ثبت موسسه خیریه

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

به موسسات و انجمن های غیرانتفاعی ، عام المنفعه و غیرسیاسی که به وسیله ی افراد حقیقی یا حقوقی تاسیس شده است موسسه خیریه گفته می شود.
زمینه ی فعالیت این موسسات در زمینه ی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، خانواده های نیازمند و ارائه خدمات اجتماعی و ... می باشد.  موسسات خیریه باید غیرسیاسی، غیرانتفاعی و عام المنفعه با مشارکت و مساعدت افراد خیر جهت ارائه خدمات بهزیستی باشند.
فعالیت در این حیطه ، منوط به اخذ مجوز از سازمان بهزیستی  است.  شایان ذکر است، این موسسات می بایست بر اساس ضوابط و مقررات این سازمان فعالیت داشته باشند و نوع فعالیت آن ها نیز مرتبط با این سازمان باشد.
موسسات خیریه خود به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :
موسسات غیر دولتی : این موسسات با هدف غیرسیاسی و غیرتجاری و به دو شکل انتفاعی و غیرانتفاعی تشکیل می شوند.
موسسات غیردولتی انتفاعی : موسساتی است که هدف از آن سودآوری بین اعضا باشد.
موسسات غیردولتی غیرانتفاعی خیریه ای : به موسساتی گفته می شود هدف از آن سودآوری برای جامعه باشد.

  • شرایط و مدارک ثبت موسسه خیریه :

الف) مدارک مورد نیاز
_ تکمیل فرم مشخصات فردی اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسین
_ تکمیل فرم درخواست پروانه تاسیس موسسه ( دو نسخه)
_ صورتجلسه مجمع عمومی و هیات مدیره
_ اساسنامه ارائه شده از سوی دبیرخانه کمیسیونی استانی ( دو نسخه )
_ گواهی عدم اعتیاد و سوء پیشینه اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسین
_ گواهی تایید نام موسسه از اداره کل اسناد و ثبت شرکت با ذکر نام استان یا شهرستان محل موسسه
_ کپی آخرین مدرک تحصیلی اعضاء هیات مدیره و مدیر عامل
_ کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
_ عکس پرسنلی رئیس هیات مدیره ( دو قطعه )
ب) شرایط :
_ تابعیت جمهوری اسلامی ایران
_ داشتن صلاحیت علمی، تخصصی و فنی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل قبل از دریافت تاسیس
_ داشتن مکان ثابت و مناسب که به تایید بهزیستی استان رسیده باشد.
_ دارا بودن حداقل 23 سال سن برای تمام اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل و بازرسین موسسات
_ حداقل دارایی موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و خیریه ای سی میلیون ریال و موسسات غیردولتی انتفاعی شصت میلیون ریال می باشد.
_ مدیر عامل موسسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد و حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیئت مدیره الزامی است. ( تبصره : 8 سال سابقه کار مرتبط برای کارکنان بازنشسته یا بازخرید سازمان بهزیستی که حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند و 4 سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک کارشناسی غیرمرتبط معادل مدرک کارشناسی مرتبط محسوب می شود ) .

  • نحوه ثبت

- مراجعه به ادارات بهزیستی استان مورد نظر
- ارائه مدارک به دبیرخانه
- صدور پروانه فعالیت پس از بررسی رئیس و کارشناس مربوطه
لازم به ذکر است، فرآیند صدور پروانه فعالیت مرکز بین 2 هفته تا 1 ماه طول می کشد.
از انتخابتان متشکریم.
خوانندگان عزیز ، می توانند سوالات خود را از طرق ذیل با ما در میان بگذارند :

  • شماره تماس:42143-021
  • سامانه ی پیامکی: 100042143
  • تماس با مشاوران ارشد از طریق شماره های مندرج در سامانه

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران