انواع شرکت های قابل ثبت در ترکیه

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

ترکیه یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی دنیا به شمار می آید. در حدود 97 درصد از این کشور در قاره آسیا و 3 درصد از آن در قاره اروپا قرار دارد. بخش آسیایی ترکیه را آناتولی یا آسیای صغیر و بخش اروپایی آن را تراکیه می نامند.
اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع بومی و مدرن است که روز به روز بر دامنه اش افزوده می شود. تولیدات فراوان کشاورزی ترکیه در سال 2005 رتبه هفتم جهان را به دست آورد. بخش خصوصی اقتصاد ترکیه نیز قوی و به سرعت در حال رشد است و نقش مهمی در بانکداری، حمل و نقل و ارتباطات دارد.
با ثبت شرکت در ترکیه قادر خواهید بود تا تجارت خود با کشورهای مختلف را از طریق این شرکت ها انجام دهید. اکثر شرکت هایی که در ترکیه ثبت شده اند شرکت های بامسئولیت محدود و سهامی خاص می باشند. سایر انواع شرکت ها هر چند وجهه قانونی و حقوقی لازم را دارند ولی خیلی کمتر مرسوم هستند. در ذیل به بررسی انواع شرکت های قابل ثبت در ترکیه می پردازیم. با ما در ثبت شرکت فکر برتر همراه باشید.

  • شرکت بامسئولیت محدود

شرکت بامسئولیت محدود در ترکیه با حداقل دو و حداکثر با 50 شریک قابل ثبت است . البته این امکان هم وجود دارد که شما تنها با یک عضو  ( یک سهامدار شخص حقیقی یا حقوقی ) این شرکت را به ثبت برسانید که مزایا و شرایط آن کمی متفاوت است.
در شرکت بامسئولیت محدود هر یک از اعضاء در خصوص بدهی ها به میزان سهمی که دارند مسئول هستند. به عبارت دیگر هر یک از اعضاء فقط به میزان سرمایه ثبت شده به نام آن ها در شرکت جوابگوی زیان های شرکت هستند و بستانکاران حق دسترسی به سرمایه های خارج از شرکت اعضاء را ندارند. این سبک شرکت بسیار مشابه به قوانین سایر کشورها می باشد و حداقل میزان سرمایه جهت ثبت شرکت بامسئولیت محدود در ترکیه 10000 لیر می باشد.

  • شرکت سهامی ( خاص – عام )

تاسیس این نوع شرکت نیازمند حداقل 5 شخص حقیقی و یا حقوقی است . شرکا در قبال دیون و قروض شرکت به اندازه سهمشان مسئولند. در شرکت های سهامی سرمایه باید به قسمت های مساوی تقسیم شده باشد و هر یک از اجزاء تقسیم را سهم گویند. شرکاء لازم نیست که هر یک فقط یک سهم داشته باشند بلکه هر شریک می تواند به هر مقدار که بخواهد سهم بخرد. بر اساس قانون تجارت ترکیه جلسات مجمع عمومی باید با حضور نمایندگی از وزارت بازرگانی ترکیه برگزار شود. شرکت های سهامی به دو نوع تقسیم می شود :
- شرکت سهامی خاص : شرکت هایی هستند که تعداد سهامداران آن زیر 250 نفر می باشند. شرکت باید یک مجمع عمومی و هیئت مدیره داشته باشد.
- شرکت سهامی عام : شرکت هایی هستند که تعداد سهامداران آن بیش از 250 نفر می باشند.

  • شرکت تضامنی

شرکتی است که تحت اسم مخصوصی بین دو یا چند شخص حقیقی با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود و اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض شرکت کافی نباشد. هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض می باشند.

  • شرکت مختلط

در این نوع شرکت یک یا چند نفر شریک، ضامن تمام دیون و دارای سهم الشرکه می باشند و دیگر شرکا در مقابل دیون شرکت فقط به نسبت سرمایه خود در شرکت مسئولیت دارند. اشخاص حقوقی نمی توانند جزو شرکاء ضامن باشند.

  • شرکت گروهی

این نوع شرکت، برای فعالیت تجاری یک بنگاه اقتصادی، تحت عنوان یک نام تجاری تاسیس شده است و مسئولیت هیچ یک از سهامداران، محدود به سرمایه مشترک و پرداخت شده توسط سهامداران نیست. هیچ حداقل سرمایه ای مورد نیاز نیست . لازم است که همه سهامداران، افراد حقیقی باشند. حقوق و تعهدات سهامداران توسط اساسنامه تعیین می شود.

  • موسسات مالی ( صرافی )

تاسیس این گونه موسسات مالی در قالب یک شرکت سهامی ممکن می باشد. لیکن تاسیس این نوع موسسات مستلزم اخذ مجوز از سازمان های مربوطه است که این سازمان ها فعلاَ مجوز صادر نمی کنند. با این وجود تاسیس این گونه موسسات مالی با راه کار ویژه ای و به صورتی کاملاَ قانونی مقدور است.
چند نکته :
- در ترکیه می توان بدون اجبار به داشتن شریک ترک شرکت ثبت نمود.
- حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت 10000 لیر ترکیه می باشد.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.
همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر، با افتخار در خدمت شما خواهند بود.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران