .
ما همواره آماده ارائه کامل ترین خدمات به شما عزیزان می باشیم .

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران