نکاتی برای ثبت شرکت گلیم بافی

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گلیم یا پلاس، یکی از انواع صنایع دستی زیراندازی و پوششی است که معمولاَ ازپشم حیوانات اهلی بردار بافته شده و عمدتاَ به عنوان فرش کاربرد داشته است. از آن جا که گلیم بافی در اغلب نقاط ایران رواج خاصی دارد ، بنابراین ثبت شرکت گلیم بافی می تواند گزینه مناسبی برای راه اندازی یک کسب و کار جدید باشد. با انجام این کار، می توان به مزایای ذیل دست یافت :

- صادرات و واردات کالاهای مجاز بازرگانی و امکان ورود به عرصه های بین المللی
- ایجاد شعب در تمامی کشورها
- اجازه شرکت در کلیه نمایشگاه های خارجی و داخلی
- شرکت در مناقصات و مزایدات
- ایجاد نمایندگی های داخلی و خارجی
- بهره مندی از معافیت های دارایی با توجه به نوع شرکت
- گرفتن وام از بانک ها و موسسات و ...
اینک این پرسش مطرح است که برای ایجاد و ثبت شرکت گلیم بافی ، چه اقداماتی باید انجام شود ؟ ما در این مقاله به بررسی این مطلب پرداخته ایم. شایان ذکر است، کسانی که تصمیم به ثبت کردن شرکت گلیم بافی دارند ، می توانند برای شروع کسب و کارشان از مشاوران حقوقی فکربرتر نیز کمک بگیرند . کارشناسان ما در این مرکز، با سال ها تجربه آماده ارائه خدمات به متقاضیان عزیز می باشند .

• مدارک ثبت شرکت

برای ثبت نمودن شرکت می بایست در ابتدا مدارک شخص حقوقی و شرکت ( برابر اصل ) را ارائه دهید که شامل موارد ذیل می باشد :
- کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیات مدیره و مدیران
- گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای هیات مدیره و بازرسین
- مجوز فعالیت برای موضوعاتی که ملزم به ارائه مجوز می باشند.

ثبت شرکت
- مدرک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند.
- امضای اقرار نامه عدم اشتغال در سازمان های دولتی به وسیله تمامی اعضای هیات مدیره
- انتخاب نام های مناسب به ترتیب اولویت برای شرکت ( برای انتخاب نام ، متقاضی باید نام هایی را برگزیند که خارجی نباشد ، سابقه ثبت نداشته باشد ، دارای معنا و مفهوم باشد و با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد . اسم شرکت حتماَ باید حداقل دارای سه کلمه باشد ).
- تعیین موضوع فعالیت شرکت
- آدرس محل فعالیت شرکت به همراه کد پستی و محل سکونت متقاضیان
- تعیین نمودن میزان سرمایه شرکت
- تعیین نمودن سهامداران و اندازه سهام آن ها
- تعیین نمودن دارندگان امضا در شرکت
- تنظیم اوراق ثبتی .
لازم به توضیح است ، با توجه به نوع شرکت حقوقی که جهت ثبت انتخاب می گردد اوراق ثبتی متفاوت می باشد. به عنوان مثال اوراق ثبتی شرکت های سهامی خاص شامل اساسنامه، اظهارنامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین است و اوراق شرکت های با مسئولیت محدود شامل اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین می باشد. سایر انواع شرکت ها نیز اوراقی مشابه با این دو نوع شرکت دارند .

• چگونگی ثبت شرکت

- کامل کردن مدارک و مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها
- انتخاب نوع شرکت
- وارد نمودن نام های مناسب برای انتخاب نام شرکت به ترتیب اولویت
- انتخاب موضوع فعالیت شرکت ( وارد کردن شماره مجوز در صورت نیاز به اخذ مجوز )
- وارد نمودن آدرس شرکت به همراه کد پستی ( لازم است از ابتدا مرکز شرکت را مشخص کنید و کد پستی صحیح خود را وارد کنید . چنانچه در آغازکدپستی ای را وارد کنید که مرکز اصلی شرکت شما نباشد ، برای تغییر آن تشریفات قانونی زیادی را باید طی کنید ) .
- تعیین میزان سرمایه شرکت
- ثبت مشخصات سهامداران و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
- تعیین میزان سهام هر شخص
- وارد نمودن سمت افراد و اشخاصی که حق امضا دارند.
- وارد نمودن نام نماینده اگر فردی از طرف خود نماینده یا وکیل معرفی کند.
- در صورت ایجاد شعبه ، درج آدرس شعبه شرکت و کدپستی و نام مدیرعامل
- تعیین تاریخ شروع به کار مالی و روزنامه شرکت
- وارد نمودن متن صورتجلسه
- کامل کردن تقاضانامه یا اظهارنامه
- وارد کردن اساسنامه شرکت
- وارد کردن شرکتنامه چنانچه شرکت با مسئولیت محدود باشد.
متقاضیان ثبت تاسیس شرکت ، باید اطلاعات مورد نیاز را بر اساس فرم های موجود در سامانه جامع ثبت شرکت ها وارد نموده و پس از پذیرش نهایی درخواست ، ازطریق سامانه نسبت به دریافت کد پیگیری یکتای پرونده تشکیل شده در سیستم اقدام نمایند.
مرجع ثبت شرکت ها، پس از وصول درخواست ثبت تاسیس، نسبت به بررسی نام های پیشنهادی شرکت اقدام و نتیجه پذیرش و یا عدم پذیرش نام را به صورت الکترونیکی به متقاضی اعلام می نماید. در صورت تایید ، متقاضی باید اصل مدارک را از طریق پست به مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان محل وقوع اقامتگاه قانونی شخص حقوقی مورد تقاضا ارسال نماید تا مورد بررسی کارشناسان مربوطه قرار گیرد. در انتها، در صورت بلامانع بودن و پس از طی کامل مراحل، شرکت مورد نظر به ثبت می رسد.
لازم به توضیح است ، مرجع ثبت شرکت ها ، از محل فعالیت شرکت یا موسسه بازدیدی به عمل نمی آورد و به هیچ وجه مسئول صحت مدارک ارائه شده و صحت اظهارات متقاضیان ثبت نمی باشد و اگر شرکت، مخالف قانون تشکیل شده باشد یا اینکه موجباتی برای ابطال شرکت موجود باشد، دادستان و هر ذی نفعی می تواند ابطال ثبت شرکت را از دادگاه تقاضا کند.

• ثبت شرکت گلیم بافی و ده نکته مهم و اساسی

در پروسه ثبت نمودن شرکت گلیم بافی ، موارد مهم شامل موارد ذیل است :
1- افرادی که قصد فعالیت در زمینه صنایع دستی را دارند ، در ابتدا باید نسبت به اخذ مجوز لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه اقدام نمایند.
2- عمدتاَ این نوع شرکت ها در قالب شرکت بامسئولیت محدود و سهامی خاص ثبت می گردد. اما قابلیت ثبت در سایر شکل های شرکت را نیز دارا می باشد. شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی است که در آن هر یک از شرکاء فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئولیت دارند و مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشد. این شرکت با حداقل 2 نفر بالای 18 سال به ثبت می رسند و شرکت سهامی خاص ، شرکتی است که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است . این شرکت، با حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس قابل ثبت هستند.
3- شرکت ها هم میتوانند بدون نیاز به اشخاص حقیقی شرکت مستقلی را ثبت نمایند که معمولاَ به منظور ایجاد فرصت های اشتغال زا صورت می گیرد.
4- در قانون تجارت ، حداقل میزان سرمایه یک میلیون ریال تعیین شده است. نکته مهم این است که اگر شرکت سهامی خاص یا عام ثبت می کنید و سرمایه شما غیرنقد ( اعم از املاک ، اوراق بهادار و ... ) است باید به تایید کارشناس رسمی دادگستری برسد. اگر سرمایه اولیه شما کم باشد، احتمالاَ در آینده نیاز به افزایش سرمایه پیدا می کنید.
5- عدم سوء سابقه برای ثبت لازم نیست. فقط کسانی که دارای سوء پیشینه باشند نمی توانند عضو هیات مدیره شرکت ، مدیرعامل یا بازرسین شرکت مربوطه باشند.
6- توجه داشته باشید که در انتخاب نام ، اسامی مورد نظرتان را از قبل جست و جو کنید تا تکراری نباشد. اسامی تکراری رد خواهند شد و ثبت شرکت شما با تاخیر مواجه می شود.
7- مدیرعامل شرکت حتماَ باید شخص حقیقی باشد. چنین الزامی فقط در مورد مدیر عامل وجود دارد. مدیران دیگر می توانند شخص حقوقی باشند. لازم به ذکر است، قانوناَ شخص تنها می تواند مدیرعامل یک شرکت باشد. همچنین بازرس یا بازرسان نباید مدیر یا مدیرعامل شرکت باشند.
8- پروسه ثبت ، حدود 30 الی 45 روز کاری انجام می گیرد.
9- هزینه های ثبت کردن شرکت به 2 قسمت حق الوکاله و هزینه های واریزی تقسیم می شوند که به نوع فعالیت، میزان سرمایه، حق الثبت و هزینه روزنامه رسمی بستگی دارد. بنابراین با توجه به انواع متفاوت ثبت شرکت، عواملی مانند قالب ها و نوع فعالیت شرکت ها در هزینه ثبت کردن شرکت دخیل می باشند. به طور مثال شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص در هزینه و زمان ثبت متفاوت می باشند.
10- در انتها پس از انجام کار ، نسبت به پلمپ دفاتر تجاری شرکت شامل دفتر روزنامه و دفتر کل ، تشکیل پرونده دارایی و دریافت کد اقتصادی اقدام نمایید.
از انتخابتان متشکریم.
هم چنین بخوانید :
- نکات کلیدی در انتخاب نام شرکت
- موضوعات نیازمند اخذ مجوز در ثبت شرکت

فکربرتر
" ارائه دهنده ی خدمات تخصصی ثبت شرکت و ثبت برند "

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران