ثبت برند شال و روسری

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مارک ، برند یا علامت تجاری، یک نام ، عبارت ، طرح ، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص کننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می گردد.
در دنیای امروز، بعضی از برندهای تجاری وجود دارند که زندگی بدون آن ها غیرممکن است. برندهایی که بخشی از زندگی روزمره ما شده اند . مانند برندهای کیف ، کفش و یا شال و روسری . وقتی به یک مهمانی دعوت می شویم ، اولین سوالی که ذهنمان را به خود مشغول می کند این است که چه بپوشیم ؟

در این بین انتخاب شال و روسری مناسب یک اصل مهم در جذابیت و زیبایی شما محسوب می شود که تاثیر زیادی بر تیپ شما می گذارد. تنوع در روسری هایی که انتخاب می کنید به سادگی می تواند تفاوت دلخواه را در ظاهرتان ایجاد کند. اما آیا تاکنون به این فکر کرده اید که برندهای شال و روسری چگونه به ثبت می رسند ؟ ما در این مطلب به شما نشان می دهیم که چگونه می توان برای برند شال و روسری نام انتخاب کرد و آن را به ثبت رساند.
• انتخاب نام برند
نام های تجاری باید با دقت انتخاب شوند؛ زیرا اطلاعات مهمی را به ذی نفعان انتقال می دهند. این موضوع به ویژه در مورد برندهایی که قصد دارند فرای مرزهای جغرافیایی و فرهنگی بروند ، بیشتر اهمیت پیدا می کند.
بدون تردید خلاقیت یکی از فاکتورهای موفقیت برندهای معتبر دنیا محسوب می شود. نام انتخابی باید خاص و منحصر به فرد باشد تا در زمان عرضه به بازار مورد حمایت قرار گیرد . علامت تقلیدی به علت شباهت با علامت اصلی ، عموم را دچار اشتباه و گمراهی می کند و قابل ثبت نیست.

 

ثبت برند شال


نام تجاری نباید مشتری را از لحاظ جنس یا مبدا تولید محصولات دچار اشتباه سازد. اگر نام تجاری نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد قابلیت ثبت ندارد.
علائمی که خلاف عرف جامعه و موازین اسلامی باشد نیز قابل ثبت نیستند من جمله از چهره افراد مقدس به عنوان لوگو یا علامت تجاری نباید استفاده کرد.
همچنین بر اساس قوانین اداره مالکیت فکری و معنوی ، استفاده از اسامی مشهوره یا مقدسه ، نشان های دولتی، نمادهای بین المللی ، پرچم کشورها و نام سازمان های جهانی را نمی توان به ثبت رساند.
دقت داشته باشید که اسم برند باید ایرانی باشد. لذا نمی توان از اسامی انگلیسی و غیر ایرانی استفاد کرد.
یک برند خوب باید دارای ویژگی های ذیل باشد :
- دارای تلفط ساده و روان باشد.
- مشخص کننده موقعیت محصول در بین رقبا باشد.
- بتوان آن را به راحتی به خاطر سپرد.
- پیام محصول را به خوبی برساند.
- توجه مصرف کنندگان برای خرید محصول را به خود جلب کند.
- موقعیت محصول را در میان محصولات رقیب مشخص سازد.

مدارک و مراحل ثبت برند شال و روسری

برای این کار، ابتدا مدارکی را باید تهیه نمایید. قبل از تهیه مدارک لازم بهتر است بدانید بین مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری حقیقی و حقوقی تفاوت وجود دارد. در علامت تجاری حقیقی، ثبت برند به نام شخص می باشد . اما در برند حقوقی، ثبت به نام شرکت است. ذیلاَ مدارک مورد نیاز برای این کار را بیان می کنیم .

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به نام شخص حقیقی 

مدارک ثبت کردن برند برای شخص حقیقی، باید مرتبط با فعالیت و زمینه مورد نظر و به نام شخص باشد. این مدارک عبارت است از :

 

ثبت برند شال


- کارت ملی
- کپی شناسنامه
- کپی مجوز فعالیت ( مانند پروانه بهره برداری، پروانه ساخت ، جواز کارت بازرگانی یا کسب ، جواز تاسیس )
- کپی کارت بازرگانی ( در صورت استفاده از حروف لاتین )

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به نام شخص حقوقی

مجوزها و تمام مدارک لازم برای این منظور برای شخص حقوقی، باید به نام شخص حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه نیز در آن قید گردد. مدارک مورد نیاز به قرار ذیل است .
- تصویر کارت ملی
- تصویر شناسنامه
- تصویر آخرین تغییرات شرکت
- تصویر روزنامه تاسیس
- کارت بازرگانی
- کپی مجوز فعالیت ( مانند پروانه بهره برداری، پروانه ساخت ، جواز کارت بازرگانی یا کسب ، جواز تاسیس )
توجه داشته باشید در صورت عدم استفاده از حروف لاتین در تصویر علامت یا نام مورد نظر ، نیازی به ارائه کارت بازرگانی نخواهد بود.

مراحل ثبت برند روسری 

برای این کار، گام اول مراجعه به سامانه اداره مالکیت صنعتی و انتخاب گزینه ثبت اظهارنامه الکترونیکی می باشد. در این مرحله می بایست مشخص کنید برند خود را به چه صورت ( حقیقی یا حقوقی ) می خواهید به ثبت برسانید که با انتخاب هر کدام مراحل به صورت جداگانه پیش می رود.
بعد از تکمیل اظهارنامه ، مدارک مورد نیاز برای ثبت کردن برند را از طریق همین سامانه آپلود کنید و ارسال نمایید و هزینه ثبت برند را که در سامانه مشخص شده به صورت اینترنتی واریز کنید و منتظر بررسی کارشناس اداره مالکیت صنعتی بمانید.

چنانچه کلیه اطلاعات وارده صحیح باشد ، آگهی تقاضا جهت ثبت صادر می شود. از زمان چاپ آگهی تقاضا در روزنامه رسمی کشور، به مدت 30 روز به اشخاص حقیقی و حقوقی مهلت داده می شود تا در صورت داشتن اعتراض به ثبت این برند، اعتراض خود را با ذکر مستندات به اداره مالکیت صنعتی ارائه کنند. در صورت گذشت 30 روز از زمان چاپ آگهی تقاضا و عدم اعتراض نسبت به ثبت کردن برند در ایران، آگهی دوم ( آگهی رسمی ثبت علامت ) در روزنامه رسمی کشور چاپ می شود و در پایان تصدیق برند صادر گردیده و به مالک ارائه می گردد.
لازم است پیش از هر نوع اقدام به سامانه استعلام برند و علامت تجاری به آدرس http://iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید.
علامت ثبت شده در ایران از تاریخ تسلیم اظهارنامه مورد حمایت قرار می گیرد و مدت اعتبار ثبت ده سال است ولی صاحب علامت می تواند هر ده سال به ده سال تقاضای تجدید ثبت علامت را بنماید. تقاضای تجدید ثبت باید در دو نسخه به امضاء صاحب علامت و یا قائم مقام یا نماینده قانونی او رسیده و نمونه علامت در روی آن الصاق شود.
هم چنین بخوانید :
- آیا با ضوابط قانونی ثبت برند کیف و کفش آشنایی دارید ؟
- شرایط و مدارک ثبت برند پوشاک


برندتان را انحصاری کنید.
موسسه حقوقی فکر برتر، با کادری مجرب ، شما را در این امر یاری می دهد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران