مراحل ثبت الکترونیکی شرکت ها و موسسات غیرتجاری توسط متقاضی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

در راستای سیاست های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر به کارگیری فناوری های نوین و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به متقاضیان و همگام با تحولات صورت گرفته در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و الکترونیکی شدن فرایند ثبت ، اخیراَ با هدف حذف مراجعات حضوری، فرایند ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها طبق دستورالعمل صادره از طرف سازمان ثبت ، به صورت الکترونیکی انجام می شود و طبق ماده 1 دستورالعمل مذکور، کلیه تقاضاهای مربوط به ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات غیرتجاری از طریق درگاه الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس http://ssaa.ir پذیرفته میشود.

در شیوه جدید الکترونیکی کلیه فرایندهای ثبت شرکت ها در شهرستان ها، به صورت الکترونیکی ، در مراکز استان ها مدیریت و کارشناسی شده و از واحد ثبتی شهرستان متبوعه نیز امکان پیگیری وجود دارد، در شیوه جدید، متقاضی ثبت شرکت ها و موسسات می تواند بدون مراجعه به واحد مربوطه، از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات، درخواست پذیرش انواع ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات را از طریق درگاه اینترنتی انجام داده، سپس نسبت به ارسال مدارک به آدرس تعیین شده اقدام نماید. ذیلاَ به شرح چگونگی مراحل ثبت الکترونیکی شرکت ها و موسسات غیرتجاری می پردازیم .

 مراحل ثبت الکترونیکی شرکت ها  

در شیوه جدید الکترونیکی، انواع فرم صورت جلسات ، اساسنامه و اظهارنامه، جهت ثبت شرکت ها و موسسات و همچنین مدارک لازم و راهنمای جامع ثبت شرکت ها و دستورالعمل در خصوص درخواست تعیین نام و موضوع فعالیت، در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به نشانی http://sherkat.ssaa.ir قابل دسترسی می باشد. قبل از پذیرش و درخواست ثبت ، باید تمامی مدارک لازم و مشخصات موسسین و مدیران و بازرسان تهیه و برابر راهنمای سایت اقدام گردد. 

مراحل ثبت شرکت ها به صورت الکترونیکی

طبق ماده 1 دستورالعمل مزبور، متقاضیان ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات غیرتجاری باید اطلاعات مورد نیاز را بر اساس فرم های موجود در سامانه جامع وارد نموده و پس از پذیرش نهایی درخواست، از طریق سامانه نسبت به دریافت کد پیگیری یکتای پرونده تشکیل شده در سیستم اقدام نمایند.
تبصره 1- پس از پذیرش هر تقاضا توسط سامانه، یک کد پیگیری اختصاص داده خواهد شد و در تمامی مراحل، نتایج اقدامات از طریق پیام کوتاه با ذکر کد پیگیری به اطلاع متقاضی می رسد.
تبصره 2- تمامی آگهی ها و ابلاغیه های رفع نقص یا عدم امکان ثبت که اطلاع متقاضی از آن ضروری است در سامانه بارگذاری و از طریق کد پیگیری اختصاص داده شده به متقاضی قابل روئت خواهد بود.

نحوه وارد نمودن اطلاعات در سامانه جامع ثبت شرکت ها توسط متقاضی 

جهت اعلام درخواست ثبت کردن شرکت ابتدا به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید. در خصوص ثبت موسسات و شرکتها و ثبت تغییرات آن ها، اطلاعات خواسته شده در سامانه باید به صورت گام به گام و با دقت تکمیل شود؛ اطلاعات وارد شده در سامانه باید دقیقاَ با متن صورت جلسات و مدارک و مستندات ابرازی مطابقت داشته و علاوه بر این از لحاظ شکلی و ماهوی نیز با قوانین و مقررات مربوطه نیز منطبق باشد.
1- اطلاعات متقاضی 
در گام اول اطلاعات متقاضی را ، شامل ( نام ، نام خانوادگی، شماره تلفن ، متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه ، تابعیت متقاضی، سمت متقاضی ، در صورت ایرانی بودن وارد کردن شماره ملی و در صورت غیر ایرانی بودن وارد کردن شماره گذرنامه) ، وارد نمایید . شخص متقاضی می تواند یکی از اعضاء شرکت و یا وکیلی که انجام این امور را به عهده گرفته است باشد.
2- نام و اطلاعات شخص حقوقی 
در گام بعد می بایست نوع شرکت را تعیین و اسامی مورد نظر خود را وارد کنید. در این قسمت می توانید 5 نام را به ترتیب اولویت درخواست نمایید.
جهت انتخاب نام شرکت ملزم به رعایت یکسری قوانین خواهید بود :
- نام انتخابی، دارای ریشه فارسی داشته باشد.
- لاتین نباشد.
- با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد .
- دارای اسم خاص باشد.
- اسامی برای شرکت باید دارای سه سیلاب {اسم خاص} باشد .
- اسامی اتنخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد .برای مثال کلماتی مانند سپهر و..
شایان ذکر است، جهت مشاوره انتخاب نام شرکت می توانید با مشاورین ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید تا یاری دهنده شما در این انتخاب باشند.
در پایان این مرحله یک شماره پیگیری به شما داده می شود که بعداَ می توانید از طریق این شماره وضعیت کار خود را در سامانه پیگیری کنید.
3- مدت و موضوع فعالیت شرکت
در این صفحه باید موضوع اصلی فعالیت شرکت و مدت آن را با انتخاب گزینه محدود و نامحدود مشخص کنید. لازم به توضیح است ، موضوع شرکت از عوامل تشکیل دهنده ی شرکت های تجاری است که در بند 2 اساسنامه آن قید می گردد. به طور کلی موضوعات فعالیت برای به ثبت رساندن شرکت به سه گروه تقسیم می شود :
الف) موضوعاتی که به کلی غیرقابل ثبت و فعالیت هستند.
ب) موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز دارند.
ج) موضوعاتی که بدون نیاز به دریافت مجوز از سازمان و ارگان ها به ثبت می رسند.
4- آدرس شرکت 
در این مرحله آدرس و کد پستی و شماره تلفن دفتر مرکزی شرکت می بایست به صورت دقیق قید گردد.
5- سرمایه اولیه شرکت 
در این قسمت ، در شرکت های با مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه ی مورد نظر و در شرکت های سهامی باید تعداد سهم وارزش اسمی آن وارد گردد.
6- اشخاص شرکت 
در مرحله ششم مشخصات کامل شناسنامه ای و آدرس و شماره تماس دقیق کلیه اشخاص شرکت قید می گردد.
7- مشخص کردن سمت ، سهام یا سرمایه هر شخص 
در این مرحله، شما باید سمت مورد نظر (مانند مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره ) و تاریخ شروع فعالیت های آنها را وارد کنید. هم چنین اشخاص شرکت می توانند با توجه به جلسه موسسین شرکت سمت های دیگری را انتخاب نمایند.
با انتخاب نام هر یک از شرکا میزان سهام یا سرمایه شان را مشخص کنید .
8- ارتباط بین اشخاص 
در صورت وجود نماینده و یا وکیل در شرکت نام وکیل در این قسمت ذکر می گردد.
9- شعب شرکت 
در صورت وجود شعبه در سایر واحدهای ثبتی آدرس دقیق شعبه و نام مدیران آن در این قسمت ذکر گردد. چنانچه در حال حاضر قصد ثبت شعبه را ندارید، می توانید از این مرحله عبور کنید.
10- روزنامه های سالی / مالی 
در شرکت های با مسئولیت محدود و موسسات نیازی به انتخاب روزنامه نیست و در شرکت های سهامی خاص می بایست یکی از روزنامه های کثیرالانتشار ذکر شده در این قسمت جهت آگهی های شرکت انتخاب شود. هم چنین روز و ماه سال مالی هر شرکت در این قسمت مشخص می گردد که معمولاَ یکم فروردین هر سال می باشد.
11- متن صورتجلسه 
در این گام باید صورتجلسه موسسین هر شرکت قید گردد که در آن هیئت مدیره شرکت مشخص می شود.
12- تقاضانامه یا اظهارنامه 
در شرکت های با مسئولیت محدود تقاضانامه و در شرکت های سهامی خاص و موسسات غیرتجاری اظهارنامه می باشد.
13- اساسنامه 
اساسنامه در شرکت های با مسئولیت محدود شامل 26 ماده و دو تبصره، در موسسات غیرتجاری 26 ماده و در شرکت های سهامی خاص 64 ماده و 11 تبصره می باشد.
در این مرحله ، با زدن « دریافت متن اساسنامه » فرمی برای شما ظاهر می‌شود که بر اساس اطلاعات وارد شده در قسمت های قبلی تکمیل شده است؛ اگر اشتباهی در پر کردن قسمت های قبلی وجود داشته باشد، می توانید به گام مربوطه مراجعه و آنها را اصلاح کنید.
14- شرکتنامه 
شرکتنامه در شرکت های سهامی خاص و هم چنین در موسسات غیرتجاری جزء اوراق شرکت محسوب نمی شود و به بیانی دیگر این دو نوع ثبت تاسیس شرکتنامه ندارند اما در شرکت های با مسئولیت محدود متن شرکتنامه می بایست تنظیم گردد.
15- تایید مدارک 
در این مرحله مدارک مورد نیاز مربوط به ثبت تاسیس مورد درخواست به شما نشان داده می شود که پس از تایید می توان گزینه پذیرش نهایی را انتخاب کنید.
پس از پذیرش نهایی درخواست ثبت تاسیس، کارشناس مربوطه به بررسی اطلاعات وارد شده در سامانه می پردازد و نتیجه نام های درخواستی شرکت مشخص می گردد که در صورت تایید، بعد از اخذ رسید پذیرش اینترنتی، می بایست مدارک تایید شده و پرینت گرفته شده از طریق سامانه توسط اعضا امضا شود.
از انتخابتان متشکریم.
موسسه حقوقی فکر برتر، افتخار دارد با استفاده از توان بالای کادر مجرب خود ، در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت ثبت شرکت، ثبت برند و علامت تجاری ،ثبت طرح صنعتی به عمل آورد.
برای این منظور، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
مرکز مشاوره و اطلاع رسانی فکر برتر
02142143

 

 

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران