ثبت برند تجهیزات دندانپزشکی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

یکی از انواع ثبت برندها در حوزهء پزشکی ثبت برند تجهیزات دندانپزشکی است که به دلایل عدیده ای از قبیل مهاجرت، مطرح شدن و گسترش تعاملات تجاری در قالب یک طرح، نمانام، نماد و عنوانی مشخص که توسط افراد (حقیقی و یا حقوقی) در سطح جامعه صورت می پذیرد و وجه تمایزی از سایر خدمات مشابه محسوب می شود.

ثبت برند تجهیزات دندانپزشکی در هر کشوری از جمله ایران که انجام گیرد، منوط به شناخت قوانین حاکم بر فضای کشور است. تخصص های دندانپزشکی موجود در ایران را می توان به موارد کلی ارتودنسی، درمان ریشه، پریودانتیکس، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، آسیب ‌شناسی دهان و فک و صورت، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، رادیولوژی دهان و فک و صورت و در نهایت پروتزهای دندانی طبقه بندی کرد.

از آن جایی که در جوامع امروزی، روند گستردگی اطلاعات و حجم بسیار بالای آن حتّی در فضاهای مجازی نیز میزان بالایی از رقابت را به وجود آورده است، انتخاب مناسب و گویای یک برند لوازم دندانپزشکی که بتواند خدمات و محصولات تولیدی را پر وضوح بیان نماید و در عین حال اعتمادسازی و جلب مخاطب را نیز به دنبال داشته باشد، از ضروریات و اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. در ادامه نگاهی به کلیات مدارک و اسناد مورد نیاز جهت ثبت برند تجهیزات دندانپزشکی خواهیم داشت.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجهیزات دندانپزشکی

مدارک الزامی به منظور ثبت برند تجهیزات دندانپزشکی برای اشخاص حقیقی

  1.  ارائهء مدارک شناسایی متقاضی اعم از شناسنامه، کارت ملی و رونوشت آن ها (ضمن این که ارائه دادن کارت بازرگانی افراد نیز در طراحی برندی که از حروف و کلمات لاتین استفاده شده، از موارد ضروری در ثبت برند تجهیزات دندانپزشکی است)
  2.  ارائهء گواهی عدم سوء پیشینهء متقاضی برای ثبت برند لوازم دندانپزشکی
  3.  نمونه برند مورد نظر باید در قالب یک ایده و یا طرح ارائه گردد. (در مواردی که برند دارای طراحی چند بعدی است، تصاویری از تمامی زوایای طرح داده شده می بایست تهیه و تنظیم گردد)
  4.  ارائه دادن جواز کسب و پروانهء بهره برداری

لازم به ذکر است که در صورت تمایل و سپرش امور محوله به وکیل جهت ثبت برند تجهیزات دندانپزشکی مطابق با قوانین کشور، ارائهء وکالتنامه نیز جزئی ضروری است. لذا اولین گام در ثبت برند لوازم دندانپزشکی تعیین این مقوله است که فعالیت شرکت به عنوان یک برند از جانب فردی حقیقی است و یا شرکت مذکور به عنوان یک موسسهء حقوقی در زمینهء تجهیزات دندانپزشکی به فعالیت خواهد پرداخت.

مدارک و اسناد مورد نیاز جهت ثبت برند تجهیزات دندانپزشکی برای اشخاص حقوقی

  1.  ارائهء مدارک مربوط به ثبت شرکت، اساسنامه، شرکت نامه و اظهارنامه در صورتی که شرکت مورد نظر تضامنی و با مسئولیت محدود باشد، که البته این موضوع علاوه بر موارد فوق الذکر در بخش اشخاص حقیقی است. شرکت تضامنی از ساده ‌ترین انواع شراکتی است که جهت امور تجارتی و متشکّل از دو یا چند نفر است. در شرکت های تضامنی، شرکاء فعالیت ‌های مستمر و مستقل کار آفرینی را تحت عنوان شرکت اجرا می نمایند. بنیانگذاران و یا به عبارت دیگر سهام داران در شرکت های تضامنی در قبال تمامی بدهی ها و قروض فرضی، دارای مسئولیت کامل شامل پرداخت نیز هستند.
  2.  ارائهء روزنامهء رسمی از آگهی تاسیس شدن شرکت و آخرین تغییرات رخ داده در آن (مدّت زمان مذکور می بایست بیش از دو سال باشد)

بدین ترتیب پس از جمع آوری اسناد و مدارک و بالطبع انجام مراحل قانونی، اجازه نامه کتبی اخذ و صدور مجوز ثبت برند تجهیزات دندانپزشکی به منظور شروع فعالیت صادر می گردد و در نهایت شرکت قانونی ثبت رسمی می شود.

به طور کلی یکی از شاخه های طبابت و پزشکی که علمی تخصصی و با سلامت دهان و دندان مرتبط هست، دندانپزشکی است. شاخه دندانپزشکی همان گونه که از نامش نیز پیداست، به تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان می پردازد. در طی تاریخ این شاخه از پزشکی تحولات بسیاری را تجربه کرده است، به عنوان نمونه در دوره ای از اروپا که با نام قرون وسطی شناخته شده است، در کشور فرانسه، آرایشگران از نخستین افرادی بودند که در حیطه خدمات دهان و دندان خدمات رسانی می کردند! پدر یا بنیان گذار پزشکی نیز فردی فرانسوی "پیر" نام بود (Pierre Fauchard) که در دربار پادشاهی خدمت می کرد.

در آلمان نیز افرادی به این علم می پرداختند که دارای تالیفی در این زمینه باشند! تاریخچهء دندانپزشکی در ایران را می توان اول بار به سلمانی ها، شاگردان زرگری و عطارها نسبت داد که از متد گوناگون و با استفاده از وسایل بسیار ابتدایی به کشیدن دندان، روکش گذاری، ساخت دندان مصنوعی، تسکین درد و آماس دهان و دندان می پرداختند. در زمان های گذشته در واقع دندانپزشکی را مساوی با دندان سازی می‌دانستند اما با پیشرفت چشمگیر این علم، امروزه دندانسازی زیرمجموعه ای از دندانپزشکی محسوب می شود.

بسیاری از لوازم و تجهیزات دندانپزشکی در حوزهء محصولات دانش بنیان قرار دارند و نیاز به داشتن برند انحصاری و حفاظت از آن ها به طور محسوسی لازم به نظر می آید.

موسسات دانش‌ بنیان و یا شرکت های متمرکز بر دانش (Knowledge enterprise) به شرکت‌ هایی اطلاق می‌شود که دانش و فناوری، جزء لاینفک و جدایی ‌ناپذیر آن ها باشد. دانش‌ بنیان در ایران به شرکت یا مؤسسهء شخصی و یا تعاونی گفته می شود که به منظور هم‌ افزایی دانش، تحقق اهداف علمی و تلفیق آن با ثروت و بعد اقتصادی، گسترش اقتصادی دانش ‌محور، کاربرد نوآوری و تجاری ‌سازی ایده با ارزش افزودهء فراوان فراهم می گردد و این همیاری نیز مورد تایید معیارهای قانونی است.

فعالیت برندهای مختلف در حوزهء تولید و واردات لوازم دندانپزشکی به دلیل شمار بالای عرضه و تقاضا در بازار است. لوازم حرفه ای و مدرن پزشکی که شامل دندانپزشکی نیز می شود، حوزه ایست پر درآمد و سهم وسیعی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است.

شایسته است که اشخاص دارای دانش فنی قابل قبول در حوزهء تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی اقدام به ثبت شرکت و فعالیت در این حیطه بپردازند. ساخت تجهیزات دندانپزشکی نیاز به توانایی، دانش و مهارت زیادی دارد و بدیهی است اگر هزینهء تحقیق و توسعهء لوازم پزشکی در یک برند محصور شود و تحت حفاظت آن قرار گیرد، به لحاظ هزینه و کیفیت برآورد بالاتر و بهتری در آتیه پیش رو خواهد داشت.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران