ثبت شرکت در جمهوری آذربایجان

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بسیاری از شرکت های موفق در ایران سعی دارند جهت گسترش حوزه فعالیتشان در عرصه بین المللی، کسب و کارشان را از طریق ثبت شرکت در آذربایجان ارتقا دهند.
جمهوری آذربایجان، بزرگ ترین کشور قفقاز و در قاره اروپا و در کنار دریای خزر است. این سرزمین را آذرباد ، آذربادگان ، آذرباذگان ، آذربایگان ، آذربیجان و اذربیجان نیز نامیده اند. کشورهای ایران در جنوب، ارمنستان و ترکیه در غرب ، گرجستان در شمال غربی و روسیه در شمال، همسایگان جمهوری آذربایجان محسوب می شوند . باکو، پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور آذربایجان است که در سواحل غربی دریای خزر واقع شده است.

به دلیل امکانات تحصیلی، زندگی و کار ، این کشور به سرزمینی مناسب برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی تبدیل شده است. سرمایه گذاری در آذربایجان ، به طرق مختلفی امکان پذیر است . از جمله :
- سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی
- سرمایه گذاری با ایجاد اشتغال
- خرید ملک یا مغازه
- خرید سهام
- ثبت شرکت
می توان گفت ، روند ثبت شرکت از سایر موارد ، هزینه های کمتری را شامل خواهد شد . با سرمایه گذاری در آذربایجان می توانید مالک سهام خود باشید و تمام سود و دارایی را به کشور مورد نظر خود منتقل کنید. علاوه بر این ، ثبت کردن شرکت در آذربایجان دارای مزایای متعددی نظیر افتتاح حساب بانکی بین المللی و اخذ اقامت می باشد .

 

sabt sherkat dar jomhuri azarbayjan


برای تاسیس شرکت در آذربایجان ، شما می توانید حداقل از دو نفر که شهروند آذربایجان هم نباشند ( هر دو می توانند ایرانی باشند) ، اقدام نمایید. ثبت شرکت در این کشور مستلزم دارا بودن سابقه کاری مفید در زمینه کاری اعلام شده جهت اخذ مجوز و سپس صدور تاییدیه توسط این شرکت برای شخص مورد نیاز برای استخدام است.
جهت این امر ابتدا باید یک طرح مشخص از تجارتی که قصد دارید راه اندازی کنید را ارائه نمایید. در این طرح باید موارد ذیل را در نظر داشته باشید :
- اهداف کسب و کار و خلاصه کارهای اجرایی اولیه
- برآوردهای مالی و هزینه ها نظیر هزینه ثبت شرکت، هزینه نگهداری سالانه شرکت و تمکن یا ساپورت مالی برای ثبت شرکت
- تعیین تیم مدیریت
- نوع سهام شرکت و تعیین شرایط خرید سهام شرکت
- انتظاراتی که از محصولات و خدمات می رود.
ثبت کردن شرکت در آذربایجان ، نیاز به سه نفر دارد . 1) مدیرعامل 2) موسس 3) حسابدار که البته برای شروع ثبت ، در ابتدای کار نیازی به حسابدار نیست اما، پس از طی روند ثبت ، می بایست حسابدار تعیین شود.

انواع شرکت های قابل ثبت در آذربایجان

شرکت با مسئولیت محدود (LLC) :
رایج ترین روش سرمایه گذاری در آذربایجان ، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است . این شکل از شرکت، با اهداف بازرگانی تاسیس می شود. برای ثبت این نوع شرکت ، لازم است اطلاعات مربوط به بنیانگذار، نام شرکت ، آدرس قانونی ، اندازه سرمایه مجاز ، فعالیت در چارچوب و انتخاب یک بانک در آذربایجان مشخص باشد.
شرکت سهامی خاص :
شرکت سهامی خاص که در مقیاس بزرگ تری تاسیس و فعالیت می کند مستلزم حداقل دو سرمایه گذار و داشتن هیئت مدیره است. سرمایه این شرکت های سهامی قابل انتقال و مبادله در عموم می باشد.
شرکت سهامی عام :
در شرکت سهامی عام هر سرمایه گذار می تواند بدون هماهنگی با سایر سرمایه گذاران سهم خود را به دیگری انتقال دهد. در این شرکت ، تعداد سرمایه گذاران باید از دو نفر بیشتر باشد و میزان سود و زیان هر شخص به اندازه سهام او خواهد بود.
در شرکت سهامی عام، برای تمام کسانی که می خواهند در این قالب از شرکت به کار بپردازند، باید مجوز اخذ شود و تنها موسس شرکت احتیاجی به اخذ مجوز ندارد.
پس از ثبت شرکت فرد متقاضی می تواند برای اخذ ویزای ورود به این کشور اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در آذربایجان 

- صفحه اول پاسپورت
- تهیه سه عدد فرم توسط موسس و مدیرعامل
- ارائه فرم سنوات اشتغال به کار در زمینه موضوع ثبتی شرکت
- ارائه برگ تاییدیه سفارت کشور آذربایجان در ایران
- آدرس محل جهت کار شرکت
- افتتاح حساب در یکی از بانک های کشور آذربایجان
- ارائه وکالت نامه وکیل ( در صورت داشتن وکیل )
با ارائه مدارک فوق، به اخذ مجوز کار شرکت یا پروانه بهره برداری و اخذ مجوز کار برای سایر افراد در شرکت به غیر از موسس اقدام می گردد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران