ثبت برند لوازم خانگی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مهم ترین مزیت یک ثبت برند لوازم خانگی این مورد است که از نظر حقوقی بر افزایش اعتبار نام برند اشخاص می افزاید. صاحب یک علامت تجاری می‌ تواند به طور قانونی برند فروشی لوازم خانگی خود را انتقال دهد و یا اجازه بهره مندی از اسم و مزایای آن را به شخص ثالثی بدهد. این اجازه ‌نامه یا نقل و انتقال برند باید در نخستین گام در دفتر اسناد رسمی و سپس در اداره مالکیت معنوی، ثبت و در نهایت اجازه نامه و یا سند آن به صورت رسمی صادر گردد.

لوازم خانگی در واقع آن دستگاه ‌هایی هستند که کارهای روزانه را تسهیل می بخشند و سبب بهبود بهداشت و افزایش کیفیت تغذیه عمومی می گردند. برخی از این لوازم از قبیل چراغ خوراک ‌پزی، یخچال و فریزر در آشپزخانه به کار می‌ روند. از برخی دیگر مانند ماشین لباس‌ شویی و رخت ‌خشک ‌کن، ماشین ظرف‌شویی و... به جهت نظافت اماکن و یا سرگرمی همچون تلویزیون استفاده می ‌کنند.

به عنوان نمونه اسنوا (مخفف ارکان ساختار نوین ایرانیان) از جمله شرکت های ایرانی شناخته شده در حوزه ی تولید لوازم خانگی است.

اسنوا در کارخانه ‌ای به مساحت حدودی 2500 مترمربع در شهرک صنعتی مورچه ‌خورت در استان اصفهان واقع شده است. این برند ایرانی با تولید انواع اجاق گاز و کولر آبی آغاز به ‌فعالیت کرد و در حال حاضر دامنه کالاهای تولیدی آن به ماشین رخت ‌شویی، تلویزیون، اجاق گاز و یخچال و فریزر نیز گسترش یافته ‌است. محصولات کارخانه ای اسنوا در بازارهای ایران و خاورمیانه عرضه می ‌شوند. اسنوا برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه توانسته ‌است، این امکان را برای خریداران محصولاتش فراهم کند که بتوانند محصولات توکار این شرکت را با رنگ مورد نظرشان سفارش دهند.

نمانام و یا برند عبارت است از یک طرح و یا نمادی که مشخص‌ کننده نوعی از خدمات است و یا فروشنده محصولی خاص. توسط یک برند است که دیگر محصولات و خدمات مشابه از سایر رقبا متمایز می‌ گردد. عنوان قانونی یک برند، نشان تجاری می باشد و هدف از ارائه برند شناسانیدن محصولات و یا خدمات فروش به مشتریان و بازارها است.

مراحل ثبت برند لوازم و تجهیزات خانگی

  •  پس از ورود به وب ‌سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه، در ابتدا می بایست یک حساب کاربری در سایت ایجاد گردد و گزینه های مربوط به مالکیت برند لوازم خانه و آشپزخانه تکمیل شود.
  •  مدارک مورد نیاز آپلود گردد و سپس اطلاعات و مدارک بارگذاری شده مورد تایید متقاضی قرار گیرد.
  •  مرحله بعدی پرداخت هزینه های مربوط به فرآیند ثبت برند در لوازم خانگی است.
  •  سپس شماره اظهارنامه الکترونیکی مربوط به برند و پس از آن یک کد از طریق تلفن برای شخص متقاضی ثبت برند ارسال می گردد. اظهارنامه عبارت است از برگ های چاپی که از سوی اداره کل مالکیت صنعتی، در اختیار متقاضیان گذاشته می شود.
  •  در گام بعدی، چنانچه مساله خاصی در پروسه تایید برند رخ ندهد، نسخه نهایی ارسال می ‌شود تا تاییدیه امضای خواهان دریافت گردد.
  •  پس از طی مراحل فوق الذکر، یک نسخه برابر با اصل، برای اداره مورد نظر ارسال می گردد.

لازم به ذکر است متد گفته شده از طریق سامانه های ثبت برند وب سایت های موسسات ثبت نیز ممکن است. برای ثبت برند لوازم خانگی از این طریق، مدارک درخواست شده طی مراحل مختلف بارگذاری می گردد و اطلاعات ثبت برند در زمینه ی مورد نظر برای کارشناسان موسسات مجاز ثبت شرکت، جهت پیگیری ارسال می شود.

 اسناد و مدارک مورد نیاز ثبت برندهای لوازم خانگی جهت اشخاص حقیقی

  •  ارائه رونوشت شناسنامه و کارت ملی اعضا و ارسال نشانی محل سکونت و شماره تماس
  •  تصویر طرح گرافیکی برند
  •  ارائه لیست کالا و محصولات مورد نظر
  •  ارائه رونوشت مجوز فعالیت (اعم از جواز تاسیس، پروانه ی بهره ‌برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب و البته هر گونه گواهی فعالیت صادر شده از سوی نهادهای قانونی)
  •  ارائه کارت بازرگانی جهت ثبت برند های لاتین لوازم خانگی

مدارک و اسناد مورد نیاز ثبت برندهای لوازم خانگی جهت اشخاص حقوقی

  •  ارائه رونوشتی از شناسنامه و کارت ملی به علاوه نشانی محل سکونت به همراه شماره های تماس اشخاص متقاضی
  •  ارائه یک عدد کپی روزنامه رسمی مربوط به آخرین تغییرات شرکت
  •  تصویر طرح گرافیکی برند مورد تقاضا
  •  ارائه کارت بازرگانی و رونوشت آن (به منظور ثبت برندهای زبان لاتین)
  •  ارائه رونوشت مجوز فعالیت (شامل هر گونه گواهی فعالیت صادر گردیده از سوی نهادهای قانونی، جواز تاسیس، پروانه بهره‌ برداری، پروانه ساخت و جواز کسب)
  •  رسید برگه پرداخت هزینه های برند

 

هزینه ثبت برند لوازم خانگی

  •  مبلغ مورد نیاز برای ثبت یک برند لاتین با هزینه ثبت برند فارسی یکسان است.
  •  هزینه ثبت برند لوازم خانگی به تعدد کالاهای ارائه شده، مجوز‌های لازم و طبقات درخواست شده بستگی دارد. مراد از طبقه، در واقع آن نوع از خدمات و یا کالاهایی است که هر شخص (اعم از حقیقی یا حقوقی) برای برند خود در نظر گرفته است.
  •  هزینه ثبت برندهای لوازم خانگی و تجهیزات آشپزخانه با احتساب کلیه ی هزینه ها و واریزی ‌های دولتی و قانونی باید در نظر گرفته شود.

در صورت ثبت علامت در خارج، تسلیم رونوشت گواهی شده از سوی اداره صادر کننده آن به زبان اصلی، به انضمام ترجمه غیررسمی آن به فارسی به مسئولیت شخص تقاضادهنده ثبت برند، از الزامات است. هر گاه علامت ثبت شده برند، ظرف مدت سه سال از تاریخ ثبت آن، از سوی صاحبان علامت و یا قائم مقام و یا نماینده قانونی وی، بدون عذر موجهی مورد استفاده تجاری در کشور ایران و یا در خارج قرار نگیرد، هر ذی نفعی می تواند ابطال آن را از سوی دادگاه درخواست نماید.

ثبت برند دارای هزینه هایی خواهد بود که مجموعه فکر برتر با حداقل هزینه حق الوکاله با تیم مجرب و کارآمد خدمات ثبت برند را از صفر تا صد انجام خواهد داد. همچنین این مجموعه مشاوره رایگان ثبت برند را هر روزه به متقاضیان ارائه می دهد. هم اکنون می توانید با تیم حقوقی و متخصصان فکر برتر تماس بگیرید. 42143-021

 

سؤالات احتمالی 

1. برای ثبت برند لاتین لوازم خانگی چه مدارکی نیازمند است؟

یک ثبت برند لاتین لوازم خانه و آشپزخانه، علاوه بر مدارک اصلی مربوط به اشخاص حقیقی و یا حقوقی، به ارائه ی کارت بازرگانی هم احتیاج دارد.

2. ثبت برند لوازم خانگی در نهایت چه مدت زمانی به طول می انجامد؟

از زمان ارسال اظهارنامه توسط سامانه های ثبت برند تا زمان دریافت گواهینامه ثبت برند لوازم آشپزخانه و تجهیزات خانگی حداکثر چهار ماه زمان نیاز است.

3. آیا علاوه بر مراجعه حضوری، امکان ثبت اینترنتی هم برای برند لوازم خانگی وجود دارد؟

بله، سامانه های هوشمند ثبت برند در مراکز مجاز از جمله گزینه هایی است که تمامی مراحل ثبت اینترنتی برند لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری اشخاص انجام می ‌دهند.

4. ثبت کردن یک برند لوازم خانگی چه ضرورتی دارد؟

ثبت قانونی برند لوازم خانگی، از هر‌ گونه سوء استفاده احتمالی از نام و محصول پیشگیری و به حفظ منافع مادی و معنوی نام تجاری کمک شایانی می کند. ثبت یک برند وسایل خانگی از نظر قانونی آن را در سطح جامعه قابل رسمیت خواهد کرد.

5. آیا امکان انتقال قانونی برند لوازم خانگی به شخص ثالثی وجود دارد؟

بله، صاحب یک علامت تجاری می‌ تواند به صورت قانونی برند فروشی لوازم خانگی شخصی را منتقل سازد و یا اجازه بهره مندی از نام و سایر مزایای آن را به شخص ثالثی دهد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران