مراحل ثبت شرکت در اصفهان

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 شرکت تجاری عبارت است از نوعی شرکت عقدی که به موجب قوانین تجاری و مالی برای انجام امور بازرگانی تشکیل و منشاء پیدایش شخصیت حقوقی در حقوق خصوصی می شود.
با توجه به اهمیت شرکت های تجاری ، امروزه شرکت های بسیاری در کشورمان تاسیس و به ثبت رسیده اند.
یکی از استان های پرطرفدار جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، استان اصفهان است. به طوریکه پس از تهران بیشترین شرکت ها در اصفهان به ثبت رسیده اند. این استان ، به عنوان مهم ترین استان ایران همواره مورد توجه فعالان اقتصادی قرار دارد و توانسته است سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب نماید.

اما سوالی که ممکن است در این رابطه مطرح شود این است که شرکت های تجاری در اصفهان چگونه به ثبت می رسند و اصولاَ ثبت شرکت تجاری چه مزایا و امتیازاتی را با خود به همراه دارد ؟
اطلاعات لازم درباره مراحل ثبت شرکت در اصفهان را می توانید در این مقاله به دست آورید.

 امتیازات ثبت شرکت های تجاری در اصفهان 

در دوران کنونی، شرکت های تجاری نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفاء می نمایند که قابل مقایسه با توان تک تک سهامداران نمی باشند. شرکت های بازرگانی به صور گوناگون تشکیل می گردند و هر یک از انواع آن، خصوصیت مخصوص به خود را دارند.
قانون تجارت ایران، ثبت کلیه شرکت های مذکور در قانون را اجباری دانسته است . به طوریکه، به دستور ماده 2 قانون ثبت شرکت ها، کلیه شرکت های ایرانی موجود در کشور باید به ثبت برسد و چنانچه شرکتی به ثبت نرسد هر ذی نفعی می تواند بطلان عملیات آن را از دادگاه تقاضا نماید، لذا ادامه حیات و فعالیت هر شرکتی که در ایران تاسیس می شود، منوط به ثبت آن در مرجع ثبت شرکت ها گردیده است . از این رو مسئله ثبت کردن شرکت بعد از تاسیس آن از اهمیت خاصی برخوردار است.
به ثبت رساندن شرکت، علاوه بر اینکه وسیله ای است که دولت مقررات شرکت های تجاری را کنترل می نماید، فواید مهم دیگری دارد که از لحاظ شرکای شرکت و مراجعین آن دارای اهمیت بسیار است و آن ها منحصراَ عبارتند از :
1- هر گاه شرکت به ثبت برسد، قراردادهای منعقده بین شرکا رسمی بوده و بعدها هیچ یک نمی توانند مانند اسناد غیررسمی از وجود شرکت نامه و اساسنامه و سایر تصمیماتی که به ثبت می رسد اظهار بی اطلاعی نموده و یا به ایراداتی که درباره اسناد غیررسمی ممکن است وارد نمود استناد نمایند.
2- این کار از لحاظ معامله کنندگان با شرکت در درجه ای از اهمیت است که بدون مراجعه با آن اغلب نمی توانند معامله کنند. زیرا کسی که قرارداد مهمی با شرکت منعقد می نماید یا معامله مهمی انجام می دهد باید بداند که سرمایه شرکت تا چه اندازه است و اختیار مدیران شرکت تا چه حد بوده و بالاخره قدرت و توانایی این شخصیت حقوقی به چه میزان است.
مواد مهم و لازم هر شرکت در جراید کثیرالانتشار آگهی می شود تا همه از آن مستحضر باشند، علاوه بر آن، به نحوی که در اغلب ممالک معمول است هر شخص خارجی ( خارج از شرکت ) ولو اینکه ظاهراَ ذی نفع نباشد می تواند به پرونده ای که برای ثبت شرکت تشکیل شده مراجعه و از محتویات آن اطلاع حاصل کند.
3- این کار یک رسیدگی است که متصدیان امر انجام می دهند تا معلوم شود آیا برای به وجود آوردن این شخصیت حقوقی دقت های لازمه شده و مقررات رعایت گردیده است یا خیر ؟
4- فایده دیگر این کار این است که چون شرکت تحت نام مخصوصی فعالیت و تجارت می کند و این اسم ثبت شده و مخصوص آن شرکت می باشد و معمولاَ اسم شرکت، اسم تجاری او نیز هست و از این نظر دارای ارزش اقتصادی بوده، قسمتی از دارایی شرکت را تشکیل می دهد که قابل انتقال است ( ماده 579 ق. ت )؛ لذا دیگران اجازه استفاده از آن اسم را ندارند. ولی در صورتی که شرکت، ثبت نشده باشد اشخاص دیگر نیز می توانند تحت آن اسم فعالیت و تجارت کنند و از اعتبار نام آن شرکت استفاده کنند.
5- در حال حاضر تمامی سازمان ها، ادارات، نهادها و بانک های دولتی و غیردولتی در صورتی شرکت را به رسمیت می شناسند و حاضر به عقد قرارداد و همکاری با یک شرکت هستند که شرکت مزبور ثبت شده باشد و مدارک معتبر مثل شرکت نامه یا اظهارنامه و آگهی تاسیس مبنی بر تاسیس و به ثبت رسیدن شرکت داشته باشد و مطمئناَ اگر شرکتی به ثبت نرسیده باشد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از ارائه تسهیلات و پرداخت وام به آن شرکت خودداری خواهند نمود و کمتر سازمان و نهادی حاضر به عقد قرارداد با چنین شرکتی خواهد بود.

 مراحل ثبت شرکت در اصفهان

با توجه به آن چه گفته شد، درصورتی که مایل به راه اندازی کسب و کاری جدید در اصفهان می باشید، مطمئناَ ثبت شرکت بهترین و مطمئن ترین روش جهت شروع انواع فعالیت اقتصادی می باشد. اما لازم است داوطلبان در رابطه با مراحل ثبت اطلاعات و دانش کافی کسب نمایند تا پس از این کار، به دلیل ناآگاهی دچار اشتباه و عواقب ناشی از آن نشوند. در ادامه به طور کامل، به مراحل انجام این کار در اصفهان می پردازیم.
برای این کار، در مرحله اول موضوع فعالیت آن شرکت مطرح می شود که باید از طرف سهامداران یا شرکا مشخص گردد. اهدافی را که موسسین از تاسیس آن ها در نظر دارند ، اعم از تولیدی ، صنعتی ، بازرگانی و تهیه و توزیع فعالیت هایی نظیر آن ها موضوع شرکت را تشکیل می دهد که باید در اساسنامه مشخصاَ قید شود.
بدیهی است برای این که اجازه تاسیس شرکت داده شود، باید موضوع شرکت جهت مشروع داشته و مخالف اخلاق حسنه و نظم اجتماعی نباشد.
لازم به ذکر است برای انجام برخی فعالیت ها، قوانین مختلف و مقررات مخصوص پیش بینی شده است که برای انجام آن امور به عنوان موضوع فعالیت شرکت یا موسسه، کسب مجوز لازم از مراجع ذی صلاح قبل از به ثبت رسانیدن آن الزامی می باشد.
همچنین، در خصوص تعیین موضوع در شرکت های تجاری باید توجه داشت که در شرکت های تجاری موضوع شرکت باید معلوم و معین باشد، زیرا تشکیل شرکت های تجاری نیز در زمره عقود است و لازم است که طبق ماده 216 قانون مدنی، موضوع آن معلوم باشد.
پس از انتخاب موضوع فعالیت ، نوع شرکت می بایست تعیین گردد. شرکت های تجاری ، خود دارای اقسامی هستند. در طراحی این اقسام مختلف و تنظیم مقررات آن ها ، مولفه های گوناگونی مانند تعداد شرکا، میزان سرمایه آن ها، میزان مسئولیت شرکای آن ها، نحوه تشکیل و انحلال شرکت ، نحوه اداره شرکت ، نحوه خروج عضو از شرکت، میزان امنیت اقتصادی شرکا و ... نقش داشته است. این مقررات متفاوت را در مقالات متعدد مورد شرح قرار داده ایم. خوانندگان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به این مقالات در سایت مراجعه نمایند و یا با مشاورین ما در موسسه حقوقی فکر برتر تماس حاصل فرمایند.
اقسام شرکت های تجاری طبق ماده 20 ق. ت از قرار ذیل است :
سهامی ( عام و خاص) ، با مسئولیت محدود ، تضامنی، نسبی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و تعاونی.
پس از تعیین موضوع و انتخاب نوع شرکت، نوبت به مشخص کردن تعداد سهامداران در (شرکت سهامی خاص) یا تعداد شرکا ( در شرکت با مسئولیت محدود ) و معرفی این اعضاء و ارائه کلیه مدارک لازم برای ثبت در صورتجلسه و اساسنامه شرکت می باشد.

بررسی مراحل ثبت شرکت در اصفهان
شایان ذکر است ، شرکت های با مسئولیت محدود با حداقل 2 نفر بالای 18 سال به ثبت می رسند و شرکت های سهامی خاص با حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس قابل ثبت هستند.
پس از طی این پروسه، نوبت به انتخاب نام مناسب برای شرکت است. تمامی شرکت ها و موسسات غیرتجاری باید در بدو تاسیس برای خود نامی انتخاب نمایند. نام پیشنهادی می بایست 1) خارجی نباشد؛ 2) سابقه ثبت نداشته باشد؛ 3) دارا معنا و مفهوم باشد 4) با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد.
متقاضیان عزیز، به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام انتخابی شرکت می توانند به سامانه ی استعلام اشخاص حقوقی کشور به نشانی http://www.ilenc.ir مراجعه نمایند. این سامانه زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و علاوه بر شرکت ها تمامی اشخاص حقوقی کشور نظیر ارگان های دولتی و شهرداری ها را در بر می گیرد.
بعد از انجام تمامی این امور، برای اعلام تقاضای خود، می بایست اطلاعات خواسته شده را از طریق سامانه ی اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir تکمیل کنید.
این اطلاعات شامل موارد ذیل است :
( تکمیل اطلاعات متقاضی ، تکمیل اطلاعات مربوط به نام و اطلاعات شخص حقوقی ، مشخص کردن مدت و موضوع فعالیت شرکت ، وارد کردن آدرس شرکت ، مشخص کردن سرمایه اولیه ، وارد کردن نام شرکا ، مشخص کردن سمت اشخاص، وارد کردن سهام اشخاص، مشخص کردن ارتباط بین اشخاص ، ثبت شعب شرکت ، انتخاب روزنامه سالی / مالی ، وارد کردن متن صورت جلسه ، اظهارنامه / تقاضانامه ، تکمیل اساسنامه )
این تقاضا بررسی خواهد شد و پس از چند روز کاری نتیجه اعلام می گردد.
پس از تایید ثبت نام اینترنتی، باید مدارک را از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال نموده و بارکد پستی را در سامانه درج نمایید.
چنانچه مدارک تقدیمی کامل بوده و نقصی نداشت کارشناس مربوطه نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام می نماید که در اینصورت باید شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت فکر برتر با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی، برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره ثبت مراجعه نماید.
در انتها، پس از انجام کار خود، برای اینکه بتوانید فعالیت خود را به طور قانونی آغاز کنید باید پرونده دارایی خود را تشکیل بدهید و دفاتر پلمپ مالیاتی و کد اقتصادی خود را تحویل بگیرید.
آدرس اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری اصفهان : اصفهان – خیابان کاوه – اول خیابان جابر انصاری – جنب بانک صادرات
کد پستی : 8138982813
از انتخابتان متشکریم.
شایان ذکر است خوانندگان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به مقاله " ثبت شرکت در اصفهان" در سایت مراجعه نمایند. در این مقاله به بررسی کامل ثبت شرکت های با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان پرداخته ایم.
" فکر برتر"
{ پاسخی شایسته به نیازهای ثبتی و حقوقی شما }

 

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران