ثبت شرکت در بومهن

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بومهن شهری در 30 کیلومتری شرق تهران و جزو شهرستان پردیس است. این شهر، به دلیل ماهیت خود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آب و هوای مناسب ، وجود اماکن زیارتی و تاریخی ، مجاورت آن با پایتخت و وقوع آن بر سر راه دو جاده مهم ترانزیتی هراز و فیروزکوه تنها قسمتی از ظرفیت های بومهن می باشد.

با توجه به توانمندی های بومهن ، ممکن است ساکنان این شهر یا دیگر هموطنان عزیز بخواهند به سرمایه گذاری و راه اندازی شرکت در این شهر بپردازند. ثبت شرکت در بومهن بهترین و مطمئن ترین روش جهت شروع انواع فعالیت اقتصادی در بومهن می باشد. شما با داشتن شرکت، شخصیت حقوقی خواهید داشت و می توانید در مناقصات و مزایدات و پروژه های دولتی شرکت کنید.
اینک این پرسش مطرح می شود که برای ثبت شرکت در بومهن چه اقداماتی باید انجام داد؟ در مقاله حاضر تلاش شده تا ضمن معرفی انواع شرکت های تجاری، به بررسی مراحل ثبت شرکت بپردازیم . خوانندگان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند مقالات ذیل را نیز مورد مطالعه قرار دهند :
- مراحل ثبت شرکت از "الف" تا " ی "
- تعرفه و هزینه های ثبت شرکت
- نکات کلیدی در انتخاب نام شرکت

انواع شرکت های تجاری
هر یک از شرکت های تجاری برای اهداف خاصی شکل یافته اند ، به همین جهت اگر انواع آن ها را درست بشناسیم بهتر می توانیم به هدفی که با ثبت شرکت قصد رسیدن به آن را داریم دست پیدا کنیم.
به موجب ماده 20 قانون تجارت ، شرکت های تجاری به انواع ذیل تقسیم شده اند :
1- شرکت سهامی ( شامل سهامی عام و سهامی خاص )
2- شرکت های با مسئولیت محدود
3- شرکت های تضامنی
4- شرکت های نسبی
5- شرکت های مختلط سهامی
6- شرکت های مختلط غیرسهامی
7- شرکت های تعاونی ( شامل تولید، مصرف ، اعتبار ، وام و روستایی )
انتخاب نوع شرکت ، به اهداف شرکت ، تعداد شرکا ، موضوع فعالیت شرکت و فعالیت و تخصص شما بستگی دارد.

ثبت شرکت سهامی خاص در بومهن :

از میان شرکت های تجاری ، بیشترین آمار ثبت شرکت ، به شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود اختصاص دارد . شرکت سهامی خاص، شرکتی است که تمام سرمایه آن در موقع تاسیس منحصراَ به وسیله موسسین تامین می گردد.
تشریفات تشکیل شرکت سهامی خاص :
برای تشکیل شرکت سهامی خاص رعایت نکات ذیل الزامی است :
1. اساسنامه شرکت که باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.
2. اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کم تر از 35% کل سهام باشد.
همچنین در تادیه و تقویم سرمایه غیرنقدی و تفکیک آن در اظهارنامه و ذکر سهام ممتازه در صورت وجود چنین سهامی .
3. انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت که باید در صورت جلسه ای قید و به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.
4. قبول سمت مدیریت و بازرسی
5. ذکر نام روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت .
خصوصیات شرکت سهامی خاص :
سرمایه شرکت به هنگام تاسیس نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد و نیز شرکای شرکت نباید کمتر از 3 نفر باشند.
سهام شرکت ، قابل معامله در بازار بورس نمی باشد و نقل و انتقال سهام شرکت ، مشروط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی صاحبان سهام است. ضمناَ این شرکت نمی تواند مبادرت به صدور اوراق قرضه نماید.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بومهن:

شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
خصوصیات شرکت با مسئولیت محدود :
شرکت سهامی خاص با حداقل سه سهامدار تشکیل می گردد . در شرکت با مسئولیت محدود هیچ گونه حداقل سرمایه ای پیش بینی نشده و الزام قانونی ارائه مدارک در این زمینه به اداره ثبت شرکت ها برای موسسین وجود ندارد، فقط اقرار موسسین به میزان سرمایه و پرداخت آن به صندوق شرکت یا هیات مدیره در شرکت نامه کافی خواهد بود.
شرکت با مسئولیت محدود به وسیله یک یا چند نفر مدیر موظف یا غیرموظف که ممکن است خارج از شرکاء هم باشند برای مدت محدود یا نامحدود اداره می شود.
تشکیل شرکت با مسئولیت محدود :
همان طور که اشاره شد ، با وجود اینکه در قانون تجارت برای سرمایه شرکت با مسئولیت محدود حداقل سرمایه ای پیش بینی نشده ، ولی با این حال شرکت با مسئولیت محدود زمانی تشکیل می شود که کلیه سرمایه نقدی آن تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.
برابر مواد 100 و 96 قانون تجارت ، شرکاء می توانند سهم الشرکه خود را به طور غیرنقدی به شرکت پس از تقویم تسلیم نمایند و این امر باید در شرکتنامه نیز قید گردد. بدیهی است شرکاء مزبور نسبت به قیمت آن در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی دارند.
مطابق ماده 94 ق. ت حداقل شرکاء شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر تعیین گردیده ولی قانونگذار حداکثر شرکاء را پیش بینی ننموده است .
برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود ، شرکاء مکلف به تنظیم شرکتنامه و امضاء آن می باشند. برابر بند 2 ماده 47 قانون ثبت اسناد و املاک با اصلاحات بعدی ، صلحنامه و هبه نامه و شرکتنامه باید طبق سند رسمی تنظیم گردد. از طرف دیگر، شرکت های تجاری باید به موجب شرکتنامه رسمی تشکیل شوند.
مطابق ماده 197 ق. ت ظرف ماه اول تشکیل هر شرکت ، خلاصه شرکتنامه و منضمات آن طبق نظامنامه وزارت عدلیه اعلان خواهد شد و نیز برابر ماده 196 ق. ت ، اسناد و نوشته جاتی که برای به ثبت رسیدن شرکت لازم است در نظامنامه وزارت عدلیه معین می شود.
نظامنامه مندرج در مواد فوق باید در تهران در دایره ثبت شرکت ها و در خارج از تهران در اداره ثبت اسناد مرکز اصلی شرکت به ثبت برسد و طبق ماده 3 نظامنامه ، تسلیم تقاضانامه در دو نسخه الزامی است و علاوه بر آن در شرکت های با مسئولیت محدود باید یک نسخه مصدق از اساسنامه ( اگر باشد ) ، یک نسخه مصدق از شرکتنامه ، اسامی شریک یا شرکایی که برای اداره شرکت تعیین شده اند و بالاخره نوشته ای به امضاء مدیر شرکت حاکی از پرداخت تمام سرمایه نقدی و سرمایه غیرنقدی با تعیین قیمت حصه های غیرنقدی نیز تقدیم گردد.
پس از ثبت شرکت ، متصدی ثبت باید نسخه ثانی تقاضانامه را با قید تاریخ و نمره ثبت ، امضاء و به مهر اداره ممهور نموده و به متقاضی بدهد ، این سند ، سند ثبت محسوب خواهد شد ، متعاقباَ در ظرف ماه اول ثبت هر شرکت خلاصه شرکتنامه و منضمات آن توسط اداره ثبت محل در روزنامه رسمی و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به هزینه خود شرکت منتشر می گردد.

ثبت شرکت سهامی عام در بومهن :

شرکت سهامی عام ، شرکتی که قسمتی از سرمایه اولیه آن توسط موسسین تامین می شود و قسمت دیگری باید به عرضه عمومی گذاشته شود تا توسط اشخاصی که مایل باشند ، تامین شود. به عبارت دیگر :
- موسسین ، قسمتی از سرمایه شرکت را قبل از تاسیس ، خریداری ( پذیره نویسی ) می کنند.
- تامین بخشی از سرمایه شرکت سهامی عام از سوی عموم را پذیره نویسی گویند. پذیره نویسی یک عمل تجاری نیست.

ثبت شرکت تعاونی در بومهن :

شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی یا حقوقی که به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان ، موافق اصولی که در قانون شرکت های تعاونی مصوب 9 / 4/ 1352 مصرح است ، تشکیل می شود.
ملاحظه می شود که شرکت تعاونی بر پایه اصول تعاون تشکیل می شود و هدف آن رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی شرکا است که از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری شرکا که در شرکت تعاونی اعضا نامیده می شوند، صورت می گیرد.

ثبت شرکت تضامنی در بومهن:

به موجب ماده 116 قانون تجارت : شرکت تضامنی، شرکتی است که در تحت اسم مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود . اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض شرکت کافی نباشد، هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.
هر قراری که بین شرکا برخلاف این ترتیب داده شده باشد، در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود.

ثبت شرکت نسبی در بومهن :

ماده 183 قانون تجارت شرکت نسبی را چنین تعریف نموده است :
شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری در تحت اسم مخصوصی بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته.
در شرکت نسبی که یکی از شرکت های اشخاص محسوب است و بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می شود هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه ای که در شرکت گذاشته مسئولیت دارد. در این نوع شرکت قانونگذار از کلمه " میزان سهم " یا " میزان سرمایه " استفاده ننموده است بلکه از کلمه " نسبت " استفاده نموده است.

ثبت شرکت مختلط سهامی در بومهن:

شرکت مختلط سهامی، شرکتی است بین یک یا چند شریک ضامن از یک سو و دو یا چند شریک سهامی از سوی دیگر، به منظور امور تجاری، که در آن در صورتی که دارایی شرکت در زمان انحلال برای تادیه دیون کافی نباشد، هر شریک ضامن مسئول تادیه کلیه دیون است، ولی مسئولیت شریک سهامی، فقط به میزان سهام او در شرکت است. در این شرکت سرمایه شرکاء سهامی، به صورت سهام در می آید، اما سرمایه شرکاء تضامنی به صورت سهام در نمی آید. ( ماده 162 ق. ت )
این شرکت به صورت همزمان و توامان از یک سو و برای عده ای، برخی از اوصاف و مزیت های شرکت تضامنی را داراست و از سوی دیگر و برای عده ای دیگر، برخی از اوصاف و مزیت های شرکت سهامی را .

ثبت شرکت مختلط غیرسهامی در بومهن :

به موجب ماده 141 قانون تجارت : " شرکت مختلط غیرسهامی، شرکتی است که برای امور تجاری، تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام تشکیل می شود. شریک ضامن، مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه ای است که در شرکت گذاشته و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت ( شرکت مختلط ) و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود ".

مراحل ثبت شرکت در بومهن

ثبت شرکت دارای روند حقوقی و قانونی خاصی است. در ذیل به بررسی این مراحل می پردازیم.
1- ثبت نام اولیه در سامانه اداره ثبت شرکت ها و تنظیم اوراق ثبتی
2- اعلام تاییدیه نام شرکت در سامانه
3- ارسال اوراق به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست
4- بررسی مدارک توسط کارشناس اداره ثبت شرکت ها
5- در صورت بلامانع بودن صدور آگهی تاسیس شرکت
6- تخصیص شماره ثبت و شناسه ملی برای درخواست ثبت
7- ارسال آگهی جهت انتشار در روزنامه رسمی کشور
8- انجام امور تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی و پلمپ دفاتر تچاری پس از ثبت شرکت
در صورت نیاز به مشاوره تخصصی رایگان می توانید با مشاوران ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران