از ثبت برند کره چه می دانید ؟

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

کره از منابع مهم انرژی و ویتامین A است و معمولاَ در وعده صبحانه مصرف می شود. این ماده غذایی در بین مردم طرفداران بیشماری دارد. اما سوالی که ممکن است در این رابطه مطرح شود این است که برندهای کره چگونه به ثبت می رسند و اصولاَ ثبت برند کره چه مزایا و امتیازاتی را با خود به همراه دارد ؟ اطلاعات لازم در مورد نحوه ثبت برند کره را می توانید در این مقاله به دست آورید.

  • ثبت برند کره چه مزایایی دارد ؟

ثبت برند به مصرف کنندگان امکان انتخاب می دهد، بدین صورت که ثبت برند تضمین می کند مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند .مشتری به محض ملاحظه ی علامت می داند که این محصول متعلق به کارخانه یا تجارتخانه ای است که مورد اعتماد او می باشد و بدین ترتیب، با ثبت برند شرایط مناسبی برای مصرف کنندگان به وجود می آید .
از طرفی دیگر، ثبت برند باعث جلوگیری از سواستفاده ی متقلبان می شود و از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری هستند جلوگیری به عمل می آورد.
از جمله سایر مزایای ثبت برند می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
- ثبت برند می تواند برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.
- علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد.
- می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد که می تواند مبنبع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد.
- ممکن است دارایی ارزشمند کسب و کار باشند.
- برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.
- شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
- ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
- جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
- اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
- ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.
اضافه می گردد، به موجب ماده 5 تصویبنامه مورخ سوم اردیبهشت،  دولت ثبت مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشد مانند کره و روغن های مختلف ، کنسرو و مواد غذایی ، آردهای مخصوص، چای های مختلف ، شکلات ، آب نبات، پنیر، شیر، مربا، ترشی و غیره را اجباری دانسته است، تمام اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی مذکور در این آیین نامه، اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود و در بازار تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود به معرض فروش قرار گیرد باید دارای علامت صنعتی یا تجارتی ثبت شده بود و در روی برچسب نکات زیر تصریح شود:
الف- اسم تجارتی و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا
ب- شماره ثبت علامت در ایران
بر اساس ماده ی 2 این آیین نامه، علامت و مشخصات بالا باید قبل از به معرض فروش قرار دادن جنس روی اجناسی که از خارجه وارد شده قید گردد.
برچسب مقرره در ماده ی 1 باید طوری الصاق شود که نتوان آن را از روی لفاف یا ظرفی که در آن جنس به معرض فروش گذاشته می شود به سهولت برداشت و تنظیم آن باید به طریقی باشد که نام کشور مبدا و نام و نشانی سازنده علامت و شماره ثبت و از زمانی که وزارت بهداری اعلام کند شماره و تاریخ اجازه ی فروش در ایران خوانا باشد.
تمام این نوشتجات که بر روی برچسب الصاق شده به اجناس خارجه ممکن است به زبان بیگانه باشد استعمال زبان فارسی نیز اختیاری خواهد بود.

  • مدارک و مراحل ثبت برند کره چیست ؟

با توجه به ارزشمندی علامت تجاری ( برند / مارک ) و اهمیت آن در مسیر پیشرفت یک محصول در بازار، ثبت آن در بازارهای مربوطه بسیار ضروری می باشد. البته ، برای ثبت علامت تجاری پیش از هر چیز می بایست نسبت به فراهم نمودن مدارک اولیه اقدام نمود. مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند کره به قرارذیل است  :
1- اظهارنامه، که عبارت است از برگ های چاپی که از طرف اداره کل مالکیت صنعتی، در اختیار متقاضیان گذاشته می شود و به وسیله آن ها تکمیل می گردد.
2- ده عدد نمونه علامت ، به شکلی که استعمال می شود. به علاوه نمونه های اضافی، به تعداد یک نمونه برای هر طبقه اضافی که درخواست می شود.
درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه، یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید. نمونه سوم ، در موقع ثبت بر روی صفحه مربوط، در دفتر ثبت و نمونه چهارم، بر روی تصدیق ثبت ، الصاق می شود. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند. بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا، مهر اداره کل مالکیت صنعتی زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بر روی صفحه قرار گیرد.
3- یک کلیشه واضح و خوانا برای چاپ علامت، که ابعاد آن نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند. اضافه می شود در صورتی که ، علامت عبارت از یک یا چند کلمه بوده و دارای هیچگونه تصویر و حروف مخصوص نباشد، تقاضاکننده ثبت، مجبور به ضمیمه کردن کلیشه نخواهد بود.
4- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالت نامه، در صورتی که تقاضای ثبت به وسیله وکیل به عمل آید.
5- در صورتی که علامت در خارجه به ثبت رسیده باشد، تسلیم رونوشت گواهی شده از طرف اداره صادرکننده آن به زبان اصلی، به انضمام ترجمه غیررسمی آن به فارسی، به مسئولیت تقاضاکننده ثبت ، الزامی است.
6- در صورتی که علامت برای تشخیص امتیاز محصول جماعتی یا محصول یک شهر یا یک ناحیه از کشور اختیار شود، گواهینامه از طرف مقام صلاحیتدار، دایر بر تصدیق استفاده از علامت مزبور، به وسیله سازندگان کالاهای مربوط به آن. ( مقام صلاحیتدار مزبور عبارت است از اتحادیه صنفی، اطاق بازرگانی ، شهرداری ، و فرمانداری )
پس از فراهم نمودن مدارک مورد نیاز، جهت ثبت برند خود باید در ابتدا به سامانه اینترنتی http://iripo.ssaa.ir  مراجعه نمایید و نسبت به تکمیل فرم مشخصات متقاضی اقدام نمایید.
پس از تکمیل اطلاعات، درخواست شما توسط کارشناسان این اداره بررسی می شود و در صورت وجود شرایط لازم با آن موافقت خواهد شد که در این صورت می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.
لازم به توضیح است، برند انتخابی باید تازگی داشته باشد و خلاقانه و نوآورانه ایجاد شده باشد، موجب گمراه کردن مشتریان نگردد و پیام محصول را به مصرف کننده برساند.
بعد از آگهی نوبت اول و تکمیل مدارک به صورت فیزیکی و ارائه آنها به اداره مالکیت معنوی باید از طریق سامانه نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت اقدام نمود، پس از گذشت 31 روز از تاریخ روزنامه مرحله اول در صورتی که مانعی برای ثبت علامت تجاری وجود نداشته باشد، یک آگهی در روزنامه منتشر می شود .
" ثبت شرکت فکر برتر"
{ پاسخی شایسته به نیازهای ثبتی و حقوقی شما }

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران