ثبت شرکت لوازم خانگی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

برای ثبت شرکت لوازم خانگی و در کل فعالیت در حیطه تجهیزات خانگی باید با فرآیند قانونی کسب و کار آشنا بود، تا ثبت شرکت لوازم خانگی از بعد جامعه نیز قانونی و به رسمیت شناخته شده باشد. کلیه افراد فعال در این نوع اصناف ولو سازندگان کهنه ‌کار و کارگاه ‌های کوچک مثل تولیدکنندگان وسایل آشپزی نیز می بایست در خصوص ثبت کارگاه تولیدی و گرفتن جواز کسب تولیدی اقدام کنند. بسیاری از کارخانجات سازنده لوازم منزل، محصولات خود را صادر می ‌کنند و یا در پی تلاش برای رسیدن به این هدف هستند.

ثبت شرکت لوازم خانگی ایرانی که در راستای تولیدات کیفی و استاندارد گام برمی دارد، می تواند سرمایه ‌گذاری مناسبی در زمینه تولید محصولات باشد و در صورت ایجاد فرصت های برابر و حذف تحریم ها رقابت با نمونه ‌های خارجی را به مراتب افزایش دهد و روند دستیابی به شکوفایی بیشتر استعدادها و تفکرات ارزشمند را در قالب تولید ملی میسر سازد.

"برتر بیندیشید:  بهره گیری از کارشناسان فوق متخصص + ارائه ی خدمات بهینه"

لوازم خانگی را می توان تجهیزاتی دانست که کارهای روزانه ی خانه، شرکت، سازمان و ... ‌را آسان ‌تر می ‌کنند. لوازم خانگی باعث بهبود بهداشت و سلامتی بیشتر و تغذیه ی عمومی بهتر می شوند و برخی از نوع برقی و بعضی غیربرقی اند. اقسامی از وسایل خانگی مانند چراغ خوراک‌ پز، یخچال و فریزر، چرخ گوشت، مخلوط ‌کن، غذاساز و مایکروفر برای تهیه و نگهداری غذاها هستند که اغلب در آشپزخانه جای دارند. از برخی دیگر همانند ماشین لباس‌ شویی و رخت خشک‌ کن، ماشین ظرف ‌شویی و جاروبرقی نیز به منظور نظافت اماکن استفاده می‌ شود. برخی نیز از قبیل تلویزیون و رادیو استفاده های سرگرمی و تفریحاتی دارند.

شرایط ثبت برند لوازم آشپزخانه و تجهیزات منازل:

  • عدم استفاده از علائم ممنوعه، مغایر با عرف و نام های عام در برند ثبتی مد نظر
  • عدم تشابه بین علامت تجاری خواهان با سایر علامات تجاری به ثبت رسیده شده
  • برند متقاضی (می تواند) مشخص کننده جنس کالا باشد.

انواع ثبت شرکت لوازم خانگی

بهترین راه تاسیس شرکت لوازم خانگی و آشپزخانه، ثبت شرکت در قالب های شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود (م.م.) است. در میان این دو نیز، مناسب ‌ترین گزینه بالطبع از مواردی همچون حیطه فعالیت و هدف شرکت ثبت شده معین می گردد.

یکی از تشابهات شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص این مورد است که مسئولیت هر کدام از سهامداران در ارتباط با بدهی ‌های شرکت، محدود به مبالغ سرمایه ‌گذاری شده در شرکت ها می باشد و در صورت رخداد وقایع غیرقابل پیش بینی و یا عدم کفایت کافی مسئولین، اموال شخصی شرکا در این راستا محفوظ خواهند ماند.

در واقع ثبت در شرکت سهامی خاص از لحاظ ساختاری شباهت به شرکت از نوع مسئولیت محدود دارد، با این تفاوت که سرمایه در این قالب از شرکت ها به قطعات سهم یا سهام تبدیل می گردد. به همین علت به این نوع از شرکت ها سهامی گفته می شود، چون سرمایه های آن تبدیل به سهام می شود.

از اهم تفاوت های یک شرکت سهامی خاص با شرکت مسئولیت محدود هم در تعدد شرکاست. برای تاسیس شرکت سهامی خاص به حداقل سه نفر سهامدار نیاز هست، در صورتی که برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود وجود دو نفر شریک نیز مطابق با ضوابط کافی لحاظ شده است.

اسناد الزامی برای ثبت یک شرکت سهامی خاص لوازم خانگی

  • رونوشت های کارت ملی و شناسنامه برای همه اعضای شرکت (لازم به ذکر است که ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب سهامی خاص به حداقل سه عضو به علاوه دو بازرس نیاز دارد.)ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضا
  • امضای اقرارنامه
  • اخذ مجوز (البته در صورت نیاز به صدور مجوز به منظور فعالیت تولیدی لوازم خانگی)
  • تنظیم وکالت نامه رسمی جهت اخذ مجوزهای مورد نیاز

از آن جا که میزان سرمایه لازم برای تامین اعتبار تاسیس شرکت سهامی خاص تولید لوازم خانگی و آشپزخانه حداقل 1000000 ریال است، ۳۵% آن (یعنی 350000 ریال آن) باید در حساب شرکت قرار داشته باشد.

مدارک الزامی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در حوزه لوازم خانگی

  • رونوشت کارت ملی و شناسنامه همه اعضای شرکت (توجه به این نکته ضروری است که برای ثبت شرکت لوازم خانگی در قالب مسئولیت محدود به حداقل دو عضو نیاز است.)
  • امضای اقرارنامه
  • اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت در حیطه لوازم خانگی

میزان سرمایه مورد نیاز برای تامین اعتبار و تاسیس شرکت مسئولیت محدود تولید لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه حداقل 1000000 ریال است، اما ارائه ی نقدی این مبلغ الزامی نیست. این نوع از شرکت‌ ها علاوه بر این که محدودیت فعالیت ندارند، می‌ توانند به راحتی در کلیه ی زمینه ‌های مرتبط هم کار کنند.

مرجع ثبت برند لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه

اداره ثبت مرکز مالکیت معنوی واقع شده در تهران مرجعی است که از همه جای کشور پهناور ایران تقاضاهای ثبت برند را دریافت می نماید. لذا تمامی افراد مراجعه کننده، تشکیل پرونده ها و فرآیندهای اداری لازم است در مرجع فوق الذکر انجام پذیرد. دلیل مراجعه بسیاری از مالکان کسب و کار لوازم خانگی و یا تجهیزات آشپزخانه به مشاوران و وکلای ثبت برند در تهران، حل مسائل مربوط به ثبت برند از طریق این گونه افراد آگاه، مجرب و معتمد است. 

 

سؤالات احتمالی: 

1. هزینه ثبت شرکت لوازم خانگی در ایران به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه ثبت شرکت لوازم خانگی بستگی به میزان سرمایه و تعدد شرکا تعیین می گردد. هزینه های ثبت برند لوازم خانگی و تجهیزات آشپزخانه طی دو مرحله صورت می گیرد: بخش نخستین برای تشکیل پرونده الکترونیک و ارسال تقاضای ثبت برند شرکت است. دومین بخش مربوط به زمانیست که برند تاییدیه مورد نظر را دریافت کرده است.

2. آیا کارگاه هایی کوچک و با متراژ کم فعال در تولید وسایل آشپزی نیز نیاز به ثبت شرکت دارند؟

بله، کلیه فعالین این نوع اصناف و کارگاه ‌های تولیدکنندگان وسایل آشپزی می بایست برای ثبت کارگاه تولیدی خود نسبت به اخذ جواز کسب اقدام فرمایند.

3. تفاوت دو میزان سرمایه برای شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود لوازم خانگی چه میزان است؟

میزان سرمایه لازم برای تامین اعتبار تاسیس شرکت سهامی خاص حداقل مبلغ 1000000 ریال است و ۳۵% آن (یعنی 350000 ریال از وجه آن) باید در حساب شرکت موجود باشد. میزان سرمایه مورد نیاز برای تامین اعتبار و تاسیس شرکت مسئولیت محدود تولید لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه نیز حداقل 1000000 ریال است، با این تفاوت که ارائه ی نقدی این مبلغ الزام نیست.

4. ثبت برند در حیطه لوازم خانگی چند گونه است؟

اقدام کنندگان به ثبت برند حوزه لوازم منزل دو دسته اند:

الف) تولیدکننده های دارای خط تولید که در بازارهای لوازم خانگی سهم دارند.

ب. اشخاص دارای برند لوازم خانگی که هیچ گونه خط تولیدی ندارند. این گروه نام و نشان خود را در اختیار دیگر تولیدکنندگان بدون برند می گذارند تا با استفاده از نام و اعتبارشان کالاها تولید شوند.

5. مدارک مورد نیاز قابل ارائه در صورتی که علامت تجاری شرکت ها در خارج از ایران به ثبت رسیده باشند کدامند؟

اولین مورد تسلیم رونوشت گواهی شده از سوی اداره صادرکننده آن است که البته می بایست به زبان اصلی باشد. به علاوه ترجمه غیررسمی آن به زبان فارسی، به مسئولیت تقاضاکننده ثبت از الزامات محسوب می شود.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران