اقدامات لازم جهت ثبت شرکت در یاسوج

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شرکت بازرگانی یا تجاری، عبارتست از اجتماع دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی که با هدف کسب سود، عملیات تجاری انجام می دهند.
شرکت های تجاری بر اساس میزان مسئولیت شرکاء به 4 گروه تقسیم می شوند :
الف- شرکت های سرمایه ای : در شرکت های سرمایه ای، مسئولیت شرکاء محدود به سرمایه آن ها در شرکت است و شامل شرکت های سهامی ( عام و خاص ) و شرکت های با مسئولیت محدود می شوند.
ب- شرکت های شخصی : در این شرکت ها، مسئولیت شرکاء نامحدود است و در نتیجه تعهدات مالی شرکت به همه دارایی و اموال شرکاء سرایت می نماید. مانند شرکت های تضامنی و نسبی
ج- شرکت های مختلط : در این گونه شرکت ها، مسئولیت بعضی از شرکاء محدود به سرمایه آن ها و مسئولیت عده دیگر نامحدود است که شرکاء دسته اول را شرکای عادی و شرکاء دسته دوم را شرکای ضامن می گویند. مانند شرکت های مختلط سهامی و شرکت های مختلط غیرسهامی .
د- شرکت های کمیتی : در شرکت های کمیتی که با هدف رفاه اعضاء تشکیل می شود، تعداد شرکاء زیاد بوده و هیچ مسئولیتی نیز ندارند ، مانند شرکت های تعاونی تولید ، مصرف ، اعتبار ، وام و روستایی.
ما در این مقاله قصد داریم تا به اقدامات لازم جهت ثبت شرکت در یاسوج بپردازیم. قدر مسلم آن است که  متقاضیان محترم ، در صورت نیاز به هرگونه مشاوره تخصصی در این رابطه می توانند با ما تماس حاصل فرمایند. ثبت شرکت فکر برتر آماده ی پاسخگویی به کلیه ی سوالات شما عزیزان در زمینه های حقوقی و ثبتی می باشد.

  • انواع شرکت های قابل ثبت در یاسوج

قانون تجارت ایران در ماده 20، شرکت های تجاری را بر 7 قسم و به شرح ذیل احصاء نموده است :
1- شرکت های سهامی ( به موجب ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و خاص تقسیم می شود.)
2- شرکت تضامنی
3- شرکت با مسئولیت محدود
4- شرکت مختلط غیر سهامی
5- شرکت مختلط سهامی
6- شرکت نسبی
7- شرکت تعاونی تولید و مصرف
در اصل نمی توان به صراحت گفت کدام شرکت نسبت به شرکت دیگر دارای برتری است. همه شرکت ها شخصیت حقوقی و اعتبار لازم را برای فعالیت های مختلف تجاری خواهند داشت. انتخاب مناسب ترین نوع و قالب شرکت برای نوع کسب وکار شما به عوامل مختلف بستگی دارد مانند استراتژی های کسب و کار و فعالیت های مورد نظر و نوع شراکت و سرمایه شما که بر اساس آن می خواهید فعالیت خود را آغاز نمایید.
به طور کلی توصیه می شود شرکت یا از نوع سهامی خاص باشد و یا از نوع بامسئولیت محدود . طبق آمار اداره ثبت ، سایر انواع شرکت ها هر چند وجهه قانونی و حقوقی لازم را دارند ولی خیلی کمتر مرسوم هستند.
شرکت های بامسئولیت محدود با حداقل 2 نفر بالای 18 سال به ثبت می رسند و شرکت های سهامی خاص با حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس قابل ثبت هستند.

  • اوراق ثبت شرکت در یاسوج

با توجه به نوع شرکت حقوقی که جهت ثبت انتخاب می گردد اوراق ثبتی متفاوت می باشد. یه عنوان مثال اوراق ثبتی شرکت های سهامی خاص شامل اساسنامه ، اظهارنامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین است و اوراق شرکت های بامسئولیت محدود شامل اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین می باشد. سایر انواع شرکت ها نیز اوراقی تقریباَ مشابه با این دو نوع شرکت دارند.

  • اقدامات لازم جهت ثبت شرکت در یاسوج

1- تهیه مدارک لازم از قبیل شناسنامه و کارت ملی، گواهی سوء پیشینه
2- مراجعه به سامانه اداره کل ثبت شرکت ها و پر کردن اطلاعات فرم های مورد نظر
3- در مرحله بعد، باید نام شرکت را در فرم نام و شخص حقوقی به ترتیب اولویت 5 نام انتخاب کنید تا یکی از بین آن ها تایید شود.
4- سپس مدت و موضوع فعالیت، نشانی شرکت سرمایه شرکت قید شود.
5- گام بعدی مشخص کردن سمت و نام شرکا و سهام هر یک از آن هاست. همچنین اگر شرکت شعبه ای دارد باید مشخصات آن معرفی گردد.
6- در انتها پس از تایید اطلاعات باید اساسنامه و شرکتنامه را در سایت بارگذاری کنید .
7- اساسنامه و شرکتنامه پیش فرض هایی دارند که باید آن را تکمیل کنید و سپس تصویر برابر اصل شده آن ها را در سامانه بارگذاری نمایید.
8- بعد از انجام این مراحل باید منتظر باشید تا اداره ثبت شرکت ها از شما بخواهد مدارک را برای آن ها ارسال کنید.
9- چنانچه مدارک تقدیمی کامل بوده و نقصی نداشت کارشناس مربوطه نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام می نماید که در اینصورت باید شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت فکر برتر ، برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره ثبت مراجعه نماید.( در این مرحله همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی الزامی است )
10- درج آگهی تاسیس در روزنامه رسمی کشور و پرداخت هزینه آن آخرین اقدام جهت ثبت شرکت در یاسوج می باشد.
از انتخابتان متشکریم.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران