ثبت برند مصالح ساختمانی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

ثبت برند مصالح ساختمانی در نوزدهمین رده از طبقات ثبت برندها است. روش های تولید مصالح ساختمانی دو نوع هستند:

  1.  تولید مصالح از نوع پیش‌ ساخته: در این سبک، مصالح ساختمانی از قبل تولید شده و پس از آماده سازی در ساختمان سازی استفاده می شوند مانند کاشی، سرامیک، موزاییک، آجر و دیوارهای بتنی
  2. تولید مصالح از نوع درجا: در این شیوه نیز از مصالح تولیدی به شکل درجا و در اصطلاح در همان لحظه و مکان استفاده می‌ گردد مثل انواع ملات ها، اسکلت های ساختمانی و قیرگونی درجا

گونه ‌های مصالح ساختمانی را در حالت کلی به موارد گفته شده در زیر می توان دسته بندی کرد:

  •  پارچه، گل، گچ و چوب
  •  سنگ، کاه، ماسه و بتن
  •  فلز، شیشه، پنل ساندویچی و پلاستیک
  •  فوم، کامپوزیت ‌های سیمانی، صنایع مدرن و تولیدات ساختمانی
  •  خوشه مصالح ساختمانی، مصالح مدرن و سیمان 

در کل مصالح ساختمانی به دلیل ارتباط با بستر مشاغل دیگر از شرایطی ویژه به لحاظ کارآیی برخوردار است.

از شرکت ‌های فعال در رابطه با مصالح ساختمانی می توان به شرکت‌ های داخلی منازل مانند کالا و خدمات لوکس، خدمات ارائه کف پوش (سرامیک، کاشی و موزاییک)، دکوراسیون و طراحی معماری داخلی بناها، پوشش ‌های عایق و چند جداره، درب و پنجره سازی، تاسیسات برق و الکترونیک منازل، تجهیزات ایمنی و هوشمندسازی شده و مراقبت از ساختمان، سیستم ‎های تهویه هوای مطبوع، تاسیسات و نصب لوله کشی و شیرآلات به منظور بهداشت فضای آشپزخانه و ساختمان اشاره داشت.

همچنین در حوزه خدمات خارجی نیز می توان به شرکت ها و مراکز فروش در حوزه مصالح پایه، بتن ها و مواد افزودنی (به منظور استحکام و اثربخشی بیشتر)، آهن ‌آلات و مصالح فلزی و طراحی سازه ‌های نوین، سقف و بنای خارجی ساختمان ها، معماری و طراحی نمای بیرونی و تزئینات فضای باز، شرکت های خدماتی ارائه دهنده انواع ماشین ‌آلات حمل و نقل مصالح ساختمانی مثل کامیون و بولدوزر و تاسیسات و اتصالات داخلی و خارجی اشاره کرد.

در طبقه ‌بندی بين‌ المللی علائم صنعتی و تجاری، طبقه 19 برندها بدین شرح توصیف شده است:

طبقه ی نوزدهم: مواد و مصالح ساختمانی (از انواع غيرفلزی) است، شامل لوله‌های غيرفلزی سختی که قابلیت انعطاف ندارند و برای امور ساختمانی استفاده می شوند، آسفالت، قير و قطران، ساختمان ‌های متحرك با قابلیت انتقال از نوع غيرفلزی و بناهای يادبود غيرفلزی.

قطران یا تار در تعریف مذکور موادی را گویند که در حالت معمول صمغ‌ گونه، قهوه‌ ای رنگ و یا سیاه و چسبناک هستند و ترکیبات حاصله از مواد مختلفی مانند زغال ‌سنگ (یا به عبارت بهتر قطران زغال ‌سنگ)، چوب )قطران چوب) و نفت خام هستند.

برخی از موارد موجود در این طبقه به منظور ثبت برند مصالح ساختمانی در زیر درج شده است، رده مصالح ساختمانی زیرمجموعه ای از 45 طبقه برندها نیز هست.

  •  آثار هنری، مجسمه های سنگی و بناهای یادبود مرمری و سیمانی
  •  پودر سنگ و مخازن سنگی
  •  مدل های چوبی کار شده، دیوارهای چند جداره چوبی، خمیر چوب مخصوص ساختمان سازی، کفپوش های چوبی، تیرک، ساخت وسایل چوبی خانگی و نرده های چوبی 

ثبت شرکت های مصالح ساختمانی

شرکت های ساختمانی را می توان در قالب دو شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود ثبت کرد.

شرکت سهامی خاص را آن دسته از شرکت هایی گویند که سهام آن ها قابلیت داد و ستد در بورس اوراق بهادار را ندارد، اما به واسطه ی مردم به سهولت قابلیت معامله گری دارد. به هنگام تشکیل چنین شرکت هایی می بایست همه سرمایه آن به هنگام تاسیس شرکت به واسطه موسسان و بنیان گذاران تامین گردد و برخی از سرمایه آن نیز در بانک سپرده ‌گذاری شود.

طبق ماده ۹۴ درج شده در قانون تجارت ایران شرکت های با مسئولیت محدود هم شرکت هایی هستند که متشکل از دو یا چند نفر و به منظور امور تجارتی تشکیل می شود. هر یک از شرکا در این گونه از شرکت ها بدون این که سرمایه به ‌سهام و یا قطعات سهام تقسیم بندی شده باشد، فقط تا میزانی از سرمایه خود در شرکت مسئولیت محدود، مسئول پرداخت قروض، بدهی ها و تعهدات شرکتی است.

در قیاس شرکت‌ های سهامی خاص با شرکت های مسئولیت محدود، می توان به این نکته اشاره داشت که شرکت های سهامی خاص نسبت به شرکت ‌های با مسئولیت محدود از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. برای افرادی که در زمینه های تولیدی، بازرگانی و عمرانی فعالیت دارند، هر یک از سهامداران به اندازه مبلغ سرمايه ‌گذاری شده دارای مسئوليت هستند. بنابراین ثبت برند مصالح ساختمانی در قالب دو شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود امکان پذیر و مناسب است.  

شرایط ثبت برند مصالح ساختمانی

شرایط ثبت برند مصالح ساختمانی در شرکت های سهامی خاص:

  •  شرکت سهامی خاص باید حداقل 3 نفر عضو و 2 نفر بازرس داشته باشد. (لازم به ذکر است که بازرسین مجاز به فعالیت در شرکت باید دارای شرایطی از جمله این موارد باشند:
    دارای حسن شهرت باشند و بنا به عبارتی عدم محکومیت کیفری موثر را در رزومه کاری خود داشته باشند. همچنین داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در یکی از رشته ‌های متناسب با وظیفه محول شده به آن ها و دارا بودن حداقل 5 سال سابقه کار مفید نیز از دیگر شرایط ذکر شده در این قانون هاست.)
  •  حداقل میزان 35% از سرمایه شرکت باید به صورت نقدی پرداخت شود.
  •  حداقل میزان کل سرمایه به ارزش 1000000 ریال است. 

 

سؤالات احتمالی: 

1. برای ثبت برند مصالح ساختمانی به کدام یک از طبقات برندها باید مراجعه نمود؟

به طبقه نوزدهم که بنا به تعریف عبارتند از مواد و مصالح ساختمانی (از انواع غيرفلزی) شامل لوله‌های غيرفلزی و سفت و غیرقابل انعطافی که در امور ساختمانی استفاده می شوند. همچنین آسفالت، قير و قطران، ساختمان ‌های متحرك غيرفلزی و بناهای يادبود غيرفلزی نیز از موارد ذکر شده در این طبقه است.

2. از قالب های شرکتی که می توان با بهره گیری از آن ثبت برند مصالح ساختمانی را انجام داد کدام هاست؟

دو قالب شرکت سهامی خاص و همچنین شرکت با مسئولیت محدود بدین منظور پیشنهاد شده است.

3. به منظور ثبت شرکت های مصالح ساختمانی چه مراحلی را باید گذراند؟

این مراحل به ترتیب عبارتند از: جمع آوری مدارک و اسناد مورد نیاز، مراجعه به سامانه های ثبت شرکت و تکمیل اطلاعات درخواست شده، ارائه مدارک لازم به اداره ثبت اسناد شرکت‌ ها از طریق مراجعات غیرحضوری همچون ارسال پست و سپس مراجعه حضوری به اداره پس از تایید مدارک ارسال شده جهت مواردی همچون احراز هویت، تطبیق مدارک و امضاها و چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی.

4. برای ثبت برند مصالح ساختمانی اشخاص حقیقی چه مدارکی نیاز است؟

کپی شناسنامه و کارت ملی اشخاص متقاضی و کپی جواز فعالیت اسناد لازم برای ثبت برند شرکت مصالح ساختمانی مدارک مورد نیاز ثبتی برای افراد حقیقی است.

5. برای ثبت برند مصالح ساختمانی اشخاص حقوقی به چه مدارکی نیاز است؟

برای اشخاص حقوقی مدارک احراز هویت شامل کپی شناسنامه و کارت ملی، کپی جواز فعالیت و تصویر روزنامه رسمی و آخرین تغییرات کسب و کار از اسناد لازمه جهت ثبت برند مصالح ساختمانی است.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران