ثبت شرکت و ثبت برند در اسلامشهر

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

هر مجموعه ای برای آنکه در عرصه رقابت باقی بماند و توانایی انجام پروژه های بزرگ و همکاری با سرمایه گذاران را داشته باشد، می بایست به ثبت شرکت اقدام نماید.
امروزه ، گستردگی فعالیت های اقتصادی در زمینه های مختلف و همچنین تنوع انواع کسب و کارها و نظام مند شدن فعالیت ها، لزوم ثبت رسمی شرکت ها را روشن می سازد. رعایت چارچوب قانونی در جهت ثبت کردن شرکت توسط مالک یا مالکین، بر اساس قوانین اداره ثبت شرکت ها انجام می گیرد.

اینک این پرسش مطرح است که برای ایجاد و ثبت نمودن شرکت های تجاری چه اقداماتی لازم است ؟ متقاضیان محترم ثبت شرکت در اسلامشهر می توانند با مطالعه این نوشتار و اخذ اطلاعات تکمیلی از همکاران موسسه حقوقی فکر برتر ، نکات لازم در مورد نحوه ثبت و راه اندازی شرکت در اسلامشهر را به دست آورند.

قابلیت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلامشهر 

اسلامشهر مرکز شهرستان اسلامشهر و دومین شهر پرجمعیت در استان تهران است. این شهر نوزدهمین شهر ایران از لحاظ جمعیت می باشد که ابرشهر نوظهور نیز نامیده می شود.
اسلامشهر دارای ویژگی های خاصی برای سرمایه گذاری است. نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام ( ره ) ، واقع شدن در دو مسیر مواصلاتی به جنوب و غرب کشور ، وجود مراکز دانشگاهی با بیش از 40 هزار نفر دانشجو ، نزدیکی به پایتخت ایران ، وجود شهرک های صنعتی و دارا بودن جمعیت جوان از مزیت های شهرستان اسلامشهر برای سرمایه گذاران است. فعالان اقتصادی، از طریق سرمایه گذاری و راه اندازی شرکت در اسلامشهر، می توانند به مزایا و امتیازات ذیل دست یابند :
- امتیازات اعتبارات وام تسهیلات
- اخذ و اعطای نمایندگی
- دریافت جوازها
- امکان تبلیغات گسترده و پربازده
- امکان شرکت در مناقصات و مزایدات رسمی
- امکان ورود به عرصه های بین المللی
- بهره مندی از معافیت های دارایی با توجه به نوع فعالیت
- با ثبت یک مجموعه می توانید از امکانات بیمه برای خود و کارمندانتان استفاده نمایید.
- از طریق ثبت نمودن شرکت، اساسنامه و شرکتنامه و سایر اسناد شرکت تسجیل می گردد و مثل اسناد عادی در معرض ایراد و تزلزل نیست.

دو شرکت رایج و پرطرفدار در شهرستان اسلامشهر

در ادامه به تشریح شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص می پردازیم. گفتنی است این نوع از شرکت ها ، به نسبت سایر قالب ها، با استقبال بیشتری مواجه شده اند.
شرکت با مسئولیت محدود و ویژگی های آن :
شرکت با مسئولیت محدود، به اصطلاح شرکت دوستانه و خانوادگی است که بیشتر بین افرادی که با هم دوست و روابط مالی دارند تشکیل می شود. ماده 94 قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود را چنین تعریف کرده است :
" شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است" .
ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود :
- در شرکت با مسئولیت محدود، حداقل تعداد شرکا، 2 نفر می باشد.
- سرمایه شرکت با مسئولیت محدود با توجه به رویه شرکت و موضوع فعالیت آن تعیین می شود و قانوناَ بایستی به گونه ای تعیین شود که با گستره فعالیت شرکت همخوانی داشته باشد . با این وجود، در حال حاضر می توان شرکت مسئولیت محدود را با سرمایه حداقل یک میلیون ریال ثبت نمود و هیچ منع قانونی در این زمینه وجود ندارد. لازم به ذکر است که برخلاف ثبت شرکت سهامی خاص این مبلغ به هیچ حسابی واریز نخواهد شد.
- سرمایه در ثبت کردن شرکت با مسئولیت محدود برخلاف شرکت سهامی خاص به سهام تقسیم نمی شود، بلکه به صورت سهم الشرکه به اعضاء تعلق خواهد داشت.
- در ثبت شرکت با مسئولیت محدود اعضاء صرفاَ به مقدار سرمایه خود در مقابل اشخاص ثالث در مورد تعهدات شرکت مسئول خواهند بود.
- در نام شرکت با مسئولیت محدود در هیچ صورتی نباید از نام خانوادگی هیچ یک از اعضاء استفاده نمود در غیر این صورت شریک مذکور در مقابل اشخاص ثالث مسئول خواهد بود. در واقع فارغ از مقدار سهم خود، به تنهایی و بدون توجه به مقدار مسئولیت سایر اعضاء مسئولیت خواهد داشت و مسئول ادای کلیه دیون و تعهدات شرکت خواهد بود.
- اگر تعداد اعضای شرکت با مسئولیت محدود بیش از 12 نفر باشد، شرکت موظف به ثبت هیئت نظارت می باشد. هیئت نظارت متشکل از 3 نفر است که از میان اعضاء شرکت که عضو هیئت مدیره نباشند به میزان یک سال انتخاب خواهند شد.
شرکت سهامی خاص و ویژگی های آن :
نوع دیگری از شرکت های تجاری رایج، شرکت سهامی خاص می باشد. از این نوع شرکت در ایران استقبال زیادی شده و گرایش و علاقه فعالان اقتصادی به تاسیس و راه اندازی این نوع شرکت به نسبت سایر انواع شرکت ، بسیار بیشتر می باشد و اکثر کارخانجات تولیدی در ایران که متعلق به اشخاص می باشد تحت عنوان شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده اند.
ماده 4 لایحه اصلاحی قانون تجارت، شرکت سهامی خاص را چنین تعریف نموده است :
شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است، شرکت سهامی خاص نامیده می شوند.
در شرکت های سهامی خاص، برخلاف شرکت تضامنی، مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی های شرکت محدود به مبلغ سرمایه گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم کفایت سرمایه، ضامن پرداخت بدهی های شرکت از اموال شخصی خود نیستند.
ویژگی های شرکت سهامی خاص :
- حداقل سرمایه در این شرکت ها، یک میلیون ریال است.
- تعداد سهامداران شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر می باشد.
- در بدو تاسیس می بایست سی و پنج درصد از سرمایه شرکت توسط اعضاء در حساب مخصوصی در بانک واریز شود.
- حداقل تعداد مدیران ( هیئت مدیره ) سه نفر می باشد.
- مبلغ اسمی هر سهم در شرکت سهامی خاص محدود نیست.
- سهام شرکت سهامی خاص قابل عرضه در بورس نیست.
- در شرکت های سهامی خاص، اوراق قرضه منتشر نمی شود.
- انتقال سهام در این شرکت ها، مشروط به موافقت سایر شرکاء می باشد.
- در شرکت سهامی خاص، پذیره نویسی و مجمع عمومی موسس وجود ندارد.
- در شرکت های سهامی خاص، عبارت " شرکت سهامی خاص " باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله بانام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

ثبت برند در اسلامشهر

بعد از تاسیس شرکت، مباحث مهم دیگری نظیر ثبت برند نیز مطرح می شود .ثبت برند از جهات بسیاری دارای اهمیت است و در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر و روزافزون تقاضای ثبت برند از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی بوده ایم.
برند به نام ، عبارت ، اصطلاح، علامت ، نشانه ، نماد ، طرح یا ترکیبی از این موارد گفته می شود که به منظور معرفی محصولات یا خدمات یک شرکت تجاری و متمایز ساختن آن از محصولات شرکت های دیگر استفاده می شوند.
بر اساس مصوبه 3 / 2 / 1328 هیات وزیران، در موارد ذیل ثبت برند الزامی است . ( در دیگر موارد ، ثبت برند اختیاری است و فردی که برند ثبت نشده ای را به کار ببرد، مورد پیگیری قرار نمی گیرد ؛ هر چند که ممکن است به دلیل استفاده دیگران از این برند و عدم امکان پیگیری قانونی متضرر شود) :
الف) داروهای اختصاصی مورد استفاده ی طبی
ب) مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص عرضه می شوند
ج) آب های گازدار
ه) لوازم آرایش که برای استعمال مستقیم بر روی پوست انسان به کار می رود.

مدارک لازم جهت ثبت برند در اسلامشهر 

چنانچه برند شما به صورت حقیقی در اسلامشهر به ثبت برسد مدارک آن شامل : کپی مدارک هویتی متقاضی ( کارت ملی و شناسنامه ) ، پروانه کسب با توجه به موضوع فعالیت ، ارائه طرحی از برند در قالب 6 * 6 و در صورتی که این برند به لاتین باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی می باشد.
و چنانچه برند حقوقی باشد مدارک آن شامل : تمامی مدارک ثبت شرکت شخصیت حقوقی شامل : آگهی تاسیس ، روزنامه تاسیس ، اگر شرکت دارای ثبت تغییرات در اسلامشهر باشد کلیه آگهی ها به انضمام تغییرات ، جواز تاسیس و یا پروانه بهره برداری و در صورتی که برند شما لاتین باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی می باشد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران