فرآیند ثبت برند دستمال کاغذی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

یکی از محصولاتی که طی دهه های اخیر مورد مصرف فراوان خانواده ها قرار گرفته دستمال کاغذی است. دستمال کاغذی به لحاظ یک بار مصرف بودن و در نتیجه رعایت بهداشت و همچنین به دلیل قیمت ارزان، طرفداران زیادی دارد. در این راستا کارخانه های زیادی برای تولید این محصول در سراسر کشور فعالیت دارند.
چنانچه علاقه مند به ثبت برند دستمال کاغذی هستید، می توانید این مقاله را مطالعه بفرمایید. ما در این مقاله توضیحات کاملی را در این رابطه آورده ایم.

  • آشنایی با برند

علامت تجاری یا اصطلاحاَ برند ، علامتی است که برای معرفی و مشخص کردن کالاها و محصولات به کار می رود. علامت تجاری، امروزه از لحاظ اقتصادی و بازاریابی دارای اهمیت زیاد است و خریداران و مصرف کنندگان با توجه به علائم مزبور، به انتخاب و خرید مبادرت می کنند.
مرجع ثبت علائم تجاری و اختراعات، " اداره کل مالکیت صنعتی " است . ثبت کلیه علائم مزبور و اختراعات فقط در همین اداره به عمل می آید.

  • ویژگی های برند خوب

- برند خوب می بایست چیزی از هدف تولید محصول، کیفیت ،منافع ، استفاده ها و طرز عمل آن و غیره پیشنهاد کند.
- برند باید ساده ، کوتاه و دارای تلفظ ساده بوده و به خاطر سپردن آن آسان باشد.
- برند باید ساده، شفاف و جذاب باشد.
- برند باید جدید باشد .
- برند نباید گمراه کننده باشد.
- برند باید به سادگی تبلیغ و شناسایی شود.
- برند باید قابل ثبت و حمایت قانونی باشد.

  • مدارک ثبت برند دستمال کاغذی

1- مدارک مثبت هویت متقاضی
الف) اشخاص حقیقی:کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی:آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
2- مدارک نماینده قانونی:چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی(وکیل،دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ....) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
3-10 نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
4- در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
5- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط
6- استفاده از حق تقدم:چنانچه متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار

  • مراحل ثبت برند دستمال کاغذی

جهت ثبت برند دستمال کاغذی، در ابتدا می بایست با توجه به آنچه گفته شد، برندی برای خود انتخاب و طراحی کنید. لازم به ذکر است که  به دلیل تنوع و تعدد برندها ، ممکن است نام انتخابی شما قبلاَ به ثبت رسیده و تکراری باشد. برای این منظور، قبل از هر چیز می بایست از برند مورد نظر استعلام بگیرید. ( اگر هم ثبت شده باشد نباید در طبقه مربوط به دستمال کاغذی باشد).
پس از این مرحله، می بایست به سامانه اداره مالکیت صنعتی مراجعه نمایید و با تکمیل اظهارنامه مشخصات خود و برندتان را وارد کنید و سپس منتظر پذیرش نهایی اظهارنامه شوید.
در صورت عدم نقص و ایراد در اطلاعات وارد شده و تایید اظهارنامه باید مدارک لازم را برای اداره مالکیت ارسال نمایید و مجدداَ با وارد نمودن شماره پیگیری خود در سامانه منتظر تایید مدارک بمانید .
چنانچه مدارک نیز تایید گردد می بایست روزنامه رسمی نوبت اول برند به ثبت برسد .
سپس، طبق قانون باید منتظر ماند تا اگر کسی شکایتی نسبت به بردندتان که آگهی شده نداشت ، پس از گذشت یک ماه مهلت قانونی آگهی نوبت دوم را به ثبت رساند.
علامات تجاری که به ثبت می رسند تا مدت ده سال از تاریخ تنظیم اظهارنامه ، اعتبار ثبت دارند. با تقاضای مجدد صاحب علامت در پایان مدت، مجدداَ برای ده سال دیگر به حالت انحصاری باقی می مانند. ( در صورت عدم درخواست تمدید ثبت ظرف مهلت یاد شده، امکان درخواست آن ظرف مهلت 6 ماه پس از پایان اعتبار ثبت علامت ، با پرداخت جریمه تاخیر به میزان نصف هزینه ثبت علامت وجود دارد ، والا ثبت علامت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد . )

  • زمان و هزینه ثبت برند

اساسی ترین موضوع در ثبت برند، انتخاب عنوانی مناسب برای برند و همچنین تنظیم صحیح و دقیق اظهارنامه تسلیمی به اداره مالکیت معنوی می باشد، به طوری که اگر در هنگام تنظیم اظهارنامه ثبت برند اشتباهی رخ دهد مدت زمان طولانی را از دست خواهید داد، اما چنانچه در تنظیم اظهارنامه و مدارک خواسته شده، نقص و ایرادی وجود نداشته باشد به طور تقریبی و با توجه به تجارب به دست آمده می توان گفت ثبت برند حدود 45 روز الی 2 ماه زمان نیاز دارد . ( بستگی به تعداد پرونده های موجود در کارتابل کارشناس و رئیس اداره خواهد داشت ) .
متقاضیان گرامی، جهت کسب اطلاع دقیق از هزینه ثبت برند، می توانند با کارشناسان مجرب ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل نمایند.
از همراهیتان سپاسگزاریم.
خاطر نشان می شویم کلیه ی خدمات ثبتی برند به طور تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان مجرب فکر برتر ارائه می گردد. برای این منظور کافیست با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران