مراحل ثبت شرکت در ورامین

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بسیاری از افراد برای ورود به کسب و کار و توسعه آن، از ثبت شرکت های تجاری استفاده می کنند. فعالیت در قالب شرکت موجب تجمیع سرمایه ها و دانش های فنی و ایجاد یک سرمایه عمده و دانش فنی قابل توجه می شود.
چنانچه شما نیز مایل به شروع فعالیت اقتصادی از طریق تاسیس و ثبت شرکت می باشید، می توانید مقاله پیش رو را مطالعه نمایید. ما شما را با مراحل ثبت شرکت در ورامین آشنا می نماییم .


مراحل تاسیس و ثبت شرکت در ورامین

- انتخاب موضوع شرکت :

فعالیتی که در یک شرکت انجام می شود مشخص کننده موضوع آن است. برای انتخاب موضوع شرکت هم قوانینی وضع شده است که باید از آن ها پیروی کرد.
موضوع شرکت را پس از انتخاب باید صریح و بدون هیچ شبه ای در اساسنامه بیان نمود. این نکته باعث می شود تا اختیارات مسئولین شرکت به طور واضح مشخص شود. موضوع شرکت نمی تواند مخالف قانون یا مغایر با نظم عمومی یا مبهم و غیرمعین باشد. مثلاَ شرکتی که قصد دارد برای اداره قمارخانه ها تشکیل شود، موضوع آن نامشروع است و اجازه تاسیس دریافت نمی دارد.

- انتخاب شرکا :

تعیین شرکا یکی از شرایط ثبت شرکت است. از آن جایی که نقش شریک تجاری در پیشبرد اهداف شرکت بسیار مهم و تاثیرگذار است، بنابراین دقت در انتخاب یک فرد مناسب برای شراکت از اهمیت بسزایی برخوردار است .
برای ثبت هر یک از انواع شرکت، تعداد متفاوتی از شرکا به شرح ذیل لازم است:
1- برای تشکیل شرکت های تضامنی ، نسبی ، با مسئولیت محدود و مختلط غیرسهامی حداقل 2 شریک لازم است.
2- برای تشکیل شرکت های سهامی خاص و مختلط سهامی حداقل 3 شریک لازم است.
3- برای تشکیل شرکت های سهامی عام حداقل 5 شریک لازم است.
4- برای تشکیل شرکت های تعاونی حداقل 7 شریک لازم است.
شایان ذکر است، قانون گذار هیچ حداکثری برای تعداد شرکا تعیین نکرده است.

- تعیین قالب شرکت:

به طور کلی 7 نوع شرکت تجاری وجود دارد که عبارت است از :
1- شرکت های سهامی ( به موجب ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و خاص تقسیم می شود.)
2- شرکت تضامنی
3- شرکت با مسئولیت محدود
4- شرکت مختلط غیر سهامی
5- شرکت مختلط سهامی
6- شرکت نسبی
7- شرکت تعاونی تولید و مصرف

با وجود این که شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند برخی از آن ها به واسطه نحوه فعالیت رواج بیشتری پیدا کرده اند . ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص یکی از انواع شرکت های پرطرفدار در ورامین است.
شرکت سهامی خاص : شرکت سهامی خاص یک شرکت تجاری است که سرمایه آن در هنگام تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نخواهد بود و به قطعات سهام تبدیل می شود. مسئولیت هر یک از صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تمام سرمایه آن باید به وسیله موسسین تاسیس گردد و تعداد شرکای آن نباید کمتر از 3 نفر باشد.
شرکت با مسئولیت محدود : شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است .
شرکت با مسئولیت محدود از یک جهت شباهت به شرکت سهامی خاص دارد. وجه تشابه آن است که شرکاء به هیچ وجه مسئولیتی غیر از آنچه که به عنوان سرمایه پرداخته اند ندارند و از جهتی شباهت به شرکت تضامنی دارد ؛ از آن جهت که جزء سرمایه آن سهم الشرکه می باشد.
به موجب ماده 96 قانون تجارت که مقرر می دارد : شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.

- انتخاب نام شرکت:

انتخاب نام شرکت یکی از مهم ترین مراحل در تاسیس یک کسب و کار است. در انتخاب نام شرکت لازم است موارد ذیل را در نظر داشته باشید :
- نام انتخابی باید دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.
- واژه ی بیگانه نباشد و دارای ریشه فارسی باشد.
- جهت تعیین اسم شرکت حداقل تعداد سیلاب ها 3 سیلاب است.
- لاتین نباشد.
- از عنوان های دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر انتخاب نشود.
- در انتخاب نام شرکت حتماَ باید از اسم خاص استفاده شود.
- استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد.
در نام شرکت باید دقت شود که مشابه نام شرکت های ثبت شده نباشد در غیر این صورت نام های شما رد می شوند. متقاضیان عزیز، به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام انتخابی شرکت می توانند به سامانه ی استعلام اشخاص حقوقی کشور به نشانی http://www.ilenc.ir مراجعه نمایند. این سامانه زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و علاوه بر شرکت ها تمامی اشخاص حقوقی کشور نظیر ارگان های دولتی و شهرداری ها را در بر می گیرد.

- تعیین مدت فعالیت شرکت :

از دیگر شرایط ثبت شرکت این است که مدت فعالیت شرکت خود را تعیین کنید. آیا پس از اتمام فعالیت خود و انقضای مهلت مورد نظرتان، می خواهید شرکت منحل شود و یا به صورت نامحدود می خواهید فعالیت داشته باشید ؟
- تهیه مدارک لازم:
برای انجام ثبت شرکت در ورامین لازم است قبل از هر چیز مدارک و اسناد مرتبط را تجمیع نمود. این مدارک به شرح ذیل می باشد :
- شناسنامه و کارت ملی متقاضیان اعم از سهامداران اعضای هیئت مدیره و بازرسین
- مجوز فعالیت برای موضوعاتی که ملزم به ارائه مجوز می باشند.
- مدارک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند.
- ارائه آدرس صحیح به همراه کد پستی برای محل فعالیت شرکت و محل سکونت متقاضیان
- گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای هیئت مدیره و بازرسین

- ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکت ها:

برای اعلام تقاضای ثبت شرکت، می بایست با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir نسبت به تکمیل اطلاعات و مشخصات متقاضی، انتخاب نام و نوع شخص حقوقی شرکت ، انتخاب نام شرکت ، تعیین مدت زمان و نوع فعالیت شرکت ، نشانی و محل انجام فعالیت شرکت ، میزان سرمایه اولیه شرکت، تکمیل مشخصات کامل شرکای شرکت و میزان سهام هر کدام از آن ها ، تعیین نوع سمت شرکا ، انتخاب تعداد شعب ، تعیین سال مالی شرکت و بارگذاری اساسنامه و شرکتنامه اقدام نمود.
با تکمیل اطلاعات در سامانه ی اداره ثبت شرکت ها، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد. اگر دارای نقص باشد برای شما در سامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید و در صورت عدم نقص اطلاعات، آن را تایید می کند. پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاییدیه پذیرش، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست و در پاکت های مخصوص اداره ثبت شرکت ها به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه ی پذیرش ارسال نمایید.

موارد ذیل موجب رد پذیرش و عودت اصل صورتجلسه به واسطه پست می شود :
- عدم دریافت پذیرش اینترنتی مجزا برای هر یک از صورتجلسات
- عدم تکمیل مشخصات کامل سهامداران و اشخاص حقیقی
- عدم تطبیق کامل متن تایپ شده با اصل صورتجلسه
- عدم ارسال اصل صورتجلسه و استفاده از تصاویز معمولی یا برابر با اصل شده
- دقت نکردن در انتخاب نوع شرکت و عدم تطابق عنوان صورتجلسه انتخابی در سامانه
- مغایرت متن صورتجلسه ای که اطلاعات در آن وارد نموده با اصل صورتجلسه ارسالی
- چنانچه شماره ثبت و شناسه ملی شرکت یا موسسه به دلایلی همخوانی نداشته یا دارای تعدد شناسه ملی باشد.
- عدم ارسال اصل وکالتنامه ها یا کپی برابر با اصل آن ها و همچنین سایر مدارک لازم

- آگهی ثبت شرکت :

آخرین گام از مراحل ثبت شرکت، آگهی شدن ثبت شرکت شما در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار می باشد . در آگهی ثبت شرکت مواردی مانند نام ، نوع ، موضوع ، مرکز فعالیت و آدرس و مشخصات شرکت ، تاریخ و شماره ثبت شرکت ذکر می شود.
لازم به ذکر است، نحوه محاسبه هزینه روزنامه رسمی ، بستگی به میزان موضوع و تعداد اعضاء شرکت دارد و به صورت آنلاین و علی الحساب محاسبه می گردد که می توان از طریق درگاه اختصاصی شرکت روزنامه رسمی به نشانی http://rrk.ir ، نسبت به پرداخت آن اقدام نمود.
در انتها، پس از ثبت شرکت، برای اینکه بتوانید فعالیت خود را به طور قانونی آغاز کنید باید پرونده دارایی خود را تشکیل بدهید و دفاتر پلمپ مالیاتی و کد اقتصادی خود را تحویل بگیرید.
از انتخابتان متشکریم.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران