ثبت برند سنگ گرانیت چگونه انجام می شود؟

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 شاید اسم گرانیت زیاد به گوشتان خورده و برایتان این سوال پیش آمده باشد که گرانیت چیست و ثبت برند آن چه مزایایی دارد ؟
گرانیت یا سنگ خارا ، شناخته شده ترین سنگ آذرین است. بسیاری از مردم سنگ گرانیت را می شناسند چون متداول ترین سنگ یافت شده در سطح زمین بوده و به دلیل استحکام بالا و با دوام بودن و همچنین تنوع طرح و رنگ برای ساخت بسیاری از اشیا در زندگی روزمره از آن استفاده می شود. از جمله برای پله های ساختمان ، نماکاری ساختمان ، دکوراسیون منزل ، سنگفرش، روی کابینت ، پله ها ، کف پوش ، سنگفرش ، جدول، پله و غیره . به خصوص چنانچه در شهر زندگی می کنید در اطراف خود مصارف مختلف گرانیت را مشاهده می کنید.

برای ثبت برند گرانیت، باید اطلاعات کافی در این مورد داشته باشید تا با در نظر گرفتن آن، بتوانید به ثبت آن اقدام نمایید. ما در این مقاله به تشریح این مطلب پرداخته ایم. قطعاَ اطلاعات ذیل برای شما مفید خواهد بود.

برند و مزایای ثبت آن

برند یا نام تجاری همان نشان و علامتی است که به صورت فارسی یا لاتین به منظور معرفی محصولات یا خدمات یک شرکت تجاری و متمایز ساختن آن از محصولات شرکت های دیگر استفاده می شوند.
برندها در واقع جزء مالکیت معنوی فرد محسوب می شوند و دارای ارزش اقتصادی هستند و قسمتی از اموال شرکت ها محسوب شده و قابلیت انتقال و فروش به غیر را دارند . شما با ثبت برند گرانیت می توانید از مزایا و امتیازات متعددی بهره مند شوید. برخی از مهم ترین این مزایا عبارتند از :
- افزایش فروش محصول
- افزایش مشتریان و جلب اعتماد آنان
- ایجاد شهرت و وجه برای شرکت و محصول

مزایای ثبت برند
- تسهیل فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات برای آن ها
- تشوبق شرکت ها برای سرمایه گذاری در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات
- استفاده از تسهیلات دولتی مانند اخذ وام با کارمزد پایین و بازپرداخت طولانی مدت
- جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو و متقلب
- ایجاد ارزش افزوده ی سهام برای سهامداران و افزایش درآمد شرکت
شایان ذکر است، می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد که می تواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد.
حتی چنانچه در نظر دارید فعالیت خود را توسعه داده و به عنوان یک صادرکننده سنگ عمل کنید ، می توانید برند خود را مطابق با پروتکل مادرید به ثبت جهانی و بین المللی رسانده و از برند و شهرت آن در بین جوامع دیگر هم استفاده کنید.

 نحوه انتخاب برند

- برند انتخابی می بایست جدید و متفاوت باشد.
- دارای خلاقیت و نوآوری باشد.
- موجب گمراه کردن مشتریان نگردد.
- پیام محصول را به مصرف کننده برساند.
- تلفظ آن آسان باشد.
- به خاطر سپردن آن آسان باشد.
- جذاب باشد و ترغیب مصرف کننده را به خود جلب کند.
- از لحاظ قانونی قابل شناسایی باشد.
توجه داشته باشید که یک برند موفق می بایست : باعث افزایش فروش شود ، تصویر خوبی ایجاد کند ، مزایای استفاده از محصول را در میان محصولات رقیب مشخص سازد و موقعیت محصول را در میان محصولات رقیب مشخص سازد.
مطابق ماده 32 قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 7 / 8/ 1386 ، ثبت علامات ذیل ممنوع می باشد :
الف- نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد.
ب- خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
ج- مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن ها گمراه کند.
د- عین یا تقلید نشان نظامی ، پرچم یا سایر نشان های مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
ه- عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است.
و- عین یا شبیه آن قبلاَ برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد. مشروط بر آن که عرفاَ میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.
ز- عین علامتی باشد که قبلاَ به نام مالک دیگری ثبت شده و با تاریخ تقاضای آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

طبقه بندی سنگ در علائم صنعتی و تجاری

در آئین نامه جهت کلیه ی اجناس، طبقاتی قائل شده اند. بنابراین متقاضی باید معلوم کند جنس مورد تقاضای او با کدام یک از طبقاتی که در آئین نامه ی ذکر شده مطابقت دارد و برای هر طبقه حق الثبت جداگانه باید پرداخت نماید.
شایان ذکر است، طبقه بندی علائم صنعتی و تجاری به موجب آیین نامه قدیم محصولات به 80 نوع از لحاظ طبقه بندی تقسیم شده بودند . ولی طبقه بندی مزبور از لحاظ شباهت محصولات اسباب اشکال بود و اشخاص می توانستند محصولات مشابه را در طبقات دیگر به ثبت برسانند.
در طبقه بندی فعلی کلیه محصولاتی را که ممکن است دارای علامت باشند به 36 طبقه به شرح ذیل تقسیم شده اند :
اول- صنایع و محصولات شیمیایی
دوم- فلزات معدنی و مصنوعات فلزی

 

ثبت برند سنگ

سوم- دستگاه و لوازم و آلات فنی و علمی و صنعتی
چهارم – مصنوعات و اشیاء ساخته شده از مواد مختلف
این فصل شامل لوازم و مصالح ساختمانی، سنگ طبیعی و مصنوعی، سمنت ، آهک ، ملات ، گچ ، شن ، لوله های سفالی یا سمنتی ، مصالح راه سازی ، آسفالت ، قطران و غیره ، ساختمان های متحرک ، بناهای سنگی ، سرلوله بخاری دیواری می باشد.
پنجم – مصنوعات نساجی
ششم- اسباب بازی و لوازم ورزشی
هفتم – مواد غذایی و محصولات کشاورزی

 مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند

هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی (شرکت یا فرد) مدارکی دال بر تولید - توزیع- بسته بندی- خرید و فروش و یا واردات و صادرات کالا) و یا مدارکی جهت فعالیت در زمینه خدماتی خاص داشته باشد ، می تواند در همان زمینه تقاضای ثبت نام و لوگوی خود را بدهد. لذا برای ثبت کردن برندهای فارسی باید مجوزی دال بر فعالیت مرتبط با آن نام تجاری ارائه گردد . البته برای به ثبت رساندن برندهای لاتین علاوه بر داشتن مجوز فعالیت مرتبط ، نیاز به ارائه کارت بازرگانی نیز می باشد.
شما می توانید برند خود را هم به صورت شخصی ( حقیقی ) و یا شرکتی ( حقوقی ) ثبت کنید .مدارک مورد نیاز برای ثبت کردن برند برای اشخاص حقیقی به شرح ذیل است :
1- کپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی و کد پستی 10 رقمی
2- ارائه پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا پروانه کسب برابر اصل شده یا نامه ای از واحد یا صنف مربوطه مبنی بر ارائه خدمات جهت اداره ثبت علائم تجاری
3- امضای وکالتنامه
4- کپی علامت تجاری مورد نظر به ابعاد 8 در 8 سانتیمتر به تعداد 15 عدد و توضیح در برگی جداگانه در خصوص علامت و توصیف آن و مستند نام مورد نظر از فرهنگ لغت
5- کارت بازرگانی به نام شخص دارنده جواز ( در صورتیکه علامت مورد نظر لاتین و یا غیر فارسی باشد )
مدارک مورد نیاز ثبت علامت تجاری برای اشخاص حقوقی یا شرکت ها :
1- ارائه پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا پروانه کسب برابر اصل شده

اسناد ثبت برند
2- کپی اولین روزنامه رسمی شرکت ( آگهی تاسیس ) و روزنامه رسمی آخرین تغییرات هیات مدیره شرکت ( دوره آن منقضی نشده باشد ) .
3- کپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت و کدپستی 10 رقمی
4- کارت بازرگانی برابر اصل شده شناسنامه شخص حقوقی ( در صورتیکه علامت مورد نظر لاتین باشد )
5- کپی علامت تجاری مورد نظر به ابعاد 8 در 8 سانتیمتر به تعداد 15 عدد و توضیح در خصوص علامت و توصیف
6- امضای وکالتنامه توسط دارندگان حق امضای مجاز ارواق بهادار و مهر شرکت
متقاضیان محترم ثبت برند، به نکات ذیل توجه فرمایند :
1- موسسات تجاری جز در مواردی که دولت آن را الزامی کند، اجباری به ثبت علامت تجاری ندارند. ولی به موجب قانون، " حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد ".
2- برای ثبت برند، داشتن شرکت الزامی نیست. شما می توانید برند خود را به صورت شخصی و یا شرکتی ( حقوقی ) ثبت کنید .
3- علامت تجاری، نام تجاری، لوگو و آرم تجاری و برند همه دارای ساختار حقوقی یکسان بوده و تنها در شکل ظاهر متفاوت می باشند و در نتیجه روال ثبت آن ها نیز یکسان است .
ثبت برند خود را می توانید به صورت شخصی ، در سامانه مربوطه انجام داده و یا از طریق شرکت های ثبتی که در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت می کنند انجام دهید. بهتر است قبل از اقدام به این کار، از قابل ثبت بودن برندتان استعلام بگیرید و سپس از طریق تماس با کارشناسان فکربرتر، از هزینه تقریبی ثبت برند نیز مطلع شوید.

" گروه فکر برتر "
مجموعه ای متشکل از برترین متخصصان با بهره گیری از
خدمات بهینه

 

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران