هزینه ثبت شرکت در مشهد

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 تعرفه و هزینه ثبت شرکت در مشهد چقدر است ؟ آیا با هزینه های ثبت شرکت در مشهد آشنایی دارید ؟
این مقاله محتوای پاسخ به سوالات متقاضیان محترم در خصوص هزینه های ثبت شرکت در مشهد است. در این راهنما سعی شده است اطلاعات کاملی راجع به این مهم در دسترس خوانندگان محترم قرار گیرد. لطفاَ ما را تا انتهای این مقاله همراهی بفرمایید.

هزینه این کار به موضوعات و موارد مختلفی نظیر سرمایه اولیه، نوع شرکت، موضوع شرکت و ... بستگی دارد که هر کدام از این موارد می تواند در تغییر هزینه ها بسیار تاثیرگذار باشد. در ذیل ، به تشریح این هزینه ها می پردازیم.
• سرمایه شرکت
همان طور که در مقالات قبلی گفته شد، حداقل سرمایه در ثبت شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود و ثبت موسسه غیرتجاری که از موارد رایج ثبتی در مشهد می باشد، یک میلیون ریال می باشد. اما هر مقدار این سرمایه بالاتر باشد، بر میزان هزینه ثبت شرکت، تاثیر مستقیمی دارد.
• موضوع فعالیت شرکت
از اقدامات اولیه برای راه اندازی و تاسیس شرکت تصمیم گیری برای تعیین موضوع شرکت می باشد. تعیین موضوع فعالیت شرکت بسته به نظر شرکاء است و حدود عملیات شرکت را تعیین می کنند.
تعدادی از موضوعات برای فعالیت ، نیاز به اخذ مجوز دارند . قدر مسلم آن است که اخذ مجوز، هزینه های خود را در پی خواهد داشت. علاوه بر این ، برخی از موضوعات فعالیت عملاَ به سرمایه اولیه بیشتری نیاز دارند و برخی دیگر برای راه اندازی نیاز به سرمایه زیادی ندارند، مانند شرکت های خدماتی .
• قالب شرکت
تعیین نوع و قالب شرکت نیز بر هزینه ها تاثیرگذار است. به عنوان مثال، حق الثبت شرکت بامسئولیت محدود در مشهد با شرکت سهامی خاص در مشهد که پیچیدگی های ثبتی و اداری دارد، متفاوت است .
در این میان ، سایر هزینه های دیگر را هم باید در جمع این هزینه ها منظور نمود. مواردی چون هزینه های مربوط به اساسنامه و تقاضانامه و شرکتنامه، حق الثبت شرکت، هزینه تعیین نام ، هزینه پست مدارک شرکت، هزینه روزنامه رسمی، هزینه روزنامه کثیرالانتشار، هزینه پلمپ دفاتر تجاری ، هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی و ...
• هزینه تعیین نام
متقاضیان ثبت نام اشخاص حقوقی با مراجعه به سامانه http://www.irsherkat.ssaa.ir و مشخص نمودن نوع شخصیت حقوقی و تکمیل اطلاعات خواسته شده، می بایست 5 نام را انتخاب و در سامانه درج نمایند تا پس از بررسی، کارشناس مربوطه یکی از نام ها را به ترتیب اولویت مورد تایید قرار دهد.
هزینه تعیین نام شرکت 40000 ریال می باشد .
شایان ذکر است، موسسات و تعاونی ها به هنگام ثبت از پرداخت حق تعیین نام که مبلغ چهار هزار تومان است معاف می باشند.
• هزینه پست مدارک شرکت
متقاضیان ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ، باید بلافاصله پس از ثبت تقاضای خود در سامانه اداره مربوطه، نسبت به ارسال اصل مدارک و مستندات لازم - از طریق باجه های منتخب پستی و به وسیله پاکت های مخصوص- به مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان محل وقوع اقامتگاه قانونی شخص حقوقی مورد تقاضا اقدام نمایند.
هزینه پستی در مراکز مختلف بسته به میزان وزن و تعداد اوراق ( برگه ها ) متغیر می باشد.
• حق الثبت شرکت
منظور از حق الثبت همان ابطال فیش سرمایه است که با توجه به سرمایه های مختلف متغیر می باشد.
• هزینه روزنامه رسمی
صدور آگهی ثبت در روزنامه رسمی، آخرین اقدام جهت ثبت محسوب می شود. دارندگان آگهی پس از انجام مراحل قانونی ثبت آگهی و صدور آن در مراجع ثبتی، می بایست به آدرس http://rrk.ir مراجعه و جهت پرداخت هزینه آن اقدام نمایند.

همه چیز درباره هزینه ثبت شرکت در مشهد
نحوه محاسبه هزینه روزنامه رسمی به میزان موضوع و تعداد اعضاء شرکت بستگی دارد . هر چقدر موضوع فعالیت طولانی تر و تعداد اعضا بیشتر باشد ، تعداد خطوط آگهی شما بیشتر شده و مبلغ بیشتری برای درج آگهی در روزنامه رسمی باید پرداخت نمایید.
• هزینه روزنامه کثیرالانتشار
علاوه بر درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی کشور، باید در روزنامه های کثیرالانتشار نیز آگهی درج شود. طبق نظریه شماره 4801/ 7- 5 / 9/ 1358 اداره حقوقی دادگستری جمهوری اسلامی ایران ، عرفاَ روزنامه های پرفروش هر کشور را روزنامه کثیرالانتشار آن کشور می نامند.
هزینه روزنامه کثیرالانتشار و رسمی جدا از هم بوده ، اما از همان ضوابط تبعیت می نماید و فقط کمی بالاتر است. به عنوان مثال هر چه موضوع طولانی تر باشد، هزینه روزنامه کثیرالانتشار نیز بیشتر خواهد بود.
• هزینه پلمپ دفاتر تجاری
کلیه شرکت ها ، پس از آنکه در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردیدند مشمول قوانین مالیات بوده و مکلفند دفاتر قانونی خود را حداکثر تا پایان اسفند ماه سال قبل، توسط اداره ثبت ، شماره گذاری ، امضاء و پلمپ نمایند.
هزینه دفاتر کل و روزنامه و دفتر دارایی با توجه به اینکه 50 یا 100 برگی یا بیشتر باشند در واحدهای ثبتی مختلف متفاوت است.
• هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی
هر شرکت و یا موسسه پس از ثبت شرکت و از تاریخ ثبت آن به مدت 2 ماه زمان دارد تا با مراجعه به اداره ی دارایی مستقر در محدوده ی فعالیت خود، نسبت به تشکیل پرونده ی مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام نماید.
برای تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی می بایست ابتدا 2 در 1000 سرمایه شرکت به اداره امور مالیاتی و دارایی مربوط پرداخت گردد و سپس فیش های مربوط به تشکیل پرونده و اخذ کد اقتصادی واریز گردند.
هزینه حق الوکاله ثبت، درخواست گواهی عدم سوء پیشینه و کپی برابر اصل مدارک، هزینه ی پاکت، گیره، پوشه و دیگر متعلقات پرونده از سایر هزینه های ثبت شرکت در مشهد می باشد.
هم چنین بخوانید :
- ثبت شرکت در خراسان رضوی
- آدرس اداره ثبت شرکت ها در مشهد
- ثبت شرکت های پیمانکاری در مشهد
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره تخصصی با ما تماس حاصل فرمایید.
فکر برتر، آماده ی پاسخگویی به کلیه ی سوالات شما در زمینه های حقوقی و ثبتی نظیر ثبت شرکت و ثبت برند می باشد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران