ثبت شرکت در سنگاپور و نکات آن

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

سنگاپور یک کشور فوق العاده توسعه یافته در جنوب شرقی آسیا است. این کشور یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان را داراست. سنگاپور کشور کوچکی است و 5.3 میلیون نفر جمعیت آن در مساحت 710 کیلومتر مربعی کشور زندگی می کنند. با وجود اندازه کوچکش، سنگاپور یک قدرت جهانی در اقتصاد است و یکی از آزادترین اقتصادهای دنیا را دارد. این کشور در شرق سوماترا و غرب بورنئو، دو تا از توسعه نیافته ترین مناطق دنیا قرار گرفته است؛ اما توانسته بالاترین درصد میلیونرهای دنیا را میزبانی کند. یکی از هر 6 خانواده در این کشور، حداقل یک میلیون دلار ثروت دارند.
این کشور به دلیل امنیت و بهترین امکاناتی که دارد ، مقصد مناسبی برای متقاضیانی است که می خواهند از طریق ثبت شرکت اقدام به سرمایه گذاری نمایند.  ثبت شرکت در سنگاپور دارای مزایای متعددی نظیر اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی بین المللی می باشد. در ذیل، به شرح کاملی درباره ثبت شرکت در سنگاپور می پردازیم.

  • انواع ثبت شرکت در سنگاپور :

1- ثبت شرکت به صورت سهامی
این نوع از شرکت، برای شرکت های بزرگ با کسب و کارهای بزرگ بسیار مناسب می باشد. حداکثر تعداد سهامداران در این شرکت ها 50 نفر می باشد. در شرکت سهامی نرخ مالیات های شرکتی کمی بالاتر از شرکت های بامسئولیت محدود است.
2- ثبت شرکت به صورت خصوصی و با مسئولیت محدود
این قالب از نهادهای شرکتی می باشد که به عنوان متداول ترین ساختار شرکتی در سنگاپور است . این نوع به دو دسته دولتی و سهامداران تقسیم شده است. این نوع نهاد ها بیشتر برای کسب و کارهای کوچک به کار می رود و اکثر سرمایه گذارانی که می خواهند در سنگاپور شرکت ثبت کنند این نوع ساختار شرکتی را انتخاب می کنند. لازم به توضیح است در این نوع شرکت هر سهامدار به میزان سرمایه ای که وارد شرکت خواهد کرد دارای تعهد می شود و در واقع میزان تعهد هر فرد با توجه به میزان سهام او مشخص می شود.
یکی از دیگر مواردی که در این نوع شرکت ها قابل توجه است میزان مالیات های شرکتی است که برای این شرکت ها وضع می گردد و مسلماَ این نرخ مالیات با نرخ مالیات های شرکت های بزرگ متفاوت می باشد. در این نوع شرکت ها باید تیم مدیریتی مشخص شود . ( حداقل تعداد سهامداران دو نفر می باشد ).
3- ثبت شرکت از طریق تاسیس شعبه
زمانی که برخی از افرادی که دارای شرکت و یا فروشگاهی در کشوری دیگر می باشند و نمی خواهند که شرکت را منحل نمایند اما علاقمند به ترویج فعالیت تجاری در کشور سنگاپور نیز می باشند می توانند با تاسیس شعبه ای در کشور سنگاپور به این امر دسترسی داشته باشند . اما طبق قوانینی که وجود دارد شرکت های شعبه در واقع هیچ گونه مسئولیتی ندارند و تمام مسئولیت ها بر عهده شرکت مادر می باشد و اگر شرکت شعبه خرید، فروش و یا قراردادی ببندد در واقع طرف قرارداد شرکت مادر می باشد.
انواع دیگر شرکت ها در سنگاپور عبارتند از : شرکت تابعه، دفاتر ، دفتر نمایندگی و دفاتر مالکیت انحصاری

  • مدارک و اطلاعات لازم  برای ثبت شرکت در سنگاپور

- نام شرکت ( نام انتخابی نباید هم نام با دیگر شرکت های موجود باشد، نباید با هر علائم تجاری در آمیخته باشد و می بایست محفوظ بماند ).
- شرح فعالیت های تجاری ( کسب و کار ) شرکت
- اطلاعات مربوط به سهامداران ، مدیران و منشی شرکت
- آدرس ثبت شده شرکت
- اساسنامه و تفاهم نامه
فرآیند ثبت شرکت در سنگاپور کاملاَ کامپیوتری خواهد بود و توسط فرد ثبت کننده شرکت در سنگاپور صورت خواهد گرفت. در نتیجه فرآیند ثبت شرکت سریع تر و موثرتر خواهد بود. تحت شرایط عادی یک شرکت قادر به ثبت شدن طی یک و یا دو روز خواهد بود.

  • نکات حائز اهمیت راجع به ثبت شرکت در سنگاپور

- افراد خارجی و محلی بالای 18 سال، می توانند در سنگاپور شرکت ثبت کنند.
- شرکت باید دارای یک آدرس محلی باشد. جهت ثبت شرکت شما ملزم به ارائه یک آدرس بومی سنگاپوری که به عنوان آدرس ثبت شده شرکت می باشد خواهید بود. آدرس ثبت شده بایستی به صورت کروکی باشد.
- هیچ محدودیتی برای وجود سهامداران خارجی وجود ندارد.
- سهامداران می توانند از هر کشوری و هر تابعیتی باشند. حداقل 1 سهامدار نیاز است.
- حداقل یکی از مدیران باید مقیم کشور سنگاپور باشد و چنانچه مقیم سنگاپور نیست، اجازه کار از این کشور را دریافت کند.
- اختلاط افراد مقیم سنگاپور و غیرسنگاپور در ثبت شرکت مجاز است.
- حداقل یک مدیر و یک سهامدار برای ثبت شرکت نیاز است و این دو نفر می توانند یکی باشند.
- یک شرکت سنگاپوری باید حداقل ظرف مدت 6 ماه یک دبیر انتخاب و معرفی کند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تخصصی ، با همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل نمایید.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران