تغییر نام شرکت بامسئولیت محدود

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

نام شرکت جنبه مهمی از هویت شرکت است.این نام روی کارت ویزیت، سربرگ شرکت، وب سایت و لوازم تبلیغاتی قرار می گیرد. بنابرابن باید به گونه ای انتخاب شود که خواننده با خواندن آن بتواند نوع محصول یا خدماتی که ارائه می شوند را تشخیص دهند.
شرکت ها، در انتخاب نام باید به گونه ای عمل کنند که مشتری بتواند وجه تمایز آنها با دیگر شرکت ها را متوجه شود. به عنوان مثال نام «quickly legal » نشان دهنده ی ارائه خدمات حقوقی سریع به مشتریان است.
به هر حال اشخاص حقوقی، (شرکت ها) می توانند پس از ثبت نام خود در اداره ثبت شرکت ها، نام خود را تغییر دهند.این تغییر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به لحاظ حقوقی مهم نیست.در تغییر نام شرکت ،شماره ثبت شرکت و تاریخ ثبت آن بدون تغییر خواهد ماند و تنها نام پیشین آن تغییر خواهد کرد.لذا شرکت ها چنانچه به هر دلیلی مایل به تغییر نام خود باشند می توانند با رعایت شرایط و تشریفات لازم این کار را انجام دهند.جهت تغییر نام شرکت کافیست مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شده و صورتجلسه تنظیم شده تغییر نام توسط اعضا امضا گردد،سپس به همراه مدارک شناسایی مدیر عامل و مدارک شرکت (کپی آگهی تاسیس و روزنامه رسمی) به اضافه اسامی انتخابی با تعیین اولویت تحویل اداره ثبت گردد. جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان، از چگونگی تغییر نام شرکت بامسئولیت محدود، در ذیل توضیحاتی راجع به شرکت بامسئولیت محدود و نحوه ی تغییر نام آن آورده ایم.
• تعریف شرکت با مسئولیت محدود:
شرکت با مسئولیت محدود،شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛فقط به میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در نام شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود)قید شود.
• تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود:
صاحبان شرکت با مسئولیت محدود می توانند در چارچوب اختیارات اساسنامه شرکت و با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده نسبت به تغییرات ذیل مبادرت ورزند که عبارتند از:
- تغییر موضوع شرکت و یا افزودن مواردی به موضوع
- افزایش سرمایه شرکت با ورود شریک یا شرکاء جدید
- افزایش سرمایه شرکت بدون ورود شریک یا شرکاء جدید
- نقل و انتقال سهم الشرکه شرکاء
- تغییر عنوان شرکت
- تغییر آدرس شرکت مسئولیت محدود
- تغییرات و اصلاح مفاد اساسنامه
- کاهش سرمایه شرکت بدون خروج شریک
- کاهش سرمایه شرکت یا خروج شریک
• مجمع عمومی:
اجتماع شرکاء شرکت و مجموع اشخاصی که شخصیت شرکت را به وجود آورده اند و شخصیت حقوقی شرکت بسته به وجود آنها است.مجمع عمومی بالاترین مرکز قدرت شرکت و تعیین کننده مقدرات آن می باشد.مجمع عمومی سه قسم است:
1-مجمع عمومی موسس
2-مجمع عمومی عادی
3-مجمع عمومی فوق العاده
• مجمع عمومی موسس:
این مجمع فقط یک بار در مدت فعالیت تشکیل می شود و برای رسمیت آن حضور عده ای از پذیره نویسان که حداقل نصف سرمایه شرکت را تعهد نموده اند ضروری است.
• مجمع عمومی عادی:
مجمع عمومی عادی که به لحاظ کاربرد و عمومیت در مقایسه با مجامع عمومی دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است بطور معمول هر سال یکبار در زمانی که اساسنامه شرکت معین کرده باشد تشکیل و در چارچوب وظایف مقرر و مصرح در اساسنامه،بحث،بررسی و اتخاذ تصمیم می نماید.
• مجمع عمومی فوق العاده:
همانطور که از نامش پیدا است، مجمعی است که در شرایط خاص تشکیل می شود.یکی از ویژگی های این مجمع ،داشتن وظایف خاص و انحصاری است.
• نام شرکت با مسئولیت محدود:
شرکت دارای اسم مخصوصی است که باید متضمن عبارت با مسئولیت محدود باشد و الا در مقابل اشخاص ثالث،شرکت تضامنی محسوب خواهد شد و تابع مقررات این نوع شرکت خواهد بود.ماده 95 قانون تجارت که این نکته را بیان می کند،می افزاید :{اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکا باشد و الا شریکی که اسم او در شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث،حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی خواهد داشت}.پس نام شرکت می تواند هر نامی باشد،حتی یک نام تفننی؛مشروط بر اینکه متضمن نام هیچ یک از شرکا نباشد؛تغییر نام شرکت شامل مراحل ویژه ای است، عنوانی که انتخاب می شود وابسته به رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط به نام شرکت ها و در هنگام ضرورت اخذ مجوزهای لازم خواهد بود.
• جهت تایید نام شرکت شما لازم است نکات زیر را رعایت کنید
نام انتخابی باید:
الف- فارسی باشد.در نام انتخابی خود از کلمات خارجی استفاده نفرمایید .(کلمات عربی و خصوصاَ مذهبی چندان شامل این قاعده نمی شوند.) در صورتی که از کلمه ای استفاده می کنید که فارسی است اما چندان مصطلح نیست بایستی حتماَ برای آن نام مستند ارائه نمایید.مستند کلمات می بایست از فرهنگ های معتبر مانند: فرهنگ دهخدا، فرهنگ عمید، یا فرهنگ معین باشد.در صورتی که نام انتخابی شما نام مکانی در ایران است لازم است نقشه آن مکان به همراه درخواست پیوند گردد.
ب- سه سیلابی باشد.نام انتخابی شما باید از سه کلمه تشکیل شده باشد.نام های تک سیلابی به هیچ عنوان پذیرفته نمی شوند و نام های دو سیلابی نیز در صورت خاص بودن و نداشتن تشابه ممکن است تایید گردند.
ج- مشابه یا عین نام درخواستی قبلا ثبت نشده باشد.سعی کنید نام انتخابی شما عمومیت کمتری داشته باشد و کمتر استفاده شده باشد.کلماتی چون:نوین،گسترش،گستر،پارس و ...به کرّات در نام سایر شرکت ها استفاده شده است.هر چه نام انتخابی شما خاص تر باشد و کمتر استفاده شده باشد احتمال پذیرش آن بالاتر است.
د- از کلمات ممنوعه استفاده نکنید.کلماتی مانند: ایران،کانون،تهران و ...سایر کلماتی که دولتی و ملی محسوب می گردند تایید نخواهند شد.همچنین برای استفاده از نام شهرها و اماکن مختلف باید از فرمانداری آن شهر یا مراجع ذیصلاح آن مکان مجوز دریافت کرئه و به اداره ثبت ارائه نمود.
ه- کلماتی که خلاف موازین شرع،عرف و اخلاقی جامعه باشند نیز مسلماَ تایید نمی گردند.
با رعایت موارد فوق می توان نامی مناسب انتخاب نمود و در کمترین زمان تغییر نام را به انجام رساند تا بدون ایجاد موانع و مشکلات قانونی و اداری و تلف شدن زمان نام جدید شرکت به ثبت برسد.
• مراحل تغییر نام در شرکت با مسئولیت محدود به شرح ذیل است :
- تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه و امضای کلیه شرکا با قید نمودن میزان سهم الشرکه خود در شرکت.
- در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده با حضور اکثریت شرکا تشکیل شده  رعایت تشریفات دعوت وفق اساسنامه شرکت یا قانون تجارت با ارائه اصول مستندات الزامی است.و ارائه مدارک مثبته و دعوت طبق اساسنامه شرکت و قانون تجارت ضروری می باشد.
- اگر تعداد شرکا از 12نفر بیشتر باشند انتخاب هیئت نظارمرکب از 3نفر از بین شرکاء الزامی و در ابتدا صورتجلسه نام اعضای هیئت نظار نوشته شود و ذیل صورتجلسه امضا نمایند.
- چنانچه شرکا اصالتا یا ولایتا یا وکالتا ذیل صورتجلسه را امضا می نمایند لازم است با قید عنوان این کار صورت گیرد و در صورتی که وکالتا امضا می نماید ارائه وکالتنامه رسمی یا تصویر برابر اصل شده الزامی است.
- مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها جهت اعلام درخواست تغییر نام به اداره ثبت شرکتها
- ارسال مدارک از طریق پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه پذیرش
- امضاء ذیل دفاتر ثبت پس از موافقت مسئول مربوطه و ثبت آگهی
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.
مرکز تخصصی  فکر برتر، با بهره گیری از متخصصان مجرب و توانمند آماده ارائه ی خدمات به شما متقاضیان عزیز می باشد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران