ثبت شرکت در خوزستان

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

ثبت شرکت در خوزستان دارای شرایطی است که قبل از اقدام به هرکاری بایستی با آن آشنا باشید. در این مقاله قصد داریم به مدارک و تمامی نکات مربوط به ثبت شرکت در این استان اشاره کنیم.

همانطور که میدانید، امروزه ثبت شرکت در بسیاری از شهرها امر رایجی می باشد. بنابراین افراد دارای سرمایه یا برخوردار از یک مهارت خاص، به ثبت شرکت اقدام کرده و کسب و کار خود را شروع می کنند. ثبت شرکت در خوزستان نیز طرفدارن زیادی دارد. زیرا این منطقه اهمیت بالایی در زمینه دامپروری، کشاورزی، پرورش طیور و… دارد. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید.

مزایای ثبت شرکت در خوزستان

برای شروع یک فعالیت تجاری یا غیر تجاری و به طور کلی یک کسب و کار موفق، بهترین روش ثبت شرکت در خوزستان است. زیرا این کار سبب نظم بخشیدن به فعالیت ها شده و آنها را به صورت قانونی پیش می برد. همچنین با ثبت شرکت در خوزستان میتوانید اعتماد نهادها، افراد و دولت را به خود جلب کنید. در نتیجه در مزایدات و مناقصات سایر شرکت ها حضور داشته باشید. دریافت نمایندگی نیز با ثبت شرکت امکان دارد و سبب ایجاد سابقه برای شرکت می شود‌. 


مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت های خوزستان

ثبت شرکت در خوزستان از سلسله مراتبی برخوردار است که شما ملزم به رعایت این مراحل هستید. در ذیل به مراحل ثبت شرکت در این شرکت اشاره میکنیم:ابتدا باید نوع شرکت مد نظر خود را انتخاب کنید.

  1. در مرحله بعدی انتخاب شرکا یا سهامداران شرکت را انجام دهید.
  2. سپس نوبت به تعیین سرمایه اولیه شرکت می رسد.
  3. پس از تعیین سرمایه، موضوع فعالیت مناسب برای شرکت را مشخص کنید.
  4. در این مرحله باید اسم زیبا و مناسبی برای شرکت انتخاب کنید.
  5. مرحله بعدی، انتخاب سمت هر یک از اعضای شرکت و مشخص کردن اختیارات و حقوق اعضاء است. 
  6. پس از انجام مراحل بالا، مدارک لازم برای ثبت شرکت در خوزستان را آماده کنید.
  7. ثبت نام آنلاین و اینترنتی درخواست ثبت شرکت را انجام داده و سپس مدارک همراه با نامه تایید نام اداره ارسال می شود.
  8. در این مرحله، باید برای تحویل گرفتن اوراق به صورت حضوری به اداره ثبت خوزستان مراجعه کنید.
  9. مرحله پایانی ثبت شرکت در خوزستان، پرداخت روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار شرکت است.


انواع شرکت ها برای ثبت در خوزستان

ثبت شرکت در خوزستان انواع مختلفی دارد. بدین معنی که شرکت های مختلفی قابل ثبت بوده و شما باید مطابق با حوزه فعالیتی خود، مناسب ترین آن را انتخاب نمایید. در ادامه به توضیح چند مورد از این شرکت ها می پردازیم.


ثبت شرکت با مسئولیت محدود در خوزستان

یکی از انواع پرطرفدار ثبت شرکت در خوزستان، شرکت با مسئولیت محدود است. زیرا تاسیس این شرکت از دردسرهای کمتری برخوردار بوده و حداقل با ۲ نفر، امکان راه اندازی آن وجود دارد. همچنین مزیت ثبت شرکت با مسئولیت محدود، عدم نیاز به واریز سرمایه اعلام شده در هنگام ثبت شرکت است و تنها مبلغ در اساسنامه شرکت قید می شود. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در خوزستان، شامل موارد زیر می شود:

  • کارت ملی سهامداران شرکت
  • کپی برابر اصل شناسنامه شرکا و مدیران
  • ارائه مجوزهای مورد نیاز
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره در یک نسخه
  • اساسنامه شرکت ۲ جلد و امضای آن توسط سهامداران
  • معرفی نمایندگی شرکت در صورت حقوقی بودن سهامداران و اعضای هیئت مدیره


ثبت شرکت سهامی خاص در خوزستان

دومین شرکت پرطرفدار از لحاظ ثبت شرکت در خوزستان، ثبت شرکت سهامی خاص است. ثبت این شرکت نیازمند معرفی حداقل ۵ عضو به اداره ثبت شرکت اهواز می باشد. همچنین بایستی ۳۵ درصد از سرمایه اعلام شده به اداره ثبت را به حساب شرکتی که قصد ثبت آن را دارید، واریز نموده و رسید آن را به اداره ارائه دهید. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در خوزستان، به شرح زیر است:

  • تکمیل دو نسخه از اساسنامه شرکت که سهامداران به امضاء آن اقدام کرده اند.
  • تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص
  • اصل و کپی کارت ملی سهامداران، بازرسان و اعضاء هیئت مدیره
  • تعیین اولین مدیران و بازرسان شرکت
  • ارائه گواهی بانکی مبنی بر واریز ۳۵ درصد سرمایه اولیه شرکت


ثبت شرکت بازرگانی در خوزستان

هدف از ثبت شرکت در خوزستان از نوع بازرگانی، صادرات و واردات کالا بوده و مزیت این شرکت نیز عدم نیاز به مجوز خاص برای ثبت آن است‌. افرادی که میتوانند با ارائه مدارک، درخواست ثبت شرکت بازرگانی در خوزستان را نمایند، شامل ۳ نفر اعضاء هیئت مدیره، ۱ نفر بازرس اصلی و ۱ نفر بازرس علی البدل می شود‌. مدارک مورد نیاز برای ثبت این شرکت هم شامل موارد زیر می شود:

  • عکس کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضاء
  • دو نسخه اساسنامه شرکت
  • دو نسخه اظهارنامه شرکت
  • صورت جلسه مجمع عمومی شرکت
  • امضاء اقرارنامه مبنی بر نداشتن شغل دولتی برای اعضای هیئت مدیره

نتیجه گیری

همانطور که اشاره کردیم، امروزه ثبت شرکت در خوزستان مانند سایر نقاط کشور، به امری رایج تبدیل شده است. ولی نیازمند رعایت توجه به یکسری نکات و طی نمودن مراحلی می باشد. خوزستان جزو مناطق نفت خیز کشور محسوب می شود. همین امر سبب شده است بسیاری از افرادی که سرمایه کافی داشته یا از مهارت خاصی برخوردار هستند، به ثبت شرکت در خوزستان اقدام کنند. در این مقاله سعی کردیم که شما همراهان گرامی را با اقدامات لازم برای ثبت شرکت و مدارک مورد نیاز برای آن آشنا کنیم. امیدواریم که در این زمینه موفق عمل نمایید. 


سوالات متداول

۱. هزینه ثبت شرکت در خوزستان چقدر است؟ هزینه ثبت شرکت در خوزستان به نوع شرکت بستگی داشته و از نرخ ثابتی برخوردار نیست. هزینه پست مدارک شرکت، تعرفه حق الثبت، نرخ تعرفه حق الوکاله ثبت شرکت، تعرفه ابطال تمبر سرمایه شرکت و… از جمله عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه ثبت شرکت به شمار می روند.

۲. آیا امکان خرید شرکت ثبت شده به جای ثبت شرکت در خوزستان وجود دارد؟‌ بله شما میتوانید هر شرکتی را که ثبت شده است، با توافق فروشنده و صاحب امتیاز خریداری نمایید. سپس با استفاده از آگهی تغییرات، انتقال شرکت به اسم خودتان را انجام دهید.

۳. برای کسب و کارهایی که در امور تجاری قرار نمی گیرند، ثبت چه شرکتی مناسب است؟ در صورتیکه کسب و کار شما در لیست امور تجاری قرار ندارد، بایستی اقدام به ثبت موسسه غیر تجاری نمایید. این موسسه غیر تجاری شامل موسساتی مانند موسسات حقوقی، بهداشتی، آموزشی و… می شود.


واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران