ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری در پردیس

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ثبت یک شرکت این روزها به عنوان مطمئن ترین روش جهت شروع انواع فعالیت اقتصادی، فکر بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است . قدر مسلم آن است که ثبت نمودن شرکت ، مانند هر کسب و کار دیگری قواعد مختص به خود را دارد. ما در این نوشتار برآنیم تا به ضوابط قانونی ثبت و تاسیس شرکت و موسسات غیرتجاری در پردیس بپردازیم.

شهر جدید پردیس در 17 کیلومتری شرق تهران در مسیر جاده هراز واقع گردیده است. در حال حاضر با توجه به آخرین مصوبات، این شهر دارای حدود 3600 هکتار وسعت و شامل 9 فاز می باشد که 6 فاز آن مسکونی و سه فاز دیگر تحقیقاتی، صنعتی و توریستی است. جمعیت پردیس در سال 1385 برابر با 25.360 نفر و در سال 1390 برابر با 37.257 نفر بوده است. در واقع می توان گفت پردیس به عنوان شهری که قرار بود برای کنترل ازدحام جمعیت در کلانشهرها تاسیس شود، خود مسیر تبدیل شدن به یک کلانشهر را در پیش گرفته و در حال جذب جمعیتی به مراتب بیشتر از ظرفیتش پیش بینی شده است.
شایان ذکر است ، پارک فناوری پردیس که مهم ترین و اولین پارک فناوری بین المللی ایران است در مجاورت این شهر واقع گردیده است.
داشتن یک شرکت در پردیس، می تواند به شما کمک کند تا از حمایت های قانونی بهره مند شوید. شما با داشتن شرکت، شخصیت حقوقی خواهید داشت و می توانید در مناقصات و مزایدات و پروژه های دولتی شرکت کنید. هم چنین می توانید از بانک ها تسهیلات و وام دریافت نمایید. مطابق اعلام بانک مرکزی در سال 95 حدود 80% تسهیلات بانکی به شرکت ها داده شده است.
از ویژگی های شرکت های تجاری می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
مشخص بودن سود و زیان ، مبادلات بازرگانی و تجاری، سازمانی مستقل و همکاری دو یا چند نفر با هم
در ایران ثبت کردن شرکت ها بر اساس اهداف و نوع ثبت به صور مختلفی انجام می گیرد . این شرکت ها در 7 گروه قرار می گیرند که عبارتند از : شرکت سهامی عام و خاص، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی، شرکت تعاونی ، شرکت نسبی ، شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی
از میان شرکت های نامبرده، بیشترین آمار ثبت و تاسیس شرکت در پردیس، به ثبت کردن شرکت با مسئولیت محدود و ثبت کردن شرکت سهامی خاص اختصاص دارد. چنانچه قصد تاسیس شرکت با موضوعاتی مانند موضوعات تولید یا ارائه خدمات و یا موارد مشابه را داشته باشید و به دنبال شرکت در مناقصات دولتی نیستید ، شرکت با مسئولیت محدود قالب مناسبی است. این شرکت تنها با 2 شریک قابل ثبت است و مراحل ثبت آن ، بسیار آسان تر است . در این شرکت به افتتاح حساب بانکی و بازرس نیاز ندارید. در شرکت های با مسئولیت محدود، نظارت در امور شرکت و مدیران به وسیله هیئت نظار مرکب از سه نفر ناظر صورت می گیرد . آن هم در صورتی که عده شرکا بیش از دوازده نفر باشد.
نوع دیگری از انواع شرکت های تجاری که در قانون تجارت ایران به رسمیت شناخته شده است شرکت سهامی خاص می باشد. چنانچه قصد تاسیس شرکتی با موضوع تولید یا ارائه خدمات یا فعالیت های پیمانکاری دولتی را داشته باشید ، قالب شرکت سهامی خاص ، قالب بسیار مناسبی است. این شرکت ، امکان اخذ صلاحیت و رتبه پیمانکاری را دارد و تقسیم سهام و برگزاری مجامع در آن راحت تر است.

 

ثبت شرکت فکر برتر


شرکت سهامی خاص نیاز به حداقل 3 نفر سهامدار دارد. در موقع تاسیس، موسسین باید لااقل سی و پنج درصد آن را نقداَ در حسابی که به نام شرکت در شرف تاسیس و در نزد بانک افتتاح می کنند واریز نمایند و پرداخت بقیه را تعهد کنند. تمام یا قسمتی از سرمایه می تواند غیرنقد باشد که در این صورت باید کلیه سرمایه غیرنقدی تادیه گردد.
لازم به توضیح است ، در شرکت های سهامی، هر یک از سهامداران به تعداد سهام خود، حق رای دارند. ولی در شرکت های با مسئولیت محدود، هر یک از شرکا به نسبت سهم الشرکه ای که در شرکت دارد، دارای رای خواهد بود. مگر این که اساسنامه ترتیب دیگری مقرر داشته باشد.
برای اینکه فعالیت شرکت جنبه رسمی و قانونی پیدا کند ، باید به ثبت برسد. ثبت کلیه شرکت های نامبرده در تهران در اداره ای به نام " اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی " و در خارج از تهران در " اداره ثبت اسناد مرکز اصلی شرکت " انجام می شود. تقاضای ثبت توسط مدیران به عمل می آید.
متقاضیان محترم برای ثبت نمودن شرکت، می بایست از طریق سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها، فرم مربوطه را تکمیل نمایند. اطلاعات وارد شده در سامانه ، توسط کارشناسان مربوطه مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت عدم نقص اطلاعات، مورد تایید واقع می شود.
پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاییدیه پذیرش، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه ی پذیرش ارسال نمود .
بعد از تسلیم مدارک لازم به مرجع مربوطه و بررسی های لازم و مورد پذیرش واقع شدن مدارک ارسالی ، ثبت مراتب در دفتر مخصوص ثبت و دفتر دیگری که شماره ردیف و خلاصه شرکتنامه و اساسنامه در آن درج می شود. خلاصه مفاد شرکتنامه باید ظرف مدت یک ماه در روزنامه رسمی کشور و یک روزنامه کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت ( به هزینه شرکت ) درج و منتشر گردد.

هزینه و زمان ثبت شرکت در پردیس 

هزینه های ثبت شامل هزینه های مربوط به اساسنامه و تقاضانامه و شرکتنامه ، هزینه تعیین نام شرکت ، هزینه پستی ثبت کردن شرکت ، هزینه حق الثبت ، هزینه درج در روزنامه محلی یا حق الدرج ، هزینه پاکت و پوشه ، هزینه انتشار در روزنامه محلی و روزنامه رسمی، هزینه پلمپ دفاتر تجاری ، هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی می باشد.
پس از ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ، تقریباَ 30 روز کاری زمان لازم است تا آگهی شرکت شما صادر گردد.

ثبت موسسات غیرتجاری

موسسات غیرتجاری، تشکیلاتی هستند که برای مقاصد غیرتجاری از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود. در واقع، معیار غیرتجاری بودن این موسسات ، موضوع فعالیت آن ها است اعم از این که موسسین قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند. بنابراین، متقاضیان محترم، چنانچه قصد فعالیت در موضوعات غیرتجاری از جمله موضوعات حقوقی ، آموزشی ، خیریه ، فرهنگی ، هنری ، موسسه ورزشی و .. را دارند ، می توانند در قالب موسسه غیرتجاری اقدام نمایند.
موسسات غیرتجاری از نظر ثبتی و نوعشان به دو گروه تقسیم می شوند :
الف) موسساتی که مقصود از تشکیل آن جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد.
ب) موسساتی که مقصود از تشکیل آن ممکن است جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و غیره.
ثبت موسسات و تشکیلات مزبور در تهران در اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها در اداره ثبت مرکز اصلی آن به عمل خواهد آمد.
علاقه مندان به ثبت تشکیلات و موسسات فوق نباید کمتر از دو نفر باشند و قید سرمایه به هر میزان مجاز است. حداکثر تعداد شرکاء در موسسات غیرتجاری پیش بینی نشده است. لازم به ذکر است، افراد زیر 18 سال به شرط آنکه حق امضایی نداشته باشند می توانند شریک و عضو موسسات غیرتجاری شوند.
اضافه می گردد ، در موسسات غیرتجاری که هدفشان جلب منافع مادی است موسسین باید پس از به ثبت رساندن موسسه نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند . همچنین در موسسات غیرتجاری که هدفشان غیرانتفاعی است می بایست هنگام تقاضای ثبت توسط اداره مربوطه مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام شود و پس از وصول پاسخ مثبت، نسبت به ثبت اقدام خواهد شد.
از انتخابتان متشکریم.
خوانندگان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با همکاران ما در فکربرتر در ارتباط باشند و یا به مقالات ذیل مراجعه نمایند :
- مدارک لازم جهت ثبت شرکت های تجاری
- کارکردها و مزایای ثبت شرکت چیست

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران