ثبت برند در قم

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

از جمله شهرهای پرمتقاضی در ایران برای ثبت برند در قم است. چنانچه شما نیز قصد ثبت برند در شهر قم را دارید، این مطلب را مطالعه نمایید. در این مقاله ما به بررسی نحوه ثبت برند در قم می پردازیم. 

آشنایی با نحوه ثبت برند در قم

 برند در واقع، طرح، نام و یا آرم است که از قبل طراحی شده و از ان برای شناساندن یک محصول یا خدمت استفاده می کنند. برند می تواند فقط یک نام باشد و یا حتی صرفا به معرفی یک نشانی بپردازد و یا ترکیبی از هر دو را شامل شود. 

چنانچه محصولی را تولید می کتید که سایر افراد به عنوان رقبا نیز به تهیه و تولید آن می پردازند می توانید از طریق تهیه یک علامت تجاری یا لوگو محصولات را به بازار شناسانده و آن را از تولیدات سایر افراد متمایز نمایید. چنانچه این لوگو و علامت تجاری را طراحی کردید برای استفاده و رسمیت بخشیدن به ان در شهر قم باید آن را به عنوان دارنده ثبت برند نمایید.

جهت ثبت برند در این استان بایستی به اداره ثبت علایم تجاری در شهر تهران مراجعه داشته باشید. به علت آنکه رفت و آمد به شهر تهران برای برخی افراد کمی دشوار است، گاها انجام آن را به برخی شرکت های ثبت برند واگذار می کنند.  

مدارک ثبت برند در قم

در برخی افراد فرد متقاضی برای ثبت برند در این شهر شخصی حقیقی و گاهی حقوقی است. جهت انجام این کار افراد باید مدارکی دال بر احراز هویت خود ارائه دهند. همچنین در کنار مدارک هویتی نیاز به برخی مدارک کلی  نیز هست. این مدارک برای اشخاص حقوقی شامل موارد زیر می باشد:

  1. جواز اعم از جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری به نام شرکت
  2. مدارک هویتی مانند کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
  3. کارت بازرگانی به نام مدیرعامل شرکت
  4. گواهی امضاء مدیر عامل و شماره تلفن به نام مدیر عامل
  5. نمونه علامت(ارائه برند یا لوگو)
  6. و وکالت نامه در صورت داشتن وکیل است.

در مورد اشخاص حقیقی نیز باید:

  1. جواز اعم از جواز کسب یا تاسیس به نام متقاضی
  2. مدارک هویتی مانند کپی شناسنامه و کارت ملی
  3. کارت بازرگانی به نام شخص حقوقی
  4. مدارک ثبتی شامل آگهی ثبت و آگهی آخرین تغییرات
  5. گواهی امضاء متقاضی و شماره تلفن به نام متقاضی
  6. نمونه علامت (ارائه برند یا لوگو)
  7. وکالت نامه در صورت داشتن وکیل است.

امتیازات ثبت برند در قم

  • از طریق ثبت برند خود می توانید علامت تجاری و لوگوی خود را به رقبا، بازاریان و مردم عامه بشناسانید.
  • با داشتن یک نام تجاری بهتر می توانید فعالیت تجاری داشته باشید.
  • با داشتن یک نام و لوگوی تجاری راحت تر می توانید خود و محصولات تان را به مخاطبان و جامعه هدف معرفی نمایید.
  • کاهش احتمال مشکلات ناشی از استفاده از بندی ثبت نشده
  • با ثبت برند خود امکان اخذ تسهیلات بانکی برایتان میسر خواهد شد.
  • به مدت زمان ده سال می توانید به شکل انحصاری از  این نام تجاری استفاده نمایید.
  • سایر افراد و یا رقبای شما نمی توانند از این نام تجاری سهوا و یا عمدا استفاده کنند و در صورت استفاده حق شکایت از این افراد برای شما محفوظ خواهد ماند.
  • به عنوان فردی که صاحب امتیاز و مالک این برند است قادر خواهید بود حق نمایندگی برند را کسب نمایید.
  • بعد از ثبت برند خود می توانید به ثبت بین المللی برندتان پرداخته و شهرت جهانی کسب کنید.

مدت زمان و اعتبار ثبت برند در قم

تنها سازمان رسمی برای ثبت برند، سازمان مالکیت صنعتی در استان تهران می باشد. جهت ثبت برند خود باید به شهر تهران مراجعه و فرایند ثبت را انجام دهید، لذا این فرایند به جهت رفت و آمدها قطعا کمی زمان بر خواهد بود. به این علت که معمولا رسیدگی به درخواست ثبت برند  معمولا35 تا45 روز طول می کشد.

مدت زمان اعتبار برند نیز حدودا ده سال می باشد. بعد از اتمام مدت اعتبار اگر مجددا قصد فعالیت در همین عرصه و با همین نام تجاری را داشتید می توانید برای تمدید آن اقدام نمایید. همچنین شما می توانید از طریق مراجعه حضوری و یا سایت سازمان مالکیت صنعتی به انتقال برند ثبت شده به دیگران نیز اقدام نمایید.

هزینه ثبت برند در قم

در زمینه ثبت برند در این استان عوامل و فاکتورهای مختلفی در هزینه نهایی برایثبت برند دخیل است که از آن میان به مواردی همچون:

  • نوع برند
  • تعداد محصولات
  • طبقات  و حجم باکس آگهی روزنامه رسمی جهت استعلام گیری

مراحل انجام ثبت برند

برای ثبت برند خود می توانید به وب سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه کرده و به ثبت اظهارنامه الکترونیکی بپردازید. به علت این که این کار بسیار تخصصی است می توانید از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. سپس اطلاعات خود را به عنوان شخص حقیقی و حقوقی وارد نمایید.

به این نکته دقت نظر داشته باشید که محصولات و خدمات شما  دارای مجوز باشندچنانچه طبقات کالا و خدمات خود را نمی دانید، از دیگران و مشاوران شرکت های فعال در این حوزه راهنمایی بگیرید.

در گام بعد باید مدارک تان را به منظور ثبت برند بارگذاری کرده و ارسال نمایید. هزینه بررسی درخواست تان را هم می توانید الکترونیکی واریز کرده و منتظر باشید تا پرونده شما از طریق این وب سایت  در کارتابل کارشناس مربوطه  این اداره ارسال و مطالعه گردد. کارشناس پس از مطالعه مدارک و پرونده شما طی مدت زمان2 تا سه ماه نتیجه ثبت یا نقش پرونده را به شما اطلاع رسانی خواهد کرد.

بعد از رفع نقص یا در صورت نداشتن مشکل پرونده باید به انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت و نشان تجاری  در روزنامه های کثیرالانتشار اقدام نمایید و در صورت نبودن مشکل صاحب یک برند و نام تجاری خواهید شد.

نتیجه گیری

ثبت برند در استان قم فرآیند آسانی است که می تواند توسط شخص یا شرکت های فعال در این حوزه دنبال گردد. پس از طی نمودن مدت زمان 2 الی 3 ماه می تواند صاحب یک علامت تجاری شوید. چنانچه علاقمندید این روند کاهش یابد می توانید طی نمودن فرایند ثبت برند را به شرکت های فعال در این حوزه واگذار نمایید.

سوالات متداول

  1. آیا می تواند ثبت برند در این استان را به شکل آنلاین انجام داد و به سازمان مالکیت صنعتی مراجعه حضوری نداشت؟ بله هم خودتان و هم برخی شرکت های فعال در این حوزه این کار را به شکل آنلاین برای شما انجام می دهند
  2. در انتخاب نام برند چگونه باید عمل نمود؟ بهتر است از نام مشاهیر و اعداد به تنهایی استفاده نکنید و اسامی جدید و خلاقانه را برای علامت تجاری خود برگزینید.
  3. برند به چه معناست؟ هر گونه نام، تصویر، رنگ، رقم و یا حرف که باعث تفکیک شدن خدمات و محصولات شما از دیگران شود می تواند نمایانگر برند شما باشد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران