ثبت شرکت در عمان در 2024 + حیاتی ترین نکات

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

ثبت شرکت در عمان به دلیل سیاست های بسیار مناسب این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی و دسترسی های مناسب به اقتصادهای بزرگ، مورد توجه بسیاری از تاجران ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

ثبت شرکت در عمان

کشور پادشاهی عمان دومین کشور بزرگ در شبه جزیره عربستان، از نظر مساحت می باشد. این کشور در شرق شبه جزیره عربستان قرار دارد. عمان از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان محدود می شود. این کشور از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی همسایه است. نام عمان به خاطر انتساب آن به شخصی به نام عمان است که او را فرزند قحطان یا از نوادگان ابراهیم (ع) می دانند. عمان سال ها قبل از طلوع اسلام به این نام موسوم بوده است.

کشور عمان دارای دسترسیهای مناسبی به اقتصادهای بزرگ مانند عربستان و امارات از طریق راه آهن، جاده، دریا و همچنین راه هوایی می باشد.

در عین حال کشور عمان از نظر ثبات سیاسی و اقتصادی نیز دارای شرایط مطلوبی در منطقه می باشد و معاملات تجاری در عمان به سهولت انجام می شود. شرایط برای سرمایه گذاران در عمان به نحوی طراحی شده است که کارآفرینان بدون هیچ مشکلی از راه دور کار می کنند و در واقع قانونگذاران کشور عمان همواره در تلاش هستند در یک محیط دوستانه به تجارت و کسب و کار بپردازند.

بطور کلی کشور عمان سیاست های بسیار مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی اتخاذ از جمله ایرانیان نموده است که برخی از آنها عبارتند از:

  • با ثبت شرکت در یکی از مناطق آزاد عمان (در ادامه این مناطق را بطور کامل معرفی خواهیم کرد) شما به مدت 50 سال از پرداخت مالیات معاف خواهید بود.
  • امکان افتتاح حساب برای افراد خارجی با ثبت شرکت در عمان.
  • در این کشور سیاست هایی اتخاذ شده است تا امکان تامین نیروی انسانی و یا حتی محل کار با هزینه مناسب برای سرمایه گذاران فراهم گردد.

دلایل ثبت شرکت در عمان

از نظر سیاسی کشور عمان لقب سوئیس خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. بنابراین، افراد به دلایل مختلفی برای ثبت شرکت به این کشور مراجعه می‌کنند که برخی از این دلایل عبارتند از:

  1. نا امیدی از فضای کسب و کار ایران و پا گذاشتن در یک محیط جدید برای امتحان شانس مجدد
  2. مناسب بودن شرایط برای مهاجرت به کشور عمان و فراهم بودن شرایط برای موفقیت
  3. افزایش دارایی با خرید ملک در این کشور
  4. آرام بودن کشور عمان و ایجاد شرایط بازنشستگی در آن
  5. واسطه بودن کشور عمان برای صادرات و واردات کشورهای همسایه و سودآوری از این طریق
  6. قرارگیری کشور عمان در لیست کشورهای اروپایی
  7. تعدد مجوز فعالیت یا تعدد نشاط‌ها برای یک فرد در این کشور

صادرات از طریق عمان

به علت این که عمان از نظر سیاسی با کشور های دیگر تنش خاصی ندارد و همچنین در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار دارد کشوری خوبی برای صادرات می باشد در ویدیو های زیر به طور کامل صادرات در این کشور برای شما شرح داده شده است.

جهت‌گیری و ثبات سیاسی کشور عمان چگونه است؟

سرمایه‌گذاران ایرانی معمولا به دنبال کشوری هستند که از نظر جهت‌گیری سیاسی رابطه خوبی با کشورمان داشته باشند. در این قسمت از مقاله قصد داریم نکاتی را درباره جهت‌گیری سیاسی کشور عمان با ایران مطالبی را شرح دهیم:

⇐ روابط سیاسی صلح آمیز عمان با ایران

در رابطه با سیاست خارجی کشوری مانند عمان از یک سیاست محافظه کارانه در رویکردها و جهت‌گیری‌های بین المللی و منطقه‌ای استفاده می‌کند که شهرت آن را بیشتر کرده است. با این وجود، طی ۳۲ سال اخیر مناسبات مسقط و تهران برخلاف سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس کمتر دچار تنش شده است. در نتیجه، کشور عمان با دارا بودن مناسبات نزدیک با تهران برای مسقط توانسته است در برابر عربستان سعودی از استقلال خوبی برخوردار باشد.

کشور عمان از مدت‌ها پیش مناسبات سیاسی خود را با کشورهای غربی نظیر آمریکا و سایر کشورهای اروپایی حفظ کرده است. علاوه بر آن، عمان با سایر کشورها نیز روابط خوبی برقرار کرده است. در حقیقت، این کشور در روابط سیاسی خود با سایر کشورها از سیاست موازنه استفاده می‌کند.

بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در عمان متعلق به کدام کشورهاست؟

در حال حاضر بیشترین میزان سرمایه گذاری در کشور عمان متعلق به کشورهای آمریکا و انگلیس است. این سرمایه‌گذاری‌ها باعث ورود تعداد زیادی توریست به این کشور شده است.است. البته، تعداد توریست این کشور نسبت به کشورهای رقیب از قبیل امارات و قطر کمتر است اما شیب صعودی و سریعی را طی می‌کند.


روابط عمان با غرب، روسیه و چین

تلاش دولت‌ کشور عمان همواره بر این استوار بوده است که جدا از جنجال‌ها و جریان‌های خبری، به حفظ روابط خود با کشورهای غربی، آمریکا و اروپا بپردازد و سیاست خود را با منطقه هم سو کند. در این راستا دولت عمان، با کشورهایی نظیر آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و حتی چین دارای روابط خوبی است. بهتر است بدانید که این کشور در دریای عمان و خلیج فارس از موقعیت استراتژیک بسیار برجسته و مهم برخوردار است.


این کشور با وجود موقعیت خوب خود در دریای عمان و خلیج فارس عزم خود را جزم کرده است تا از هر نوع جنجال‌آفرینی و بحران‌سازی منطقه‌ای و سیاسی به دور باشد. البته، کشورهایی هم بوده‌اند که قصد آسیب وارد کردن به عمان را داشته‌اند اما این کشور با تلاش‌های بی وقفه خود موفق شده است که موقعیت خود را حفظ کند و با دوری از بحران‌های منطقه‌ای و جهانی نقش کاملا مستقلانه‌ای داشته باشد.

از این نظر، کشور عمان جزو کشورهایی مهم شورای همکاری خلیج فارس می‌باشد که دارای روابط محکمی با جمهوری اسلامی ایران است. دقت کنید که با ثبت شرکت در این کشور یا ایجاد شعبه بیزینس و تجارت در آن قادر خواهید بود به بازارهای جهانی آن وارد شوید.

مقررات انتخاب نام تجاری برای ثبت شرکت در کشور عمان چگونه است؟

در کشور عمان انتخاب نام تجاری تابع قوانین خاصی است که در زیر بدان اشاره خواهیم داشت:

  • عربی بودن نام تجاری و مطابقت آن با آداب و سنن عمومی کشور
  • عدم ثبت قبلی آن در وزارت تجارت عمان
  • امکان استفاده از کلمه عمان یا عمانی برای شرکت‌ها یا موسساتی با سرمایه ۵۰۰۰۰ ریالی یا بالاتر
  • امکان استفاده از نام رودخانه‌ها و شهرها و مکان‌های معروف کشورهای عربی در نام تجاری
  • عدم استفاده از نام شخصیت‌هاي ممتاز بر پایه تخصص از قبیل ابن النافیس و ابن هیثم
  • امکان استفاده از عنوان ابو برای سرمایه‌گذاری که می‌خواهد اسم دختر یا پسر خود را بر روی نام تجاری استفاده کند

شرایط ثبت غیرحضوری شرکت در عمان و مدارک مورد نیاز برای این کار

در صورتی که یک سرمایه‌گذار ایرانی مایل به ثبت غیرحضوری شرکت در عمان باشد، در این صورت تنها ۷۰ درصد سود شرکت را به خود اختصاص می‌دهد. مابقی سود به طرف عمانی مورد توافق تعلق می‌گیرد. در حقیقت، این یکی از قوانین ثبت شرکت در کشور عمان است که عمل کردن به آن الزامی است.

البته، طرف عمانی مطابق با قراردادی که با طرف ایرانی امضا می‌کند، حق هیچگونه دخالتی را در سود و زیان شرکت نخواهد داشت. او تنها قادر خواهد بود سالیانه ۳۰ درصد از سود شرکت را به طور توافقی به خود اختصاص دهد.

با این وجود، چنانچه ثبت شرکت در مناطق آزاد انجام شود، صد در صد سود به طرف ایرانی می‌رسد و اصلا نیازی به طرف دوم قرارداد نخواهیم داشت. البته، برای ثبت شرکت در این مناطق وجود پروپوزال قوی الزامی است که مورد تایید هیئت تصمیم گیرنده این مناطق قرار بگیرد. لازم به ذکر است که تمامی مراحل ثبت شرکت، اخذ اقامت و تحویل زمین در مدت ۴۵ روز قابل انجام است.

در مورد مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عمان نیز بایستی همان مدارک ثبت شرکت حضوری ارائه می‌شود که تمامی کارهای اداری آن با ارائه وکالتنامه به وکیل یا هر فرد دیگری قابل انجام است. برای انجام مراحل ثبت نیز پیمودن مراحل ذیل الزامی است:

  • بایستی حسابی را افتتاح و مبلغ سرمایه شرکت را به این حساب واریز کنید. با ارائه پرینت حساب بانکی، محاسبه سهام شرکت به ریال کشور عمان و با نرخ بانک جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.
  • در اداره امور مالیاتی کشور عمان امور ثبت نام را انجام دهید.
  • کارمندانی را استخدام و آنها را در اداره کل تامین اجتماعی عمان ثبت نام کنید.
  • یک بیزینس پلن یا طرح تجاری تهیه و ارائه کنید تا توسط اداره کل ثبت شرکت‌های تجاری در کشور عمان تایید شود. سپس، درخواست و برنامه‌ریزی خود را برای ثبت شرکت در اداره کل ثبت شرکت‌های کشور عمان ارائه دهید.

 

از دیگر مزایای ثبت شرکت در عمان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان
  2. افتتاح حساب بانکی بین المللی
  3. اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس GCC مجاز به مالکیت 100 درصد ثبت شرکت در عمان می باشند.
  4. عمان دارای سه منطقه آزاد تجاری برای ثبت شرکت در این کشور و چندین ناحیه صنعتی است که به شرکت های خارجی، حق مالکیت خارجی، تا 50 سال معافیت مالیاتی، حمایت های ویژه زیرساختی ارائه می دهد.
  5. ثبت شرکت در عمان با مسئولیت محدود LLC متحمل پرداخت مالیات تکلیفی، سود سهام، اموال یا مالیات بر ارزش افزوده نمی باشد.
  6. عمان مایل به تکرار موفقیت دبی است و به ادامه آزاد سازی و رشد 7% برای آینده قابل پیش بینی پرداخته است.
  7. مخارج دولتی نمایانگر 32% از کل تولید داخلی این کشور است. اخذ قراردادهای دولتی می تواند فوق العاده پرسود باشد. شرکت های خارجی مجری قراردادهای دولتی می تواند 100% مالکیت خارجی داشته باشند.
  8. هزینه های نیروی کار و هزینه های ثانویه از قبیل دفترکار کمتر از دوبی می باشد.

در صورتی که مایل به ثبت شرکت در عمان هستید، مجموعه فکر برتر با سالها تجربه در زمینه ثبت شرکت های داخلی و خارجی می تواند امور ثبت شرکت در عمان را برای شما به انجام برساند. کارشناسان خبره ما در این مجموعه این خدمات را با حداقل قیمت و بالاترین کیفیت به شما ارائه می نمایند. توجه داشته باشید که هزینه ثبت شرکت در عمان توسط موسسه حقوقی فکر برتر با کفیل 90 میلیون تومان می باشد، در صورتی که در حالت عادی برای متقاضیان، بالای 400 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. بنابراین این فرصت را برای راه اندازی این کسب و کار بین المللی از دست ندهید."

ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان:

چنانچه اشاره گردید متقاضیان می توانند شرکت خود را در مناطق آزاد عمان نیز به ثبت برسانند. کشور عمان دارای چندین منطقه آزاد تجاری و صنعتی است. برخی از این مناطق در حال حاضر فعال شده اند و برخی دیگر نیز در برنامه های توسعه دولت عمان قرار دارند.

  • منطقه آزاد صحار
  • منطقه آزاد مسندم
  • منطقه آزاد المزیونه
  • منطقه آزاد ریسوت
  • منطقه آزاد صلاله

در کشور عمان نیز مانند سایر کشورها دولت از کسب و کارها و شرکت هایی که در مناطق آزاد تاسیس می شوند حمایت ویژه ای می نماید. علاوه بر بخشودگی مالیات که بدان اشاره گردید، بانک توسعه صادرات عمان، صادرات کالا از این کشور را حمایت می نماید. در واقع در زمینه صادرات هم عمان تنها کشور حوزه خلیج فارس است که بیمه های اعتباری صادرات اعطا می کند. همچنین در این منطقه امکان تأمین اعتبار برای صادرات با بهره های مناسب و عادلانه نیز وجود دارد و ارائه پوشش بیمه صادرات به تولیدکنندگان برای مقابله با مخاطرات احتمالی و کمک به تولیدکنندگان برای اخذ وام از بانک های تجاری با نرخ سوبسیددار نیز انجام می شود.

قوانین ثبت شرکت در عمان

  •  به موجب قوانین این کشور، برای ثبت شرکت در عمان، طرف ایرانی 70% و طرف عمانی 30% از سهام شرکت را دارا می باشند که این درصد تنها به دلیل وجود قوانین عمان برای ثبت شرکت مطرح شده است. اما طرف عمانی طبق قراردادی که با طرف ایرانی منعقد می کند هیچ حق دخالتی در مدیریت و سود شرکت نخواهد داشت و طرف عمانی پیرو این قرارداد، تنها به دریافت پولی به صورت ماهانه یا سالیانه اکتفا کرده و در مسائل داخلی شرکت حق هیچ گونه دخالتی ندارد.
  • افراد خارجی بدون اخذ گواهی تجارت از وزارت بازرگانی و صنایع قادر به فعالیت تجاری یا مشارکت در فعالیت تجاری عمان نمی باشند.
  • گواهی فعالیت های تجاری در عمان که توسط سازمان های تجارت عمان صادر می گردد، تنها به کسانی اعطا می گردد که سرمایه موجودی آنان کمتر از مبلغ 150000 ریال (ریال عمان) و یا درصد مشارکت های خارجی آنان بیش از 49 درصد نباشد، چرا که درصد مالکیت خارجی در موقعیت های خاص ممکن است افزایش یابد.
  •  سرمایه گذاران خارجی مجوز 100 درصد مشارکت در پروژه های پیشرفت اقتصادی که توسط شورای توسعه ملی مورد تایید واقع می شود را دارند که حداقل سرمایه موجود برای این امر بایستی 500000 ریال (ریال عمان) باشد.
  •  تنها هزینه سالیانه برای مالک ایرانی شرکت، هزینه اسپانسر عمانی است.
  • مالیات سالیانه برای شرکت ها در عمان 0% می باشد.
  • پروانه شرکت هر پنج سال یک بار تمدید می شود.

انواع شرکت هایی که در کشور عمان به ثبت می رسند عبارتند از:

100% سهامدار عرب

در صورت ثبت شرکت در عمان با این روش یک نفر تبعه عمان به عنوان مالک اسمی شرکت انتخاب می گردد. این روش شامل دریافت دو ساله کارت عمان و افتتاح حساب بانکی و کلیه امور مالی و کاری از طریق ثبت شرکت می شود. به واسطه وکالت نامه تام الاختیار از فرد عمانی به شما واگذار می شود هزینه ثبت در این روش نسبت به سایر روشها بسیار معقول تر و مطمئن تر می باشد

سهامدار ایرانی

در این روش 3 نفر به عنوان سهامدار می توانند وارد شرکت شوند و از کلیه مزایای ثبت شرکت در عمان برخوردار شوند. به واسطه این نوع ثبت شرکت در عمان، سهامداران می توانند برای افراد خانواده اقدام به دریافت کار اقامت کنند.

70%عرب و 30 % ایرانی

یک نفر سهامدار ایرانی وارد شرکت شده و کارت اقامت یکساله دریافت می کنند و از کلیه مزایای ثبت شرکت و افتتاح حساب بهره مند می شوند. به واسطه اقامت در عمان شما می توانید بحث ویزای شینگن و ویزای انگلیس و کانادا را به راحتی بگیرید. مدت زمان انجام این کار یک هفته طول می کشد.

مراحل ثبت شرکت در عمان

  1. نوشتن برنامه تجارت یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت
  2. سپرده گذاری سرمایه شرکت در بانک (مدت زمان انجام آن یک روز می باشد و هیچ هزینه ای در قبال آن اخذ نخواهد شد)
  3.  ثبت شرکت (مدت زمان انجام آن 7 روز می باشد).
  4. ثبت شرکت در اداره مالیات (مدت زمان آن 1 روز بوده و هزینه ای نخواهد داشت).
  5. ثبت نام کارمندان شرکت (مدت زمان انجام آن یک روز و بدون اخذ هزینه است).
    نکته: افتتاح حساب بانکی مستلزم داشتن پاسپورت، مدرک ثبت تجاری، اساسنامه شرکت و همچنین مدرکی مبنی بر اثبات اسکان در این کشور است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشور عمان چیست؟

  1. اسکن پاسپورت موسس، سهامدار و مدیر عامل شرکت الزامی باشد.
  2. ارائه نام شرکت، نوع شرکت و زمینه فعالیت شرکت الزامی می باشد.
  3. گرید چهار ، سه، دو، اولی و ممتاز که نسبت به سرمایه مشخص می شود.
  4. ارائه حداقل دو نام انتخابی برای نام شرکت نیز الزامی می باشد.
  5. نیاز به کفیل عمانی ندارد و ایرانی ها می توانند با سهم صددرصد ایرانی شرکت ثبت کنند.
  6. مشخص کردن مدیر عامل شرکت.
  7. هزینه های کلی ثبت شرکت در عمان مبلغ شصت میلیون تومان می باشد که اخذ اقامت برای هر نفر مبلغ سی میلیون تومان هزینه دارد.

برای مشاوره رایگان نیز می توانید با متخصصان ثبت شرکت فکر برتر با شماره 42143-021 در تماس باشید.

 

سوالات تکمیلی 

1. آیا ثبت شرکت در عمان برای ایرانیان نیاز به کفیل عمانی دارد؟

هر چند فعالیت در برخی حوزه‌ها نیازمند شریک عمانی است، اما به‌طور کلی ثبت شرکت در عمان برای ایرانیان کفیل نیاز ندارد.


واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران